•             -- REGELS VAN STAL.
          • Geen alcohol, drugs of andere verdovende middelen op het terrein.
          • Aspiranten mogen enkel dingen doen waar hun begeleider toestemming voor heeft gegeven in de buurt van de stallen. Zo worden de dieren niet gepoetst, gereden of uit hun stal gehaald zonder weet van de desbetreffende begeleider.
          • Gelieve alle spullen netjes weer terug te hangen en zadels en hoofdstellen op hun vaste plek terug te hangen. Dit maakt het zoeken naar het juiste tuig voor de vaste ruiters en stalhulpen een stuk makkelijker.
          • In de zadelkamer zijn poetskisten te vinden, als je een eigen hebt zet je deze in je kluisje om te voorkomen dat anderen je spullen gebruiken. Het gebruik van andermans zijn spullen word dan ook eerst gevraagd om conflicten te voorkomen.
          • En word niet geschreeuwd of gerend in de stallen. De paarden waarvan de bovenkant van hun staldeur dicht is, zijn gevaarlijk en kunnen bijten bij verkeerde benadering. Blijf bij deze dieren uit de buurt en maak de staldeur dan ook absoluut niet zomaar open!
          • Zonder toestemming van de eigenaren word er niet buiten gereden. De inschrijvingen van wedstrijden word gedaan door de mensen die hiervoor zijn aangewezen en doe je dan ook absoluut niet zelf.
          • Roosters vallen te vinden in het grote kantoor aan de merrie en hengstenkant, voerschema's zijn per paard te vinden onder hun naamkaartje.

                      Overtreding van een van deze regels kan een ontslagbrief opleveren. Wees gewaarschuwd. Doe je werk en houd je aan de regels, meer word er niet gevraagd.

                -- PAARDEN.

    IN OPLEIDING.

    Olympus, hengst van vier jaar oud. - Eigendom van Lucas Jones
    Chesnut, merrie van drie en een half jaar oud.
    Madness, hengst van twee en een half jaar oud.
    Quivers, merrie van vier jaar oud.
    Challanger, hengst van vier jaar oud. -- Eigendom van Lynn Jasmine Jones.

    WEDSTRIJDPAARDEN.

    Lykos, merrie van zeven jaar oud. -- Eigendom van Lucas Jones.
    Hawk, merrie van zes jaar oud.
    Diablo, hengst van negen jaar oud.
    Desiderio, merrie van zeven jaar oud.

    FOKMERRIE'S EN HENGSTEN.

    Charger, hengst van zes jaar oud.
    Ghost, merrie van vijf jaar oud.
    Guardian, hengst van zeven jaar oud.
    Phantom, merrie van elf jaar oud.

          Ondanks dat elk paard anders is, toch even aan de hand van de bolletjes een ruwe schets over hoe ze zijn zodat niemand in de war raakt zodra de een beschrijft dat het een vriendelijk dier is, terwijl het volgens de ander een erg agressief paard is.
                • Nog onbekend. (Geef graag even door!)
                Erg moeilijk onder het zadel, verder vriendelijk en lief dier.
                Vriendelijk paard met veel talent onder het zadel, maar heeft een duidelijke ruiter nodig.
                Ontiegelijk moeilijk dier, wantrouwend of agressief naar mensen toe en moeilijk onder het zadel.
                Makkelijk paard, zowel in stal als onder het zadel.


                -- STALLEN EN TERREIN.
          Wanneer je als buitenstaander het terrein op loopt, word je verwelkomt door de paarden die aan beide kanten van het pad in de paddocks staan. Het gras wat op de foto te zien is is dan ook netjes vervangen door zand en het huis is de plek waar de vaste medewerkers en eigenaren wonen. Ook de aspiranten hebben elk een kamer toegewezen gekregen en in werkelijkheid is het huis dan ook even wat groter aangezien het beschikt over een gezamenlijke keuken, woonkamer en voor iedereen een eigen badkamer. Kamers zijn echter niet al te groot, maar er is ruimte genoeg om spullen kwijt te kunnen.
          Achter het huis zal je verwelkomt worden door de stallen. Het is een erg groot gebouw en er zijn meer boxen dan er op de plattengrond te zien valt, al geeft het een goede schets van waar de echte sportpaarden staan. Ondanks dat het misschien niet ideaal is in de kliniek niet aanwezig maar is er wel een doorgang naar de stallen van de jaarlingen, veulens en dieren in opleiding die netjes allemaal bij elkaar staan. Als je via de Merrievleugel gaat kom je uiteindelijk uit bij de fokpaarden die uiteindelijk samen komen met de jaarlingen bij de andere ingang van de bak. Ook aan deze kant is er een extra zadelkamer, voerruimte, meerdere wasplaatsen, opslagruimte en een kleiner kantoortje. Er zijn in totaal dus vier zadelkamers waarvan de twee kleinste (degene naast de wasplaatsen,) worden bezet met kluisjes. Elk aspirant en medewerker heeft een eigen kluisje om eventuele spullen in op te ruimen voor het rijden en daar dus ook eigen poetskisten neer te zetten. De dekens en halsters van de paarden hangen voor hun deuren.
          De stallen zijn dus één groot vierkant stallencomplex met in het midden een grote bak. In opslagruimtes in de muren zijn balken en standaarden te vinden om hindernissen op te kunnen bouwen en als je bij de jaarlingen naar buiten loopt, vind je nog een stapmolen, meerdere weides, twee springbakken, enkele paddocks en de beschikking tot een groot bos om buiten te rijden.

                -- ASPIRANTEN EN BEGELEIDERS.
          Lucas 'Luke'.
                Samantha
                Melissa
          Mia

                Robin

          Daniel
                Julianne

          Lynn
                Celeste

    Start:
          Het is rond een uur of twaalf, de meeste stalmedewerkers beginnen aan hun lunch maar een enkeling van de tientallen mensen tussen de honderden paarden staat te wachten op zijn of haar aspirant. Deze zullen aankomen en op zoek moeten naar degene die hun deze maand zal gaan helpen en begeleiden, wat betekend dat ze direct hun kamer, kluisjessleutels en paard toegewezen krijgen. Wat de medewerkers verder doen is aan hun, of ze hun aspiranten laten rijden en op wedstrijd uit willen laten komen of alleen maar willen laten mesten is helemaal aan diegene die ze toegewezen hebben gekregen. De enige must is dat alle paarden verzorgd en getraind blijven en iedereen zich aan de regels van stal houd.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 16:00 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Mia Elizabeth Ayres


    'poep en vies stro eruit gehaald en weg gebracht. Schoon stro erin. Kruiwagen etc. weg gezet.' Ik knik. Ik zie hem even naar Amaris kijken. Als Amaris geen veulen was geweest had ik hem zo overgegeven en hem gevraagd het hengstje te poetsen, maar helaas, dat lijkt me niet verstandig. Robin haalt snel zijn hand door zijn haar. 'Heb je nog een opdracht of kan ik hier staan kijken naar jou en Amaris?' Ik voel mijn wangen weer rood worden, oeps. Ik haal even een keer goed adem en herpak mezelf. 'Ik heb nog wel een paar opdrachten, ik ben klaar met Amaris trainen.' Ik loop terug naar Amaris, die aan de andere kant van de paddock staat te wachten. Rustig loop ik naar hem toe, klik het touw aan zijn halster en neem hem rustig mee. Hij loopt normaal mee. Gelukkig. Ik ben dik tevreden over hem. Op zo'n jonge leeftijd al zo mee kunnen werken. Ik besluit om wat minder tijd aan hem te besteden en hem voortaan nog wat meer veulen te laten zijn. Hij kent dit nu, misschien dat ik hem één keer in de week of in de twee weken zal pakken om het even weer op te halen. Maar voorlopig laat ik hem lekker veulen zijn, pas als hij 2,5 is zal ik beginnen met het tuig. Inmiddels ben ik weer bij zijn stal aangekomen en ik leid hem naar binnen. Ik doe zijn halster af en geef hem nog een laatste brokje als beloning. Ik zie dat hij moe is, dus ik stap snel de stal uit en doe de deur dicht. Dan draai ik me naar Robin toe. 'Goed, nu gaan we jouw paard pakken en dan ga ik je uitleggen hoe je een paard verzorgt, oké?' Het klinkt dan wel als een vraag, maar in werkelijkheid is het toch echt gewoon een opdracht. Hij moet maar gewoon luisteren, zo werkt het hier.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    Robin Tigrisblack

    'Ik heb nog wel een paar opdrachten, ik ben klaar met Amaris trainen.' zei Mia. Ze klikte amaris vast en liep met hem terug naar stal. Ik wachtte even en volgde dan op een gepaste afstand. Ik kom binnen zodra ze de stal uit stapt. Ze kijkt naar mij.'Goed, nu gaan we jouw paard pakken en dan ga ik je uitleggen hoe je een paard verzorgt, oké?' zei ze. Het klonk als een vraag. Maar of het een vraag was betwijfelde ik. Ik knikte kort. Ik had eigelijk niet gekeken of ik ergens ghost had zien staan. Dus was best wel benieuwd hoe die eruit zag. Ik wist alleen dat die ghost heette. Ik keek Mia aan "oke, ik vind het prima. " andwoordde ik. Volgens mij boeide het haar neit of ik ja of nee zei. Maar dat ik het gewoon moest doen. Ik had geen idee waar ze stond. Ik keek heel even kort om me heen. En maakte snel een plattegrond in me hoofd. We staan nu bij de veulenstallen. Dan valt die hoek er dus al uit. En blijven er drie hoeken over. Ik gokte op de rechterhoekOnder. Maar mij kennende gokte ik weer verkeerd dus keek ik Mia aan op hoop dst ze zei waar ghost stond.

    Meraki_ schreef:
    [Luke kan Melissa naar Daniel sturen ofzo?]

    [Klinkt goed]


    Bowties were never Cooler


    Daniel Christopher Smith
    Alle paarden hadden eten en waren gepoetst. Alleen moesten straks nog de paarden naar buiten die dat mochten. Niet alle paarden mochten naar buiten. Olympus en Disederio bijvoorbeeld, maar ook Josh ging niet naar buiten, gewoon voor de rust, net als wat van de beste paarden voor de veiligheid, al gingen die wel in de paddocks. Ik aaide Lykos nog even over haar neus, maar liep toen toch naar de zadelkamer om Olympus zijn tuig te controleren, dat het niet het probleem zou zijn met het gedrag van het paard, maar het zadel, de bijteugel, en het zadel waren in perfecte staat. Uiteindelijk besloot ik Josh toch naar buiten mee te nemen, aan de hand, zodat hij toch wat beweging kreeg en wat kon wennen aan de geluiden in de stallen en op het terrein. Het ging heel langzaam, zelfs het halster al. Voor de zekerheid nam ik hem mee aan een longeerlijn, zodat hij een afstandje kon nemen van alles en iedereen als het nodig zou zijn, maar hij dan toch niet helemaal weg zou kunnen. Langzaam liepen we samen naar buiten. Josh verstarde bij elk geluidje en snuffelde overal aan, maar toch kwamen we langzaam buiten, waar hij duidelijk erg van onder de indruk was. Hij was al tijden niet buiten geweest en er was hier best veel gaande, waaronder Luke die met twee meisjes en twee paarden in de weer was, wat ook een nieuw beeld voor me was. "Hey Luke, kan ik je ergens mee helpen?" riep ik net hard genoeg dat hij het zou horen, maar net niet zo hard dat Josh hem helemaal zou spacen. Hij verstarde wel, maar rende niet weg en liet me wel weer na even toe om hem net boven zijn schouder te kriebelen. Zolang ik niets plots deed, ging het redelijk. Hij was nog wel erg bang, maar het gaf me hoop dat hij dit toch wel durfde en vooral deed. Nu maar hopen dat het goed bleef gaan.


    Bowties were never Cooler

    Goya became Eleutheromania ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Mia Elizabeth Ayres


    Robin staat er een beetje hulpeloos bij, hij heeft geen idee waar hij nu weer is beland volgens mij. Ik draai me om en loop in de richting van het fokgedeelte, op zoek naar de vriendelijke witte merrie die hij onder z'n kont zou krijgen. Ghost was één van mijn favoriete merrie's. Ze was een zachtaardig paard, maar hardwerkend en ze zou alles voor je doen. Toch had ze ook een beetje pit in zich, als je iets deed wat haar écht niet aanstond, dan was je de klos. Ze weet wel goed wie er op haar rug zat, slim beest. Bij Robin zal ze niks doen, daar ben ik zeker van. Ik wist dat Daniël haar op stal had laten staan, en na even zoeken heb ik haar ook gevonden. 'He, meisje,' zeg ik zachtjes terwijl ik over haar neus aai. Dan draai ik me naar Robin toe. 'Dit is Ghost en ze is voor jou de komende maand. Ze is heel zachtaardig, ze zal niks tegen je doen, maar behandel haar op dezelfde manier anders kan het echt een draak worden,' was mijn korte introductie. Ik wees richting de zadelkamer. 'Daar hangt haar halster. Haal het maar op, en neem ook gelijk een halstertouw mee. Weet je hoe die eruit zien?' Ik was benieuwd of hij zichzelf zou kunnen redden, ook als hij niet helemaal zeker van zichzelf was. We zullen zien.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    (Dubbele post oeps)

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 22:20 ]

    Robin Tigrisblack

    Toen Mia weg liep volgde ik haar maar. Ze liep naar ghost. Ik glimlachte toen ik een wit paard zag.'Dit is Ghost en ze is voor jou de komende maand. Ze is heel zachtaardig, ze zal niks tegen je doen, maar behandel haar op dezelfde manier anders kan het echt een draak worden,' zei Mia Tegen mij. Ik keek naar de richting die ze wees. 'Daar hangt haar halster. Haal het maar op, en neem ook gelijk een halstertouw mee. Weet je hoe die eruit zien?' zei ze. Ik knikte dat ik het wist en liep erheen. Ik zocht haar naam en pakte de halster en een halster touw. ik controleerde nog even snel of ik de goede had. En liep terug. (ga er van uit dar er namen bij staan ofzo) bij Mia aangekomen liet ik jet zien. Ik hoopte dat het de goede waren anders voelde ik me echt heel
    dom. en ik wou ook niet dat Mia teleurgesteld in me was. Ik keek heel even naar ghost het leek me echt een lieverd. Daar was ik blij om. Dat ze me niet een drukke en moeilijke gaven. Dat leek me opzich ook wel logischer.