• RPG aanvragen.

    Tegenwoordig vallen alle RPGs zo snel dood, en eigenlijk is het allemaal zo zinloos geworden. Eerst iets verzinnen, het op gang brengen, rollen schrijven, en uiteindelijk is de hele RPG dood binnen een paar weken.
    Daarom is mijn idee om voortaan, om een RPG te mogen openen, een mailtje te moeten sturen naar de moderators, net zoals met schrijfwedstrijden. De moderators kunnen het idee goedkeuren en kijken of er niet al teveel RPGs lopende zijn. Misschien dat de RPGs het hierdoor wat langer volhouden en het niet zo zinloos is om zoveel werk te steken in iets wat zo snel al dood is.

    Wat vinden jullie hiervan?

    Uiteindelijk heeft Angmar een nieuw topic geopend om het te hebben over RPG problemen en oplossingen ervoor te zoeken. Link naar dat topic: klik!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 16:02 ]

    Ik ben...


    “A queen will always turn pain into power.”

    Wow, ik zie dat erg veel mensen tegen zijn. Mag ik weten waarom? Is het misschien al eerder voorgesteld of iets in die richting?


    “A queen will always turn pain into power.”

    Sobremesa schreef:
    Wow, ik zie dat erg veel mensen tegen zijn. Mag ik weten waarom? Is het misschien al eerder voorgesteld of iets in die richting?

    Op zich vind ik het wel een goed idee, maar ik denk dat het gewoon niet gaat werken.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik ben niet echt voor of tegen, want ik doe niets met RPGs, maar ik vermoed eigenlijk niet dat dit er binnenkort gaat komen. Dat zou heel, heel, heel veel extra werk zijn voor de mods, die het al enorm druk hebben met al hun taken. Bovendien is er zo'n systeem bij de wedstrijden en dat voorkomt desondanks niet dat tenminste de helft doodloopt of vroegtijdig stopt, dus ik weet niet in hoeverre het echt zou werken.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:32 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ben niet echt voor of tegen, want ik doe niets met RPGs, maar ik vermoed eigenlijk niet dat dit er binnenkort gaat komen. Dat zou heel, heel, heel veel extra werk zijn voor de mods, die het al enorm druk hebben met al hun taken. Bovendien is er zo'n systeem bij de wedstrijden en dat voorkomt desondanks niet dat tenminste de helft doodloopt of vroegtijdig stopt, dus ik weet niet in hoeverre het echt zou werken.

    Dat is wel een goed punt. Ik vind het meer gewoon zo jammer dat RPGs zo snel dood lopen, dus er moet eigenlijk wel iets aan gedaan worden...
    Dat is wel waar ja, maar toch heb ik het gevoel dat ze het wel langer volhouden, en dat mensen zich daar sneller inschrijven.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:33 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik ben persoonlijk voor, omdat het niet Is alsof ik mijn rollen binnen vijf minuten af heb, en een rpg vaak daarna soms geeneens opened. Al lijkt het me persoonlijk ook een idee om bijvoorbeeld echt te gaan letten op hoelang een reservering er al staat en kijken naar welke users wel en niet blijven - of überhaupt- reageren.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Omdat het niet de schuld is van de TS, maar van degene die meedoen, zich inschrijven en vervolgens niks meer van zich laten horen, berichtjes negeren of het gewoon vergeten. Ik heb mensen gezien die zich overal aanmelden, een rol bezet houden en deze vervolgens maar half uitwerken, of soms helemaal, maar daarna niet op RPG's reageren en berichten negeren.
    Soms laat ik mijn RPG's gewoon verwaarlozen omdat ik al meerdere keren gevraagd heb of mensen willen reageren, berichten rondgestuurd heb en mensen die dan zeggen dat ze gaan reageren, maar het vervolgens niet doen.

    Ik denk dat je met zo'n systeem enkel het openen van zo'n RPG uitstelt.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:46 ]


    Your make-up is terrible

    Sowieso tegen, en het is overigens al een paar keer eerder voorgesteld. Het is mensen hun eigen verantwoordelijkheid of ze.blijven posten of niet en vaak ligt het ook aan de TS. Als die actiever is, is de rpg zelf vaak ook al actiever en vice versa. Bovendien vind ik het raar als een mod, iemand die niet mee doet aan de.rpg, maar moet bepalen wanneer een rpg dood is of niet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ben tegen, omdat het probleem op deze manier niet wordt opgelost. Zoals Square al zegt, lopen wedstrijden nog steeds dood, terwijl wij wel eenzelfde systeem bij de wedstrijden gebruiken.
    Het zou daarnaast ook niet eerlijk zijn als we bijvoorbeeld zouden zeggen dat iedereen maar één story per jaar mocht schrijven, omdat we anders een overschot aan afgemaakte verhalen op Quizlet krijgen. Dat komt op hetzelfde neer, maar het is toch oneerlijk om iemand op zo'n manier te beperken in zijn of haar vrijheid of Quizlet. Natuurlijk moeten er regels zijn, maar het moet ook leuk blijven.
    Ten slotte ligt niet altijd aan de topicmaakster wanneer een RPG doodloopt, maar ook aan de personen die zich ervoor inschrijven. c:

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 17:45 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Serenata schreef:
    (...)
    Op zich vind ik het wel een goed idee, maar ik denk dat het gewoon niet gaat werken.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik vindt het wel een goed idee, maar ben het er mee eens dat het niet van alles kan voorkomen.


    take me back to the basics and the simple life

    Mmm, dat is allemaal zeker wel waar. En het ligt ook inderdaad aan de mensen die meedoen, maarja. Het is het enige dat in me opkwam dat een beetje zou kunnen werken om het dood lopen van RPGs een beetje te laten stoppen ;s


    “A queen will always turn pain into power.”

    Sobremesa schreef:
    Mmm, dat is allemaal zeker wel waar. En het ligt ook inderdaad aan de mensen die meedoen, maarja. Het is het enige dat in me opkwam dat een beetje zou kunnen werken om het dood lopen van RPGs een beetje te laten stoppen ;s


    Ik denk dat een gecontroleerd 'karma' systeem veel beter zou werken. Dat je iemand ratings kan geven op basis van hun wegblijven of juist actief zijn in een RPG.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Ik denk dat een gecontroleerd 'karma' systeem veel beter zou werken. Dat je iemand ratings kan geven op basis van hun wegblijven of juist actief zijn in een RPG.

    Oh, dat is inderdaad wel een goed idee. Maar ik denk niet dat je iemand kan verbieden mee te doen met RPGs ofzo... maar wel dat je pas een RPG mag openen met een bepaalde rating misschien ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Sobremesa schreef:
    (...)
    Oh, dat is inderdaad wel een goed idee. Maar ik denk niet dat je iemand kan verbieden mee te doen met RPGs ofzo... maar wel dat je pas een RPG mag openen met een bepaalde rating misschien ^^


    Oooh, dat is wel een goede. 8D Dan passen mensen ook wel op.


    Your make-up is terrible

    Ik ben persoonlijk ook tegen. Ook om de reden die al genoemd zijn, zoals dat dit bij wedstrijden ook niet echt een effect heeft. Daarnaast denk ik ook dat het voor mods echt heel moeilijk is te oordelen welke wel zou lopen en welke niet. Voor mij staat een RPG of een MSV een beetje gelijk aan een story die je met veel mensen schrijft. Je kan ook niet mensen gaan verbieden om die te schrijven omdat de kans bestaat dat ze er uiteindelijk toch mee stoppen.
    Ik denk dat het idee echt onhaalbaar is.


    What would Emma do?