• Ik heb niet veel tijd om dit te schrijven, maar ik wou het tóch even delen.
    Mark Rutte heeft vandaag toegegeven dat ze wisten dat er oorlogsgebied en gevaar was in bepaalde landen, maar dat ze dit niet hebben doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappijen.
    Ik snap wel dat dit hele ding in Frankrijk belangerijk is en stuff, maar iedereen negeert daardoor dit hele ding nu volledig.
    Hallo? Er zijn mensen doodgegaan omdat de regering zo graag geld wou ontvangen van mensen uit een vliegtuig (dat over een gevaarlijk gebied vloog!!!). Ondertussen zegt Rutte wel dat 'onze veiligheid het belangerijkste is' en dat ze daarom geld gaan besteden aan veiligheids maatregelen of zo iets (ik weet niet precies wat hij zei, maar dat hij onze veiligheid belangerijk vond zei hij in ieder geval wel).
    Als het dan zo belangerijk is, waarom is dat gedoe met dat vliegtuig dan gebeurd? Ze hadden het letterlijk kunnen voorkomen!
    Heeft iemand hier nog een mening over, of ben ik nou de enige die het zo ziet? (Ik kan het best bij het verkeerde eind hebben, weet je).


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Nenya schreef:
    (...)

    Niet alles kan voorkomen worden. Dit wel, maar niet alles. En ik dacht dat je op de eerste zin reageerde.


    Haha, nee hoor. Ik ben blij dat ik in Europa woon. :)


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Nenya schreef:
    (...)

    Als jij liever in Syrië zou gaan wonen, ga je gang.


    Het is niet slecht om negatieve dingen aan te kaarten. Ja, we hebben het beter dan in vele andere landen, maar dat wil niet zeggen dat alles maar geaccepteerd en geslikt moet worden? We kunnen bij alles wat er gebeurt wel zeggen "maar goed, we hadden ook in Syrië kunnen wonen", maar er zijn in dit land problemen voor onze samenleving die ook niet kloppen. Minder erge dingen, ja dat zeker, maar goed zijn ze daardoor niet.

    Ik vind, dat in welke samenleving je ook leeft, je altijd verbeteringen mag aankaarten. En Rutte die - na maanden lang te hebben ontkent dat hij überhaupt informatie had - nu gaat vertellen dat hij "oepsie" toch meer wist dan hij liet blijken vóór het vliegtuig neerstortte? Ja, dat is echt een enorme fout. En dat mag gezegd worden en daar mag over gezeurd worden.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Het is niet slecht om negatieve dingen aan te kaarten. Ja, we hebben het beter dan in vele andere landen, maar dat wil niet zeggen dat alles maar geaccepteerd en geslikt moet worden? We kunnen bij alles wat er gebeurt wel zeggen "maar goed, we hadden ook in Syrië kunnen wonen", maar er zijn in dit land problemen voor onze samenleving die ook niet kloppen. Minder erge dingen, ja dat zeker, maar goed zijn ze daardoor niet.

    Ik vind, dat in welke samenleving je ook leeft, je altijd verbeteringen mag aankaarten. En Rutte die - na maanden lang te hebben ontkent dat hij überhaupt informatie had - nu gaat vertellen dat hij "oepsie" toch meer wist dan hij liet blijken vóór het vliegtuig neerstortte? Ja, dat is echt een enorme fout. En dat mag gezegd worden en daar mag over gezeurd worden.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ik vind het nogal cru dat je het laat lijken alsof het de schuld van de regering is dat het vliegtuig uit de lucht geschoten is. \


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Heb ik wat gemist? Is er nog een vliegtuig uit de lucht geschoten?


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Rawhide schreef:
    Heb ik wat gemist? Is er nog een vliegtuig uit de lucht geschoten?


    nee nee, gelukkig niet zeg...


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ailine schreef:
    Ik vind het nogal cru dat je het laat lijken alsof het de schuld van de regering is dat het vliegtuig uit de lucht geschoten is. \


    dat mag je vinden.
    Ik, persoonlijk, vindt dat dit deels het geval is.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ailine schreef:
    Ik vind het nogal cru dat je het laat lijken alsof het de schuld van de regering is dat het vliegtuig uit de lucht geschoten is. \


    We wisten in principe al dat het voorkomen had kunnen worden, andere luchtvaartmaatschappijen vlogen immers al heel lang niet meer over dit gebied heen. Ik zit zelf meer met het feit dat Rutte zo lang heeft geroepen niks te hebben geweten hierover en nu opeens besluit een boekje open te doen. Dat vind ik echt raar


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    We wisten in principe al dat het voorkomen had kunnen worden, andere luchtvaartmaatschappijen vlogen immers al heel lang niet meer over dit gebied heen. Ik zit zelf meer met het feit dat Rutte zo lang heeft geroepen niks te hebben geweten hierover en nu opeens besluit een boekje open te doen. Dat vind ik echt raar


    Well, nu is natuurlijk het beste moment, nu iedereen meer geïnteresseerd is in Charlie.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Well, nu is natuurlijk het beste moment, nu iedereen meer geïnteresseerd is in Charlie.


    Oh ja, dat is zeker de grootste reden geweest, wat het eigenlijk alleen nog maar erger maakt vind ik


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Oh ja, dat is zeker de grootste reden geweest, wat het eigenlijk alleen nog maar erger maakt vind ik


    vooral dit.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Het is nu trouwens op het nieuws.


    Your make-up is terrible

    Sempre schreef:
    (...)

    We wisten in principe al dat het voorkomen had kunnen worden, andere luchtvaartmaatschappijen vlogen immers al heel lang niet meer over dit gebied heen. Ik zit zelf meer met het feit dat Rutte zo lang heeft geroepen niks te hebben geweten hierover en nu opeens besluit een boekje open te doen. Dat vind ik echt raar


    Waarom zou het dan de schuld van de regering zijn, als de luchtvaartmaatschappij besluit over dat gebied te vliegen?
    Het is inderdaad raar dat hij nu pas toegeeft dat ze het wisten, maar ik vind het nergens op slaan om de regering er maar de schuld van te geven.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ailine schreef:
    (...)

    Waarom zou het dan de schuld van de regering zijn, als de luchtvaartmaatschappij besluit over dat gebied te vliegen?
    Het is inderdaad raar dat hij nu pas toegeeft dat ze het wisten, maar ik vind het nergens op slaan om de regering er maar de schuld van te geven.


    Omdat de regering de luchtvaartmaatschappij niet ingelicht heeft hierover, ze wisten het niet, dus hadden ze ook geen besluit om te nemen.


    Your make-up is terrible

    Ailine schreef:
    (...)

    Waarom zou het dan de schuld van de regering zijn, als de luchtvaartmaatschappij besluit over dat gebied te vliegen?
    Het is inderdaad raar dat hij nu pas toegeeft dat ze het wisten, maar ik vind het nergens op slaan om de regering er maar de schuld van te geven.


    Ik geef de regering ook nergens de schuld van. Ik beschuldig Rutte alleen van bedrog en het moment waarop hij dit deelt vind ik al helemaal niet gepast.

    Ik ben het ook helemaal met je eens, als er iets/iemand was die dit had moeten voorkomen, dan was dat de luchtmaatschappij natuurlijk geweest!


    When time and life shook hands and said goodbye.