• Help me alsjeblieft! Ik weet net dat een van mijn ouders gevoelens heeft voor een ander! Ze huilen allebei, en het is steeds heel stil. We weten nog niet hoe we dit gaan oplossen, wie er verhuisd, waarheen en eigenlijk weten we helemaal niks. Zelfs mijn moeder zag het niet aankomen. Ze hebben gelukkig geen ruzie maar toch... Het voelt alsof dit allemaal maar een nachtmerrie is maar dat is het niet.
    Ik vind het verschrikkelijk, ze moeten steeds huilen en dan moet ik ook weer huilen. Ik weet niet of ze nog goed overweg kunnen en ze praten steeds over midlife crisis ofzoiets.
    Mijn moeder gaat helemaal tekeer en ik vind het allemaal maar eng.
    Hebben jullie tips zodat ik me weer beter kan voelen? Of hoe ik nu moet leven met mijn ouders? Ik heb ook best medelijden met hen, heeft mijn moeder de liefde van haar leven, blijkt hij opeens gevoelens voor een ander te hebben! Ik weet niet echt niet hoe dit nu verder moet.
    Iemand tips?
    Alvast erg bedankt,
    Droevige groetjes
    GrandAmour
    (huil)(huil)(huil)(huil)


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Allemaal heel erg bedankt (: :$


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Ik heb in dezelfde situatie gezeten en bij mij hielp het heel erg om er met iemand over te praten.
    Heel veel sterkte!


    Enjoy life

    Heel veel sterkte en een knuffel van mij!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar dat verliep toch wel anders.
    Het ging al jaren niet goed en in het laatste jaar heeft mijn vader wel 3 vriendinnen gehad en is mijn moeder vaak woedent het huis uitgelopen. Ik was al lang blij toen mijn vader eindelijk het huis uit ging. Dat gaf wat minder spanning en rust.
    Daar was het zeker niet mee opgelost het duurde wel ruim 2 jaar voordat alles weer soepel verliep, maar nu gaat het goed.

    Over het algemeen zijn scheidingen lang niet zo erg als je denkt. Het ergste wat er kan gebeuren is dat een van je ouders aan de andere kant van de wereld gaat wonen, maar meestal gebeurt dit niet en zie je ze allebij nog vaak genoeg.

    Je moet je ouders allebij wat tijd geven om dit zelf te verwerken en het te bespreken met elkaar. Zelf kan je zoals veel andere zeggen het beste wat afleiding zoeken. Probeer er ook met iemand die je vertrouwt over te praten. Als je zelf weer wat rustig bent, kan je het er beste ook met je ouders over hebben. Ze zullen op een gegeven moment vst ook dingen met jou willen bespreken.

    Geloof me maar het komt wel goed :) Sterkte!


    There is nothing I need, except the function to breathe

    Ik weet niet precies wat je nu kunt doen, maar je mag mij altijd pb'en. Ik heb drie maanden geleden precies hetzelfde meegemaakt, dus ik weet hoe je je voelt.

    Wat naar voor je. : ( Ik denk ook het best dat je ze het zelf laat oplossen. Ik weet niet hoe zij met hun verdriet het best omgaan. De ene wil liever met rust gelaten worden. De ander heeft nood aan wat afleiding. Als het kan, kan je bv met je moeder of vader (niet allebei) eens een wandeling doen door de natuur. Dat kan soms wel opluchten even in een rustige omgeving te zijn. Je hoeft niet veel of zelfs niét met hem/haar te praten, gewoon wandelen met iemand kan deugd doen. Ikzelf word er wel rustig van en dat de persoon met me meegaat, geeft mij het gevoel dat hij/zij er voor mij is. (En dat is ook zo.) Natuurlijk ken jij je ouders het best, of dit een goed idee is kan jij bepalen. : )


    Ik wil een tuin vol egels

    FoxAngel schreef:
    Wat naar voor je. : ( Ik denk ook het best dat je ze het zelf laat oplossen. Ik weet niet hoe zij met hun verdriet het best omgaan. De ene wil liever met rust gelaten worden. De ander heeft nood aan wat afleiding. Als het kan, kan je bv met je moeder of vader (niet allebei) eens een wandeling doen door de natuur. Dat kan soms wel opluchten even in een rustige omgeving te zijn. Je hoeft niet veel of zelfs niét met hem/haar te praten, gewoon wandelen met iemand kan deugd doen. Ikzelf word er wel rustig van en dat de persoon met me meegaat, geeft mij het gevoel dat hij/zij er voor mij is. (En dat is ook zo.) Natuurlijk ken jij je ouders het best, of dit een goed idee is kan jij bepalen. : )


    Dat is inderdaad een goed idee, van de natuur.
    Mijn vader heeft mij en mijn broers samen naar het strand genomen (ik woon op een eiland dus dat is wel makkelijk) zodat we allemaal wat frisse lucht hadden. Aan het einde van de dag vertelde hij ons ook dat het officieel was dat hij het huis uit ging, maar dat wisten we eigenlijk al dus veel erover gesproken hebben we inderdaad niet.


    There is nothing I need, except the function to breathe

    Thnx! Inmiddels is het al veel beter en ze gaan NIET scheiden! Goh wat ben ik blij dat te horen! We hebben er veel over gepraat en mijn vader heeft het contact gebroken met die mevrouw. Hij wil gewoon voor mijn moeder gaan en bij haar blijven! Bedankt voor jullie steun, dit heeft me de eerste dagen enorm geholpen!


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    GrandAmour schreef:
    Thnx! Inmiddels is het al veel beter en ze gaan NIET scheiden! Goh wat ben ik blij dat te horen! We hebben er veel over gepraat en mijn vader heeft het contact gebroken met die mevrouw. Hij wil gewoon voor mijn moeder gaan en bij haar blijven! Bedankt voor jullie steun, dit heeft me de eerste dagen enorm geholpen!


    Gelukkig! Echt fijn om dit te horen zeg, ik ben heel blij voor je! (:

    GrandAmour schreef:
    Thnx! Inmiddels is het al veel beter en ze gaan NIET scheiden! Goh wat ben ik blij dat te horen! We hebben er veel over gepraat en mijn vader heeft het contact gebroken met die mevrouw. Hij wil gewoon voor mijn moeder gaan en bij haar blijven! Bedankt voor jullie steun, dit heeft me de eerste dagen enorm geholpen!

    En nu allemaal: fiesta! :D


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Swatz schreef:
    (...)

    Gelukkig! Echt fijn om dit te horen zeg, ik ben heel blij voor je! (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat tof voor je! :D


    There is nothing I need, except the function to breathe

    Swatz schreef:
    (...)

    Gelukkig! Echt fijn om dit te horen zeg, ik ben heel blij voor je! (:


    26 - 02 - '16

    -

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 10:34 ]


    Life is a beautiful struggle