• Wit-goud! Nee, blauw-zwart! Het internet houdt zich momenteel bezig met een bizarre discussie: de kleuren van een jurk.

    Een vrouw stelde eerder deze week op Tumblr de onschuldige vraag welke kleur haar jurk had. Een simpele vraag, die nog niet zo gemakkelijk te beantwoorden bleek, omdat iedereen er iets anders in zag. Al snel barstte er een felle strijd los tussen de mensen die overduidelijk vonden dat de jurk wit-goud is, en kamp blauw-zwart.
    Inmiddels zijn de hashtags #TheDress en #White and #gold trending en bemoeien ook grote namen zich ermee. Taylor Swift gaat voor blauw-zwart, terwijl Oscarwinnares Julianne Moore in kamp wit-goud zit.

    Bron: http://www.metronieuws.nl/mode/2015/02/goud-witte-jurkof-toch-blauw-zwart

    Dus, welke kleuren heeft 'ie bij jullie?



    Het schijnt gewoon aan de belichting te liggen, waardoor je hersenen beslissen welke kleur je ziet. Ik zie zelf blauw met zwart (met een gouden gloed)

    De echte kleuren van de jurk:
    Blauw-zwart!

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 11:20 ]

    Welke kleuren heeft de jurk?

    58.8% (47 stemmen)
     
    Blauw/Zwart( met een gouden gloed)

    41.3% (33 stemmen)
     
    Wit/Goud

    Wit met goud. Ik kan het echt niet anders zien op de een of andere manier.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Cathedrals schreef:
    Wit met goud. Ik kan het echt niet anders zien op de een of andere manier.

    Blauw- zwart :Y)

    En hier wordt uitgelegd waarom iedereen een andere kleur ziet:


    Seasons will change, but I shall remain

    Wtf. Nu lijkt ie wel blauw/zwart. It's magic!


    26 - 02 - '16

    Cathedrals schreef:
    Wit met goud. Ik kan het echt niet anders zien op de een of andere manier.


    Ik heb dit echt totaal omgekeerd.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Oh nee, ik zag dit artikel ook vanmorgen.. Toen zag ik duidelijk blauw/zwart. Nu heb ik nog eens datzelfde artikel geopend en is het goud/wit. Maar dat artikel laadt wel lang. :/

    In dit topic zie ik wel nog steeds blauw/zwart. De theorie die werd uitgelegd, ik kan het niet helemaal geloven.. Het zal vast wel kloppen maar ik lijk het nog steeds niet te snappen omdat ik nu die foto op 2 pagina's heb openstaan en allebei verschillend is. Alsof de ene toch stiekem bewerkt is.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik zie hem of met wit en goud of als blauw en goud. En net ook blauw met zwart, weird. Ligt aan de kamer waar ik in zit en of de zon schiijnt.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 12:47 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Serenata schreef:
    Blauw- zwart :Y)

    En hier wordt uitgelegd waarom iedereen een andere kleur ziet:


    Terwijl ik dit filmpje kijk, komt mijn broer de trap afgerend.
    "SARAH welke kleur is deze jurk?"

    Ik kan nog steeds écht niets anders dan blauw-zwart zien.


    i put the fun in funeral

    Nu is de jurk lila groen, dus ik denk dat ik niet langer naar de foto ga kijken


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik zag blauw-zwart. Toen ik papa liet kijken, zag hij goud-wit. WEIRD!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Chronos schreef:
    Wit goud :')


    En nu zie ik blauw en zwart (cat)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Ik krijg er echt zo'n hoofdpijn van, het is niet meer leuk haha.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik dacht echt dat ik in de maling werd genomen toen iedereen die zwart-blauw zag en ik als enige wit-goud. ;x


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Blackthorn schreef:
    Blauw met goud (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Op mijn laptop zag ik hem heel duidelijk als wit met goud, maar op mijn mobiel zie ik de jurk als blauw zwart. Ik ben in de war. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."