• Ik ben bezig met een hongerspelen verhaal, die ik nog niet geactiveerd heb. Maar hier is alvast de samenvatting en waar het vooral omgaat: de cover.
    Vinden jullie hem mooi of niet? Ik zoek naar meningen!

    Om even te weten:
    Het is 200 jaar verder, Katniss' opstand was een succes en jaren waren de districten onafhankelijk van het Capitool. Tot het Capitool sterk genoeg was om alle districten te veroveren en er een oorlog uitbrak. Er vormde een tegenpool: district 11 t/m 13, ze noemden zich The independents, maar hoe hard ze ook streden ,het Capitool won. De onafhankelijkheid had 100 jaar geduurd, de oorlog 1 jaar. Maar de burgers gaven zich niet helemaal over en er vormden kleine opstanden, die het niet haalden. Het was een moeilijke, onzekere tijd, maar al na een jaar was het uitgevochten: het Capitool had de macht. Vanaf toen startte de hongerspelen weer, wat weer begon met de 76ste hongerspelen. Vanaf toen hadden The independents de kinderen en tieners laten trainen in de hoop dat zei, net als Katniss, de macht van het Capitool laten stoppen. De Anti-Beroeps. Vanaf toen zijn er gevechten geweest tussen De Beroeps en De Anti-Beroeps, een gevecht voor het macht van het Capitool. Vanaf toen maakten ze de hongerspelen helemaal anders:

    12 tot 18 jaar 10 tot 20 (meer verschil tussen zwakke en sterke tributen en vooral voor de sterke tributen)
    Boete- Opak (Vredes bewaker sleuren kinderen uit hun huizen voor een geschikte tribuut)
    Mutanten bij training (Capitool inwoners willen sterke en getrainde tributen zien)
    12 Tributen- 25 tributen (extra lange hongerspelen door het dubbele aantal tributen en extra tribuut uit district 13)
    Talentenshow (meer vermaak voor de Capitool inwoners)



    Het verhaal:
    Het verhaal word verteld uit Danique een dertienjarig meisje uit district 7. Ze word door vredesbewakers met moeite meegestuurd en is de vrouwelijke tribuut in de 175ste hongerspelen. Haar mede tributen zijn de 19 jarige Amber die verliefd is op de 17 jarige Juno (stelletje) en de hulpeloze Laurens van 14, die ondanks zijn leeftijd zwak en hulpeloos is door zijn angst en magere lichaam. Bij de trainingen valt Danique ontzettend op, omdat ze een gevecht wint met een mutant, daardoor krijgt ze meteen bondgenootschappen erbij: Sue (14) en Milou (13). De beroeps zijn alleen maar kwaad op haar, omdat ze voor de Anti-Beroeps kiest. Op het laatst word ze gevraagd ofwel gedwongen om aan hun kant te staan. Danique weigert en rent bij het bloedbad weg, er volgt alleen een beroeps haar: Diamond. Diamond blijkt uiteindelijk niet bij de beroeps te horen en heeft haar vertrouwen gewonnen. Of niet? (hier ben ik bij het schrijven)


    Covers:





    Welke Cover is het mooist?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik denk dat ik een combinatie van de jongen in foto 2 met het gezicht van het meisje in foto 3 het best zou hebben gevonden. ^^

    Daardoor twijfel ik wel tussen die 2 foto's. Ik zou dan toch voor foto 2 gaan denk ik, omdat je daar de jongen nog duidelijk in ziet.


    Ik wil een tuin vol egels

    FoxAngel schreef:
    Ik denk dat ik een combinatie van de jongen in foto 2 met het gezicht van het meisje in foto 3 het best zou hebben gevonden. ^^

    Daardoor twijfel ik wel tussen die 2 foto's. Ik zou dan toch voor foto 2 gaan denk ik, omdat je daar de jongen nog duidelijk in ziet.


    Ik weet niet wat voor programma je gebruikt en wat haalbaar is, maar miss is een verticale cover ook leuk om te proberen (:

    [ bericht aangepast op 16 feb 2015 - 17:15 ]


    I just caught the wave in your eyes

    FoxAngel schreef:
    Ik denk dat ik een combinatie van de jongen in foto 2 met het gezicht van het meisje in foto 3 het best zou hebben gevonden. ^^

    Daardoor twijfel ik wel tussen die 2 foto's. Ik zou dan toch voor foto 2 gaan denk ik, omdat je daar de jongen nog duidelijk in ziet.


    Misschien zou ik kunnen proberen om het te knippen en te plakken, maar ik denk niet dat het er dan nog natuurlijk uitziet...


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Een pogingtje....
    Niet helemaal...


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Nog meer gepuzzeld dit is hem geworden:


    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 14:44 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Je laatste foto is niet zichtbaar. D:
    Ik heb nu zelf geprobeerd te knippen en plakken, maar dat gaat inderdaad moeilijk lukken. Er is te veel contrast tussen het donker en lichte kleur van de 2 foto's. Het enige dat zou helpen is met een een speciaal programma (PSP of zo) het gedeelte met de jongen in foto 3 lichter maken. Ik kan helaas er niks van. Anders toch maar gewoon 1 van de 3 eerste pakken. ;)


    Ik wil een tuin vol egels

    Is hij nu wel te zien?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.