• Waar gaan jullie op stemmen en waarom?
    Ik ga op groenlinks stemmen en bij waterschap op bedrijf, bouw en burger. c:

    [ bericht aangepast op 18 maart 2015 - 11:08 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Over de abortusdiscussie: jullie weten dat dit standpunt gewoon in onze eerste en tweede kamer verdedigd wordt door twee partijen hè? De SGP (Het menselijk leven is een kostbaar geschenk van God. We mogen daar niet achteloos aan voorbij gaan, alsof een nieuw mensenleven enkel een ‘klompje cellen’ is. bron) en de CU (De rechtsbescherming van het leven moet hersteld worden, en waar dat wettelijk niet gebeurt, moet in de zorg al het mogelijke gedaan worden om, door een aanbod van alternatieven en goede zorg, mensen ervan te weerhouden dat ze de wegen inslaan die juridisch helaas geopend zijn. bron.) Dat zijn na de afgelopen verkiezingen dus al 5 van de 75 zetels in de eerste kamer tegen abortus.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Over de abortusdiscussie: jullie weten dat dit standpunt gewoon in onze eerste en tweede kamer verdedigd wordt door twee partijen hè? De SGP (Het menselijk leven is een kostbaar geschenk van God. We mogen daar niet achteloos aan voorbij gaan, alsof een nieuw mensenleven enkel een ‘klompje cellen’ is. bron) en de CU (De rechtsbescherming van het leven moet hersteld worden, en waar dat wettelijk niet gebeurt, moet in de zorg al het mogelijke gedaan worden om, door een aanbod van alternatieven en goede zorg, mensen ervan te weerhouden dat ze de wegen inslaan die juridisch helaas geopend zijn. bron.) Dat zijn na de afgelopen verkiezingen dus al 5 van de 75 zetels in de eerste kamer tegen abortus.

    Het ging er om dat er een partij was die er extreem over deed.

    Overkill schreef:
    Over de abortusdiscussie: jullie weten dat dit standpunt gewoon in onze eerste en tweede kamer verdedigd wordt door twee partijen hè? De SGP (Het menselijk leven is een kostbaar geschenk van God. We mogen daar niet achteloos aan voorbij gaan, alsof een nieuw mensenleven enkel een ‘klompje cellen’ is. bron) en de CU (De rechtsbescherming van het leven moet hersteld worden, en waar dat wettelijk niet gebeurt, moet in de zorg al het mogelijke gedaan worden om, door een aanbod van alternatieven en goede zorg, mensen ervan te weerhouden dat ze de wegen inslaan die juridisch helaas geopend zijn. bron.) Dat zijn na de afgelopen verkiezingen dus al 5 van de 75 zetels in de eerste kamer tegen abortus.


    Ja, maar dan heb je het ook over die strenge christelijke partij die geen vrouwen wilde in de partij (ik weet niet of dat nu nog steeds zo is) en de Christen Unie, dus ook christelijken. Ik wil dat soort mensen niet beledigen, helemaal niet zelfs. Maar mede om dit soort dingen ben ik tegen gelovige/religieuze partijen in onze regering.


    26 - 02 - '16

    Burgeon schreef:
    (...)

    Ja, maar dan heb je het ook over die strenge christelijke partij die geen vrouwen wilde in de partij (ik weet niet of dat nu nog steeds zo is) en de Christen Unie, dus ook christelijken. Ik wil dat soort mensen niet beledigen, helemaal niet zelfs. Maar mede om dit soort dingen ben ik tegen gelovige/religieuze partijen in onze regering.

    precies. vaak willen ze hun religie door iedereens strot douwen.
    abortus moet legaal blijven. punt.

    Allemantheia schreef:
    (...)
    Het ging er om dat er een partij was die er extreem over deed.


    Jezus leeft heeft exact dezelfde visie op abortus als de SGP en de CU. Het is misschien op andere vlakken een radicalere partij, maar dit standpunt is echt niet zo extreem als het lijkt.


    Burgeon schreef:
    (...)

    Ja, maar dan heb je het ook over die strenge christelijke partij die geen vrouwen wilde in de partij (ik weet niet of dat nu nog steeds zo is) en de Christen Unie, dus ook christelijken. Ik wil dat soort mensen niet beledigen, helemaal niet zelfs. Maar mede om dit soort dingen ben ik tegen gelovige/religieuze partijen in onze regering.


    Die streng christelijke partijen hebben wel bijzonder veel aanhangers. In de meeste delen van Nederland scoren ze niet zo hoog, maar moet je hier eens naar de verdeling kijken. Een hele strook aan gemeentes, de welbekende Bible Belt, stemt op deze partijen. Je kan hun invloed niet onderschatten.


    i put the fun in funeral

    Even over de abortusdiscussie: ik vind het helemaal prima als iemand principieel tegen abortus is, maar ik vind het simpelweg ranzig dat je iemand anders geen abortus laat hebben, omdat jij denkt dat het niet goed is. Ook al zegt jouw religie: het mag niet. Dan zou het voor niet-religieuze mensen wél beschikbaar moeten zijn.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Overkill schreef:
    (...)

    Die streng christelijke partijen hebben wel bijzonder veel aanhangers. In de meeste delen van Nederland scoren ze niet zo hoog, maar moet je hier eens naar de verdeling kijken. Een hele strook aan gemeentes, de welbekende Bible Belt, stemt op deze partijen. Je kan hun invloed niet onderschatten.

    Ja, dat is de bible belt.... Tuurlijk gaan die voor de christelijke partijen.
    Trohman schreef:
    Even over de abortusdiscussie: ik vind het helemaal prima als iemand principieel tegen abortus is, maar ik vind het simpelweg ranzig dat je iemand anders geen abortus laat hebben, omdat jij denkt dat het niet goed is. Ook al zegt jouw religie: het mag niet. Dan zou het voor niet-religieuze mensen wél beschikbaar moeten zijn.

    Laat ze het inderdaad maar lekker verbieden voor mensen die sws al tegen abortus zijn en laat de rest lekker abortus plegen als ze dat willen.
    Lang leve de baas in eigen buik slogan. (:

    [ bericht aangepast op 19 maart 2015 - 17:12 ]

    Allemantheia schreef:
    (...)
    Laat ze het inderdaad maar lekker verbieden voor mensen die sws al tegen abortus zijn en laat de rest lekker abortus plegen als ze dat willen.
    Lang leve de baas in eigen buik slogan. (:


    Ja en die bible belt is ook gewoon een deel van Nederland waar mensen een stem uit mogen brengen.


    i put the fun in funeral

    Burgeon schreef:
    (...)

    Ja, maar dan heb je het ook over die strenge christelijke partij die geen vrouwen wilde in de partij (ik weet niet of dat nu nog steeds zo is) en de Christen Unie, dus ook christelijken. Ik wil dat soort mensen niet beledigen, helemaal niet zelfs. Maar mede om dit soort dingen ben ik tegen gelovige/religieuze partijen in onze regering.

    Ze willen nog steeds geen vrouwen maar ze moeten wel, dankzij het EHRM. Het gelijkheidsbeginsel en passief kiesrecht zijn belangrijker dan de vrijheid van godsdienst.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Overkill schreef:
    (...)

    Ja en die bible belt is ook gewoon een deel van Nederland waar mensen een stem uit mogen brengen.

    zei ik dan dat ze dat niet mochten?

    Haha, ik moet nog 2 en een kwart jaar wachten voordat ik mag stemmen, maar als ik had mogen stemmen, had ik voor waterschappen op CDA gestemd.
    Voor de provinciale staten zou ik geen idee hebben haha, daar heb ik me dan deze keer niet in verdiept (alleen in GroenLinks en CDA, want die waren beiden voor verkeersveiligheid, alleen wilde GroenLinks 16000 windmolens plaatsen ofzo) Maar goed, ik kan niet wachten totdat ik oud genoeg ben om te mogen stemmen haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Overkill schreef:
    Over de abortusdiscussie: jullie weten dat dit standpunt gewoon in onze eerste en tweede kamer verdedigd wordt door twee partijen hè? De SGP (Het menselijk leven is een kostbaar geschenk van God. We mogen daar niet achteloos aan voorbij gaan, alsof een nieuw mensenleven enkel een ‘klompje cellen’ is. bron) en de CU (De rechtsbescherming van het leven moet hersteld worden, en waar dat wettelijk niet gebeurt, moet in de zorg al het mogelijke gedaan worden om, door een aanbod van alternatieven en goede zorg, mensen ervan te weerhouden dat ze de wegen inslaan die juridisch helaas geopend zijn. bron.) Dat zijn na de afgelopen verkiezingen dus al 5 van de 75 zetels in de eerste kamer tegen abortus.


    Ja, dat wist ik. Ik wilde er alleen even op wijzen dat "abortus" en "koeien in de wei" volgens Jezus Leeft's website de twee belangrijkste speerpunten waren en dat het me 1) verbaasd dat dat hun twee belangrijkste speerpunten zijn, omdat je met deze twee punten alleen niet echt iets gaat bereiken volgens mij en 2) dat ik de combinatie zo raar vind staan. Dan gaat het me verder nog niet eens zo zeer om de hele discussie of abortus wel of niet zou mogen plaatsvinden.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Politiek boeit me niet

    Allemantheia schreef:
    (...)
    zei ik dan dat ze dat niet mochten?


    Dat zei je niet en dat probeerde ik ook niet te beweren. Ik verbaasde me gewoon over de felle reactie toen over Jezus Leeft begonnen werd, terwijl je deze reacties nooit hoort over SGP en CU.

    Jugendstil schreef:
    (...)

    Ja, dat wist ik. Ik wilde er alleen even op wijzen dat "abortus" en "koeien in de wei" volgens Jezus Leeft's website de twee belangrijkste speerpunten waren en dat het me 1) verbaasd dat dat hun twee belangrijkste speerpunten zijn, omdat je met deze twee punten alleen niet echt iets gaat bereiken volgens mij en 2) dat ik de combinatie zo raar vind staan. Dan gaat het me verder nog niet eens zo zeer om de hele discussie of abortus wel of niet zou mogen plaatsvinden.


    Nee ik snapte waarom je het aankaartte hoor.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Dat zei je niet en dat probeerde ik ook niet te beweren. Ik verbaasde me gewoon over de felle reactie toen over Jezus Leeft begonnen werd, terwijl je deze reacties nooit hoort over SGP en CU.

    over die partijen heb ik ook niet veel goeds te zeggen als het over abortus gaat. (:
    Maar ik ben altijd erg fel als het over abortus gaat.