• Het barst hier van de verhalen... en natuurlijk ook van de personages!
    Heb jij altijd al vragen aan je favoriete personages willen stellen?
    Hun lievelingseten, hun diepste angst of perfecte date willen weten?
    Grijp dan nu de kans en vraag hun het hemd van hun lijf!

    Ben jij altijd jaloers op de sterk uitgedachte personages van anderen?
    Wil jij ook eens een goed karakter op papier zetten? Daar is dit ook voor bedoeld!
    Je kunt ook je eigen personage opgeven. Als hij ons vragenvuur doorstaan heeft, heeft hij ongetwijfeld een heel ander gezicht gekregen!


    Wat is hier de bedoeling van?

    Samen met Lizor, Catan en nog een andere user zal ik personages gaan interviewen. Dit dient twee doelen: ten eerste om de nieuwsgierigheid van enthousiaste lezers en fans te bevredigen en ten tweede om te helpen een goed personage op papier te zetten. Je kunt personages aanmelden met de lijstjes die hieronder staan.

    Vervolgens zal een van ons het interview afnemen. Dit interview bestaat uit twee delen: een deel waarbij zelf de vragen bedenken en een deel waarbij de rest van Q, inclusief je abo’s, al zijn vragen kan loslaten. Door het uitwisselen van PB’s zullen we deze interviews afnemen.

    Waar hebben wij jullie hulp voor nodig?

    1) Voor personages!
    Weet jij een leuk personage waarover je meer wilt weten? Vul dan dit lijstje in:
    Naam:
    Verhaal + link:
    Schrijver:
    Eventuele vraag voor het personage:
    Wereld waarin het personage leeft:
    Dit is belangrijk om passende vragen te bedenken.


    Heb jij zelf een personage dat je graag geïnterviewd ziet worden? Vul dan dit lijstje in:
    Naam:
    Ras:
    Verhaal + link:
    Wereld waarin het personage leeft:
    Dit is belangrijk om passende vragen te bedenken.


    2) Vragen!
    Vragen zijn natuurlijk altijd welkom! Je kunt ze achterlaten in de betreffende hoofdstukken, maar je kunt ze ook in dit topic achterlaten.

    3) Een vierde co-writer
    Ja, we denken dat hier veel werk in gaat zitten en hopen dat er nog iemand is die ons wil helpen de boel op orde te houden en interviews af te nemen. Er zijn echter wel een paar voorwaarden:
    - Je beheerst de Nederlandse taal goed
    - Je bent bereid om via Facebook contact met ons te houden
    - Je bent bereid om zo heel af en toe het topic of de story in de spotlight te zetten.

    Hoe kun je je aanmelden? Door dit lijstje in te vullen:
    Naam:
    Waarom zou je ons goed kunnen helpen?
    Geef eens enkele voorbeeldvragen?

    Waar zullen de interviews verschijnen?



    Aanmeldingen personages – door lezers

    Anna-Elizabeth De Graeve uit het verhaal Levenslang van HappyxDemon
    Ariana Ross uit het verhaal Lovely secrets van Page394
    Jessica Alvarez uit het verhaal I fell for you ~ Severus Snape van Occlumency
    Leona Mount uit het verhaal Severus Snape teacher or father van Histoire
    Niamh uit het verhaal Creature of the Night van OakenshieId
    Stana uit het verhaal Someone Lovely [Slytherin Related] van Patholoog
    Valentino Fernandez uit het verhaal Onze Zomervakantie van Girlicious
    Valerie Savarin uit het verhaal Grey toned lullaby - Severus Snape van Valoria.

    Aanmeldingen personages – door de schrijvers zelf

    Blaz Bittakyla uit het verhaal Novum Vitae - Harry Potter van RayLaVie
    Chase uit het verhaal Het Aardse Leven van Merthur
    Christopher Clark uit het verhaal The Bookievan StephenFry
    Debbie Sanders uit het verhaal Numb van Kalon
    Dylan Parker uit het verhaal Onze Zomervakantie van Girlicious
    Eliza en Audrea uit het verhaal De andere geestmeester van Katl1
    Erash uit het verhaal Cyform van Orochi
    Filia Maia Course-Mayer uit het verhaal de Echo van mijn Stem van Syeira
    Finn Klüft uit het verhaal Zwarte Dagen van Ziggler
    Finnick Harris uit het verhaal Distance van FOxlove
    Keya Aurae Alumslayer uit het verhaal My unexpected journey van Fantasydreamer
    Lena Starling uit het verhaal De grond is lava van Ungoliant
    Lucia uit het verhaal Bad Romance - Merlin van HelenaRavenclaw

    Aan deze interviews wordt gewerkt.
    Deze interviews zijn al afgerond.

    Alles duidelijk?

    Nee? Laat dan alsjeblieft een reactie achter met je vraag, dan zullen we die beantwoorden!

    Reeds gestelde vragen
    :
    Neemt de schrijver de stem van het personage in, of laten jullie de schrijver praten over het personage?
    De schrijver spreekt voor het personage. Het wordt een interview met het personage, niet met de schrijver zelf.

    Hoe zit het met schrijvers die geen interview zouden willen? Ik neem aan dat jullie dat gewoon vragen of het mogelijk is, of niet?
    Zonder schrijver is er natuurlijk geen interview. De schrijver kan sowieso altijd beslissen waar hij wel of niet antwoord op geeft.

    Mag het eventueel ook een interview zijn met een personage (of twee uit het hetzelfde verhaal) als het verhaal niet op Q staat?
    Ja, dat mag zeker.

    Hopelijk vinden jullie het een leuk initiatief en willen jullie je steentje bijdragen om het een succes te laten worden (:

    Edit 1:
    We hebben inmiddels besproken hoe het interview eruit moet gaan zien. Iedere deelnemer zal onderstaand bericht ontvangen:

    Hee!

    We willen deze keer graag jouw personage interviewen. Het is de bedoeling dat je een hoofdstukje schrijft van ongeveer 500-600 woorden. Dit dient in de “ik-vorm” en tegenwoordige tijd te gebeuren.
    Je krijgt de vragen van ons, maar het is wel de bedoeling dat jij ze in het verhaal opneemt. Behalve het beantwoorden van de vragen, is het belangrijk dat je ook aandacht besteedt aan de gedachten, de houding en de gevoelens van je personage. Is hij nerveus? Ongeïnteresseerd? Enthousiast?
    Allereerst moet je heel kort beschrijven hoe je personage in de zaal terecht is gekomen. Deed hij dat uit vrije overweging? Kan hij zich niet herinneren hoe hij daar terecht is gekomen? (Bijvoorbeeld doordat hij of zij uit een fantasywereld komt)
    Je kunt er ook voor kiezen om het niet in een zaal, maar in een huiskamer te laten plaatsvinden, of voor de televisiecamera's. Kies iets waar jouw personage in elk geval iets over zichzelf zou vertellen. (:

    Vervolgens mag je je personage voorstellen. Vertel zijn of haar naam, hoe oud ze is en andere belangrijke aspecten die helpen een beeld te vormen van je persoon. Leid daarna ook even de situatie in waarin je personage leeft, want dat is voor de lezers natuurlijk onduidelijk. Als dit ingewikkeld is, kun je de interviewer gewoon wat gerichte vragen laten stellen zodat het geen ingewikkelde lap tekst wordt.
    Nu komen de vragen die wij voor jouw personage hebben uitgekozen. Probeer ze een beetje in elkaar te laten overlopen, zodat ze niet uit de hemel komen vallen. Als ze echt niet aansluiten, kun je altijd de microfoon door het publiek laten gaan zodat iemand anders de vraag stelt. (Mits er natuurlijk publiek is)
    Deze tien vragen hebben wij gekozen:
    -
    -
    -

    Het verhaal mag je naar mij terugsturen, samen met een foto of tekening van je personage. Wij zullen nu je verhaal doornemen en indien nodig dikgedrukt nog een paar vragen terugsturen om dieper op zaken in te gaan. Zo gaat dit door totdat we allebei tevreden zijn.

    Na het activeren van het hoofdstuk krijgen de andere users en je abo (mits je verhaal op Q staat) de kans om je personage vragen te stellen. De antwoorden hierop doen we in een nieuw, vaak korter, hoofdstuk. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk. (:

    [ bericht aangepast op 2 feb 2015 - 11:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Leuk idee! Ga ik zeker eens gebruik van maken. (Eventjes in mijn topics zetten).


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Leuk idee! Ga ik zeker eens gebruik van maken. (Eventjes in mijn topics zetten).


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Mijn topics ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zou graag helpen als co-writer tot ik de vereiste van Facebook zag... laat maar.(krul)

    Ik ga wel nog zien of ik ''iemand'' opgeef.(:

    [ bericht aangepast op 30 dec 2014 - 15:48 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik zou graag helpen als co-writer tot ik de vereiste van Facebook zag... laat maar.(krul)

    Ik ga wel nog zien of ik ''iemand'' opgeef.(:


    Haha, sorry :Y)
    In het rond PB'en met vier mensen vind ik gewoon erg vervelend. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Murtagh schreef:
    (...)

    Haha, sorry :Y)
    In het rond PB'en met vier mensen vind ik gewoon erg vervelend. :')


    Dat snap ik wel, maar er zijn volgens mij nog zat andere mogelijkheden.
    Maar ik ga hier niet weer over in discussie.


    Queer zijn is gewoon alles

    Fijn idee. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat snap ik wel, maar er zijn volgens mij nog zat andere mogelijkheden.
    Maar ik ga hier niet weer over in discussie.


    Volgende keer beter dan maar. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    En hoe pakken jullie dat aan? Neemt de schrijver de stem van het personage in, of laten jullie de schrijver praten over het personage?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    hmmm ik solliciteer naar de 4de co-writer!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Histoire schreef:
    En hoe pakken jullie dat aan? Neemt de schrijver de stem van het personage in, of laten jullie de schrijver praten over het personage?

    De schrijver spreekt voor het personage. Het wordt een interview met het personage, niet met de schrijver zelf. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb eventjes een pb gestuurd over de co-writer, want ik vind het wel leuk. Ik zou graag helpen, zeker als ik mensen kan helpen hun personages te ontwikkelen. Het lijkt me een hele goede ervaring voor schrijvers, zeker als ze nog niet zo lang bezig zijn.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Ik heb eventjes een pb gestuurd over de co-writer, want ik vind het wel leuk. Ik zou graag helpen, zeker als ik mensen kan helpen hun personages te ontwikkelen. Het lijkt me een hele goede ervaring voor schrijvers, zeker als ze nog niet zo lang bezig zijn.


    Ik heb hem ontvangen, dankjewel. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Gaaf idee! (Dit is heel stiekem een MT post (A) )


    "Not my daughter, you bitch!"

    ik heb ook een inzending gedaan over de vierde co-writer


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."