• De toetsweek is een paar dagen geleden afgelopen en we krijgen nu alle cijfers terug. Natuurlijk zitten er ook van die mensen tussen die heel erg gaan opscheppen als ze een hoog cijfer hebben, ze zeggen bijvoorbeeld dat ze er helemaal niks voor hebben gedaan en dat de toets heel slecht ging. Zo ook mijn vriendin, iedere keer als ze een hoger cijfer dan mij heeft begint ze weer: "Ja, omg, ik weet ook niet hoe ik zo'n goed cijfer heb kunnen halen, ik heb echt helemaal niks gedaan deze toetsweek!" Ik voel me dan altijd best kut als ik urenlang geleerd heb en net een zesje heb gehaald. Ben ik de enige die zich hier heel erg aan ergert? Ik zou zo hele lullige opmerkingen naar haar hoofd willen slingeren, maar ja, zo gemeen ben ik nou ook weer niet, haha. Hoe gaan jullie met dat soort mensen om?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dat heb ik ook wel eens. Ik vind talen heel erg moeilijk, ik ben ook dyslectisch dus als ik een zes haal ben ik echt blij en dan zijn er van die mensen die een negen halen en doen alsof je debiel bent dat je een zes hebt omdat ze het heel makkelijk vinden. Waar ik me ook aan irriteer zijn mensen waarvan ik weet dat ze heel goed hebben geleerd en die dan gaan zeggen na afloop van de toets dat ze niet goed geleerd hebben omdat ze een slecht cijfer hebben -,-. Ik zou het vooral gewoon negeren want ik denk dat het niet heel erg veel oplost als je gemene opmerkingen rond gaat slingeren.


    -

    De meeste mensen zeggen dat gewoon om 'stoer' te lijken. Natuurlijk kan het wel eens zo zijn dat je veel geluk hebt gehad bij een toets, maar de mensen die dat constant roepen, hebben heus wel geleerd, hoor. (:

    Ik negeer de opmerkingen meestal, maar ik kan er dan ook wel redelijk goed tegen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Herkenbaar! Haha. Ik heb me daar zo aan geïrriteerd op de middelbare school.
    Als je een opleiding gaat doen lijkt die uitspraak vrijwel te verdwijnen overigens..


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Nou soms doe ik ook weinig en haal ik een hoog punt, maar over het algemeen leer ik keihard (en dan haal ik inderdaad ook soms een punt wat niet in verhouding staat met de hoeveelheid studie uren die ik erin heb gestopt) dus ik snap je helemaal ja.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik was op de middelbare school een van die mensen, want ik leerde niet tot nauwelijks en haalde goede punten. Nu negeer ik die mensen gewoon en ik denk dat je dat inderdaad het beste kunt doen.


    Take risks and conquer your fears.

    Naevia schreef:
    De meeste mensen zeggen dat gewoon om 'stoer' te lijken. Natuurlijk kan het wel eens zo zijn dat je veel geluk hebt gehad bij een toets, maar de mensen die dat constant roepen, hebben heus wel geleerd, hoor. (:

    Ik negeer de opmerkingen meestal, maar ik kan er dan ook wel redelijk goed tegen.


    take me back to the basics and the simple life

    Stiekem ben ik dat mens. :x Maar ik leer dan ook echt heel zelden en als er dan een dikke voldoende uit komt rollen, ben ik meestal meer verbaasd gelukkig dan dat ik wil opscheppen. Sommige van mijn vriendinnen doen wel eens lullig als zij een hoger cijfer hebben dan iemand anders, maar meestal negeer ik ze gewoon. Dat zij zo enorm kinderachtig en flauw zijn dat ze zichzelf beter willen laten voelen door anderen te kwetsen, is hun probleem en die arrogantie gaat ze op een dag nog wel eens flink in hun reet bijten. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    What? Stoer doen?
    Eh, ik had dat toevallig ook, deze toetsweek. Ik haalde een 8.2 voor een toets terwijl ik dacht dat het ontzettend slecht ging. (Niet veel geleerd) En ja, dan ben ik blij en deel ik deze informatie. Goh, wat ben ik stoer. :Y)

    [ bericht aangepast op 28 jan 2015 - 17:23 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Dit herken ik bij het vak Engels. Ik vind dat vak zo moeilijk en deed er altijd heel veel voor. Dan haalde ik een zes, ik helemaal blij, begint er iemand voorin de klas te jammeren dat ze een 8.6 heeft en ze had hoger verwacht. Dan heb ik echt moord neigingen.
    Nu heb ik dat trouwens nog steeds bij Engels aangezien ik nu MBO doe en steeds als ik iets vraag iemand anders in de klas zit van: 'Dat weet/snap je toch wel?'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Op de middelbare school overkwam het mij voortdurend dat ik een toets haalde, zonder er voor geleerd te hebben (behalve voor wiskunde, dat lukte helaas nooit). Ik zei gelukkig nooit dat ik het verschrikkelijk slecht had gemaakt om vervolgens met een 8 aan te komen zetten. Op de universiteit is het eigenlijk een beetje hetzelfde: soms krijg ik alsnog goede cijfers zonder echt mijn best te doen en dat vind ik altijd best wel lullig voor mensen die er wel hun best voor doen en dan net een zesje halen. Mijn probleem is dat ik ADD heb en dat concentreren voor mij heel lastig is en dat leren dus altijd een moeizaam proces is.
    Zelf geef ik ondertussen eigenlijk niet meer zo om cijfers, ik heb net zo lief een zes als een acht, want ik ga toch niet cum laude afstuderen. Gehaald is gehaald. Deze houding zit me soms wel tegen, want dan weet ik net niet genoeg en dan moet ik hem herkansen en dat compenseert dan weer.

    Ik denk dat je mensen die er zo over opscheppen het best kunt negeren. Als iemand een keer heel blij is met een hoog cijfer is dat okee, maar je hoeft er niet bij andere mensen in te wrijven wat je hebt gekregen met heel weinig moeite.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik had dat altijd, dat ik niet leerde en een hoger cijfer haalde dan het meisje dat 2 weken van te voren begon. (cat) Het is niet iets wat ik dan perse moet zeggen, maar als mensen ernaar vragen doe ik dat natuurlijk wel. Het is niet om op te scheppen, die mensen zijn ook opgelucht dat ze een goed cijfer gehaald hebben.


    Your make-up is terrible

    JaceLightwood schreef:
    Dit herken ik bij het vak Engels. Ik vind dat vak zo moeilijk en deed er altijd heel veel voor. Dan haalde ik een zes, ik helemaal blij, begint er iemand voorin de klas te jammeren dat ze een 8.6 heeft en ze had hoger verwacht. Dan heb ik echt moord neigingen.
    Nu heb ik dat trouwens nog steeds bij Engels aangezien ik nu MBO doe en steeds als ik iets vraag iemand anders in de klas zit van: 'Dat weet/snap je toch wel?'


    Dat is wel een heel andere situatie die je beschrijft. Ik vind het op zich niet heel gek als je verwacht dat je hoger haalt, dat je dan teleurgesteld bent. Dat is heel iets anders dan het er inwrijven dat je een hoog cijfer hebt gehaald. Misschien heeft hij/zij wel heel goed geleerd.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ja, idd, een keertje zeggen is helemaal oké en daar heb ik ook niks op tegen, maar mijn vriendin doet dat letterlijk bij iedere toets, wat gewoon zo vervelend wordt na een tijdje. En als ze eens iets lager heeft gehaald, dan zegt ze helemaal niks :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben zelf nog steeds één van die mensen die gewoon geen zak doen op school, maar wel goede cijfers halen. (Dat ligt hem bij mij vooral in het feit dat ik de zelfdiscipline van een egel heb, maar wel goed de rode draad van de stof kan onthouden die ik een keertje doorlees en die ik heb opgepikt in de lessen.) Behalve bij woordjes leren, in woordjes leren zit geen rode draad - het zijn allemaal details - dus daar haal ik standaard vieren en vijven voor (met heel veel moeite) of gewoon een 1.
    Ik weet van anderen dat ze behoorlijk chagrijnig kunnen worden van mensen die opscheppen over hun goede cijfers, een vriend van mij kan ook ontzettend pissig worden als ik een hoger cijfer heb dan hem hij. Vervolgens wordt hij boos elke keer dat ik het erover heb, maar het eigenaardige is dat ik helemaal niet op zoek ben naar aandacht en waardering op dat punt. Ik vraag puur uit interesse aan anderen wat ze hadden voor hun proefwerk/opdracht en zij vragen vervolgens aan mij wat ik had. Die wisselwerking is er heel vaak, maar dat is dan geen opscheppen.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2015 - 17:41 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Nou, ik leerde eigenlijk écht nooit voor school. Alleen de vakken (dierverzorging) die ik leuk vond en verder maakte ik ook nauwelijks huiswerk.. Maar mijn cijfers waren altijd wel erg goed. Alleen zei ik nooit dat ik er niet voor leerde, omdat ik van die vriendinnen heb die avondenlang leren voor een toets en weet dat zij balen als ze dan een lager cijfer hebben, dus dan vind ik niet dat ik het er nog een keer in moet wrijven.
    Ik snap je irritatie.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.