• De Yagami familie; een bekende familie in Ierland en Engeland. Ze staan bekend om hun krachten: het beheersen van vuur. Ieder lid van deze familie wordt geboren met deze gave. Nou ja, bijna ieder lid. Een klein groepje jong volwassenen bezit deze gave niet. Ze werden zwakkelingen genoemd, en werden door de rest van de familie buitengesloten en er werd wreed met ze omgegaan. Deze groep werd als kind weggestuurd. Nu het hoofd van de familie is overleden, is zijn opvolger vastbesloten om de verstootte kinderen op te zoeken. Maar wat is er van ze geworden? Zijn ze op het rechtte pad gebleven? Of hebben ze een aantal jaar in de gevangenis gezeten? Of is er iets heel anders gebeurt? Twee dingen zijn zeker: Vrijwel ieder verstootte kind heeft een nieuwe spirit gevonden: Een geest die je krachten geeft. Deze krachten zijn vrijwel de elementen; je hebt de spirit van water, de spirit van vuur, de spirit van lucht en de spirit van aarde. Helaas was het niet mogelijk voor de verstootte kinderen om de spirit van vuur te bereiken. Punt twee van dingen die zeker zijn: vrijwel elk kind heeft zijn of haar achternaam veranderd. Ondanks dat lukt het dankzij connecties die de familie heeft om de verstootten kinderen te vinden. Maar zullen ze worden geaccepteerd?

    Invullijstje:
    Let op! Het kan ook zijn dat je een relatie bij de familie hebt! In dat geval is je achternaam McCoy(van de water spirit), Smith(van de aarde spirit) en Winters (van de wind spirit).

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Nieuwe kracht(indien nodig):
    Verstoten op welke leeftijd?:
    Verleden:
    Relaties:
    Extra:


    Rollen:
    De Yagami familie:
    - Dale Yagami ~ Trohman ~ Pagina 10
    - K illian Ryu Yagami ~ DarkAng3l ~ Pagina 5
    - Kiara Lucy Yagami ~ Repelsteeltje ~ Pagina 13
    - Gereserveerd ~ Aurora Malia Yagami~ Duvaineth ~ Pagina 13
    - Marissa Anna Yagami ~ Mangata
    - Alcina Andromache Pyralis Yagami ~ TheseWords ~ Pagina 13

    De McCoy familie:
    - Nevaeh Arelia McCoy ~ Malarkey ~ Pagina 3
    - Selena Ysabeau McCoy ~ DarkAng3l ~ Pagina 3
    - Christine Sarah McCoy ~ geleninja ~ Pagina 13
    - Gereserveerd ~ Cameron Simon McCoy ~ Lost_Voice ~ Pagina 3
    - Tyler William McCoy ~ Mrs_Hemmings ~ Pagina 10

    De Smith familie:
    - Demitra Hailey Smith~ Djibriel ~ Pagina 4
    - Gereserveerd ~ Constellation ~
    - Adam Sebastian Smith ~ Ferrars ~ Pagina 10

    De Winters familie:
    - Gereserveerd ~ Millicent Aurora Winters ~ Amaris ~ Pagina 2
    - Gereserveerd ~ Avery Noah Winters ~ Duvaineth ~ Pagina 13
    - Ezekiel Stark Michael Cormoran Winters ~ Offspring ~ Pagina 11
    - Burton Matthew Winters ~ Perconte ~ Pagina 13

    De verstoten kinderen: Vol!
    - Rosetta Vera Monatra ~ Aarde ~ Waldeinsamkeit ~ Pagina 8
    - Cassandra Rose Santiago. ~ Water ~ Orton ~ Pagina 2
    - Gereserveerd ~ Evan Silas Keaton ~ Wind ~ Keynes ~ Pagina 3
    - Aedan Quillian Creed ~ Wind ~ Perconte ~ Pagina 6
    - Jamie Fynberg ~ Aarde ~geleninja ~ Pagina 4
    - Dawn Varaia Abdicare ~Water ~ Sobremesa ~ Pagina 6


    De Families
    De Yagami familie:
    Deze familie kun je simpel beschouwen als ouderwets. Ze staan bekend om hun enorme krachten, het vuur sturen. Ze hebben hun krachten - uiteraard - zo'n driehonderd jaar geleden van de vuurspirit gekregen. Hun kennis over vuur is zeer uitgebreid, ze hebben het op hun kracht toegepast waardoor ze nu zo goed als vuurbestendig zijn. Letterlijk.
    Alles in deze familie draait over kracht, en als je dat niet hebt is de enige optie verstoting. Wel geven de ouders van het verstoten kind meestal een groot geldbedrag mee. De verstoten kinderen kunnen ook tegen vuur, al zitten er ook uitzonderingen tussen.

    De McCoy Familie:
    De McCoy familie is de grote tegenpool van de Yagami familie. Ze zijn vaak elkaars grootste rivalen, maar je zou hun relatie ook wel kunnen beschrijven als een bondgenootschap. Al jaren is de spanning tussen de twee families om te snijden, hoewel er ook uitzonderingen zijn tussen mensen; er zitten zelfs relaties tussen die verdergaan dan een vriendschap.
    De McCoy familie is de op één na oudste familie, die hun krachten tweehonderdvijftig jaar terug kregen van de waterspirit.

    De Winters Familie:
    De Winters familie is maar bevriend met de Yagami familie. Ze kunnen samen door één deur, lachen om elkaars grappen en wat andere dingen, maar meer ook echt niet. Deze familie is de op één na jongste - of de op twee na oudste - die zijn krachten van de windspirit heeft gekregen, honderdvijfenzeventig jaar terug.

    De familie Smith:
    De familie Smith is de jongste familie in het rijtje. Ze hebben hun krachten gekregen van de aardespirit, een kleine honderd jaar terug. Deze familie staat het dichtste bij de Yagami familie. Ze vertrouwen blind op elkaars rug, wat vaak ook zo is. Maar ook in deze band zitten er heus uitzonderingen. Maar over het algemeen is het wel zo.


    Regels:
    - Alleen ik open nieuwe topics.
    - Geen perfecte personage's.
    - Ruzies buiten het topic.
    - Denk goed na over of je meedoet; ik wil deze RPG graag zo lang mogelijk vol houden.
    - Naamsveranderingen doorgeven


    De villa van de Yagami familie


    Het Praattopic
    Het Rollentopic

    Het begin

    Het begint ermee dat iedereen zich klaarmaakt om naar de enorme villa van de Yagami's te gaan. De Yagami villa ligt op een afgelegen plek, zodat niemand wordt lastiggevallen door pottenkijkers bij het oefenen van hun element.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 14:52 ]


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Zu'Salgan McCoy - Waterspirit

    De waarschuwende toon van haar stem negeer ik, terwijl ik lichtelijk meetrek een andere richting op en haar de vraag stel waar ze hem van kent. Over haar schouder blik ik enkele malen naar de man, die even emotieloos grijnst en vervolgens naar binnen loopt. Inderdaad, loop maar weg vuile vuurvreter dat je bent, want ik zal je... Plots komt Aurora in mijn gedachten op, die ik niet eens direct weg duw. Damn, als die chick niet van de Yagami familie was, dan was ze mijn perfecte vrouw. Helaas dat precies dát het weet te verpesten, jammer joh.
          'Familiezaken,' antwoord Selena abrupt, haar stem is strikt, 'En kennen is een behoorlijk groot woord.' Gezien mijn greep los was, trekt ze zich los en ik grinnik kort. Op het nippertje houd ik de woorden "Mooi, want je wilt die arrogante zak liever niet kennen" binnen en in plaats daarvan glimlach ik charmant naar haar.
          'Je weet dat je altijd naar me toe kan komen om te praten, maar je kan ook een beetje beleefdheid aan de dag leggen als ik zelf met iemand sta te praten.' Nou, nu weet iedereen die mij kent dat ik absoluut het tegenovergestelde van "beleefd" ben. Wanneer je zoiets wel denkt, stuur ik je graag door naar Aurora, die heeft me namelijk al meerdere keren iets in de trant van "klootzak" genoemd. Een woord dat ik eerder als compliment opvat, maar prima, dan hebben we het ook over iets.
          'Natuurlijk,' antwoord ik nu op een geheel andere manier dan ik in feite wilde. Mijn blik straalt echter een zekere kalmte uit, die ik niet snel heb en ik stop mijn handen rustig in mijn broekzakken. 'het was onbeschoft van me om jou, een familiehoofd nog wel, weg te trekken van een belangrijk gesprek.' Ik laat mijn ogen in de hare doordringen, zonder enige aandacht aan mijn omgeving te schenken. 'Hopelijk kan je me vergeven, Selena.' Fuck, scheld ik in gedachten, hoe wilt ze dat ik haar noem zodat ze weet dat ik "respect" voor haar heb? Als ze maar niet denkt dat ik überhaupt haar aan ga spreken met namen die enkel onderdanen haar noemen, ze kan van mij later weer een "lekker ding" krijgen of iets dergelijks. Ik houd een grinnik binnen en gebaar richting het gebouw. 'Zullen we een plek binnen zoeken of zou je liever buiten willen praten?' stel ik daarna op een hoffelijke manier, waarbij ik laat merken dat ik aan haar de keuze overlaat. Ugh, hopelijk is dit vervelende, nette gedoe snel over, want het maakt me kotsmisselijk. Hoe kunnen mensen aan deze onzin doen?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Selena Ysabeau McCoy
    *** Water ***



    Bepaald onder de indruk van z'n charmante gedoe was ik niet, zeker niet na de stunt die hij uitgehaald had. Ik kende hem wel beter dan dat en het was niet moeilijk voor me om in te denken dat hij in z'n hoofd iets heel anders dacht dan wat hij liet merken. Sterker nog, ik wist het gewoon zeker op de manier waarom hij naar me keek. Vroeger was hij altijd een aangenaam persoon geweest om mee om te gaan, maar die dagen lagen al een tijdje achter ons, tot m'n groot ongenoegen. Soms wilde ik dat sommige dingen terug gingen naar hoe ze eens waren geweest. Ik rustig met m'n baan en zonder de verantwoordelijkheid van de familie. Sommige mensen zoals ze eens waren geweest en niet wat ze geworden waren. Maar vast en zeker dat dat ijdele hoop was.
    "Natuurlijk." Was zijn erg korte antwoord op mijn opmerking en ik kon mezelf niet bedwingen om even te snuiven. Ik geloofde namelijk niets van het antwoord en dat wist hij vast maar al te goed. "Het was onbeschoft van me om jou, een familiehoofd nog wel, weg te trekken van een belangrijk gesprek." Ok, zo belangrijk was dat gesprek misschien niet, maar dat hoefde hij niet te weten. Wat ik te bespreken had, ging hem niets aan, tot ik daar anders over besliste. "Hopelijk kun je me vergeven Selena."
    Ik keek hem een paar tellen scherp aan. "Ik zou je wat moeten doen, maar we weten beide dat dat toch voor niets helpt, dus ga ik er maar niet eens de moeite voor doen. Waarom doe jij dan uberhaupt de moeite om te vragen of ik je vergeef als we beide weten dat je er geen woord van meent en het toch weer gaat doen als je de kans krijgt?" Kalm sloeg ik m'n armen over elkaar. Hij wilde praten? Mooi, dan moest hij ook maar kunnen luisteren vond ik. "Buiten is prima voor me. Ik zie de nood niet van naar binnen te gaan."
    Nu was hij misschien op z'n hoffelijkst en met een poging tot beleefd doen, maar dat duurde meestal niet eeuwig. Had ik al lang uit ervaring geleerd en ik hield me eigenlijk half klaar op wat dan ook van reactie. Meestal was het gezeur over mijn positie of over vrouwen in het algemeen en meer van dat moois. Niet dat je het mooi kon noemen, maar dat was een discussie voor een andere keer. "Waar wilde je over praten, of wat het enkel een excuus om me daar weg te krijgen?"


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    Aurora Malia Yagami.
    Er was een geluk: ik werd niet alleen ondersteund door de muur, maar ook door Burton zelf. Wat een fijn gegeven om te weten dat hij me toch niet zou laten vallen. Nu ik weer stevig op mijn benen stond, nam ik de tijd om hem goed in me op te nemen. Gek hoe je sommige mensen eeuwen niet zag en vervolgens tegen ze aanliep – letterlijk.
    ‘Hey’ zei hij kortaf. Shit. Dat had ik weer. Ik trof iedereen vandaag wel op hun best. Ze hadden stuk voor stuk een prachtig humeur…
    ‘Wat, waarom niet dan?’ begon hij voor hij vervolgde ‘Trouwens, je neef Killian en Aedan zijn met elkaar op de vuist gegaan. Jullie hebben echt een fantastische familie’ de overdreven, sarcastische toon maakte me aan het zuchten.
    ‘Ik weet het, vertel me maar niets. Het is ergens een schande dat ik hier bij hoor,’ bromde ik hooghartig. Ik had niets met de rest van de familie en dat maakte ik vaak genoeg duidelijk. Het liefst was ik zelf een van de ‘verstotene’ geweest, want dat betekende dat ik niet zou zijn opgegroeid in deze drama. Jammer weer.
    ‘Het is alleen niet mijn probleem als zij willen vechten. Blijkbaar hebben veel mensen hier nog een oude rekening te verheffen met iemand,’
    Zij liever dan ik. Dat was een ding wat zeker was.
    ‘Je lijkt wat …. Afgeleid. Als je wil kan ik je wel alleen laten. Geen probleem. Hier zijn is al drukkend genoeg,’ knikte ik hem toe. Ik voelde er vrij weinig voor om constant in vreemde situaties te belanden. Het gebeurde me vaker dan me lief was, wat betekende dat ik er alles aan moest doen om dit te vermeiden. Zo goed en kwaad als mogelijk was.


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Zu'Salgan McCoy – Waterspirit

    Ze lijkt me nog altijd niet te geloven na mijn o – zo nobele woorden. Haar verlies, niet de mijne. Het feit dat ik altijd vermeden wordt en kritisch aangekeken door mijn onbehouwen gedrag ergert me niet, het vermaakt me enkel, dus het gegeven dat ze zo reageert verbaast me niet eens meer. Ze moet vast en zeker het idee hebben dat ik een soort spelletje speel of een dubbele agenda heb, waarna ik plots uit een andere hoek zal komen. Mentaal grijns ik vermakelijk door de stupide reacties van de meeste mensen rondom me.
          'Ik zou je wat moeten doen, maar we weten beide dat – dat toch voor niets helpt, dus ga ik er maar niet eens de moeite voor doen. Waarom doe jij dan überhaupt de moeite om te vragen of ik je vergeef als we beide weten dat je er geen woord van meent en het toch weer gaat doen als je de kans krijgt? Buiten is prima voor me. Ik zie de nood niet van naar binnen te gaan.'
          'No need to get mad at me, miss,' glimlach ik ietwat, een lichte fonkeling in mijn kille, waterblauwe ogen. 'Nu maak je simpelweg overhaaste conclusies: een excuus is een verontschuldiging, er hoeft niet altijd iets achter te zitten,' vervolg ik uiterst kalm, zonder dat iemand ook maar kan merken wat er in me omgaat of waar ik aan denk. 'Alleen, mocht je dit zo graag willen denken, gaat uw gang.' Selena mocht dan wel iemand zijn die ik vroeger regelmatig zag, maar dat betekent niet dat ze me door en door kent. De afgelopen jaren ben ik zo verandert dat ik plots een ander gedrag kan aannemen, en daarbij zijn mijn geheimen veilig in mezelf verborgen. Niemand kan daar bij. Zeker geen familiehoofd die de gedachte heeft alles te zijn. Abrupt heb ik een opwellend gevoel die snel toeneemt, een emotie die me verteld dat ik mijn vader mis. Echter, ik duw dat net zo snel weer weg tot het uitgedoofd is.
          'Waar wilde je over praten, of was het enkel een excuus om me daar weg te krijgen?' Uiterst nonchalant haal ik mijn schouders op en kijk haar kalm aan, waarna ik vervolgens op de rand van de waterfontein ga zitten en naar haar opkijk.
          'Blijkbaar was het zo'n belangrijk gesprek tussen twee verheven personen,' begin ik, waarbij ik Selena en de man bedoel, 'dat je er tot nu toe mee zit. In dat geval haal ik hem graag voor je terug: just say it.' Ik trok mijn schouders iets op, om daarna even rondom ons te kijken. Er waren niet veel personen naast ons twee, niemand leek ook aandacht aan ons te besteden. Mijn gedachten worden hierdoor afgeleid naar de tuin, waar eveneens niemand iets in de gaten had, te druk met hun eigen rotzooi.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Selena Ysabeau McCoy
    *** Water ***



    "No need to get mad at me, miss. Nu maak je simpelweg overhaatste conclusies: een excuus is een verontschuldiging, er hoeft niet altijd iets achter te zitten." Hij leek het blijkbaar leuk te vinden, maar ik zag er eigenlijk de lol niet van in als ik heel eerlijk was. "Alleen, mocht je dit zo graag willen denken, gaat uw gang." Een tel rolde ik met m'n ogen. "Ow, laat de uw er maar af. Ik ga echt niet geloven dat je opeens respect hebt voor m'n positie, nadat je al een tijdje bij hoog en laag beweert dat ik er niet thuis hoor." Schijnheiligheid, ik kreeg er toch soms zo de kriebels van eigenlijk. Zeker als het van hem kwam. Ik kende zijn standpunt en het maakte me enkel maar kwaad als hij deed alsof. De nonchalance die hij aan de dag legde stond hem eigenlijk niet echt. Het stoorde me zelf in een zekere zin. Moest het geweest zijn omdat niets hem nog wat kon schelen en het puur uit jeugdige baldadigheid was, dan had misschien nog wat gehad, maar nu niet meer. Er was iets dat hem op vreet vanbinnen, al kon ik m'n vinger er niet op leggen, maar ik had zo een vermoedden dat die Yagami er wat mee te maken had.
    "Blijkbaar was het zo'n gesprek tussen twee verheven personen, dat je er tot nu toe mee zit. In dat geval haal ik hem graag voor je terug: just say it." Zwijgend keek ik hem aan. Had hij dat nu echt gezegd? "Verheven personen? Werkelijk Sal? Ik dacht toch echt dat je beter wist dan dat. Of tenminste, ik had het in ieder geval gehoopt." Ik had me nooit verheven gevoeld, niet in het minste. Ik mocht dan wel hoger staan dan waa rhij nu zat, dat was absoluut niet hoe ik dacht over m'n plek aan het hoofd van de familie of op welke andere manier dan ook. Zachtjes schudde ik m'n hoofd. "Niet tussen verheven personen, maar gewoon tussen twee mensen. Net zoals ik met jou praat of met Christine of iemand anders. Ik voel me niet beter dan een ander omdat ik familiehoofd ben."
    Even haalde ik een hand door m'n haar. Hoe moest ik het hem aan z'n verstand brengen dat ik, ondanks alles wat er gebeurd was de laatste jaren, eigenlijk nog steeds dezelfde was als vroeger, net zoals ik gewoon wist dat hij diep vanbinnen nog altijd die lieve jongen was van toen die niet te min dacht van vrouwen? Even gleed m'n blik van hem naar het water achter hem. Kon het zo simpel zijn? Makkelijk sla ik m'n armen over elkaar, terwijl ik hem blijf aankijken. Wat moest ik toch met hem aanvangen? "What to do with you...?" Eigenlijk was ik zachtjes tegen mezelf bezig, maar vast en zeker dat hij het ook hoorde, niet dat dat me wat uitmaakte. Hij mocht het gerust horen. Een tel grijnsde ik lichtjes, als het zo kon, waarom dan ook niet? Ze konden me het eigenlijk niet kwalijk nemen, gezien het om eigen familie ging en ik begon het op m'n heupen te krijgen dat iedereen zo langzaam ging denken dat ik een stijve plank was die niet wist wat ontspannen was.
    "Je kunt better gaan rennen Sal..." M'n stem klonk echter in de verste verte niet dreigend, maar eerder uitdagend. Licht en ontspannen en als kattekwaad een toon zou hebben, dan was het er zeker in te horen. Ik hield 1 arm voor m'n lichaam gekruisd terwijl de andere zich naast m'n gezicht bevond. Eén beweging had ik nodig en hij zou kletsnat zijn. In m'n ogen blonken lichtjes die op niet veel goeds duidden, al waren het er geen van woede, maar eerder van de ondeugende soort. ".... Of durf je het aan? Zoals vroeger?" Gewoonlijk eindigde dat kletsnat en in een halve modderpoel omdat de grond om ons heen omgeploegd was. Ergens miste ik die tijden, toen ik jonger was en zorgeloos met de andere kinderen van de familie kon spelen en op die manier onze krachten leerden kennen. Het waren vrolijker tijden en ik hoopte dat de herinnering eraan nog niet te ver weg zat bij hem. Ik wiegerde de hoop op te geven dat ik tot hem door kon dringen en als het op deze manier lukte, waarom ook niet?


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    “Don't make the mistake
    of thinking I have a heart to steal.”
          Zu’Salgan McCoy – Waterspirit

          'Oh, laat de uw er maar af. Ik ga echt niet geloven dat je opeens respect hebt voor m'n positie, nadat je al een tijdje bij hoog en laag beweert dat ik er niet thuis, hoor.' Er rolt een grinnik over mijn lippen, waar een diepe toon in te bemerken valt, eentje die ik niet heb kunnen beheersen. Mijn waterblauwe poelen stralen al sinds het begin van de afgelopen jaren een bepaalde laconieke kilte uit, die nu nogmaals duidelijk wordt.
          'Respect?' herhaal ik haar, het woord wat bij mij enigszins een verachting met zich meebrengt, 'Je veronderstelt toch niet dat ik plotseling ontzag voor je positie zal hebben, want ik neem aan dat het wel duidelijk is dat ik het bewonderen voor een zekere aankomende tijd wel uit zal stellen.' Er verschijnt een aannemelijke glimlach op mijn lippen, die een meedogenloze ondertoon bevat. Ik sla mijn armen op een uiterst kalme wijze over elkaar heen en onderzoek haar gelaatsexpressie, waarbij ik al enkele blikken vooruit spel in mijn gedachten. Ze schijnt na mijn eerstvolgende woorden enigszins van haar a propos te zijn, of dat lijkt immers zo, gezien ze me met een sprakeloze expressie aanstaart.
          'Verheven personen? Werkelijk Sal? Ik dacht toch echt dat je beter wist dan dat. Of tenminste, ik had het in ieder geval gehoopt.' Ze schud op een zachte wijze haar hoofd, waarbij de weinige wind die er staat met haar koolzwarte haarlokken speelt. Ik werp er een blik op en vraag me in het geheim af hoe zacht het wel niet zal voelen. Net zo zacht als de rode haarlokken van mevrouw Aurora? 'Niet tussen verheven personen, maar gewoon tussen twee mensen. Net zoals ik met jou praat of met Christine of iemand anders. Ik voel me niet beter dan een ander omdat ik familiehoofd ben.' Ik besluit er niet op te reageren, in plaats daarvan loop ik naar de fontein die voor het immens grote huis staan en neem plaats op de brede rand hiervan. Mijn bodemloze poelen dwalen overal heen, behalve naar Selena, waar ik pas naar opkijk als ik haar stem opnieuw hoor. Ze staat met haar armen over elkaar en kijkt met een blik die ik niet kan doorgronden.
          'Nou, ik heb wel een paar suggesties die we kunnen doen,' grijns ik op een charmante wijze naar haar. 'Als je ervoor openstaat, zal ik het graag met je delen.' De lichte grijns die daarna op haar lippen verschijnt, geeft me hierin enkel meer stoutmoedige hersenspinsels.
          'Je kunt beter gaan rennen, Sal...' Ondanks het feit dat haar stem alles behalve dreigend klinkt, kies ik er onbewust voor om een verwarde frons op mijn gezicht te laten merken.
          'Waar heb je het over? Mooi niet dat ik voor een meid weg ga rennen,' beantwoord ik haar, bijna direct en met een nors gezicht. Ze denkt toch niet werkelijk dat ik het op een rennen zal zetten voor haar, wat er dan ook aan de hand zou zijn. Vrouwen zijn niet te begrijpen, het ene moment is alles nog koek en ei en het volgende moment kunnen ze je niet luchten. Volgens mij hebben ze vaker last van ongestelde emoties dan ze toe durven geven. De wijze waarop ze staat maakt me echter wel nieuwsgierig, samen met het gegeven hoe de blik in haar ogen fonkelt. Plotseling krijg ik een idee naar waar ze op doelt, waardoor ik het niet kan laten snaaks te grijnzen en mijn hoofd te schudden. Dit kan ze niet menen, met mij?
          '. . . Of durf je het aan? Zoals vroeger?'
          'Meissie,' grijnsde ik kwajongensachtig, terwijl ik traag opstond, klaar voor de strijd. Eentje die ik nu op geheel andere wijze wel van Selena zou krijgen. 'je hebt geen flauw idee waar je aan begint.' Toch vond ik de ommezwaai wel interessant, zeker door de herinneringen die ik er vroeger aan had. Kletsnat en gelukkig. Maar dat was toen: een tijd die niet meer teruggedraaid kan worden. Desalniettemin ben ik benieuwd naar hoe dit zal ontwikkelen, er schuilt een bepaalde nostalgie naar die tijd in mij, al laat ik er niets van merken naar jegens ander.
          'Dit watergevecht zal nog spannend worden,' vervolg ik mijn woorden, waarbij ik nog altijd dezelfde grijns heb en mezelf tegelijkertijd eraan herinner dat het eveneens een goede oefening zal zijn. Meestal oefen ik met iemand in de buurt, soms met Liz, hoewel zij niet gemaakt is voor de gevechten. 'Zorg dat je me bij kan houden.' Voor luttele seconden maak ik razendsnelle beslissingen in mijn hoofd, een soort plan, waarna ik een zwaai met mijn arm maak en de eerste straal water al op haar afvuur. Met mijn andere arm zal ik voornamelijk haar aanvallen proberen te blokkeren, maar zelfs al zou ik nat worden door het water zou me dat niet veel deren.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Selena Ysabeau McCoy
    *** Water ***



    "Respect?" De toon waarop hij het woord zegt zorgt ervoor dat ik gelijk op m'n hoede ben. Hij mag dan wel vervreemd van me zijn de laatste jaren, ik wist nog prima hoe bepaalde dingen klonken wanneer iemand ze zei. "Je veronderstelt toch niet dat ik plotseling ontzag voor je positie zal hebben, want ik neem aan dat het wel duidelijk s dat ik het bewonderen voor een zekere aankomende tijd wel zal uitstellen." Zachtjes schudde ik m'n hoofd. Hij snapte het niet. "Je moet me niet bewonderen Sal. Ik heb nooit verwacht dat de rest van de familie me behandeld als weet ik veel of aan m'n voeten ligt. Ik denk dat je me verward met bepaalde andere figuren die dat wel zouden willen en dan maar de lijn doortrekt naar iedereen."
    Ik wist wel al langer dan vandaag hoe hij over bepaalde zaken dacht, ook al zou hij het vast nooit in m'n gezicht zeggen. Het hoefde gewoon niet. Het was een soort van extra zintuig geworden over de jaren om dingen op te pikken die niet gezegd werden en niet door gesprekken af te luisteren, maar enkel en alleen al door gewoon naar de mensen te kijken. Hoe ze zich gedroegen, de bewegingen die ze maakten. Het had me eerlijk gezegd zelf verbaasd dat je er zoveel informatie uit af kon leiden.
    "Nou, ik heb wel een paar suggesties die we kunnen doen." De charmante grijns laat er voor mij geen twijfel over bestaan over wat hij bedoelt. "Als je ervoor open staat, zal ik het graag met je delen." Ik moest m'n best doen om niet te gaan zuchten of met m'n ogen te rollen. "Daar twijfel ik geen moment aan Sal. Al vraag ik me af of het niet een beetje ongepast is. Maar aan de andere kant, daar trek jij je vast en zeker niets van aan." Zoals van zoveel andere dingen, voeg ik er in stilte in m'n eigen hoofd aan toe.
    De verwarring op z'n gezicht bij m'n woorden heeft me het gevoel dat ik een slag thuis gehaald heb. Een kleine misschien, maar toch. Ik beschouwde het als een goed punt op dit ogenblik eigenlijk. Het had z'n gedachten in ieder geval afgeleid van het feit dat ik familiehoofd was en dat hij eigenlijk naar me hoorde te luisteren, ook al was het heel ijdele hoop dat hij dat ooit zou gaan doen. "Waar heb je het over? Mooi niet dat ik voor een meid weg ga rennen." De verwarring slaat meteen over in die norse blik die ik ondertussen van hem gewoon ben, maar nog altijd vind dat het hem gewoon niet staat. Je kon misschien niet ieder moment vrolijk zijn, maar nog steeds had ik liever dat de mensen waar ik om gaf lachten dan kwaad keken of huilden. En ondanks al z'n gebreken, hoorde Sal echt tot de mensen om wie ik gaf.
    "Meissie, je hebt geen flauw idee waar je aan begint." De jongensachtige grijns op z'n gezicht deed deugt om te zien. "Ow, integendeel Sal, ik weet perfect waar ik aan begin." Mooi niet dat ik me ging laten kennen door hem. Als hij dacht dat hij een makkelijke aan me zou hebben, dan had hij het echt wel mis. Als ik niet zeker geweest zou zijn van m'n zaak, dan had ik de uitdaging niet gegeven. Ik wist dat ik het kon en eigenlijk had ik het altijd geweten ook, hoe moeilijk de start dan ook geweest mocht zijn. "Dit watergevecht zal nog spannend worden. Zorg dat je me bij kan houden." Even glimlachte ik en dit keer bereikte het echt m'n ogen. "Daar ga ik je geen ongelijk in geven. Zorg zelf maar dat je niet achter blijft." Gaf ik terug met een grijns.
    Een tel bleef ik staan toen het water op me af kwam, voor ik wegdraaide. In de loop der jaren had ik een zekere stijl ontwikkeld bij het gebruiken van m'n kracht en gezien ik niet over brute kracht beschikte zoals sommige anderen, had ik m'n toevloucht genomen tot een zekere elegantie en bewegelijkheid om aan aanvallen te ontsnappen. Veel effect had z'n eerste uithaal niet en zodra het water langs me passeerde maakte ik het me eigen en liet het gelijk terugkeren terwijl ik me al voorbereidde op een volgende aanval. Mee gaan met het water en denken zoals m'n eigen element, in plaats van ertegen te werken. Het had me even gekost om het meester te worden, maar het was gelukt en met succes.
    Van achter een gordijn van haar keek ik naar Sal terwijl ik terug naar hem toe draaide. Ik was niet van plan om hem uit het oog te verliezen. Ik had wel beter geleerd in m'n sparsessies met Ezekiel in het verleden. En mooi niet dat ik zin had in een pak blauwe plekken. Om maar te zwijgen van natte kleren. Waarom had ik ook weer een wit shirt aan moeten trekken? Als ik het geweten had dat het hier op uit zou draaien, was ik voor iets donkerders gegaan. Ik zou maar moeten roeien met de riemen die ik had en hopen dat ik niet kletsnat werd.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 23:17 ]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    “Don't make the mistake
    of thinking I have a heart to steal.”
          Zu’Salgan McCoy – Waterspirit


          ‘Daar twijfel ik geen moment aan, Sal. Al vraag ik me af of het niet een beetje ongepast is,’ vertelt ze me alsof ik een klein schooljochie ben die zojuist iemand heeft lopen pesten. Ik wil terugkaatsen dat als ze het zich afvraagt, in plaats van het weten, er wellicht nog hoop is voor haar, maar ze is me opnieuw voor. ‘Maar aan de andere kant, daar trek jij je vast en zeker niets van aan.’ Nonchalant haal ik mijn schouders op, daar heeft ze gelijk in. Vrouwen blijven nu eenmaal vrouwen, zelfs al zijn ze verre familie? Hoewel er ergens in mijn achterhoofd, op een diepe plek, wel een alarm afgaat, besteed ik daar mijn aandacht niet aan. Dat zal immers vast mijn jonge verstand zijn, die zo nu en dan zich weer ertussen wil mengen. In plaats daarvan vermeld ik Selena maar dat ze niet weet waar ze aan begint, ik ben niet meer zoals vroeger en dat hoort ze nu ook in te zien.
          ‘Oh, integendeel Sal, ik weet perfect waar ik aan begin.’
          ‘Mooi, dan heb je – je vast en zeker al voorbereidt op je verlies,’ laat ik met een zelfingenomen glimlach weten, terwijl ik de eerste straal water op haar afstuur, die ik uit de fontein heb gehaald. Ze draait soepel van het water weg, zoals verwacht, waarna ze het direct terug aan het keren is in mijn richting, net zo voorspelbaar. Hierdoor wend ik gemakkelijk het water af door een andere straal water uit de fontein mij te beschermen. Ik blijf echter niet stilstaan, maar beweeg me razendsnel naar haar toe door meerdere malen waterbommen op haar af te vuren. Tegelijkertijd scan ik de omgeving en probeer mezelf redelijk droog te houden door haar aanvallen af te weren, waardoor ik enkel ruwer in mijn acties wordt. Nu ik een mooi zicht heb op Selena en in de gaten heb dat haar witte t – shirt door zal schijnen, laat ik me al helemaal niet verslaan. Niet door het (redelijk perverse) beeld, niet door een vrouw en eveneens niet vanwege mijn eer, dat moet ik immers hoog houden.
          ‘Waarom veranderen we dit niet in een mooie weddenschap? Degene die verliest, moet de gehele nacht de ander gezelschap houden,’ begin ik na enkele minuten tegen haar, als we al even bezig zijn. ‘Naakt.’ Voeg ik met een dubbelzinnige grijns toe. Hier kan ze simpelweg geen “nee” tegen zeggen.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2015 - 20:30 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Selena Ysabeau McCoy
    *** Water ***


    Ik begon maar niet over het feit dat hij drie jaar jonger was dan ik zelf was. Misschien zou je het op het eerste moment niet denken als je ons zo samen zag, maar ik was wel degelijk de oudste van ons twee. Ik kon me prima inbeelden dat veel mensen zich erin zouden vergissen eigenlijk. Ik kon ze geen ongelijk geven. Hij zag er ouder uit dan hij was, zeker omdat hij zo vaak nors keek en het helemaal niet bij z'n leeftijd paste eigenlijk. Jammer voor hem, want als hij lachte zag hij er echt leuk uit.
    Ach, hij bleef soms zo voorspelbaar. Dacht hij nu echt dat hij het puur op kracht zou gaan winnen van me? Ik had geleerd om de kracht van een ander tegen hem te gebruiken, met dank aan de sparsessies die ik gedaan had met Ezekiel. Toegegeven, met lucht ging het lastiger, omdat ik geen controle had over het element, maar met water zou het een stuk makkelijker moeten zijn. Zelf op hoge hakken lukte het me om de waterbommen te omzeilen. Dacht hij nu echt dat ik me zo makkelijk zou laten vangen? Ik had wel voor grotere uitdagingen gestaan.
    Hoe langer we bezig ware, hoe harder hij leek te worden. Hij miste m'n soepelheid en z'n bewegingen werden ruwer en op de een of andere manier had ik het gevoel dat ze eigenlijk meer het water tegen werkten dan dat het hem hielp. Het was een les die ik jaren geleden zelf ook had moeten leren. Het was makkelijker om met de stroming mee te gaan dan ze tegen te werken.
    Ik had al lang door dat er iets was dat ik tegen elke prijs moest vermijden en dat was een nat pak. Vast en zeker dat hij het heerlijk zou vinden, maar water en witte kleren zorgden voor een combinatie die niet bepaald samen ging met een redelijk deftige gelegenheid. En ik kon me z'n blik al levendig voorstellen moest het wel gebeuren. Mooi niet dat ik hier ging rondlopen met half zichtbaar ondergoed omdat m'n kleren doorweekt waren.
    "Waarom veranderen we dit niet in een mooie weddenschap? Degene die verliest, moet de gehele nacht de ander gezelschap houden...." Ik voelde gewoon dat daar iets meer aan vast zat dan enkel wat hij nu zei. "Naakt." En daar kwam het staartje al een. Even keek ik hem aan.
    "Dan ga ik maar moeten zorgen dat ik niet verlies zeker?" Zonder er een tel bij stil te staan veranderde ik het water dat ik op hem af stuurde in een kolom van ijs. Dat feestje ging mooi niet door gaan. "Want ik heb zo het idee dat je het maar al te graag zou zien gebeuren." Laat het aan Sal over om met dergelijke voorstellen en weddenschappen af te komen. Ik kon zo raden hoe dat ging eindigen. Zelf als ik nee zou zeggen, zou hij me er op een of andere manier aan houden. Hier onderuit komen was gewoon onmogelijk. "Ik hoop dat je drankkast gevuld is, want geen haar op m'n hoofd dat zich dat beeld zal willen herinneren." Vast niet dat hij er zo slecht uit zag, maar als ik hem kwaad kon maken, dan maakte hij misschien een domme fout die mij de overwinning op kon leveren. Het viel in ieder geval te proberen.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    “Don't make the mistake
    of thinking I have a heart to steal.”
          ZU'SALGAN MCCOY– WATERSPIRIT

    Het verbaast me allang niet meer dat de jongedame met wie ik momenteel een watergevecht houd, gedachten over me heeft dat ik een infantiel jochie ben. Dat is precies de reden waarom ik met de minuut harder in mijn bewegingen wordt, iets dat ze vast zal zien als een punt dat ze wel geleerd had en arme Sal niet. Dat zou enkel betekenen dat ze inderdaad geen aandacht heeft besteed in de afgelopen jaren, met wat er allemaal aan de hand is en hoe ik sindsdien elke dag trouw train.
    Met het doel in mijn vooruitzicht zorg ik ervoor dat mijn plan als doorzichtig gezien kan worden, waarvan ik zeker weet dat ze de onderlaag niet zal merken. Terwijl ik ervoor zorg dat de aanvallen met mijn handelingen samengaan, wat betekent dat ik me naar haar toe beweeg, stippel ik het volgende punt uit. Ze kan mij in de gaten houden, maar niet de zaken die achter haar rug om gaan, wat precies hetgeen is wat ik momenteel nodig heb.
          ‘Dan ga ik maar moeten zorgen dat ik niet verlies zeker?’ Het water wordt zo onderhand ijs bij haar, iets wat ik kostelijk ontwijk en haar grijnzend aankijk. Haar soepelheid transformeert plotseling wel in een bruutheid die je anders bij mij kon bemerken. ‘Want ik heb zo het idee dat je het maar al te graag zou zien gebeuren.’
          Nonchalant haal ik mijn schouders op. ‘Een watergevecht met een meid sla ik niet af, zeker niet als ze een wit t – shirt draagt,’ vertel ik haar, waarbij een zelfgenoegzame glimlach rondom mijn lippen speelt. ‘Maar mocht ik verliezen, is het alsnog een win – win situatie.’
          ‘Ik hoop dat je drankkast gevuld is, want geen haar op m’n hoofd dat zich dat beeld zal willen herinneren.’ Er klinkt een barse lach over de oprit van het huis, die binnen de kortste keren weer verdwenen was. Humoristisch wend ik mijn blik naar haar, terwijl ik de aanvallen nog altijd in de gaten houd, zeker nu ze het voorspelbare zo duidelijk kenbaar heeft gemaakt.
          ‘Ach moppie,’ verzucht ik, ‘het wel onthouden of niet maakt mij niets uit, als ik de beelden er maar van heb opgeslagen.’ Er glijdt een grijns op mijn gezicht zo breed en ziekelijk dat er bijna barsten in mijn lippen zouden kunnen komen. Het is bijna tijd, herinner ik me, wat betekent dat ik mezelf klaar maak voor de finale klap. Er zijn in dit gevecht enkele keren geweest dat ik het op het nippertje gemist had, godzijdank, alleen nu zal daar een stop op worden gezet. Het moment dat ik al het water boven haar naar beneden laat vallen, stuur ik agressieve waterbommen van de voorkant naar haar toe. Ik had echter niet in de gaten dat ze zelf eveneens wat gepland had.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Selena Ysabeau McCoy
    *** Water ***


    "Ach moppie, het wel onthouden of niet maakt mij niets uit. Als ik de beelden er maar van heb opgeslagen." Tot zover m'n opmerking over drank. "Vergeet het maar dat ik je daar beelden van laat maken. Tenzij je van jezelf bedoelt natuurlijk. Dan gooi ik ze ook nog met alle plezier online." Als hij zo ging beginnen. Ik kon ook vals spelen als ik wilde, ook al kwam dat amper voor. De grijns op z'n gezicht stond hem allerminst eigenlijk. Hoe graag zou ik hem niet gewoon een mep geven om hem weg te vegen? Het was echter m'n eer die me daarvan weerhield op dit moment. Als je een gevecht als dit aan ging, dan moest je in mijn ogen niet opeens van strategie gaan veranderen en klappen gaan uitdelen.
    Waarom moest het bij hem altijd om de verkeerde dingen draaien? Kon hij nooit eens denken dat een vrouw niet enkel iets was om wat plezier mee te hebben? Zo rechtlijnig was de wereld echt niet en de tijd dat vrouwen enkel dienden om kinderen te maken was ook al lang voorbij. Werkelijk waar, sommige mannen leefden echt nog in de steentijd met hun gedachten.
    Het begon zo langzamerhand tijd te worden om het af te maken. Ik had lang genoeg met hem lopen spelen en het werd tijd dat hij een lesje leerde. Ik dacht er niet aan om me te laten doen door hem, enkel en alleen om hem een pleziertje te gunnen of om ervoor te zorgen dat hij me aardiger zou vinden. Soms moest je gewoon onaardig zijn in het leven. En ik had zo een vermoeden dat hij het niet heel fijn zou vinden wat ik van plan was.
    Door het vele water dat over en weer was gegaan, was de grond ondertussen doorweekt en hadden zich hier en daar plassen gevormd. De fontein moest ondertussen kurkdroog staan, maar ik trok me er niets van aan en hij evenmin waarschijnlijk. Met een schijnbeweging alsof ik met water aan zou vallen hoopte ik hem net lang genoeg op het verkeerde been te zetten om te kunnen doen wat ik wilde. Misschien zou het meteen een boodschap zijn voor mocht hij zich echt aan die idiote weddenschap willen gaan houden. Ik zou niet zomaar met m'n voeten laten spelen.
    Ergens voelde ik de bui al hangen van wat hij wilde proberen. Het moment dat hij dan ook de stortvloed wilde loslaten op m'n hoofd, maakte ik gebruik van het feit dat hij een paar tellen niet van z'n plek zou komen om hem vast te vriezen aan de grond. Een deel van de stortbui nam ik maar voor lief als het wilde zeggen dat ik met de rest van het achterkomende water de rest van m'n plan uit kon voeren. Voor hij er wat aan kon doen, was het ijs aan z'n voeten verstevigd zodat hij geen kant op kon lopen. Maar het was niet het enige cadeautje dat ik hem gaf. Terwijl ik met 1 hand zo goed en zo kwaad als het kon z'n waterbommen afweerde, had ik met de ander een grote ijspriem gevormd. "Ik zou ermee ophouden Sal, als je tenminste nog van de rest van je leven wilt genieten." De vlijmscherpe punt van het ijs was immers gericht op z'n kruis en hij moest zich echt geen illusies maken. Het ijs was prima in staat om schade aan te richten die hij liever zou vermijden.
    Van onder nat haar keek ik hem aan met een blik die leek te smeulen, ondanks dat ik niet een van de Yagami's was. "Zullen we het maar op gelijkspel houden, voor je de rest van je dagen zonder kindergeld moet stellen?" Het kon me niet bepaald schelen dat m'n witte shirt half doorzichtig geworden was van het water, hij kon zich beter druk maken om zichzelf dan om mij. Daarbij, zo slecht kon het er niet uit zien en ergens verborg een bikini evenveel als een bh, dus waar moest ik me druk om maken?


    "Nothing is True. Everything is Permitted"