• Die vraag stel ik mijzelf al een tijdje. Zoals veel bedachte wezens interesseren zeemeerminnen mij en ik weet dus dat zeemeerminnen of meerminnen niet bestaan, maar toch vraag ik het mij af. Vooral door de film de kleine zeemeermin, want Ariel heeft een vader dus die heeft dan toch op de een of andere manier ervoor gezorgd dat Ariel er kwam.

    Omdat de meeste zeemeerminnen worden afgebeeld met borsten, ga ik ervan uit dat het zoogdieren zijn net zoals mensen en nog een heleboel dieren. Dus dat betekent waarschijnlijk dat ze levende jongen baren oftewel er komt een kleine zeemeermin/zeemeerman uit een zeemeermin. Maar hoe dan?! Dat vraag ik mij af aangezien ze aan de onderkant alleen een (vissen)staart hebben.

    Er zal vast een logische verklaring voor zijn(voor zover er een logische verklaring kan zijn voor iets van een bedacht wezen), maar ik kan hem niet bedenken.

    Dus heeft iemand een idee over hoe zeemeerminnen zich zouden voortplanten?


    Physics is awesome

    Philia schreef:
    (...)

    Bij vissen zit dat verstopt onder schubben die op bepaalde plaatsen een beetje los zitten :3.


    Dat zou het wel verklaren.


    Physics is awesome

    Gonplei schreef:
    (...)

    Bij een mens komen eieren niet uit de navel hoor, zie je daar al een kind doorheen komen? :p


    :'D


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Gonplei schreef:
    (...)

    Bij een mens komen eieren niet uit de navel hoor, zie je daar al een kind doorheen komen? :p


    Het was een grapje, maar volgens mij begreep je dat al.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Het was een grapje, maar volgens mij begreep je dat al.


    Hahah ja, maar ik moest er gewoon een reactie op geven :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ameliorate schreef:
    Dit heb ik me serieus al altijd afgevraagd. Of hoe ze naar de wc zouden gaan.


    Ben ik gelukkig niet de enige. Als de voortplanting hetzelfde gaat als de voortplanting bij vissen dan zullen ze ook wel plassen en poepen net zoals vissen dat doen, neem ik aan.


    Physics is awesome

    Ameliorate schreef:
    Dit heb ik me serieus al altijd afgevraagd. Of hoe ze naar de wc zouden gaan.


    Ik denk eerder dat ze gwn in de zee pissen en niet naar de wc


    dat is het zelfde als je een draak op de wc ziet zitten (lol)

    Being a Partypooper:

    Ik denk dat hier gewoon geen logische verklaring voor is, simpelweg omdat ze niet bestaan. Je kan je ook afvragen hoe vampiers überhaupt kunnen bewegen aangezien hun hart niet klopt en er dus geen bloed van en naar de spieren wordt vervoerd.
    Meerminnen en -mannen zijn ontstaan uit volksgeloof en die mensen dachten daar toen simpelweg niet over na. De kleine zeemeermin is een Disneyfilm.


    Maar als we een logische verklaring willen zoeken, hoop ik echt dat het geen eitjes zijn want dat zou heel onromantisch zijn, vrees ik... Ik gok op een geheim klepje in de schubben ^^
    Aangezien Ariël een navel heeft, kan het ook geen eitje zijn geweest, bedenk ik me nu.


    Mhm?

    Beckmann schreef:
    (...)

    Ben ik gelukkig niet de enige. Als de voortplanting hetzelfde gaat als de voortplanting bij vissen dan zullen ze ook wel plassen en poepen net zoals vissen dat doen, neem ik aan.


    Haha, inderdaad. Het is gewoon iets wat bij in je opkomt.
    Dat zal dan ook wel hetzelfde zijn, ze zijn ook een soort van vis, een halve vis of zoiets.


    WolfieBlackfire schreef:
    (...)

    Ik denk eerder dat ze gwn in de zee pissen en niet naar de wc


    dat is het zelfde als je een draak op de wc ziet zitten (lol)


    Haha. Ja, dat denk ik ook. Ik heb de gewoonte om 'naar de wc gaan' te zeggen in plaats van plassen omdat ik dat beleefder vindt. Voor de rest ben ik ook echt totaal niet beleefd ofzo, want volgens mij klink ik nu als een hele beleefde rare persoon.


    She was always looking for more..

    Somnephilia schreef:
    Being a Partypooper:
    Ik denk dat hier gewoon geen logische verklaring voor is, simpelweg omdat ze niet bestaan. Je kan je ook afvragen hoe vampiers überhaupt kunnen bewegen aangezien hun hart niet klopt en er dus geen bloed van en naar de spieren wordt vervoerd.
    Meerminnen en -mannen zijn ontstaan uit volksgeloof en die mensen dachten daar toen simpelweg niet over na. De kleine zeemeermin is een Disneyfilm.


    Maar als we een logische verklaring willen zoeken, hoop ik echt dat het geen eitjes zijn want dat zou heel onromantisch zijn, vrees ik... Ik gok op een geheim klepje in de schubben ^^
    Aangezien Ariël een navel heeft, kan het ook geen eitje zijn geweest, bedenk ik me nu.


    Ik Heb in de beginpost al gezegd dat ik weet dat zeemeerminnen niet bestaan

    Inderdaad, eitjes zijn niet romantisch en een kind uit je duwen wel.

    Maar inderdaad als een wezen een navel heeft dan kan het volgens mij niet uit een eitje komen of wel? Ik twijfel nu.


    Physics is awesome

    Somnephilia schreef:
    Being a Partypooper:
    Ik denk dat hier gewoon geen logische verklaring voor is, simpelweg omdat ze niet bestaan. Je kan je ook afvragen hoe vampiers überhaupt kunnen bewegen aangezien hun hart niet klopt en er dus geen bloed van en naar de spieren wordt vervoerd.
    Meerminnen en -mannen zijn ontstaan uit volksgeloof en die mensen dachten daar toen simpelweg niet over na. De kleine zeemeermin is een Disneyfilm.


    Maar als we een logische verklaring willen zoeken, hoop ik echt dat het geen eitjes zijn want dat zou heel onromantisch zijn, vrees ik... Ik gok op een geheim klepje in de schubben ^^
    Aangezien Ariël een navel heeft, kan het ook geen eitje zijn geweest, bedenk ik me nu.


    Dat is natuurlijk waar, al is het soms denk ik ook gewoon leuk om erover te fantaseren. En er is uiteraard altijd een kans dat ze echt bestaan. haha. Ik sluit niets buiten.


    She was always looking for more..

    Beckmann schreef:
    (...)

    Ik Heb in de beginpost al gezegd dat ik weet dat zeemeerminnen niet bestaan

    Inderdaad, eitjes zijn niet romantisch en een kind uit je duwen wel.

    Maar inderdaad als een wezen een navel heeft dan kan het volgens mij niet uit een eitje komen of wel? Ik twijfel nu.

    Een navel betekent dat het met een navelstreng vast heeft gezeten aan de moederkoek ergens in een baarmoeder dus. Het zal inderdaad eerder zoals dolfijnen zijn.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Beckmann schreef:
    (...)

    Ik Heb in de beginpost al gezegd dat ik weet dat zeemeerminnen niet bestaan

    Inderdaad, eitjes zijn niet romantisch en een kind uit je duwen wel.


    Ik weet dat je het weet (: Ik wou gewoon zeggen dat dit een vraag is die je niet echt kan beantwoorden (:

    Ik heb het eerder over de sex dan over het baren. Het is heel romantisch om als vrouwtje eerst eitjes te leggen en vervolgens te zeggen: nu is het jouw beurt schat. (;

    Ameliorate schreef:

    Dat is natuurlijk waar, al is het soms denk ik ook gewoon leuk om erover te fantaseren. En er is uiteraard altijd een kans dat ze echt bestaan. haha. Ik sluit niets buiten.


    Het kan inderdaad, maar dan denk ik niet dat ze er uitzien als Ariël aangezien dat biologisch gezien onmogelijk is. De ademhaling alleen al is mij een raadsel.


    Damn, ik voel me nu echt een biologische betweter xD Sorry xD


    Mhm?

    Ben je echt serieus met dit vraag? ;p. Anders kun je aan je biologie docent vragen, want die weet bijna alles.

    Somnephilia schreef:
    (...)

    Het kan inderdaad, maar dan denk ik niet dat ze er uitzien als Ariël aangezien dat biologisch gezien onmogelijk is. De ademhaling alleen al is mij een raadsel.


    Damn, ik voel me nu echt een biologische betweter xD Sorry xD


    Dat lijkt mij ook wel onmoglijk, maar ik kan me niet voorstellen dat wij als mensen alle mysteries van de aarde hebben ontrafelt.

    Haha. Is helemaal niet zo. Zoals jij het zegt is het waarschijnlijk waar.


    She was always looking for more..

    Zoals vissen het doen ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes