• Omdat ik al een tijdje lichter blond haar wil hebben, heb ik wat methodes op gezocht om je haar te verkleuren.
    De gemakkelijkste methode is om bij de kapper te gaan en je haar te laten kleuren, maar hierdoor krijg je uitgroei en krijg je nooit je oude haarkleur terug. Daarom door wat opzoekwerk heb ik wat filmpjes gevonden op youtube van mensen die een soort spray maken van ingrediënten die je gewoon in je keukenkastje vind. Hieronder vind je de filmpjes die ik al bekeken heb. Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik wil helemaal niet dat dit gaat mislukken.

    Eerste filmpje
    Tweede filmpje

    PS: Sorry voor die rare titel.. in het engels klinkt hij beter :')

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 11:10 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Dit is een oude, bekende truc. Werkt prima, maar op sommig haar werkt het beter dan op ander, dus je moet geen extreme verschillen verwachten. Het resultaat is bij meestal heel subtiel, wat ik zelf wel mooier vind. Als je nog niet tevreden bent, kan je het proces een paar keer herhalen. Het zal niet goed zijn voor je haar tho, dat is bleken nooit.


    i put the fun in funeral

    Ik heb in het Kruidvat ooit een blond-spray gekocht, ongeveer hetzelfde systeem, denk ik, en je haar ziet er natuurlijker blond uit, moet ik zeggen ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mendez schreef:
    Ik heb in het Kruidvat ooit een blond-spray gekocht, ongeveer hetzelfde systeem, denk ik, en je haar ziet er natuurlijker blond uit, moet ik zeggen ^^


    Ik heb al redelijk blond haar van me zelf.. maar het gaat meer naar de bruinere kant op :')
    Daarom wil ik een beetje subtiel wat blonder haar krijgen (:


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Dat heeft hetzelfde effect als wanneer je blondspray gaat gebruiken of blondshampoo.
    Ik wil alleen even zeggen (dat heeft mijn kapster gezegd), dat het op zich geen kwaad kan om die producten te gebruiken, maar dat je het niet te regelmatig moet gaan doen en zeker je haar met conditioner wassen aangezien die producten je haar uitdrogen.
    Dat is slecht voor je haar en je gaat er sneller vettig haar van krijgen.
    Maar wanneer je conditioner gaat gebruiken of een voedende shampoo kan het geen kwaad


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Pyschopath schreef:
    (...)

    Ik heb al redelijk blond haar van me zelf.. maar het gaat meer naar de bruinere kant op :')
    Daarom wil ik een beetje subtiel wat blonder haar krijgen (:


    Ja, ik ook ^^
    Die spray werkt veel subtieler dan meteen je haar kleuren, en het ziet er echt natuurlijk uit. In het begin heb je een blonde 'glans', zeg maar, maar naargelang je hem langer gebruikt, wordt het meer blond. Ik raad het echt aan ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Als je een tint lichter bij de kapper wilt, hoef je het daarom nog niet in een ander kleur te verven. Je kunt ook een [verdomme, ik kan nu op dit moment echt niet meer op het woord komen] vragen. Dat is niet echt kleuren, dat is iets wat ze erin smeren, zodat je haarkleur lichter oogt, maar het is nog volledig je natuurlijke haarkleur. Dat heb ik zelf ook een tijdje terug gedaan. Je kon heel goed zien dat het veel lichter was, maar mensen die me niet (goed) kenden, konden totaal niet zien dat het gekleurd/niet mijn natuurlijke haarkleur was. Ik heb er nooit uitgroei van gehad. Na een tijd (bleef best een poosje), zag het er gewoon weer meer donker uit. (:

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 11:48 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    In dat eerste filmpje is de voor en na niet echt betrouwaar omdat in de voor het haar nat of vettig is en dan is je haar altijd donkerder.
    In dat tweede filmpje kan ik inderdaad geloven dat als je citroensap sprayt/smeert op nat haar en het dan laat drogen in de zon, je haar dan wat lichter kan worden.

    Mijn persoonlijke tip is eigenlijk een shampoo. Ultra doux heeft een shampoo met kamille en bloemenhoning. Ik heb die eens een hele zomer gebruikt (en ik kom veel buiten) en ik was veel blonder opeens. Het duurde wel een aantal wasbeurten. Maar mijn hoofdhuid kan niet te lang met dezelfde fles shampoo overweg en zodra ik met een andere shampoo begon te wassen, ging dat verschil ook weg, het kan ook zijn omdat het toen terug winter werd (dan word ik altijd donkerder) dat het verschil weg ging.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Histoire schreef:
    Als je een tint lichter bij de kapper wilt, hoef je het daarom nog niet in een ander kleur te verven. Je kunt ook een [verdomme, ik kan nu op dit moment echt niet meer op het woord komen] vragen. Dat is niet echt kleuren, dat is iets wat ze erin smeren, zodat je haarkleur lichter oogt, maar het is nog volledig je natuurlijke haarkleur. Dat heb ik zelf ook een tijdje terug gedaan. Je kon heel goed zien dat het veel lichter was, maar mensen die me niet (goed) kenden, konden totaal niet zien dat het gekleurd/niet mijn natuurlijke haarkleur was. Ik heb er nooit uitgroei van gehad. Na een tijd (bleef best een poosje), zag het er gewoon terug meer donker weer uit. (:

    Bedoel je highlights?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Bedoel je highlights?


    Nee... Ik dacht dat ook eerst toen mijn moeder dat voorstelde, dat dat van die strepen zouden zijn, en dat wilde ik niet omdat ik dat niet naturelle genoeg vond. Dus het is echt iets anders, wat het gewoon subtiel lichter doet ogen, zoals zij vraagt, ik hoop dat het me nog te binnen schiet. (:

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 11:50 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb gehoord dat met citroen of citroensap heel slecht voor je haar is. Maar de eerste lijkt me prima? Ik heb nog nooit mijn haar geverfd, dus ik weet het niet, maar ik wens je succes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt



    Zou deze helpen? Ik wil gewoon echt geen uitgroei of dat ik nooit meer men werkelijk haarkleur kan terug hebben :')


    xoxo


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Pyschopath schreef:



    Zou deze helpen? Ik wil gewoon echt geen uitgroei of dat ik nooit meer men werkelijk haarkleur kan terug hebben :')


    xoxo


    Die gebruik ik (:
    Bij mij helpt het. Alleen moet je natuurlijk niet direct resultaat gaan verwachten. Het licht gewoon een beetje op maar ik denk niet dat je hiermee van donkerblond naar licht blond kan gaan.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Mwah, ik heb eerst wel sprays of shampoos geprobeerd maar dat blijft niet zo lang zitten en dat kost uiteindelijk zoveel als je het elke keer weer doen en je haar word er zo 'pruttig' van. Heb toen mijn haar iets lichter geblondeerd en de uitgroei was niet eens zo heel moeilijk om bij te houden, het was in ieder geval makkelijker dan elke keer dat spul in mijn haar sprayen.

    Ik laat mijn donkerblonde haar gewoon iets lichter kleuren door middel van highlights. Het is hartstikke makkelijk, en ik hoef er zelf alleen maar even voor bij de kapper langs te wippen. En die uitgroei? Die zie je pas na enkele maanden.

    Maar nu het zonnetje er weer aankomt, raad ik je aan om gewoon zo veel mogelijk in de zon te gaan zitten. Daar word je haar ook lichter van. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Blondspray van John Frieda werkt perfect voor het doel dat jij jezelf stelt. Je sprayt het gelijkmatig over je haar en moet het daarna warmhouden (door te föhnen of in de zon te gaan zitten). Na twee/drie keer zie je al een beetje resultaat en hoe vaker je het doet, hoe beter je het ziet! Een vriendin van mij heeft ook blond haar dat neigt naar bruin en bij haar werkte het ook uitstekend. En wat betreft de uitgroei... Die is er wel een beetje, maar niet opvallend. Ik heb er geen problemen mee gehad in ieder geval.

    En anders zou je altijd nog kunnen kiezen om een uitwasbaar kleurtje erin te gooien. Dat je je haar 'tijdelijk' verft. Na 28(?) wasbeurten is je haar dan weer vrijwel op zijn eigen kleur. Heb je ook geen last van de uitgroei! En het is ook minder slecht voor het haar dan verven, want ipv dat je met de pigmenten gaat spelen, gaat er een soort laagje over je haren heen die er dus langzaam weer afgaat. Heb ik ook goede ervaringen mee!


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~