• De stelling van deze week luidt:
    Er is maar één gepaste straf voor Syriëstrijders en dat is de doodstraf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Het is waar dat ze erge dingen hebben gedaan, en nog steeds doen. Veel mensen vinden dan ook dat de doodstraf een gepaste straf is. Ik zelf vind dit ook niet zo'n erg idee, maar als we dit zouden doen zijn we bijna net zo erg als zij. Ten tweede is een celstraf veel erger aangezien je dan niks kunt doen, en het zwaarder hebt. Met de dood komen ze er voor mijn gevoel nog best makkelijk van af.


    *floats away*

    Lijkt Me beetje vreemd om je mening te geven als je niet eens weet waar het over gaat.

    Noiseless schreef:
    Lijkt Me beetje vreemd om je mening te geven als je niet eens weet waar het over gaat.


    Hoe weet jij dat ze dat niet weet? Ze zegt dat ze het oneens is met de stelling, omdat die mensen ook een leven hebben. Dat is ongeveer hetzelfde als wat andere mensen hier zeggen, alleen wat minder gedetailleerd. Zij heeft net zoveel het recht om haar mening te geven als jij.

    Noiseless schreef:
    Lijkt Me beetje vreemd om je mening te geven als je niet eens weet waar het over gaat.


    Misschien weet ze dat wel, maar vatte je haar manier van formuleren alleen per ongeluk verkeerd op. (:
    Ik denk dat ze gewoon, bedoelt: ik ben het oneens omdat het hier gaat om een mensenleven, en ik vind dat dat een onschendbare universele waarde op zich heeft, (zij hebben ook nog een leven), daarom is ze het oneens en tegen de doodstraf. (:

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 9:51 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Elis schreef:
    Kort door de bocht maar; eens.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nee, juist als we hun nu vermoorden gaan hun dood met de gedachte dat ze het goed hebben gedaan, lijkt me. Hun leren er ook niets van en denken dat ze dat goed hebben gedaan door te strijden. Liever opsluiten en er nooit meer uit laten komen.

    Weinig verstand, don't blame me.


    wat was dit ookalweer

    Ik vind dat ze eerst moeten snappen dat ze heel erg fout bezig waren, maar daarna mogen ze van mij vermoord worden.

    Ik kan nog steeds niet snappen waarom sommige mensen het niet met de stelling eens zijn. Je hebt denk ik een veiliger gevoel als ze vergoed verdwenen zijn. Maar goed, als anderen dat niet vinden, je hebt niets voor niets je eigen mening.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:01 ]


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Levitas schreef:
    Ik kan nog steeds niet snappen waarom sommige mensen het niet met de stelling eens zijn. Je hebt denk ik een veiliger gevoel als ze vergoed verdwenen zijn. Maar goed, als anderen dat niet vinden, je hebt niets voor niets je eigen mening.


    Je kunt niet iedereen waar je bang voor bent de doodstraf opleggen. Daar wordt de wereld ook niet beter van en bovendien blijf je dan bezig. :') Angst is een heel gevaarlijke leidraad in dit soort zaken, zeker als het om gevoelens van massa's gaat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Je kunt niet iedereen waar je bang voor bent de doodstraf opleggen. Daar wordt de wereld ook niet beter van en bovendien blijf je dan bezig. :') Angst is een heel gevaarlijke leidraad in dit soort zaken, zeker als het om gevoelens van massa's gaat.


    Daar had ik ook niet over nagedacht (; Ik vind het nu ik erover nadenk ook beter om ze op te sluiten, als er geen kans is dat iemand ergens uit ontsnapt.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:20 ]


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Oneens,

    Die mensen gaan strijden om te sterven zodat ze in de hemel bij Allah zijn (doet me nogal denken aan de Vikingen). Dus doodstraf heeft niet veel zin. Ze gewoon opsluiten en pas laten sterven wanneer ze oud en versleten zijn :)


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    AnkeHaddock schreef:
    Oneens,

    Die mensen gaan strijden om te sterven zodat ze in de hemel bij Allah zijn (doet me nogal denken aan de Vikingen). Dus doodstraf heeft niet veel zin. Ze gewoon opsluiten en pas laten sterven wanneer ze oud en versleten zijn :)


    Ik geloof niet eens dat het moslims zijn.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Volgens mij is het ook niet hun bedoeling om 'bij Allah in de hemel' te zijn. Ik dacht anders dat het ze meer om macht ging.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:27 ]


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Levitas schreef:
    Volgens mij is het ook niet hun bedoeling om 'bij Allah in de hemel' te zijn. Ik dacht anders dat het ze meer om macht ging.


    Of om onwetendheid, uit onmacht. Zo zien zij het.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Of om onwetendheid, uit onmacht. Zo zien zij het.


    Ja, dat kan ook (;.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:40 ]


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art