• Facebook verandert gebruikersvoorwaarden vandaag: Bye Bye privacy?


    Vanaf vandaag is er geen ontsnappen meer aan. De nieuwe en ook meest verregaande gebruiksvoorwaarden van Facebook zijn in werking getreden. Wat Mark Zuckerberg gisteren nog niet over je vastlegde, doet hij vanaf vandaag wel. Bye bye privacy?
    De impact van de nieuwe gebruiksvoorwaarden is in elk geval te groot om zomaar te negeren. Voortaan werpt Facebook immers voortdurend een blik op jouw locatie en jouw WhatsApp- en Instagramberichten en de websites die je als surfer bezoekt.


    Het aantal gegevens die de sociaalnetwerksite bijhoudt, blijkt enorm. Alles wat we zeggen of doen op de sociaalnetwerksite, de app en de Messenger-app wordt opgeslagen. Alle informatie over de computer, tablet of telefoon waarmee we werken, heeft Facebook eveneens in handen. Het type van je telefoon, je telefoonnummer, je batterijpercentage en je provider: Facebook weet dit allemaal.

    Adverteerders
    Aan de hand van al die geggevens beslist de sociaalnetwerksite welke advertenties het meest geschikt zijn om te tonen. Bovendien mag Facebook die info ook doorspelen aan adverteerders behalve dan je naam, thuis- en e-mailadres.

    Neen zeggen tegen het nieuwe privacybeleid is onmogelijk. Facebook verlaten dan maar? Ook dat is geen oplossing, meldt De Morgen. De sociaalnetwerksite bewaart eveneens informatie van niet-gebruikers die webpagina's en apps gebruiken die op een of andere manier met Facebook verbonden zijn.

    Bron: hln.be

    ========================================
    Ben ik de enige die dit gewoon ziek vind? Dit is toch gewoon niet meer normaal! Zelfs privé foto's mogen ze gebruiken.
    Ik weet het, ik heb geen Facebook, maar toch vind ik het belangrijk om iedereen hier voor te waarschuwen, zeker wat foto's betreft want met alle foto's bedoelen ze dus elke foto, geen uitzondering.

    Maar er is misschien nog hoop, zes Europese landen waaronder Nederland en België zullen een rechtzaak aanspannen tegen deze voorwaarden.

    Groetjes,
    Jarne


    Queer zijn is gewoon alles

    Merlyn schreef:
    (...)

    Ik snap dus niet hoe whatsapp verbonden is aan Facebook ._.


    Gekocht door Facebook een hele tijd terug geloof ik.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb een tijdje geleden mijn FB verwijderd. Ik hoop maar dat alle gegevens nu al verwijderd zijn. Als dat zo is dan ben ik echt heel blij en anders baal ik.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Solangelo schreef:
    Ik heb een tijdje geleden mijn FB verwijderd. Ik hoop maar dat alle gegevens nu al verwijderd zijn. Als dat zo is dan ben ik echt heel blij en anders baal ik.


    Nope helaas, sowieso alles wat je online zet blijft bestaan. Ook al was dat een tijd geleden. Toen ik m'n fb jaren geleden aanmaakte werd daar al op gehamerd dat ze het bijhielden.


    16 - 09 - '17

    Tylan schreef:
    (...)

    Nope helaas, sowieso alles wat je online zet blijft bestaan. Ook al was dat een tijd geleden. Toen ik m'n fb jaren geleden aanmaakte werd daar al op gehamerd dat ze het bijhielden.


    Oh, oké. Ik vond het sowieso al heel slechte privacy maar nu al helemaal. Ik deed er toch niks mee, maar toch.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik moet facebook hebben voor school. Ik houd het ook gewoon, maar ik vind het echt niet kunnen.


    Alleen maar tranen van geluk