• De stelling van deze week luidt:
    Er is maar één gepaste straf voor Syriëstrijders en dat is de doodstraf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens! Als je er bij stilstaat wat ze die andere onschuldige mensen aandoen, ben ik voor de doodstraf!

    Zeila schreef:
    Eens! Als je er bij stilstaat wat ze die andere onschuldige mensen aandoen, ben ik voor de doodstraf!


    Hier blijf ik denk ik ook bij.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Levitas schreef:
    (...)

    Zeggen de meeste nou dat ze opgesloten moeten worden zodat ze hun lesje zo leren? Door opgesloten te worden?


    Ik kan wel zelf denken. Het is niet omdat de massa ze wilt gaan doodspuiten, dat ik er daarom mee akkoord moet gaan. Dat is mijn mening niet. Waarom niet? Omdat er een fout zit in het hanteren van labeling omtrent bepaalde bevolkingsgroepen, en dat is mijn mening, en daar krijgt de meerderheid me zomaar niet vanaf. Als ze de doodstraf willen gaan invoeren, moeten ze dat op iedereen gaan toepassen. Dan is er maar één gepaste straf voor iedereen, voor elke Belg, voor elke Nederlander, die een misdaad wààgt te begaan: dé doodstraf.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 19:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Het is niet omdat de massa ze wilt gaan doodspuiten, dat ik er daarom mee akkoord moet gaan. Dat is mijn mening niet. Waarom niet? Omdat er een fout zit in het hanteren van labeling omtrent bepaalde bevolkingsgroepen, en dat is mijn mening, en daar krijgt de meerderheid me zomaar niet vanaf. Als ze de doodstraf willen gaan invoeren, moeten ze dat op iedereen gaan toepassen. Dan is er maar één gepaste straf voor iedereen, voor elke Belg, voor elke Nederlander, die een misdaad begaat: dé doodstraf.


    Ik raak nu heel erg door de war. Ik heb hier even geen mening over.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Levitas schreef:
    (...)

    Ik raak nu heel erg door de war. Ik heb hier even geen mening over.


    Ik denk dat ze dit zegt omdat je vroeg of de meerderheid er tegen is. Het maakt niet uit aan welke kant de meerderheid staat, dat verandert iemands mening nog niet. Net zo min als de jouwe waarschijnlijk verandert omdat de meerderheid tegen de doodstraf is.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze dit zegt omdat je vroeg of de meerderheid er tegen is. Het maakt niet uit aan welke kant de meerderheid staat, dat verandert iemands mening nog niet. Net zo min als de jouwe waarschijnlijk verandert omdat de meerderheid tegen de doodstraf is.


    Meer om wat anderen nu allemaal zeggen. Ik bekeek dit allemaal maar vanaf één punt.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Het kan niet dat Syriëstrijders wél de doodstraf krijgen en anderen niet, wat ik dus niet van tevoren bedacht had,


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Levitas schreef:
    Het kan niet dat Syriëstrijders wél de doodstraf krijgen en anderen niet, wat ik dus niet van tevoren bedacht had,


    Dat wilden we inderdaad dus overbrengen. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben het hier niet mee eens.
    Wat die strijders doen zogenaamd in naam van hun geloof is vreselijk. Want het heeft helemaal niets met de islam te maken, maar met hun eigen misvormde idealen. Het is afschuwelijk wat ze al die mensen aandoen, en ik verwacht dat ze nog veel ergere dingen in petto hebben voor ons.
    Maar hun terecht stellen zou betekenen dat we onszelf verlagen tot hun level, dat we dezelfde fouten maken als hen.
    Daarbij is de dood kort, meteen voorbij.
    Een lang leven in eenzame opsluiting en veel tijd om over hun daden na te denken lijkt me echter een veel betere straf.
    Niet in een luxe gevangenis als hier in België natuurlijk, maar eerder iets als vroeger guantanamo was ofso.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Maar wat is dan het fundament, om hen wel anders te behandelen dan "onze'' misdadigers? Of vinden jullie dan dat die ook geïnjecteerd mogen worden, in speciale gevangenissen gestopt moeten worden, pijn mogen worden gedaan? (en wat hier nog allemaal de revue gepasseerd is.) Want vele mensen van onze afkomst hebben even vreselijke dingen gedaan, en zouden even vreselijke dingen doen als het om onze waarden zou gaan, als wij zouden gaan strijden. Uit eigen angst? Voor de veiligheid? Maar van onze criminelen kun je even bang zijn, neem ik aan. Angst voor mensen die anders zijn? Angst voor mensen die je zelf nooit hebt ontmoet. Angst voor een etnische groep dus, daar komt alles onbewust dan in principe op neer? Maar waarom zou je aannemen dat zij dan zo anders zijn dan ons? Anders behandeld zouden moeten worden.
    Dat misdadigers anders moeten behandeld worden akkoord, maar dat weinig mensen tot nu toe hebben aangekaart, dat Syrië - strijders gewoon dezelfde, gerechtelijke behandeling moeten krijgen als misdadigers van onze eigen bodem? Er zit iets grondig scheef zo te merken- in de samenleving dan... En dat maakt mij wel wat bang. Een vorm van racisme is dit. Laten we maar zwijgen over tot wat dat lijden kan.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 22:11 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dan hadden ze ook iedereen die achter Hitler stond ten tijde van WOII de doodstraf moeten geven. (en dan hadden we hier in Europa ineens een pak minder volk gehad)
    Nee, blinde hersenspoelerij is het.
    Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat sommige er echt achter komen dat ze een fout begaan hebben en terug naar huis willen ipv vechten. (al zijn er helaas ook anderen die ontaarden in wrede monsters, zoals dat blijkbaar eigen is aan de mensheid)


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Als wij ze zouden vermoorden zouden we geen haar beter zijn dan zij! Ik ben het oneens.

    Ik heb het er nog eens met mijn klas over gehad. De meesten waren het er wel mee eens.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    AnkeHaddock schreef:
    Oneens,

    Die mensen gaan strijden om te sterven zodat ze in de hemel bij Allah zijn (doet me nogal denken aan de Vikingen). Dus doodstraf heeft niet veel zin. Ze gewoon opsluiten en pas laten sterven wanneer ze oud en versleten zijn :)


    Mijn ouders zeggen dit ook, dat ze dan sterven met dat ze voor Allah gevochten hebben en het alleen maar goed hebben gedaan.


    wat was dit ookalweer

    McKagan schreef:
    (...)

    Mijn ouders zeggen dit ook, dat ze dan sterven met dat ze voor Allah gevochten hebben en het alleen maar goed hebben gedaan.


    Oh, ik dacht juist van niet. Want ik hoor altijd van kinderen dat er in de Koran staat dat je mensen niet mag vermoorden of pijn mag doen.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 21:33 ]


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art