• Die vraag stel ik mijzelf al een tijdje. Zoals veel bedachte wezens interesseren zeemeerminnen mij en ik weet dus dat zeemeerminnen of meerminnen niet bestaan, maar toch vraag ik het mij af. Vooral door de film de kleine zeemeermin, want Ariel heeft een vader dus die heeft dan toch op de een of andere manier ervoor gezorgd dat Ariel er kwam.

    Omdat de meeste zeemeerminnen worden afgebeeld met borsten, ga ik ervan uit dat het zoogdieren zijn net zoals mensen en nog een heleboel dieren. Dus dat betekent waarschijnlijk dat ze levende jongen baren oftewel er komt een kleine zeemeermin/zeemeerman uit een zeemeermin. Maar hoe dan?! Dat vraag ik mij af aangezien ze aan de onderkant alleen een (vissen)staart hebben.

    Er zal vast een logische verklaring voor zijn(voor zover er een logische verklaring kan zijn voor iets van een bedacht wezen), maar ik kan hem niet bedenken.

    Dus heeft iemand een idee over hoe zeemeerminnen zich zouden voortplanten?


    Physics is awesome

    Overkill schreef:
    Mag ik jullie erop wijzen dat zeemeerminnen niet bestaan. Dat is net als je afvragen of Adam en Eva seks met hun eigen kinderen hadden om de mensheid te verspreiden of hoe Noach ervoor zorgde dat de dieren op zijn ark elkaar niet opaten. Er zit geen logica in sprookjes, daarom noemen we ze sprookjes.


    Mag ik je er op wijzen dat ik dat al in de begin post heb vermeld? Dat ik weet dat zeemeerminnen niet bestaan.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)
    Daar heb je gelijk in, alleen verschilt mijn nieuwsgierigheid van mening met je.

    Ik vraag het mezelf soms af, alleen ik besef me ook dat er geen duidelijk antwoord op zal komen. Dit zijn vraagstukken die zullen blijven, maar het is niet erg om zo nu en dan er weer over na te denken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hmm, ik denk hier niet echt één antwoord op mogelijk is. Er zijn meerdere verhalen en mythen over zeemeerminnen , dus waarschijnlijk ook meerdere antwoorden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    -

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 0:10 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik wist het, ze bestaan!

    Lol, had to do that one. Vroeger heb het mezelf ook altijd afgevraagd, maar nu ben ik er eigk een beetje overheen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ja, wie zegt eigenlijk dat ze niet bestaan? Ik bedoel maar, misschien zijn ze gewoon 1000 keer slimmer dan mensen en kunnen ze zich zo goed verbergen... ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Dit vraag ik me echt al jaren af. Ik heb altijd al gedacht dat ze alles gewoon uitbraken. Of dat zeemeerminnen in werkelijkheid gewoon hun benen uit hun vinnen kunnen halen als ze seks willen hebben of zo.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    katl1 schreef:
    Ja, wie zegt eigenlijk dat ze niet bestaan? Ik bedoel maar, misschien zijn ze gewoon 1000 keer slimmer dan mensen en kunnen ze zich zo goed verbergen... ;)


    Net nog een video op youtube gezien, die ook die suggestie deed. Ze lieten een octopus die zich helemaal qua kleur kon aanpassen aan zijn/haar omgeving, net zoals een kameleon.

    Maar op een gegeven moment moet er toch eentje op gevist worden. Ik bedoel, als we een vis kunnen op vissen waarvan werd gedacht dat ie heel lang was uit gestorven en alleen nog bestond als fossiel, waarom kunnen we dan geen zeemeermin op vissen? Ze zullen toch vast wel een keertje een foutje maken.


    Physics is awesome

    Soundgarden schreef:
    Dit vraag ik me echt al jaren af. Ik heb altijd al gedacht dat ze alles gewoon uitbraken. Of dat zeemeerminnen in werkelijkheid gewoon hun benen uit hun vinnen kunnen halen als ze seks willen hebben of zo.


    Dus dat ze hun staart af doen? Dat lijkt mij onlogisch want als ze dan te snel zouden zwemmen dan zou hun staart er ook af moeten gaan (ik wilde vliegen zeggen, maar dat klonk nogal raar)


    Physics is awesome

    Dussss, heeft een zeemermin een mensen vagina of een visgatding

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 17:40 ]

    WolfieBlackfire schreef:
    Dussss, heeft een zeemermin een mensen vagina of een visgatding


    Ligt aan het verhaal waar de zeemeermin in voor komt of wat je gelooft.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Ligt aan het verhaal waar de zeemeermin in voor komt of wat je gelooft.



    nouu ik geloof dat een zeemeermin een demon is uit de onderwereld, die mensen naar beneden trekt en ze opvreet. Maar dat heeft niks te maken met of ze een vagina heeft of een vissengat :\

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dus dat ze hun staart af doen? Dat lijkt mij onlogisch want als ze dan te snel zouden zwemmen dan zou hun staart er ook af moeten gaan (ik wilde vliegen zeggen, maar dat klonk nogal raar)

    Dat heb ik een hele tijd gedacht, ja. Niet dat ze het er echt af doen, maar dat hun benen gewoon in die staart opgesloten zitten of zo en dat ze die door magie of weet ik veel af kunnen doen. Maar die theorie slaat op niets, aangezien ik hem heb verzonnen toen ik acht was. :v

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 17:53 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)


    nouu ik geloof dat een zeemeermin een demon is uit de onderwereld, die mensen naar beneden trekt en ze opvreet. Maar dat heeft niks te maken met of ze een vagina heeft of een vissengat :\

    Als dat zo zou zijn, denk ik eerder een vissengat, aangezien mannelijke zeemeerminnen anders nogal fucked zouden zijn. (krul)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Soundgarden schreef:
    (...)
    Als dat zo zou zijn, denk ik eerder een vissengat, aangezien mannelijke zeemeerminnen anders nogal fucked zouden zijn. (krul)


    maar hoe doen die mannen het dan, hebben ze een mensen penis of een vissending ik weet niks van vissen...