• -

    [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:20 ]

    Sadventure schreef:
    (...)

    Sorry, ik heb daar niet zo heel veel verstand van maar na wat ge-google begrijp ik niet; waarom is dat even erg?


    De korte versie is dat PETA tegen zo ongeveer iedere interactie is van mens en dier, en dus bijvoorbeeld ook huisdieren doodt omdat dit onnatuurlijk en exploitatief is. PETA asielen maken tussen de 80 en 90% af van alle dieren die daar binnen komen, hoger dan reguliere asielen. Dan hebben we ook nog het feit dat er gevallen bekend zijn van PETA leden die rondrijden en dieren meenemen om in een asiel te vergassen, of het feit dat de baas van PETA gelinkt is aan militante dierenrechtenactivisten en ook militante dierenactivisten laten praten op hun conferenties. Het gaat dan om mensen die bereid zijn om te doden of gedood hebben uit naam van dierenwelzijn.

    Ik vond dit wel een interessante serie er over. Alle drie de afleveringen zijn echter anderhalf uur fso.

    tl;dr: Als je doneert voor dierenwelzijn dan svp aan een groep die niet PETA is.


    Dat terzijde, ik snap de lol van bont niet. Geef mij maar liever katoenen kleding


    quidquid excusatio prandium pro

    Sadventure schreef:
    (...)

    Sorry, ik heb daar niet zo heel veel verstand van maar na wat ge-google begrijp ik niet; waarom is dat even erg?


    PETA laat ongeveer negentig procent van de dieren die ze opvangen vrijwel direct inslapen, terwijl ze juist zeggen dat ze er zijn om dieren te 'redden'.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dankjewel allemaal, ik snap wel waarom PETA even slecht is eigenlijk. Raar dat ze nog aanhangers hebben.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Wiarda schreef:
    (...)

    PETA laat ongeveer negentig procent van de dieren die ze opvangen vrijwel direct inslapen, terwijl ze juist zeggen dat ze er zijn om dieren te 'redden'.


    ....


    26 - 02 - '16

    JaceLightwood schreef:
    Heel erg dat dit gebeurd. Daar hoor je mij niks over zeggen. Het valt mij alleen op dat de mensen die meestal het hardst zeuren over bond, de mensen zijn die wel echt leer dragen.


    Precies en dat is wel behoorlijk hypocriet. Heb ooit een filmpje op mijn fb gezet over de leerindustrie in China, waar honden opgesloten zitten en vervolgens stuk voor stuk doodgeslagen worden, om leer te maken. Minstens net zo erg als bont.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 21:35 ]


    Tell me about it, stud.

    Wiarda schreef:
    (...)
    PETA laat ongeveer negentig procent van de dieren die ze opvangen vrijwel direct inslapen, terwijl ze juist zeggen dat ze er zijn om dieren te 'redden'.

    Werkelijk? God, dat had ik echt niet verwacht. Zoiets zou me niet eens meer moeten verbazen, maar dat maakt het niet minder erg. Dit vind ik dus echt super triest, niet normaal.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Heb wel eens een filmpje gezien waar honden werden opgehangen, hun huid eraf werd gescheurd en daarna op een hoopje andere gevilde honden werden gegooit. En zelfs dan leefden ze nog.

    im done
    so done
    not sure why i watched it


    I live for the applause, you will die for it.

    Kalon schreef:
    (...)
    Oh idk. Ik keek eigenlijk alleen maar naar de tekst
    'I'd rather go naked than wear fur'

    Ben atm ook niet zo fit, dus sorry.

    Oh, ik heb ook idolen die streng tegen bont zijn, waarvan ik wel zeker weet dat ze dieren niet zullen mishandelen, maar die staan ook op een foto met "PETA". Niet iedereen is erg doordat ze daar "bij horen", dat is iedereen over een kam scheren.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Maar Uggs worden toch gemaakt van Australisch schapenwol of iets dergelijks?
    Zulke dingen zijn wel allang bekend over bont, ik snap echt niet dat mensen het nog steeds kunnen negeren of het niet weten... Dit is ook niet het eerste topic dat ik op Q erover zie, maar ook op FB heb je van die periodes waarin dit soort dingen flink gedeeld worden.


    Your make-up is terrible

    Conaway schreef:
    (...)

    Precies en dat is wel behoorlijk hypocriet. Heb ooit een filmpje op mijn fb gezet over de leerindustrie in China, waar honden opgesloten zitten en vervolgens stuk voor stuk doodgeslagen worden, om leer te maken. Minstens net zo erg als bont.

    En niet alleen honden. :/ Het is echt ziek om te zien wat ze doen met koeien. Niet alleen op het moment zelf, maar ook de 'weg' ernaartoe. Peper in de ogen wrijven om ze te laten lopen. Echt misselijkmakend.


    Caution first, always.

    Merrill schreef:
    (...)
    In de documentaire Earthlings is te zien dat de dieren wel levend worden gevild. :c Dat is tot nu toe nog steeds het ziekste wat ik ooit heb gezien en ugh... Gingen mensen maar beter nadenken of zo. :/

    Ik snap niet dat ze dat aankunnen, vreselijk. ;( Ik denk zelf niet dat die mensen hun werk leuk vinden, maar echt in hun hoofd een knopje omdraaien en focussen op het geld. Niet iedereen vindt makkelijk werk. Ik keur dit natuurlijk niet goed, maar als bont niet meer in de markt zou liggen, zou de industrie er van ook stoppen.
    Wat wordt er eigenlijk met de het dier zelf nog gedaan..? Gewoon weggegooid? ;S

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 22:43 ]


    Ik wil een tuin vol egels