• Topic 33! duurde ook lang ;o. Ik moet bekennen dat ik al een tijdje niet meer op Quizlet ben geweest..
    Ok!, maar de uitslag van de vorige poll: In welke volgorde kijk/lees je iets?
    Antwoorden 38,7% van de mensen dat het verschilde.
    22,6% stemde dat ze alleen de anime keken en 22,6% stemde dat ze eerst de anime keken en dat pas de manga.

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    28 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    29 - Pugno (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    31 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    32 - Jibrill (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 19
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Corona (Tesla) - 17 - MAL
    36 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    37 - Setsunai (Amparo) - 17
    38 - Miyano (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    39 - Hajime (Romy) - 13 - MAL
    40 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    42 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    43 - Yoruichi (Latanya) - 15
    44 - Lovelydemon (Amber) - 18
    45 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    46 - RUSO4 (Kelly) - 13
    47 - Yatogami (Eline) - 16 - Q-List
    48 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    49 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    50 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Decim (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Sugasu (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Fukoro (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Ilunga_ (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 17 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:

    Dinsdag:

    Woensdag:

    Donderdag:
    Naruto

    Vrijdag:

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season

    Zondag:
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger






    Rechtsboven: Death Parade
    Linksboven: Guilty Crown: Lost Christmas
    Rechtsonder: Hal
    Linksonder: Katawa Shoujo (Visual Novel)

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 20:21 ]

    Hoeveel episodes per anime heb je liever?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Corona schreef:
    Net ep 24 van Akatsuki no Yona gekeken T.T Er moet echt een vervolg komen. Shinah had weer eens 1 zin :')



    En voor de mensen hier die net zoals ik van sci-fi, ultieme shockmomenten en rondvliegend bloed houden, ga vooral Terra Formars kijken. Ik heb nu 2 episodes gezien en het is zo goed *^* Ik kijk de uncensored versie

    Waarschuwing: er worden wel hoofden van rompen getrokken etc :'D


    Ik heb net de eerste twee afleveringen van Akatsuki no yona gekeken ^_^
    Echt een hele leuke anime tot nu toe
    Alleen echt zo zielig dat Min-Soo doodging omg :-(

    Jigoku schreef:
    (...)

    Ik heb net de eerste twee afleveringen van Akatsuki no yona gekeken ^_^
    Echt een hele leuke anime tot nu toe
    Alleen echt zo zielig dat Min-Soo doodging omg :-(


    GOEDZO! Het is echt mijn favoriete shoujo op dit moment, ik ga ook zeker de manga lezen. De meeste shoujo vind ik wel leuk hoor, maar gewoon niet heel erg zo goed... Maar door dat beetje actie, avontuur en Shinha in Akatyona is het gewoon geweldig :3

    Ja, dat was echt zielig T.T


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Corona schreef:
    (...)

    GOEDZO! Het is echt mijn favoriete shoujo op dit moment, ik ga ook zeker de manga lezen. De meeste shoujo vind ik wel leuk hoor, maar gewoon niet heel erg zo goed... Maar door dat beetje actie, avontuur en Shinha in Akatyona is het gewoon geweldig :3

    Ja, dat was echt zielig T.T


    Ik ben ondertussen alweer bij aflevering 8 >.<

    Oké vanaf volgende week hebben de Teiko Arc bij Kuroko no Basuke. Ik weet niet of ik blij moet zijn of dat ik moet gaan huilen in een hoekje. :'D
    Maar hell yeah! We got Rainbow Senpai :3 That is something to be happy about. At least...



    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Wieeeeh ik wil jullie toch nog even jaloers maken door te zeggen dat ik in Japan zit, hehehe. Ik had het weleens eerder gezegd, maar ik zit hier vijf maanden voor mijn studie. Hier is Kyoto trouwens. En ohmygod, het is hier zo verschrikkelijk mooi en geweldig sjwowhsbqowj. *^*
    Als je foto's wil zien, voeg me even toe op Facebook (Dirkje van den Bogert) of je kunt mijn blog lezen die ik hier bij houd, https://dirkjeinjapan.wordpress.com ;3.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @ Dirkje: Ik ook heen T.T Je foto's zijn zooooo geweldig! Voor mij is het nog 2 jaar wachten xd.

    @ Fleur: Als je klaar ben met Akatyona moet je echt even zeggen wie je favoriet is ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sablier schreef:
    Wieeeeh ik wil jullie toch nog even jaloers maken door te zeggen dat ik in Japan zit, hehehe. Ik had het weleens eerder gezegd, maar ik zit hier vijf maanden voor mijn studie. Hier is Kyoto trouwens. En ohmygod, het is hier zo verschrikkelijk mooi en geweldig sjwowhsbqowj. *^*
    Als je foto's wil zien, voeg me even toe op Facebook (Dirkje van den Bogert) of je kunt mijn blog lezen die ik hier bij houd, https://dirkjeinjapan.wordpress.com ;3.


    Omg ik ben jaloers^o^

    Corona schreef:
    @ Dirkje: Ik ook heen T.T Je foto's zijn zooooo geweldig! Voor mij is het nog 2 jaar wachten xd.

    @ Fleur: Als je klaar ben met Akatyona moet je echt even zeggen wie je favoriet is ^^


    Ik ben nu bij aflevering 16 volgens mij, komt er eigenlijk een 2e seizoen van?

    Sablier schreef:
    Wieeeeh ik wil jullie toch nog even jaloers maken door te zeggen dat ik in Japan zit, hehehe. Ik had het weleens eerder gezegd, maar ik zit hier vijf maanden voor mijn studie. Hier is Kyoto trouwens. En ohmygod, het is hier zo verschrikkelijk mooi en geweldig sjwowhsbqowj. *^*
    Als je foto's wil zien, voeg me even toe op Facebook (Dirkje van den Bogert) of je kunt mijn blog lezen die ik hier bij houd, https://dirkjeinjapan.wordpress.com ;3.

    Je bent de 26ste vertrokken, nietwaar? Een klasgenoot van mij is de 25ste vertrokken, ze gaat voor een jaar in Nara verblijven (:
    De meeste mensen waar ik vorig jaar bij in de klas zat, zitten nu al meer dan een half jaar in Japan, en degenen waar ik nu bij in de klas zit, zijn vorig schooljaar een jaar naar Japan gegaan. Maar ja, dat krijg je ervan als je besluit niet in Japan te gaan studeren :p
    Ik vertrek wel eind juni voor twaalf dagen naar Japan (eerst Tokyo en dan Kyoto) ^^
    Ik heb je blog eens bekeken, en zo te zien heb je al wel enkele leuke plaatsen bezocht. Ik ben zelf nog maar één keer in Kyoto geweest, maar als je wilt weten welke andere plaatsen leuk zijn om te bezoeken (of als je ergens anders vragen over hebt), wil ik je altijd wat tips geven.
    By the way, als je de kans krijgt, raad ik je zeker aan om eens naar Nara of Osaka te gaan (of een andere naburige stad). Vooral Nara is leuk, met al die hertjes ^^

    En nu even iets anders, hebben jullie al besloten welke anime jullie van het volgende seizoen gaan kijken?
    Ik heb al eens gekeken welke nieuwe anime ze spelen maar heb er niet zo veel interessante gevonden. Waarschijnlijk ben ik gewoon te kieskeurig :p


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Airashii schreef:
    (...)
    Je bent de 26ste vertrokken, nietwaar? Een klasgenoot van mij is de 25ste vertrokken, ze gaat voor een jaar in Nara verblijven (:
    De meeste mensen waar ik vorig jaar bij in de klas zat, zitten nu al meer dan een half jaar in Japan, en degenen waar ik nu bij in de klas zit, zijn vorig schooljaar een jaar naar Japan gegaan. Maar ja, dat krijg je ervan als je besluit niet in Japan te gaan studeren :p
    Ik vertrek wel eind juni voor twaalf dagen naar Japan (eerst Tokyo en dan Kyoto) ^^
    Ik heb je blog eens bekeken, en zo te zien heb je al wel enkele leuke plaatsen bezocht. Ik ben zelf nog maar één keer in Kyoto geweest, maar als je wilt weten welke andere plaatsen leuk zijn om te bezoeken (of als je ergens anders vragen over hebt), wil ik je altijd wat tips geven.
    By the way, als je de kans krijgt, raad ik je zeker aan om eens naar Nara of Osaka te gaan (of een andere naburige stad). Vooral Nara is leuk, met al die hertjes ^^

    En nu even iets anders, hebben jullie al besloten welke anime jullie van het volgende seizoen gaan kijken?
    Ik heb al eens gekeken welke nieuwe anime ze spelen maar heb er niet zo veel interessante gevonden. Waarschijnlijk ben ik gewoon te kieskeurig
    :p


    Waarschijnlijk ga ik enkel Owari no Seraph kijken, maar ik heb verder nog niet heel goed gekeken. Kekkai Sensen lijkt me ook erg awsome, maar ik zie wel wat er voorbij komt.


    Vampire + Servant = Servamp

    Jigoku schreef:
    (...)

    Ik ben nu bij aflevering 16 volgens mij, komt er eigenlijk een 2e seizoen van?


    Dat weet ik niet zeker, maar ik denk van wel. De laatste aflevering is zeker het einde niet van het verhaal... Ook is de manga nog ongoing en een stuk verder dan waar de anime eindigt. Dus ik hoop/denk van wel (:

    @Airashii: Waarschijnlijk Owari no seraph, haha :'p

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 12:28 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Well, fck die grote verschil in de plaatjes.. Leer er mee leven, Syll moet er ook leren leven..

    Hoi mensen! Sorry dat het zo lang duurde!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sugasu schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk ga ik enkel Owari no Seraph kijken, maar ik heb verder nog niet heel goed gekeken. Kekkai Sensen lijkt me ook erg awsome, maar ik zie wel wat er voorbij komt.

    Die twee leken mij ook wel interessant, en daarnaast ga ik misschien nog Arslan Senki kijken.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Ik had een tijdje terug op Ebay zo'n doos met 18 pcs Celestial keys besteld en ze zijn aangekomen, yay! Onder de spoiler foto's ^^



    Weet iemand ook toevallig hoe die donkere sleutel op het linkerplaatje heet? x)

    [ bericht aangepast op 31 maart 2015 - 14:52 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Corona schreef:
    Ik had een tijdje terug op Ebay zo'n doos met 18 pcs Celestial keys besteld en ze zijn aangekomen, yay! Onder de spoiler foto's ^^



    Weet iemand ook toevallig hoe die donkere sleutel op het linkerplaatje heet? x)


    ME IS JEALOUS.
    Ik heb geen idee. Stelt het een silver key voor?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''