• Ik wil graag naast mijn major project een kleiner project hebben dat ik gewoon tussendoor kan doen als ik geen inspiratie meer heb voor het andere. Nu wilde ik hiervoor een aantal 'One shots' schrijven die wel op elkaar aansluiten, maar toch ook weer niet. Mijn moeder heeft een boek gelezen waarin sprookjes anders werden verteld door een persoon en zoiets wil ik nu ook proberen te doen.
    Het genre wordt waarschijnlijk horror met fantasy of sci-fi, omdat ik daar het meest mee kan doen. Ik had dus het idee om dan een soort legende te verzinnen en dan de korte verhalen steeds vanuit een ander standpunt schrijven (dit naar aanleiding van de horroranime Higurashi no Naku Koro ni). Ik moet het nog echt heel goed uitdenken dat het niet op die anime gaat lijken, maar ik zit dus eerst met het grote probleem hoe ik het moet schrijven dat het niet een doorlopend verhaal wordt, maar losse stukken die op de een of andere manier toch met elkaar te maken hebben.

    Dus mijn vraag is nu, hoe kan ik dit het best schrijven zonder een continuerend verhaal te schrijven, maar toch zo dat de stukken wel met elkaar te hebben?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Misschien kun je het vanuit verschillende personen schrijven die bijvoorbeeld een van de andere personen een keer ontmoeten of tegen komen?


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    Misschien kun je het vanuit verschillende personen schrijven die bijvoorbeeld een van de andere personen een keer ontmoeten of tegen komen?


    Ik zat ook al aan zoiets te denken, maar dan ben ik dus bang dat het een echt doorlopend verhaal gaat worden, omdat je niet opeens een persoon af kunt kappen zonder diegene te laten verdwijnen, vermoorden of laten verhuizen ofzo..


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Raisei schreef:
    (...)

    Ik zat ook al aan zoiets te denken, maar dan ben ik dus bang dat het een echt doorlopend verhaal gaat worden, omdat je niet opeens een persoon af kunt kappen zonder diegene te laten verdwijnen, vermoorden of laten verhuizen ofzo..


    Wat je kan doen is een dag per persoon nemen. Het deel van het verhaal van die persoon stopt dan als die persoon gaat slapen.


    Physics is awesome