• Boyau De La Mort, de geul van de dood, oftewel de Dodengang.
    Duizenden mannen kregen een brief in hun brievenbus met de oproep om te vechten voor het vaderland.
    In 1914 trokken de Duitse troepen door België, maar in de westhoek werden ze gestopt. Tijdens de slag om de Ijzer verloren bijde partijen heel wat manschappen. Na de slag moesten er meer soldaten werden gestationeerd. Het peleton onder sergeant Damers werd gestationeerd in de Dodengang. Waar ze de loopgraven moesten verdiepen met ondanks het overstromingsgebied de hete adem van de Duitsers in hun rug.

    ~Rollen

    Ik zou kunnen zeggen dat mannen en vrouwen gelijk moeten zijn, helaas heb ik toch meer mannen nodig. Vrouwen kunnen ook niet aan het eigenlijke front komen. De vrouwen werken in het veldhospitaal.

    Er mogen altijd rollen bijkomen!

    ~Mannen
    - Sergeant Damers door Debbaut
    -Communicator Oliver Todd Grayson door Lensherr
    -1ste korporaal-chef Lodewijk ‘Lode’ Vandenbulcke door DarkAng3l
    -Soldaat Jason Pierre Anderson door Sabaism
    -Daniel ''Felix'' Cartning door Deliva
    -
    -

    Vrouwen SLOT
    -Verpleegster door Repair
    -Verpleegster Anna-Marie Vandenbulcke doorDarkAng3l (Overste)
    -Verpleegster April Genevieve Mayword door Sabaism
    -Johanna Hendrika De Rycke door Mendez
    -

    ~Invullijstje

    ~Naam
    ~Leeftijd(tussen 18 en 65 jaar oud.)
    ~Geslacht
    ~Rang(korporaal, soldaat, in het geval van een vrouw: verpleegster)
    ~Innerlijk
    ~Uiterlijk
    ~Andere bijzonderheden

    Zie voor het creëren van een deftige rol: Dit topic

    Wikipedia met handige informatie over de Dodengang.
    speeltopic

    ~Regels

    -Hou het min of meer realistisch, als je door het hoofd wordt geschoten kan je de volgende dag niet de tango staan dansen met een blonde verpleegster.
    -Geen perfecte rollen.
    -Wees respectvol.
    -Alleen ik open nieuwe topics, tenzij anders aangegeven.
    -Denk eraan dat dit meer dan honderd jaar geleden is, een soldaat kan dus geen Ipod bij zich hebben.
    -Minstens tweehonderd woorden.
    -Reserveringen blijven drie dagen staan tenzij je meer tijd vraagt.
    -Uiteraard de regels van Quizlet

    [ bericht aangepast op 29 maart 2015 - 20:27 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Mendez schreef:
    (...)


    ~Naam Johanna Hendrika De Rycke. De naam Johanna komt van haar overgrootmoeder, en de naam Hendrika komt van de koningin van Belgie.
    ~Leeftijd 26 jaar. Johanna is geboren op 28 oktober.
    ~Geslacht Vrouwelijk, hoewel ze zich dus in het leger voordoet als een man.
    ~Rang Soldaat.
    ~Innerlijk Johanna is als kind meerdere malen verhuisd, hoewel haar ouders steeds in dezelfde streken bleven. Zo heeft ze in de Kempen gewoond bij een tante, en in Antwerpen bij haar grootuders. Hierdoor heeft ze er geen problemen mee afscheid te nemen van dingen. Johanna heeft drie oudere broers, wat ervoor zorgt dat ze probleemloos zich weet te gedragen als iemand van het mannelijke geslacht. Tijdens haar jeugd was het een constant spel wie de bovenhand had, wat haar sterker maakte als persoon. Ze is een zelfstandig iemand, die opkomt voor wat volgens haar correct is. Hierdoor was het haar droom iets goeds te doen voor de wereld, voor haar land, en wilde ze gaan studeren, maar aangezien ze een vrouw is, is dit niet zo vanzelfsprekend. Ze heeft haar droom opzij gezet en heeft een opleiding gevolgd tot verpleegzuster, om in de toekomst in de Kongo te gaan helpen. Ze zou zich graag een slimme vrouw noemen, namens haar interesse in literatuur en wetenschap, maar door haar lak aan een fatsoenlijke opleiding heeft ze hier zelf veel moeite in moeten stoppen. Gelukkig voor haar hielpen haar broers haar een handje.
    ~Uiterlijk Als vrouw. Als man.

    Johanna is met haar meter achtenzestig redelijk groot voor een vrouw, en aan de kleine kant voor een man. Haar figuur is redelijk eentonig, wat haar helpt bij haar vermomming. Zo heeft ze slechts lichte rondingen, die in een uniform makkelijk te verbergen zijn. Alsook haar blonde haren, die ze verbergt onder een iets donkerdere korte pruik.
    ~Andere bijzonderheden Nadat bekend werd dat haar broers opgeroepen werden voor het leger, zat Johanna in zak en as. Ze waren immers heel haar leven lang altijd bij elkaar geweest. Daarom besloot ze om in te vallen voor haar jongste broer, Hendrik, die een jaar ouder is dan haar. Hendrik was enkele weken voor de oorlog begon getrouwd, en ze kon hem zijn nieuwe gezin niet zien in de steek laten.


    Ik zet jouw personage erbij!

    Voor alle (toekomstige) deelnemers: Dit is een unieke rol, die met mijn toestemming is aangemaakt zodat het wat wendingen in het verhaal kan brengen, een vrouw vermomd als man in WOI kwam in het echt ook voor toen, maar dit was vrij uniek dus dit zal de enigste rol zijn waar dit mag.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik was haar mannelijke naam vergeten te vermelden (:
    Dat is Marius Jan De Rycke (de naam van haar broer).


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    ik probeer zo even te posten
    geen idee hoe hoog de kwaliteit gaat zijn
    ben net van m'n paard gevallen en m'n schouder doet gigantisch veel pijn, kan amper me arm bewegen (en net me schrijfarm natuurlijk)


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    ik probeer zo even te posten
    geen idee hoe hoog de kwaliteit gaat zijn
    ben net van m'n paard gevallen en m'n schouder doet gigantisch veel pijn, kan amper me arm bewegen (en net me schrijfarm natuurlijk)


    Je moet je niet forceren hé! Morgen is er nog een dag.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het zo jammer, aangezien zien ik nog geeneens de kans heb gekregen om mijn personages in te vullen, maar ik moet me helaas uitschrijven. Ik heb de komende twee weken toetsweken en ik heb van elk vak een geheel hoofdstuk achterstand door een schoolreis... Again, I'm so so sorry...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Philia schreef:
    Ik vind het zo jammer, aangezien zien ik nog geeneens de kans heb gekregen om mijn personages in te vullen, maar ik moet me helaas uitschrijven. Ik heb de komende twee weken toetsweken en ik heb van elk vak een geheel hoofdstuk achterstand door een schoolreis... Again, I'm so so sorry...


    Jammer.:'c Maar succes met je andere bezigheden!!!


    Queer zijn is gewoon alles

    Volgens mij wordt het contact tussen verpleegster en sergeant nog plezant.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Volgens mij gaan die twee een persoonlijke oorlog starten XD
    al ben ik van mening dat de verpleegster van dienst nu wel even gelijk heeft, of toch een beetje, misschien had ze een beetje een vriendelijker woordkeuze kunnen gebruiekn


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    Volgens mij gaan die twee een persoonlijke oorlog starten XD
    al ben ik van mening dat de verpleegster van dienst nu wel even gelijk heeft, of toch een beetje, misschien had ze een beetje een vriendelijker woordkeuze kunnen gebruiekn


    Maar dat gaat de sergeant niet toegeven.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Maar dat gaat de sergeant niet toegeven.:Y)


    goh, waarom verbaasd me dat niets XD
    mannen zijn meestal te koppig om wat toe te geven.
    ok, toegegeven, ze is ook niet bepaald vriendelijk tegen hem begonnen en kon het iets diplomatischer aan de dag gelegd hebben ipv de wilde furie te spelen
    Misschien dat ze nog wel leren wat ze aan elkaar hebben, want Anna mag nu wel een giga bitch met een nog grotere en brutalere mond lijken, ze is eigenlijk lang niet zo erg als je haar leert kennen


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    (...)

    goh, waarom verbaasd me dat niets XD
    mannen zijn meestal te koppig om wat toe te geven.
    ok, toegegeven, ze is ook niet bepaald vriendelijk tegen hem begonnen en kon het iets diplomatischer aan de dag gelegd hebben ipv de wilde furie te spelen
    Misschien dat ze nog wel leren wat ze aan elkaar hebben, want Anna mag nu wel een giga bitch met een nog grotere en brutalere mond lijken, ze is eigenlijk lang niet zo erg als je haar leert kennen


    Dat ze dat aan Damers bewijst! Ik weet dat, maar Frank niet.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Cillin >> Sinceriously >> Lensherr.
    Ik wil eventueel ook nog wel een rol maken?


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Lensherr schreef:
    Cillin >> Sinceriously >> Lensherr.
    Ik wil eventueel ook nog wel een rol maken?


    Welk geslacht? Aangezien iedereen die een vrouw wilde met de noorderzon is verdwenen mogen die wel aangevuld worden van mij.:'D Maar toch liefst een man.:Y)

    [ bericht aangepast op 29 maart 2015 - 20:26 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Welk geslacht? Aangezien iedereen die een vrouw wilde met de noorderzon is verdwenen mogen die wel aangevuld worden van mij.:'D Maar toch liefst een man.:Y)


    Ik maak wel een twin/Bro voor Oliver :Y)


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Ik begin nu aan mijn tweede personage :Y)


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."