• De stelling van deze week luidt:
    Een dj is geen muzikant.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Mendez schreef:
    Eens. Creatieve skills hebben, is niet hetzelfde als muzikaal zijn.


    .it's up to you to make dreams come true

    Wiarda schreef:
    Eens. DJs maken geen muziek, ze mixen bestaande muziek. Natuurlijk heb je daar een muzikaal gehoor voor nodig, maar iemand die heel goed is in collages maken noem je ook geen fotograaf.


    Seasons will change, but I shall remain

    Guys, hoevaak moet het nog gezegd worden? Heel wat DJ's maken wel zelf hun muziek.
    Echte DJ's en radioDJ's zijn twee verschillende werelden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ocelot schreef:
    Ik zou volmondig ja roepen als muzikanten per se een muziekinstrument moeten bespelen om muzikant te zijn. Dit is tegenwoordig echter niet meer van toepassing. Kijk maar naar de popmuziek. Meer dan de helft, dat durf ik echt te wedden, is gemixte muziek of muziek waar autotune in verwerkt zit. Dus als ik daar naar kijk ben ik het oneens. Dj's maken net zo goed muziek. Misschien vindt niet iedereen het mooi, maar dan praat je weer over compleet iets anders.


    Muzikanten moeten (denk ik) een instrument spelen om muzikant te zijn, anders zijn het artiesten, als ik me niet vergis. Maar ik ben het niet eens, er zijn ook DJs die zelf muziek maken en mixen met bestaande muziek.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Ligt eraan welke DJ het is. Over het algemeen vind ik het zeker wel muzikanten.


    Life is hard and then we die

    Ik denk dat het per DJ verschilt. Sommige maken zelf ook muziek, terwijl anderen enkel een beetje mixen. Eens en oneens dus. Alleen mixen maakt je nog geen muzikant, naar mijn mening.


    Insanity is all around us.

    _Spring schreef:
    Aan de ene kant ben ik het er mee eens. Een DJ gebruikt muziek van anderen, maar maakt het niet zelf. Maar aan de andere kant ben je als DJ enorm bezig met muziek en maak je muziek van andere liedjes. Ik vind uiteindelijk een DJ wel een muzikant, maar ik zou het eigenlijk liever kunstenaar noemen, omdat je eigenlijk 'knutselt' met muziek. En DJ zijn vereist veel moeite!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Want alle DJ's gebruiken inderdaad alleen muziek van anderen.. zucht. Genoeg DJ's die gewoon hun eigen muziek maken dus ja in dat geval vind ik het een muzikant.

    Debbaut schreef:
    Guys, een DJ mixt niet perse muziek van anderen, kijk maar naar Armin Van Buuren of Tiësto.
    Oneens dus.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Oneens, om Dj te zijn moet je juist heel muzikaal zijn.


    tiptoe through the tulips...

    Oneens, een dj is zowieso wel muzikaal want hij moet wel de muziek die bij elkaar past goed mixen. Niet iedereen kan dat. Dj zijn is volgens mij moeilijker dan je denkt.
    Maar aan de andere kant... een instrument bespelen is iets heel anders. De mensen die een instrument bespelen zijn wel ietsje meer muzikaal denk ik.

    Mendez schreef:
    Eens. Creatieve skills hebben, is niet hetzelfde als muzikaal zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eens. Een dj is wel een kunstenaar en heeft waarschijnlijk een goed gevoel voor muziek, maar dat maakt hem nog geen muzikant. Een muzikant is iemand die zelf muziek speelt op een muziekinstrument, iets waarvoor je jaren moet oefenen en leren en heel veel geduldig repeteren. Sommige populaire groepen die pop-muziek spelen, durf ik ook geen muzikanten te noemen. Het is zonde dat je tegenwoordig geen muzikant meer moet zijn om het te maken in de muziekindustrie, je moet enkel het juiste uiterlijk hebben.


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Oneens. Er zijn er die wel degelijk echt goede stukken in elkaar kunnen krijgen. Natuurlijk is niet elke dj een muzikant, want ik kan ook liedjes aan elkaar plakken en er een overgangetje tussen proppen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Oneens. Er zijn er die wel degelijk echt goede stukken in elkaar kunnen krijgen. Natuurlijk is niet elke dj een muzikant, want ik kan ook liedjes aan elkaar plakken en er een overgangetje tussen proppen.

    Ik denk niet dat je dat zomaar kunt. DJ's hebben een hele moeilijke baan. Ik zou er niet zo makkelijk over praten als ik jou was.