• Wit-goud! Nee, blauw-zwart! Het internet houdt zich momenteel bezig met een bizarre discussie: de kleuren van een jurk.

    Een vrouw stelde eerder deze week op Tumblr de onschuldige vraag welke kleur haar jurk had. Een simpele vraag, die nog niet zo gemakkelijk te beantwoorden bleek, omdat iedereen er iets anders in zag. Al snel barstte er een felle strijd los tussen de mensen die overduidelijk vonden dat de jurk wit-goud is, en kamp blauw-zwart.
    Inmiddels zijn de hashtags #TheDress en #White and #gold trending en bemoeien ook grote namen zich ermee. Taylor Swift gaat voor blauw-zwart, terwijl Oscarwinnares Julianne Moore in kamp wit-goud zit.

    Bron: http://www.metronieuws.nl/mode/2015/02/goud-witte-jurkof-toch-blauw-zwart

    Dus, welke kleuren heeft 'ie bij jullie?



    Het schijnt gewoon aan de belichting te liggen, waardoor je hersenen beslissen welke kleur je ziet. Ik zie zelf blauw met zwart (met een gouden gloed)

    De echte kleuren van de jurk:
    Blauw-zwart!

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 11:20 ]

    Welke kleuren heeft de jurk?

    58.8% (47 stemmen)
     
    Blauw/Zwart( met een gouden gloed)

    41.3% (33 stemmen)
     
    Wit/Goud

    Vanochtend (toen ik nog wakker was) zag ik blauw-zwart en hoe ik ook probeerde, met geen enkele mogelijkheid wit-goud.

    Maar nu, na een halve dag koukleumen en heel erg moe, zie ik wit-goud en snap ik niet hoe ik ooit blauw-zwart heb kunnen zien haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Blauw met goud, want de andere kleur is niet echt zwart, maar ik vind het ook niet echt goud. Ik snap trouwens niet dat mensen wit er in zien.


    Physics is awesome

    Eerst was hij goud en wit bij mij, toen scrolde ik weg en terug en was hij blauw zwart.

    Nu begint hij mij op wit goud en veranderd voor mijn ogen naar blauw zwart.


    Tijd voor koffie.

    Ik zie hem steeds 1 seconde als blauw zwart en daarna verandert hij meteen in wit goud.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 0:36 ]

    Ik zie hem steeds anders, maar hij blijft even lelijk als ervoor.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Overkill schreef:
    Blauw zwart. Goud in plaats van zwart snap ik nog wel, maar ik weet echt niet hoe je het blauw voor wit kan aan zien.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Blauw met bruin. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!


    26 - 02 - '16

    Alleen als ik mijn laptop op zijn donkerst zet vind ik me in blauw-zwart op het moment :'D


    wat was dit ookalweer

    Blackthorn schreef:
    Blauw met goud (cat)


    Dit.

    Ja, sorry... Maar ik zie er echt wit bruin en zwart in. :x

    [ bericht aangepast op 1 maart 2015 - 12:27 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Blauw met een vage bruinige kleur op de foto die niet al te best is qua kwaliteit :')
    We hadden er gisteren zelfs nog een discussie over op de manege. 4 mensen zagen blauw-zwart en ongeveer 10 mensen zagen wit-goud.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    De eerste keer (toen ik ergens anders was, met een ander scherm) zag ik blauw/zwart, maar nu zie ik blauw/goud.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Massacres schreef:
    Ik zie hem steeds anders, maar hij blijft even lelijk als ervoor.

    Ik vind het eigenlijk een redelijk mooie jurk, maar dat heb ik niet gebaseerd op die foto. In de spoiler zie je de jurk met de kleuren die zouden kloppen. Ik vind de uitloop en het begin niet helemaal mooi, maar het patroon en de kleuren spreken me eigenlijk wel aan.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2015 - 14:48 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    huidskleur/goud met wit


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn