• Topic 33! duurde ook lang ;o. Ik moet bekennen dat ik al een tijdje niet meer op Quizlet ben geweest..
    Ok!, maar de uitslag van de vorige poll: In welke volgorde kijk/lees je iets?
    Antwoorden 38,7% van de mensen dat het verschilde.
    22,6% stemde dat ze alleen de anime keken en 22,6% stemde dat ze eerst de anime keken en dat pas de manga.

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    28 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    29 - Pugno (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    31 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    32 - Jibrill (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 19
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Corona (Tesla) - 17 - MAL
    36 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    37 - Setsunai (Amparo) - 17
    38 - Miyano (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    39 - Hajime (Romy) - 13 - MAL
    40 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    42 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    43 - Yoruichi (Latanya) - 15
    44 - Lovelydemon (Amber) - 18
    45 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    46 - RUSO4 (Kelly) - 13
    47 - Yatogami (Eline) - 16 - Q-List
    48 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    49 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    50 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Decim (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Sugasu (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Fukoro (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Ilunga_ (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 17 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:

    Dinsdag:

    Woensdag:

    Donderdag:
    Naruto

    Vrijdag:

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season

    Zondag:
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger






    Rechtsboven: Death Parade
    Linksboven: Guilty Crown: Lost Christmas
    Rechtsonder: Hal
    Linksonder: Katawa Shoujo (Visual Novel)

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 20:21 ]

    Hoeveel episodes per anime heb je liever?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik kijk nu Haikyuu!! (: Echt een leuke anime, en Kageyama is awesome. ^^


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    Ik kijk nu Haikyuu!! (: Echt een leuke anime, en Kageyama is awesome. ^^


    JAAAAAAAAAAAAAAAAAA *echo van 4 minuten*
    Kageyama, Sugawara, Nishinoya en Hinata zijn m'n favs *3*


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Decim schreef:
    (...)Volgens mij heb ik daar een episode van meegekeken met mijn vriend en was ik 'm compleet vergeten!
    Hij was idd wel erg bruut, haha. Die moet ik maar ff checken dan.


    Cool ^^ Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Corona schreef:
    (...)

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAA *echo van 4 minuten*
    Kageyama, Sugawara, Nishinoya en Hinata zijn m'n favs *3*


    Jaaa, Nishinoya en Hinata zijn ook awesome, en Sugawara lijkt echt op Makoto. ^,^


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Noir schreef:
    (...)

    Jouw pa is echt fantastisch, ik kan me niet eens inbeelden dat mijn vader anime zou kijken, laat staan manga lezen. XD
    Ansatsu is awesome, ik ben verslaafd aan de eerste opening, like serieus verslaafd. :') Ik vind het alleen niet zoooo geweldig dat ik de manga zou willen lezen, tbh, maar het begint wel enorm interessant te worden, dus wie weet later. :3
    Mitsuba yup. Ik noem haar altijd het tsun meisje. :')
    Mika Is akdiwhzksos, zijn stem ook. Ik heb zo'n huge crush op Kensho Ono tbh. ;w;

    Ja fabulous vampier dat hij is. XD Ik fangirl echt bij alles in de opening. Yoichi is ook mega awesome met zn boog ding. ;w;
    En Mikaaaaaa hoe hij kijkt altijd en skeoejdksk hij wordt echt zo erg mijn dood. @,@


    Mijn pa is fabulous. :') Ik was zo verbaasd toen hij de manga wilde lezen. Vooral door het feit dat het vampieren in zich heeft. Dus tja. Mijn pa verbaasd mij zo erg.
    Ansatsu is zo een fijne manga. Het plot is zo ontzettend goed uitgedacht en momenteel zijn we bij chapter 135 en we hebben een ontzettende plottwist gekregen de laatste chapters die al sinds chapter 42? al geforshadowed zijn. Zelf vind ik de manga echt goed. Elke persoon krijgt zijn spotlight moment. Momenteel hebben we drie chapters geskipt. Die van Okuda, Maehara en euhm ik ben zijn naam kwijt. :') Volgens mij was het Saguya. Als je vergeten bent welke het zijn. De meisje met vlechtjes en bril. En de jongen met oranje haar. Die ene waarvan ik de naam ben vergeten heeft wit lang haar en nee het is niet Itona. (: Ik hoop dat we die toch wel geanimeerd zullen zien aangezien je vooral dan de karakters leert kennen. Ik heb zo hard gelachen bij Meahara's chapter. Het was ook het moment dat mijn ikemen ship begon :'3 De eerste opening is zo verslavend. Ik ben hem aan het leren op de piano. Het is heerlijk om te oefenen. Hehe. Excuses voor het lange bericht van Ansatsu. Ik kan er gewoon uren over kletsen.

    Mikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we kunnen een fanclub oprichting joh. Ik voel me zo slecht. De enige die altijd mijn volle aandacht heeft is Mika en daarna komt Yuu. En dan ergens 300000 later komen de rest. Dan weet je ook maar een hoe je een manga bekijkt kwa karakters. Kensho Ono. Is geweldig. Ze stem is zo heerlijk om naar te luisteren. Hij is samen met Miyano Mamoru een fijn mijn faves kwa seiyuu's. Momenteel ben ik aan het wachten totdat mijn torrent klaar is met laden. Zodat ik de nieuwe aflevering kan gaan kijken.

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 18:27 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Corona ~> Killua





    Ik vind Hunter x Hunter echt zo ontzettend leuk dat ik gewoon een nieuwe username van die anime moest kiezen ^^ En Killua vind ik zo'n poepie, net als Gon. Gon is ook echt een soort mini-versie van Natsu, zo schattig~

    Ohja en Syll! Vanaf vandaag dus ook niet meer 17, maar 18 jaar oud ^^

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 18:15 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    Corona ~> Killua





    Ik vind Hunter x Hunter echt zo ontzettend leuk dat ik gewoon een nieuwe username van die anime moest kiezen ^^ En Killua vind ik zo'n poepie, net als Gon. Gon is ook echt een soort mini-versie van Natsu, zo schattig~

    Ohja en Syll! Vanaf vandaag dus ook niet meer 17, maar 18 jaar oud ^^


    Welke aflevering ben je nu van hunter x hunter??

    Hoi ik ben Cas, 14 jaar en ben nieuw (*^o^*)

    mrCas schreef:
    Hoi ik ben Cas, 14 jaar en ben nieuw (*^o^*)


    Welkom Cas!! *\(^o^)/*

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 19:05 ]

    Jigoku schreef:
    (...)

    Welke aflevering ben je nu van hunter x hunter??


    Nog ergens bij 25 ofzo heheh :'D Maar ik vind t echt super leuk al!

    En welkom Cas!

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 19:07 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    (...)

    Nog ergens bij 25 ofzo heheh :'D Maar ik vind t echt super leuk al!

    En welkom Cas!


    Ik ben bij 46 of 47 geloof ik, t word alleen nog maar leuker^_^

    Jigoku schreef:
    (...)

    Ik ben bij 46 of 47 geloof ik, t word alleen nog maar leuker^_^


    Leuk! Ik heb een vriendin en een vriend die m al af hebben gekeken en zeggen ook dat het alleen maar leuker wordt. :3

    Ik haat Killua's familie zo erg D':

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 19:16 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    (...)

    Leuk! Ik heb een vriendin en een vriend die m al af hebben gekeken en zeggen ook dat het alleen maar leuker wordt. :3

    Ik haat Killua's familie zo erg D':

    Ik weet echt niet hoe dit werkt, moet je de berichten dr boven kopiëren?

    mrCas schreef:
    (...)
    Ik weet echt niet hoe dit werkt, moet je de berichten dr boven kopiëren?


    Als je op het tekstballonnetje rechtsboven drukt, wordt het betreffende bericht dus gekopiëerd in je eigen bericht. Dat doen mensen om snel duidelijk te maken tegen wie ze het hebben en om welk bericht (van degene op wie ze reageren) het precies gaat.

    Dit hoeft natuurlijk niet persé! Je kan ook gewoon zoiets doen als:
    @Killua ofzoiets, om duidelijk te maken tegen wie je het hebt.

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 19:33 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    (...)

    Als je op het tekstballonnetje rechtsboven drukt, wordt het betreffende bericht dus gekopiëerd in je eigen bericht. Dat doen mensen om snel duidelijk te maken tegen wie ze het hebben en om welk bericht (van degene op wie ze reageren) het precies gaat.

    Dit hoeft natuurlijk niet persé! Je kan ook gewoon zoiets doen als:
    @Killua ofzoiets, om duidelijk te maken tegen wie je het hebt.

    Oh cool. Praten jullie altijd op bladzijde 19? Of is dat geen bladzijde? 😅