• Topic 33! duurde ook lang ;o. Ik moet bekennen dat ik al een tijdje niet meer op Quizlet ben geweest..
    Ok!, maar de uitslag van de vorige poll: In welke volgorde kijk/lees je iets?
    Antwoorden 38,7% van de mensen dat het verschilde.
    22,6% stemde dat ze alleen de anime keken en 22,6% stemde dat ze eerst de anime keken en dat pas de manga.

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    28 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    29 - Pugno (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    31 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    32 - Jibrill (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 19
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Corona (Tesla) - 17 - MAL
    36 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    37 - Setsunai (Amparo) - 17
    38 - Miyano (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    39 - Hajime (Romy) - 13 - MAL
    40 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    42 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    43 - Yoruichi (Latanya) - 15
    44 - Lovelydemon (Amber) - 18
    45 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    46 - RUSO4 (Kelly) - 13
    47 - Yatogami (Eline) - 16 - Q-List
    48 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    49 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    50 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Decim (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Sugasu (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Fukoro (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Ilunga_ (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 17 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:

    Dinsdag:

    Woensdag:

    Donderdag:
    Naruto

    Vrijdag:

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season

    Zondag:
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger






    Rechtsboven: Death Parade
    Linksboven: Guilty Crown: Lost Christmas
    Rechtsonder: Hal
    Linksonder: Katawa Shoujo (Visual Novel)

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 20:21 ]

    Hoeveel episodes per anime heb je liever?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    mrCas schreef:
    (...)
    Oh cool. Praten jullie altijd op bladzijde 19? Of is dat geen bladzijde? 😅


    Het zijn wel bladzijdes, maar het begint gewoon bij 1 en als 1 vol is dan wordt alles automatisch op bladzijde 2 geplaatst enzovoorts. Tot en met bladzijde 20. Dan gaat het topic dicht en wordt er een nieuwe gemaakt.

    Je kunt ook even in deze link kijken, voor als je nog specifieke vragen hebt: Klik hier! en hier!

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 20:00 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    (...)

    Het zijn wel bladzijdes, maar het begint gewoon bij 1 en als 1 vol is dan wordt alles automatisch op bladzijde 2 geplaatst enzovoorts. Tot en met bladzijde 20. Dan gaat het topic dicht en wordt er een nieuwe gemaakt.

    Je kunt ook even in deze link kijken, voor als je nog specifieke vragen hebt: Klik hier! en hier!


    Ooh Oke, begin het door te krijgen. Thanks voor de uitleg. Vraag anders Fleur wel hoe het anders zit haha. Ken dr van school.

    mrCas schreef:
    (...)

    Ooh Oke, begin het door te krijgen. Thanks voor de uitleg. Vraag anders Fleur wel hoe het anders zit haha. Ken dr van school.


    Ah oké! ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Miyano schreef:
    (...)

    Mijn pa is fabulous. :') Ik was zo verbaasd toen hij de manga wilde lezen. Vooral door het feit dat het vampieren in zich heeft. Dus tja. Mijn pa verbaasd mij zo erg.
    Ansatsu is zo een fijne manga. Het plot is zo ontzettend goed uitgedacht en momenteel zijn we bij chapter 135 en we hebben een ontzettende plottwist gekregen de laatste chapters die al sinds chapter 42? al geforshadowed zijn. Zelf vind ik de manga echt goed. Elke persoon krijgt zijn spotlight moment. Momenteel hebben we drie chapters geskipt. Die van Okuda, Maehara en euhm ik ben zijn naam kwijt. :') Volgens mij was het Saguya. Als je vergeten bent welke het zijn. De meisje met vlechtjes en bril. En de jongen met oranje haar. Die ene waarvan ik de naam ben vergeten heeft wit lang haar en nee het is niet Itona. (: Ik hoop dat we die toch wel geanimeerd zullen zien aangezien je vooral dan de karakters leert kennen. Ik heb zo hard gelachen bij Meahara's chapter. Het was ook het moment dat mijn ikemen ship begon :'3 De eerste opening is zo verslavend. Ik ben hem aan het leren op de piano. Het is heerlijk om te oefenen. Hehe. Excuses voor het lange bericht van Ansatsu. Ik kan er gewoon uren over kletsen.

    Mikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we kunnen een fanclub oprichting joh. Ik voel me zo slecht. De enige die altijd mijn volle aandacht heeft is Mika en daarna komt Yuu. En dan ergens 300000 later komen de rest. Dan weet je ook maar een hoe je een manga bekijkt kwa karakters. Kensho Ono. Is geweldig. Ze stem is zo heerlijk om naar te luisteren. Hij is samen met Miyano Mamoru een fijn mijn faves kwa seiyuu's. Momenteel ben ik aan het wachten totdat mijn torrent klaar is met laden. Zodat ik de nieuwe aflevering kan gaan kijken.


    Ja, weetje, dat is het eigenlijk een beetje met de anime van Ansatsu vind ik; ze geven de individuele personages niet zo heel veel aandacht, waardoor ik niet eens weet hoe ze heten en wie wie is, behalve Nagisa en Karma weet ik geen namen. :') Kan me wel voorstellen dat dat in de manga een stuk beter is, misschien dat ik me er wel aan ga wagen als de anime af is.
    En maakt niet uit. XD Ik voel me alleen zo stom dat ik gewoon de personage namen niet ken terwijl ik de anime kijk. :'D
    Ja ja, laten we de Mika fanclub oprichten. *^* Het is echt extreem bij mij man, iedere keer als hij in beeld komt flip ik helemaal. Bij mij is t Mika -> Yuu -> Shinoa, en de rest besteed ik een stuk minder aandacht aan. XD Al hou ik ook wel van Yoichi, de cutie. ;w;
    Omg het einde van deze episode. Je had me moeten zien. XD Mijn reactie bij de manga was veel erger tho, ik viel bijna letterlijk van mn stoel af en was hardop aan het schreeuwen. :')
    Oh oh oh en so far zetten ze Shinoa goed neer imo, hehe. Ik hou nog meer van haar nu. :3 Al overwint niemand mijn liefde voor Mika. *^*
    Yeeaaaah, Kensho Ono en Miyano Mamoru zijn echt mn favo's. *^* Ik hou ook enorm veel van Akira Ishida en die ene van Noya/Mizuki/Yoichi (vergeet zn naam altijd ugh), maar die twee staan inderdaad wel echt bovenaan. :3
    Mamo is gewoon zo vreselijk goed en awesome en ik heb gewoon een obsessie voor de stem van Kensho Ono idk. XD Als hij gaat schreeuwen (Slaine) omg dat gaat echt recht door me heen. TwwwwT


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Al weer pagina 20 topic is bijna vol !

    Nog even een gif post om de pagina een beetje op te vullen.





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Laat ik de nieuwe topic vast klaar zetten... Mensen welke dingen zijn allemaal veranderd qua naam en leeftijd? DAn kan ik dat gelijk aanpassen ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Laat ik de nieuwe topic vast klaar zetten... Mensen welke dingen zijn allemaal veranderd qua naam en leeftijd? DAn kan ik dat gelijk aanpassen ;d


    Mijn username: van Corona naar Killua. En mijn leeftijd van 17 naar 18.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Taka schreef:
    (...)

    Oeeh, Episode 3, good job.
    De eerste arc wordt vaak bij Clannad wel gezien als de minst leuk, dus als je voorbij epi 7 komt dan wordt het al beter.
    Hoewel ik persoonlijk mij erg kan vermaken met de eerste arc.


    Yeah, blonde jongetje is niet echt agressief, maar ook geen watje vind ik. Hij wordt wel vaak in elkaar geslagen door Kyou en Tomoyo, but yeah, dat is gewoon hoe Sunohara is xd Hij is een enorme klier die vaak de grenzen van mensen opzoekt.

    Clannad heeft indd veel characters die in de film niet voorkwamen,maar in de serie wel. Ik vind ze allemaal geweldig en in de serie wordt er ook dieper op ingegaan. Dan voel je echt met ze mee.

    Ik spoil nog niks over het kindje van Tomoya en Nagisa, wat dat zijn feels die later aankomen en de serie erg zielig maakt.
    Is ook best lastig om daar direct antwoord op te geven.

    Ik ga als een trein nu haha, ik zit nu bij aflevering 15 -tot en met deze heb ik dus al gekeken- en ik moet zeggen dat ik hem steeds beter vind. ^^

    Ik heb al gejankt bij deze anime.. -en dat terwijl ik amper ergens om huil, zelfs niet toen mijn favoriete karakter bijna dood ging in mijn lievelings tvserie. - En dat was bij episode 9 toen Fu-chan d'r zus trouwde en ze zo als een geest bij d'r zus stond en een zeester gaf. -ik dacht dat ze dood was nadat ze die zeester had gegeven. Ik kon het gewoon niet drooghouden toen. D: -maar gelukkig is ze niet dood, toch? Want ik heb haar nog een paar keer voorbij zien komen. Normaal gezien hou ik ook totaal niet van dat "geest" gedoe, maar deze keer vond ik het wel interessant (:

    Oh en in aflevering 15; ik lag op de grond (figuurlijk, maar ik vond het wel geniaal) van het lachen :3 Okazaki hoe hij zo serieus bleef toen hij vertelde dat die blonde jongen (serieus, ik vergeet zijn naam echt steeds) verliefd op hem was en dat hij daarom van hem weg vluchtte. Oh mijn god geniaal gewoon en toen Nagisa dat zei dat Okazaki haar vriendje was, haha die reactie was gewoon geniaal :3 I loved it :3 Oh en die keer dat Fu-chan hem zo op zijn hoofd sloeg met d'r zeester uit hout muwuahah toen ging ik ook stuk :3

    Ik begin de andere karakters ook steeds leuker te vinden, al ben ik wel benieuwd wat het verhaal is met Kyou (zij is toch dat sterke meisje dat de blonde jongen telkens in elkaar trapt?) ^^

    Ik vind het wel nog vreemd met dat meisje en haar robot die stukjes, maar ik denk/hoop dat dat nog duidelijker wordt als ik verder kijk ^^


    Edit: 23- Ilunga_ (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird -> Ilunga_ is nu Tragically ^^

    [ bericht aangepast op 20 april 2015 - 0:45 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Shuuya schreef:
    Laat ik de nieuwe topic vast klaar zetten... Mensen welke dingen zijn allemaal veranderd qua naam en leeftijd? DAn kan ik dat gelijk aanpassen ;d


    Ik ben nieuw :). Je mag me gewoon Cas noemen, geen problemo. Ik ben 14 jaar oud

    En wanneer s welke anime? :'D Ik weet dat Owari op zaterdag is..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ehm...
    Arslan Senki: Zondag
    DanMachi (afkorting voor Dungeon ni Deai blablabla): Vrijdag
    Owari no Seraph: Zaterdag

    Meer weet ik ff niet :'D


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Dank u!
    Nog meer mensen? Ik weet zeker dat er meer dan 3 nieuwe animes zijn :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Noir schreef:
    (...)

    Ja, weetje, dat is het eigenlijk een beetje met de anime van Ansatsu vind ik; ze geven de individuele personages niet zo heel veel aandacht, waardoor ik niet eens weet hoe ze heten en wie wie is, behalve Nagisa en Karma weet ik geen namen. :') Kan me wel voorstellen dat dat in de manga een stuk beter is, misschien dat ik me er wel aan ga wagen als de anime af is.
    En maakt niet uit. XD Ik voel me alleen zo stom dat ik gewoon de personage namen niet ken terwijl ik de anime kijk. :'D
    Ja ja, laten we de Mika fanclub oprichten. *^* Het is echt extreem bij mij man, iedere keer als hij in beeld komt flip ik helemaal. Bij mij is t Mika -> Yuu -> Shinoa, en de rest besteed ik een stuk minder aandacht aan. XD Al hou ik ook wel van Yoichi, de cutie. ;w;
    Omg het einde van deze episode. Je had me moeten zien. XD Mijn reactie bij de manga was veel erger tho, ik viel bijna letterlijk van mn stoel af en was hardop aan het schreeuwen. :')
    Oh oh oh en so far zetten ze Shinoa goed neer imo, hehe. Ik hou nog meer van haar nu. :3 Al overwint niemand mijn liefde voor Mika. *^*
    Yeeaaaah, Kensho Ono en Miyano Mamoru zijn echt mn favo's. *^* Ik hou ook enorm veel van Akira Ishida en die ene van Noya/Mizuki/Yoichi (vergeet zn naam altijd ugh), maar die twee staan inderdaad wel echt bovenaan. :3
    Mamo is gewoon zo vreselijk goed en awesome en ik heb gewoon een obsessie voor de stem van Kensho Ono idk. XD Als hij gaat schreeuwen (Slaine) omg dat gaat echt recht door me heen. TwwwwT


    Speed guide: Het groen harige meisje is Kayano. :') Momenteel kan ik de meeste wel benoemen maar er zijn 5 waarvan de namen mij ontglippen. Manga is ook beter ^.^ Als de inviduele chapters niet worden geanimeerd zou ik je echt aan de manga laten lezen. Ik heb ook het gevoel dat je echt ziet hoe het daar in die klas aan toe gaat.
    Mika is love, Mika is life. :'D En jup Mika > Yuu > Shinoa en dan ergens in de donkere hoek staan Shiho en Mitsuba. Yoichi is een cutie. Can't argue on that on. :'D Kensho Ono, Miyano Mamoru, Kaji Yuki, Aoi Shouta en Kamiya Hiroshi dat zijn allemaal faves van mij kwa Seiyuu's. Aoi Shouta heeft zou een fijne stem om naar te luisteren.
    SLAINE SLAINE SLAINE. Ik zweer het. Ik ben nog nooit zo blij geweest met het einde van Aldnoah.Zero .
    Ik vond het feit dat Seylum eindigde met iemand anders dan Slaine of Inaho de beste keuze ooit. Ik neem dit gewoon als een bevestiging dat mijn coffeeship canon is. Ghehehehehehehehe. Ik ben veels te erg in dit soort dingen.

    Maar Ono Kensho stem als hij schreeuwt. Of als hij een insane laugh heeft. *kuch* Raichi *Kuch*

    Elke keer als hij spreekt ben ik zowat gehypnotiseerd. TwwwwwwT

    @Syll Ik heb even mijn liveblog schedule gekopieert. Misschien heb je er iets aan? Het komt van mijn tumblr af dus er staan ook mijn liveblog tags in. Aka ik ben te lui om er iets aan te veranderen. (': Volgens mij staat alles goed maar het ligt eraan. Van degene die ik Liveblog weet ik zeker dat ze goed staan.
    Monday:

    Daiya no Ace - Ficcy watches baseball gays
    Tuesday:

    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen

    Wednesday:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Thursday:

    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Friday:

    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu -Ficcy watches ansatsu
    Danmachi - Ficcy watches crappy pickup lines

    Saturday:

    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Owari no Seraph -Ficcy watches seraph
    Kuroko no Basket 3
    Plastic Memories -Ficcy watches Plastic
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions -Ficcy watches harem boy-band

    Sunday:
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps -Ficcy watches Tennis guy

    [ bericht aangepast op 19 april 2015 - 13:41 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    *flikkert alles erin*
    Haha, dank je wel!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik mak de topic nu vol. .wil spelletje doen en anders kan ik niet concentreren..


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you