• De stelling van deze week luidt:
    De mensheid is een plaag.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens en oneens.
    Eens omdat heel veel mensen oorlog voeren en kernbommen droppen en moeder aarde simpelweg vernietigen. Oneens omdat er ook mensen zijn die het prima zouden vinden als we allemaal weer in de natuur gingen leven en zo.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Wij doen alsof dieren minderwaardig zijn dan mensen. Maar wij zijn eigenlijk zo egoïstisch en maken zoveel kapot dat wij minderwaardig zijn. En zeg niet dat het niet waar is. Wij mensen durven niet te kijken naar de gruwelijkheden die hier gebeuren.

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 12:19 ]

    Mensen zijn egoïstisch. We denken dat we beter zijn omdat we verder ontwikkeld zijn. Maar ik ben het eens met iets wat de G.V.R zei: de mens is de enige soort die elkaar uitmoord. Maar toch schreeuwt iets in mij dat dit niet klopt, dat er zoveel mensen zijn die er wel naar durven te kijken. Dat is denk ik het puntje van mijn menselijke egoïsme. Het probleem is dat wij onze ogen sluiten voor onze zwakke punten. Maar niet alle mensen denken alleen aan zichzelf. De indianen bijvoorbeeld, de meeste behandelen iedereen gelijk. Er is nog een probleem: het is wel heel makkelijk te zeggen dat alle mensen slecht zijn, maar het klopt niet. Iedereen heeft zijn eigen zwakke punten, dat kan ook zijn dat je juist té veel medelijden hebt met alles en iedereen. Het is moeilijk om uit alle mensen de schuldige of onschuldige te pakken, want het zijn er zoveel.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 15:36 ]


    obsessive rage

    Whatsapp schreef:
    Don't blame me. Ik weet hier niets vanaf en er zal dus wel weer niets kloppen achter mijn mening.

    We zijn hier met een reden denk ik, natuurlijk zijn er mensen die het verpesten. Maar om de hele mensheid nou een plaag te noemen. :'d


    Das mijn mening zo ongeveer.
    Ja, er zijn mensen die het verpesten.
    Ja, we roeien veel dieren uit.

    Maar die "we" geld niet voor ieder mens.

    Frosty schreef:
    Ugh. Daar gaan we weer. Brace yourselves! Reacties met 'de gehele mensheid is verrot' zullen erg veel komen. Ik ben het er niet geheel mee eens.

    Slechts een deel van de mensheid is een plaag. Dan praat ik inderdaad over mensen die voor geld zeldzame/bedreigde diersoorten omleggen. Maffiosi die voor geld mensen omleggen. Mensen met macht die het verkeerd gebruiken en dan ook over mensen die niet eens fatsoenlijk hun medemens kunnen bedanken voor het willen teruggeven van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen. Zo zullen er nog vele andere soorten zijn die zich ook aangesproken moeten voelen, denk maar aan die criminele organisaties die duizenden, nee, misschien wel miljoenen onschuldige levens verwoesten.

    Nu is er ook een deel van de mensheid dat wel goed is. Denk maar aan een straat vol met mensen die een jonge vrouw uit Irak, die nog niet kan fietsen, leert fietsen. Kerken die geld geven aan mensen die te weinig hebben om van rond te komen. Voedselbanken, armenhuizen, ziekenhuizen of wat dan ook. Bovendien zijn er ook nog zat mensen die zich inzetten om de wereld beter te maken door: wilde diersoorten te redden, dieren die gewond zijn op te vangen en vervolgens weer uit te zetten. Ook zijn er mensen die zich inzetten om maffia organisaties op te rollen, criminele organisaties aan banden te leggen en ga zo maar door. Bovendien zijn er ook zat mensen die wel dankbaar hun medemens bedanken voor het terugbrengen van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen.

    De mensheid met dat betreft zo slecht nog niet. Alleen zij wij mensen geneigd om er met een zwart/witte bril naar te kijken en alleen de negatieve dingen in het nieuws te brengen, waardoor de zwart/witte bril nog verder over onze ogen zakt.


    Ik geloof dat iedereen waarmee ik het eens ben hetzelfde zegt: Er zijn twee kanten, en als je je ogen voor de ene kant sluit, word je beeld oppervlakkig en eenzijdig. Daarom moet je naar beide kanten kijken voor je oordeelt.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 15:51 ]


    obsessive rage

    Ocelot schreef:
    Ugh. Daar gaan we weer. Brace yourselves! Reacties met 'de gehele mensheid is verrot' zullen erg veel komen. Ik ben het er niet geheel mee eens.

    Slechts een deel van de mensheid is een plaag. Dan praat ik inderdaad over mensen die voor geld zeldzame/bedreigde diersoorten omleggen. Maffiosi die voor geld mensen omleggen. Mensen met macht die het verkeerd gebruiken en dan ook over mensen die niet eens fatsoenlijk hun medemens kunnen bedanken voor het willen teruggeven van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen. Zo zullen er nog vele andere soorten zijn die zich ook aangesproken moeten voelen, denk maar aan die criminele organisaties die duizenden, nee, misschien wel miljoenen onschuldige levens verwoesten.

    Nu is er ook een deel van de mensheid dat wel goed is. Denk maar aan een straat vol met mensen die een jonge vrouw uit Irak, die nog niet kan fietsen, leert fietsen. Kerken die geld geven aan mensen die te weinig hebben om van rond te komen. Voedselbanken, armenhuizen, ziekenhuizen of wat dan ook. Bovendien zijn er ook nog zat mensen die zich inzetten om de wereld beter te maken door: wilde diersoorten te redden, dieren die gewond zijn op te vangen en vervolgens weer uit te zetten. Ook zijn er mensen die zich inzetten om maffia organisaties op te rollen, criminele organisaties aan banden te leggen en ga zo maar door. Bovendien zijn er ook zat mensen die wel dankbaar hun medemens bedanken voor het terugbrengen van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen.

    De mensheid met dat betreft zo slecht nog niet. Alleen zij wij mensen geneigd om er met een zwart/witte bril naar te kijken en alleen de negatieve dingen in het nieuws te brengen, waardoor de zwart/witte bril nog verder over onze ogen zakt.

    Mooie reactie.


    ars moriendi

    Ocelot schreef:
    Ugh. Daar gaan we weer. Brace yourselves! Reacties met 'de gehele mensheid is verrot' zullen erg veel komen. Ik ben het er niet geheel mee eens.

    Slechts een deel van de mensheid is een plaag. Dan praat ik inderdaad over mensen die voor geld zeldzame/bedreigde diersoorten omleggen. Maffiosi die voor geld mensen omleggen. Mensen met macht die het verkeerd gebruiken en dan ook over mensen die niet eens fatsoenlijk hun medemens kunnen bedanken voor het willen teruggeven van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen. Zo zullen er nog vele andere soorten zijn die zich ook aangesproken moeten voelen, denk maar aan die criminele organisaties die duizenden, nee, misschien wel miljoenen onschuldige levens verwoesten.

    Nu is er ook een deel van de mensheid dat wel goed is. Denk maar aan een straat vol met mensen die een jonge vrouw uit Irak, die nog niet kan fietsen, leert fietsen. Kerken die geld geven aan mensen die te weinig hebben om van rond te komen. Voedselbanken, armenhuizen, ziekenhuizen of wat dan ook. Bovendien zijn er ook nog zat mensen die zich inzetten om de wereld beter te maken door: wilde diersoorten te redden, dieren die gewond zijn op te vangen en vervolgens weer uit te zetten. Ook zijn er mensen die zich inzetten om maffia organisaties op te rollen, criminele organisaties aan banden te leggen en ga zo maar door. Bovendien zijn er ook zat mensen die wel dankbaar hun medemens bedanken voor het terugbrengen van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen.

    De mensheid met dat betreft zo slecht nog niet. Alleen zij wij mensen geneigd om er met een zwart/witte bril naar te kijken en alleen de negatieve dingen in het nieuws te brengen, waardoor de zwart/witte bril nog verder over onze ogen zakt.


    This. Hier ben ik het helemaal mee eens. Verwoordt precies mijn gedachten.

    [ bericht aangepast op 11 april 2015 - 13:25 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Oneens.
    Ik geloof niet dat mensen perse "slecht" of "goed" zijn. Ik geloof dat dingen elkaar in evenwicht zetten. Voor al het lelijke in de wereld kan je er iets moois tegen over zetten.


    Alleen maar tranen van geluk

    Rowling schreef:
    Oneens.
    Ik geloof niet dat mensen perse "slecht" of "goed" zijn. Ik geloof dat dingen elkaar in evenwicht zetten. Voor al het lelijke in de wereld kan je er iets moois tegen over zetten.

    Sommige mensen zijn inderdaad erger dan anderen.

    Rowling schreef:
    Oneens.
    Ik geloof niet dat mensen perse "slecht" of "goed" zijn. Ik geloof dat dingen elkaar in evenwicht zetten. Voor al het lelijke in de wereld kan je er iets moois tegen over zetten.


    Dapper dat je dit zegt. De meeste mensen proberen dit te verbergen onder hun "eens" verhaal. Hier klopt ook zeker een groot deel van. Mee eens.


    obsessive rage