• Die vraag stel ik mijzelf al een tijdje. Zoals veel bedachte wezens interesseren zeemeerminnen mij en ik weet dus dat zeemeerminnen of meerminnen niet bestaan, maar toch vraag ik het mij af. Vooral door de film de kleine zeemeermin, want Ariel heeft een vader dus die heeft dan toch op de een of andere manier ervoor gezorgd dat Ariel er kwam.

    Omdat de meeste zeemeerminnen worden afgebeeld met borsten, ga ik ervan uit dat het zoogdieren zijn net zoals mensen en nog een heleboel dieren. Dus dat betekent waarschijnlijk dat ze levende jongen baren oftewel er komt een kleine zeemeermin/zeemeerman uit een zeemeermin. Maar hoe dan?! Dat vraag ik mij af aangezien ze aan de onderkant alleen een (vissen)staart hebben.

    Er zal vast een logische verklaring voor zijn(voor zover er een logische verklaring kan zijn voor iets van een bedacht wezen), maar ik kan hem niet bedenken.

    Dus heeft iemand een idee over hoe zeemeerminnen zich zouden voortplanten?


    Physics is awesome

    Misschien zijn het wel een soort van zeepaardjes.
    Dat de mannen de mini zeemeerminnetjes in hun buik hebben, en dan dat hun navel heeeeeeeeeeeeul groot wordt en al die minimeerminnetjes eruit komen.

    artis filmpje


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Sommige kunstenaars hebben ze afgebeeld met een staart die pas onder de geslachtsdelen begint. Dat wil dus zeggen dat de vagina en penis er nog gewoon is, maar wellicht een beetje anders gevormd.
    Dat kan je bijvoorbeeld (een beetje) op dit schilderij zien.

    Ik heb het mij ook een tijdlang afgevraagd en dit leek mij de beste verklaring.
    Disneyfilms lijken me niet zo betrouwbaar om daar conclusies uit af te leiden. (krul)


    Let the Night embrace you

    Maar hoe poepen ze


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    TheMan schreef:
    Ben je echt serieus met dit vraag? ;p. Anders kun je aan je biologie docent vragen, want die weet bijna alles.


    Met dit vraag, niet nee. Met deze vraag wel, ja. Daarnaast heb ik al vijf jaar geen biologie docent dus ik kan het niet vragen aan mijn biologie docent.


    Physics is awesome

    Derks schreef:
    Misschien zijn het wel een soort van zeepaardjes.
    Dat de mannen de mini zeemeerminnetjes in hun buik hebben, en dan dat hun navel heeeeeeeeeeeeul groot wordt en al die minimeerminnetjes eruit komen.

    artis filmpje


    xD Ik zie het al voor me. In dat geval komen ze er toch ergens rond de navel uit.

    Hopelijk krijg ik dat beeld uit mijn hoofd.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Hier op Quizlet?

    Nu vraag ik mij echt af hoe dat dan in elkaar steekt.

    Ja, ik ben de naam alleen vergeten :(


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Somnephilia schreef:
    (...)

    Het kan inderdaad, maar dan denk ik niet dat ze er uitzien als Ariël aangezien dat biologisch gezien onmogelijk is. De ademhaling alleen al is mij een raadsel.


    Damn, ik voel me nu echt een biologische betweter xD Sorry xD


    Dat had ik mij moeten bedenken, dat je het over de seks zou hebben en niet over het baren.


    Physics is awesome

    Gonplei schreef:
    Dolfijnen kunnen ook levend baren, dus het zal niet heel vreemd zijn als zeemeerminnen ook levend baren. Het zou ook gewoon kunnen dat ze net als vissen, eitjes leggen en dat de man het dan bevrucht, of dat ze net als kikkers een soort dril leggen?

    Bovendien, het is een mythisch wezen. Daar hoort mysterie bij rond te zweven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hahaha, goeie vraag :p

    Ik heb zelf een story over meerminnen (ookal noemen ze zich daar zelf anders, maar dat doet er niet toe) waar ze geen kinderen kunnen krijgen en eigenlijk gewoon mensenkinderen een soort van ontvoeren.
    Of een andere story hier op Q, waarin gezegd wordt dat meerminnen op het land benen krijgen en zo hun kinderen/ei baren
    Al vind ik de theorie van verborgen klepje onder de schubben erg acceptabel :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    TheMan schreef:
    Ben je echt serieus met dit vraag? ;p. Anders kun je aan je biologie docent vragen, want die weet bijna alles.


    Ik ga het nu ook gewoon doen. :'D


    wat was dit ookalweer

    Sacramental schreef:
    (...)
    Bovendien, het is een mythisch wezen. Daar hoort mysterie bij rond te zweven.


    Daar heb je gelijk in, alleen verschilt mijn nieuwsgierigheid van mening met je.


    Physics is awesome

    JamesPotter schreef:
    Maar hoe poepen ze


    Komt dat dan allemaal in die staart terecht als een soort van schild van hun beentjes? O.o


    wat was dit ookalweer

    Mag ik jullie erop wijzen dat zeemeerminnen niet bestaan. Dat is net als je afvragen of Adam en Eva seks met hun eigen kinderen hadden om de mensheid te verspreiden of hoe Noach ervoor zorgde dat de dieren op zijn ark elkaar niet opaten. Er zit geen logica in sprookjes, daarom noemen we ze sprookjes.


    i put the fun in funeral

    Misschien hebben zeemeerminnen wel een soort voortplantingssysteem waarin het lijkt alsof ze simpelweg aan het tongzoenen zijn, maar ze eigenlijk juist (orale?) seks hebben en het vrouwtje enige tijd later haar kind op oncomfortabele wijze uitkotst. (krul) Of misschien worden zeemeerminnen wel als zeemeerguppies geboren zodat het uitkotsen van de baby niet zoveel moeite kost, net als een bepaalde paddensoort. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    LiamJamesPayne schreef:
    (...)

    Ik ga het nu ook gewoon doen. :'D


    Haha, ik ben benieuwd :P