• Wit-goud! Nee, blauw-zwart! Het internet houdt zich momenteel bezig met een bizarre discussie: de kleuren van een jurk.

    Een vrouw stelde eerder deze week op Tumblr de onschuldige vraag welke kleur haar jurk had. Een simpele vraag, die nog niet zo gemakkelijk te beantwoorden bleek, omdat iedereen er iets anders in zag. Al snel barstte er een felle strijd los tussen de mensen die overduidelijk vonden dat de jurk wit-goud is, en kamp blauw-zwart.
    Inmiddels zijn de hashtags #TheDress en #White and #gold trending en bemoeien ook grote namen zich ermee. Taylor Swift gaat voor blauw-zwart, terwijl Oscarwinnares Julianne Moore in kamp wit-goud zit.

    Bron: http://www.metronieuws.nl/mode/2015/02/goud-witte-jurkof-toch-blauw-zwart

    Dus, welke kleuren heeft 'ie bij jullie?



    Het schijnt gewoon aan de belichting te liggen, waardoor je hersenen beslissen welke kleur je ziet. Ik zie zelf blauw met zwart (met een gouden gloed)

    De echte kleuren van de jurk:
    Blauw-zwart!

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 11:20 ]

    Welke kleuren heeft de jurk?

    58.8% (47 stemmen)
     
    Blauw/Zwart( met een gouden gloed)

    41.3% (33 stemmen)
     
    Wit/Goud

    Ik kan er gewoon echt geen wit-goud in terug vinden x) Voor mij is ie gewoon echt blauw-zwart, met door het licht een at goud-achtig gloedje


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik zit in kamp blauw-zwart ^^


    El Diablo.

    Hoe ik ook kijk, voor mij is hij altijd blauw-zwart, maar het is inderdaad een bruin-/goudachtig soort zwart. Ik vind het overigens hilarisch dat heel het internet zo in discussie gaat om een jurk ^^


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Overkill schreef:
    (...)

    Terwijl ik dit filmpje kijk, komt mijn broer de trap afgerend.
    "SARAH welke kleur is deze jurk?"

    Ik kan nog steeds écht niets anders dan blauw-zwart zien.

    Mijn zus en ik zagen de foto van de jurk op de Ipad. Ik zag blauw/zwart , maar mijn zus zag wit/goud. We verklaarde elkaar bijna gek :').


    Seasons will change, but I shall remain

    Iniminicum schreef:
    Blauw-zwart


    take me back to the basics and the simple life

    Blauw/zwart met een gouden gloed


    Life is a beautiful struggle

    Nou sorry, maar dit is echt niet zwart met wit. Het is duidelijk geel met wit (cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Blauw zwart Hoe kan je daar goud in zien

    Holy shit. Nu ben ik gewoon echt bang - ik zie nu echt duidelijk blauw en zwart. Dit kán niet.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Blauw-zwart. Ik snap echt totáál niet hoe mensen blauw als wit kunnen zien, wtf. Dat van dat goud snap ik nog, maar ik kan er echt geen wit in zien. ._.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oke, ik heb af en toe dus dat ik wel blauw met zwart zie en af en toe goud met wit, dus het is net hoe je ogen kijken of zo?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ughh, die rotjurk weer. Ik zie hem enkel als wit-goud, op iedere mogelijke manier dat ik erna kijk en iedere mogelijke manier dat mijn vriendin me heeft proberen duidelijk te maken datie toch echt blauw-zwart is. Zij ziet hem [zegt ze] de ene keer blauw-zwart, de andere keer wit-goud. Nou, ik zie hem als wit-goud en vind hem spuuglelijk dus ik snap sowieso niet hoe zo'n verschrikkelijke jurk zoveel aandacht kan krijgen x'DD.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Huh, vanochtend zag ik hem wit-goud. Vanmiddag was hij blauw-zwart, en nu weer wit-goud? Hoe dan :'D


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Wit-goud, ik snap niet hoe je daar zwart in kunt zien. I'm trying so hard. :')


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Canoodle schreef:
    Huh, vanochtend zag ik hem wit-goud. Vanmiddag was hij blauw-zwart, en nu weer wit-goud? Hoe dan :'D


    Ik heb hier dus ook last van nu. Ik kijk om de 10 minuten en het lijkt wel of het plaatje telkens veranderd of zo...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.