• De stelling van deze week luidt:
    De mensheid is een plaag.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rascal schreef:
    Als er nu zoiets bestond als een ziekte die alle mensen uitroeide die NIET begaan waren met de natuur.... (; Dan bleven er weinig over ben ik bang. Maar dan was wel het probleem van overbevolking opgelost!

    ik klink nu vast heel menshatend

    Naar mijn mening valt het nog best mee. Alleen wat is de definitie van mensen die niet begaan zouden zijn met de natuur? Personen die helemaal niets uitvoeren of worden de mensen die geen actie voeren, maar wel van de natuur houden, ook aangetast?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Rascal schreef:
    Als er nu zoiets bestond als een ziekte die alle mensen uitroeide die NIET begaan waren met de natuur.... (; Dan bleven er weinig over ben ik bang. Maar dan was wel het probleem van overbevolking opgelost!

    ik klink nu vast heel menshatend

    De pest wordt als iets heel positiefs gezien in bepaalde kringen die zich bezighouden met overbevolking. Die is alleen niet heel specifiek.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Braniel schreef:
    (...)
    Naar mijn mening valt het nog best mee. Alleen wat is de definitie van mensen die niet begaan zouden zijn met de natuur? Personen die helemaal niets uitvoeren of worden de mensen die geen actie voeren, maar wel van de natuur houden, ook aangetast?


    het was ook maar een wild idee (;

    Als je naar de biologische definitie van een plaag kijkt: ja. (als ik me die definitie nog goed herinner, het is al een drietal jaar geleden)
    En verder wil ik er niet op in gaan. :3

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 17:17 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mee eens, als ik de definitie van het woord 'plaag' goed begrijp. Mensen zijn op heel veel plekken te vinden en vaak in grote mate. Ze zijn, om het maar zo te zeggen, niet weg te krijgen. We schaden veel dingen, zoals inderdaad de natuur. De mensheid zou je op die manier eigenlijk als overlast kunnen zien, al wil dat niet zeggen dat om die reden de mensheid weg moet of zo. Ik kan mezelf eigenlijk best als een onderdeel van een plaag accepteren. De mensheid heeft immers, zoals heel veel dingen, ook zijn voordelen.

    En voor bepaalde mensen: ga nu niet denken dat je geen "schuld" hebt. We zijn vrijwel allemaal afhankelijk van de "schade" die we hebben aangericht. Daar wil ik zeker niet mee zeggen dat je nu "slecht" bent of iets dergelijks, maar dat je niet moet doen alsof alles bij anderen ligt. Al wil dat niet zeggen dat enige verbetering niet mogelijk is. Maar toch zijn bepaalde dingen onvermijdbaar. Maar zo erg is dat nu ook weer niet altijd, lijkt mij.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Eens en Oneens, maar niet iedereen is even slecht.

    Het enige wat ik op dit moment denk: "Haha"
    Ik denk er straks nog wel eens dieper over na..

    Edit

    Eens en oneens we doen slechte dingen zoals overbodig kappen etc maar we doen ook positieve dingen zoals natuurreservaten..

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 14:35 ]


    Why so serious? :]

    Eens! Ik ga hier een column over schrijven, en wel nu!

    Eens
    Mensen vermoorden dieren als het er teveel van worden. Terwijl mensen zich voortplanten als konijnen...
    Daar lijden alle dieren onder...


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    I couldn't agree more.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Klopt, mensen zijn egoïstische wezens.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik ga morgen uitgebreider reageren, maar het is echt niet dat we hier te weinig plek hebben, hier op aarde, zoals sommigen schijnen te denken. Met ons 7.2 miljard kunnen we in LA binnen, het is hoe we de plek en de rijkdommen van de aarde benutten dat ons fataal gaat worden.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 1:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Numenor schreef:
    Ik ga morgen uitgebreider reageren, maar het is echt niet dat we hier te weinig plek hebben, hier op aarde, zoals sommigen schijnen te denken. Met ons 7.2 miljard kunnen we in LA binnen, het is hoe we de plek en de rijkdommen van de aarde benutten dat ons fataal gaat worden.

    Dat was ook het punt van mijn korte reactie, mocht dit naar mij toe gericht zijn. ;]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Adara schreef:
    (...)
    Dat was ook het punt van mijn korte reactie, mocht dit naar mij toe gericht zijn. ;]


    Het was meer op Rascal dan op jou gericht. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    We moeten gewoon wachten op een BOOM :Y)
    (meteoriet inslag. Net zoals in het Krijt waardoor er een wereldwijde natuurramp ontstond en vele rassen uitstierven dino's. Als de mens dan ook uitsterft, kan de aarde weer opnieuw beginnen.)

    Al blijken ze nu ook al iets te hebben gevonden waarmee ze de meteoriet aan kunnen zien komen, er een shuttle op af kunnen sturen en dan de meteoriet uit de baan van de aarde kunnen halen ._.

    Nouja. Ik ben het er in ieder geval mee eens.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]