• Al heel men leven wil ik al heel graag orka's gaan bezichtigen.
    Voor men 16de verjaardag, mag ik deze droom eindelijk waar maken!
    Ik heb wat informatie opgezocht, en kwam op een dolfinarium Harderwijk terecht.
    Zijn er hier nog orka's te bezichtigen? Want ik zag hier een filmpje over. Maar die dateerde uit 2012.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Nope, als het goed is niet. Er is een aantal jaar geleden geloof ik tijdelijk een orka geweest, omdat deze gevonden was in de Noordzee en dusdanig verzwakt was dat ie hulp nodig had. Die is uiteindelijk overgeplaatst.


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    Nope, als het goed is niet. Er is een aantal jaar geleden geloof ik tijdelijk een orka geweest, omdat deze gevonden was in de Noordzee en dusdanig verzwakt was dat ie hulp nodig had. Die is uiteindelijk overgeplaatst.



    Damn, dat is erg spijtig. De andere parken liggen veel te ver van België..


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik wil ook orka's zien, maar dan gewoon in het wild. Heb laatst nog een documentaire gezien over orka's in gevangenschap en daar ga ik nooit van mijn leven geld voor betalen.

    Ga even naar Amerika , daar hebben ze een fokprogamma met een paar orka's


    Firm believer of all that is magic

    Pyschopath schreef:
    (...)


    Damn, dat is erg spijtig. De andere parken liggen veel te ver van België..


    Tja, het zijn niet echt beesten om in gevangenschap te houden... Ik verbeter mijzelf even, het was de orka Morgan en de orka werd gevonden in de Waddenzee, niet de Noordzee -had het nog even opgezocht. De orka is overgeplaatst naar een park in Tenerife, Morgan bleek namelijk niet meer in het wild te kunnen leven. Er is vrij veel gedoe over geweest, omdat actiegroepen de orka terug in het wild wilden hebben.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zou het niet doen ;) Dingen als deze mogen echt niet gesponsord worden, want het is niet goed voor de dieren. Misschien kan je eens zoeken naar een plek waar ze dieren opvangen die gewond zijn of wees zijn of zo. Daar kan je ook echt mooie dieren zien die gewoon terug naar de zee gaan.


    What would Emma do?

    Bijvoorbeeld SEA LIFE in Blankenbergen.


    What would Emma do?

    Holder schreef:
    Ik wil ook orka's zien, maar dan gewoon in het wild. Heb laatst nog een documentaire gezien over orka's in gevangenschap en daar ga ik nooit van mijn leven geld voor betalen.


    Ja, ik weet het. Ik had dit gevoel al bij dolfijnen en die zijn dan 5 keer zo klein. Misschien moet ik maar informatie opzoeken over orka's gaan bezichtigen in het wild.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Rider schreef:
    (...)

    Tja, het zijn niet echt beesten om in gevangenschap te houden... Ik verbeter mijzelf even, het was de orka Morgan en de orka werd gevonden in de Waddenzee, niet de Noordzee -had het nog even opgezocht. De orka is overgeplaatst naar een park in Tenerife, Morgan bleek namelijk niet meer in het wild te kunnen leven. Er is vrij veel gedoe over geweest, omdat actiegroepen de orka terug in het wild wilden hebben.


    Dat herinner ik me nog, iedereen had een andere mening, dat was echt een gedoe... Maar ik was toen toevallig in Dolfinarium en daar was die orka toen ook, en het was idd beter dat hij overgeplaatst werd, want veel ruimte had ie nou ook niet xD


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."