• Daughter of the mountain

    Daughter of the mountain - Dutch




    Aegliriëll is een jonge elfenvrouw, wiens leven vrij rustig is verlopen diep in de bossen van Lórien. Ze heeft geen familie, op enkel een gedomesticeerde griffioen genaamd Shyla na, de laatste van haar soort. Aegliriëll maakte het haar taak om, na de vondst van haar griffioen, bedreigde diersoorten op te sporen, en ze te beschermen van al het kwaad dat hen is aangedaan. Ze brengt ieder van hen naar het dichtstbijzijnde elfen Koninkrijk en zorgt voor hen, tot het einde van hun dagen. Zo had de jonge elf een thuis gevonden, zowel in Lórien als in Rivendell.
    Aegliriëll heeft zich echter nooit echt thuis gevoeld bij de nette, gracieuze elven. Ze was anders en dat wist ze.

    Als op een dag een groep dwergen Rivendell binnenvalt, neemt haar nieuwsgierigheid haar geest over. Na alle klachten van de elfen, wilde ze wel eens weten of het Dwergenvolkje echt zo verschrikkelijk is als werd beweerd. Ze ontmoet de leider van de groep, Thorin Eikenschild, een nogal chagrijnig en koppige man die totaal niets met de elfen te maken wil hebben.
    Zodra de groep dreigt te vertrekken, biedt ze zich aan bij hen te voegen in hun missie, om hopelijk de groep te versterken. Thorin weerhoudt haar hiervan, want hij denkt dat ze alleen maar voor problemen zal zorgen, maar dankzij het continue gezeur en vastberadenheid van de koppige elf lukt het haar toch om met de groep mee te mogen op hun avontuur.





    • Started on 4 - 1 - 2015
    Contains spoilers during the whole story.
    • Fiction, not based on reality.
    • Tauriel does not exist in this story.
    • All rights go to J.R.R. Tolkien.
    • Written in Dutch, spoken in English.
    • Like it better in full DUTCH? <-- Link here.


    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 13:35 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Aankomend weekend zal het eerste hoofdstuk online worden gezet! Alvast heel erg bedankt voor de leuke reacties en de kudo's! En ik hoop dat het wat wordt!! :D
    Ik heb er in ieder geval zin in! :D


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Nadat ik de Hobbit gezellig met mijn nichtje op tv ging kijken gelijk hoofdstuk 1 geactiveerd! Veel plezier iedereen!

    01• Wings on the horizon

    01 • Vleugels aan de horizon


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hoofdstuk twee staat online!

    02 • The unexpected visiters

    02 • De onverwachte bezoekers


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hoofdstuk drie staat online!! Heel veel plezier!

    03 • Supper

    03 • Het avondmaal


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hoofdstuk 4 geactiveerd!

    04 • The creatures of Rivendell

    04 • De wezens van Rivendel


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hoofdstuk 5 staat online!
    Helaas heb ik door mijn stage weinig tijd over om te schrijven, ik zal echter proberen om ieder weekend nog te activeren.

    05 • The gathering

    05 • De vergadering


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Jahh weer een hoofdstuk online!!

    07 • In the weeks that have past

    07 • In de weken die zijn voorbij gegaan


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    10 • Under the ground

    10 • Onder de grond


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    11 • White lies

    11 • Een leugentje om bestwil

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 8:25 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    12 • Hanging by a thread

    12 • Hangend aan een draadje


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    13 • Over bridges and ravines

    13 • Over bruggen en kloven


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    15 • Feud with the chief

    15 • Vete met de chef


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    17 • Dwarvespride

    17 • Dwergentrots


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ga zeker even kijken! I love English dialogue. :)


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    19 • Red drups of blood

    19 • Rode druppels bloed


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.