• De stelling van deze week luidt:
    Er is maar één gepaste straf voor Syriëstrijders en dat is de doodstraf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Overkill schreef:
    (...)

    Wat een onzin. Vhagar legde Noiseless gewoon de woorden in de mond door een vergelijking te maken die nergens op gebaseerd is.

    Ik heb uitgelegd waar die op gebaseerd was, en zij heeft kunnen zeggen dat het niet waar is.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Noiseless schreef:
    (...)

    Vraag ik me toch af waarom dit allemaal héél anders op mij overkwam.

    Weet ik veel, I don't care. Kijk, ik heb geen hekel aan je of zo, je reactie kwam gewoon extreem op mij over, aangezien je alleen dat stukje citeerde. Ik reageerde ook extreem, misschien niet mijn beste move maar iedereen heeft het hier zo over al die mensen hier terwijl ze helemaal niks over ze weten, terwijl de grootste terroristen (de VS/andere overheden) blijkbaar helemaal oké zijn of zo.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    In dit topic gaat het ook niet over de VS en andere overheden. Waar ik overigens ook van walg, maar dat even terzijde.

    Ik weet 't. Met mijn crazy mind ging ik van 'het doel heiligt de middelen' naar dat, want dat is min of meer de insteek die die overheden allemaal hebben. In mijn hoofd is het logisch, maar blijkbaar niet echt, haha. Excuses voor die aanname, dan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Vhagar schreef:
    Ik weet 't. Met mijn crazy mind ging ik van 'het doel heiligt de middelen' naar dat, want dat is min of meer de insteek die die overheden allemaal hebben. In mijn hoofd is het logisch, maar blijkbaar niet echt, haha. Excuses voor die aanname, dan.


    Iig fijn dat je sorry zegt, mss ben ik soms ook wel extreem. En formuleer ik mijn meningen echt bagger, maar goed.

    Ik zat eerder te denken aan totale isolatie voor de rest van hun leven.


    ©1998

    Jingim schreef:
    Ja, het is onmenselijk wat deze mensen doen. Ja, ik vind het verschrikkelijk dat zij al die mensen doen.
    Maar ik zal alltijd bij mijn standpunt blijven dat niemand het recht heeft om iemand te doden. Zij niet, maar wij of een rechter of jury ook niet. Dan werk je eigenlijk volgens het "oog om oog, tand om tand"-principe. En wanneer is dat ooit goed geweest? In mijn ogen nooit.


    Dit, precies dit. In elk geval, dus ook in het geval van Syriëstrijders, vind ik het onlogisch om misdaad te vergelden met moord. Hoe verwacht je van mensen dat ze accepteren dat moord slecht is als je als overheid, die misdaad berecht, moord vergeldt met de dood? Dat is toch de omgekeerde wereld?
    Natuurlijk ben ik Syriëstrijders absoluut liever kwijt dan rijk, maar dit is niet de oplossing.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Kort door de bocht maar; eens.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Ik ben er niet mee eens
    Want zij hebben ook nog een leven


    You are my piece of paradise.

    wijngaard schreef:
    Ik ben er niet mee eens
    Want zij hebben ook nog een leven


    ik geloof niet dat jij helemaal begrijpt waar het om gaat. jihadisten en syriegangers vernietigen levens dus zelf zijn ze ook niet veel waard. ik raad je aan de krant eens te lezen en dan nog eens terug te komen op deze stelling.

    Oneens. Misschien is de doodstraf een gepaste straf, misschien ook niet. Maar ik vind dat het niet de enige gepaste straf zou kunnen zijn. Ik weet niet direct welke andere straf dan ook gepast is, maar ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat geen enkele andere straf ook geschikt zou kunnen zijn.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Noiseless schreef:
    (...)

    ik geloof niet dat jij helemaal begrijpt waar het om gaat. jihadisten en syriegangers vernietigen levens dus zelf zijn ze ook niet veel waard. ik raad je aan de krant eens te lezen en dan nog eens terug te komen op deze stelling.


    Ze is 10 jaar :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Absoluut niet mee eens. Ik ben van mening dat de mens niet het recht heeft om over de dood van anderen te beslissen. Want waar kan je dan de lijn trekken tussen wie wel dood "mag" en wie niet? En waarom zouden rechters daar wel over mogen beslissen en gewone burgers geen wraak mogen nemen?
    Bovendien vind ik het argument dat Syrieëstrijders "barbaars" zijn, niet helemaal waar. Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ik goedkeur wat ze doen, begrijp me niet verkeerd! Maar ik wil wel zeggen dat er veel jongeren zitten die al heel hun leven negatief worden aangekeken en zich in een bepaalde richting voelen gedwongen. Ze belanden op het foute pad en moeten daar wel voor gestraft worden, maar nog belangrijeker is het begin te veranderen, zorgen dat ze juist niet op dat pad belanden.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Oneens. Ik ben over het algemeen tegen de doodstraf en ook in deze gevallen. Volgens mij is het trouwens veel erger iemand voor de rest van zijn leven achter tralies te laten verblijven dan hem te doden. Het is ook al bewezen dat het niet werkt als afschrikmethode. Een mens straffen omdat hij mensen doodt door hem te doden is niet echt de correcte logica.


    What would Emma do?

    Mortrydd schreef:
    (...)

    Ze is 10 jaar :')

    + Ze geeft hierbij gewoon haar mening (al is die niet erg gedetailleerd), en dat hoor je in zekere zin wel te respecteren.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…