• Ik heb een idee voor een rpg, maar ik wil eerst even weten of er mensen zijn die zouden willen doen (anders zou het nogal zinloos zijn om het op te starten).

    Een perfecte stad/land/wereld bestaat het?
    In het jaar 3100 bestaat het wel degelijk. Of lijkt dat alleen maar zo?
    Stel je voor, geen arme mensen, genoeg voedsel, geen gevechten, geen ziektes.
    Het probleem is dat er vragen zijn. Er zijn enorm veel vragen maar geen antwoorden.
    Eigenlijk weten de mensen van het gebied helemaal niets.
    Ze weten niet eens of er buiten hun gebied nog iets anders is.

    En dat is er wel degelijk.
    Rond het gebied is er een tweede gebied met verschillende onderdelen. Er is een deel voor de zieke mensen, een deel voor de onruststokers,...
    Wat de mensen in het perfecte gebied niet weten is dat zij gezond zijn omdat alle ziektes overgegeven worden op die mensen buiten.

    Natuurlijk is het nog niet helemaal uitgewerkt.
    Maar zoiets ongeveer had ik in gedachten.
    En dan als rollen mensen in het ene gebied en andere (desnoods nog meer indelingen) en ook een aantal politie-achtigen,...

    Dus zou hier interesse in zijn?

    Update!
    Ik heb een begin van de rpg geplaatst.
    Is het duidelijk zo of niet?

    [ bericht aangepast op 8 april 2015 - 15:03 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Melville schreef:
    (...)

    Mij ook! ^^ Als je iemand zoekt om je ermee te helpen of het samen mee wil doen, kan je me ook een berichtje sturen.


    Zal ik doen en ik ga het allereerste begin zelf uitwerken maar als ik hulp nodig heb zal ik jiu meteen een bericht sturen


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Dit doet me denken aan die film Elysium.
    Maar ik zou het op zich wel een leuk idee vinden hoor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Takamasa schreef:
    Dit doet me denken aan die film Elysium.
    Maar ik zou het op zich wel een leuk idee vinden hoor.


    Heb net de trailer gekeken , daar lijkt het wel een beetje op afgezien van de vele ontploffingen, robots en zo (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik ga proberen een beschrijving van de gebieden te geven. (Eventueel een kaart of zo)
    Een uitleg over het plot.
    En een uitleg over de "regels" van de stad of gewoon hoe alles in elkaar zit.
    Ik zal het uitgebreid doen maar niet te ingewikkeld zodat het voor iedereen makkelijk haalbaa is om mee te doen :)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    Ik ga proberen een beschrijving van de gebieden te geven. (Eventueel een kaart of zo)
    Een uitleg over het plot.
    En een uitleg over de "regels" van de stad of gewoon hoe alles in elkaar zit.
    Ik zal het uitgebreid doen maar niet te ingewikkeld zodat het voor iedereen makkelijk haalbaa is om mee te doen :)

    Wordt het een MSV?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Takamasa schreef:
    (...)
    Wordt het een MSV?


    Geen idee, ik vind zowel een MSV als een RPG aangenaam, voor mij maakt dat niet zo veel verschil eigenlijk (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Update!

    Momenteel heb ik dit, maar ik vroeg me af of het duidelijk genoeg is om zo een rollentopic te openen (de regels voor de rpg zelf en invullijstjes voor rollen moeten er nog bij)



    Een perfecte wereld.
    Het bestaat.
    Maar ten gevolge van wat?
    En wat als je niet eens weet of je eigenlijk leeft in een stad, een land of een hele wereld?
    Het is het jaartal 3100 en onder leiding van President Kayne bestaat er een perfecte maatschappij.
    Maar het hele gebied waarover hij heerst is maar schijn.
    Eigenlijk bestaan er twee gebieden. Een perfect gebied, namelijk Euphoria en een kleiner gebied dat Dysphoria heet.
    Wat de mensen in Euphoria niet weten is dat zij gezond zijn ten koste van andere mensen. De ziektes die de mensen in Euphoria normaal gezien zouden moeten krijgen, worden overgegeven op mensen in Dysphoria.
    Zo zijn de mensen in Euphoria ook allemaal rijk omdat de mensen in Dysphoria arm zijn.


    *Kaart + indeling Euphoria en Dysphoria
    Euphoria en Dysphoria liggen ongeveer zo een 50 kilometer van elkaar verwijderd.
    Beide gebieden worden afgesloten door middel van een krachtveld zogezegd omdat er buiten slechte lucht is en door dit krachtveld kan deze dus niet binnenkomen.



    Euphoria
    Het gebied heeft de vorm van een vijfhoek en op elke hoek staat er een grote glazen toren.
    Via deze torens kan je kijken naar “buiten”. Er wordt constant een soort video afgespeeld van een verwoest, droog gebied.
    Ook worden de torens gebruikt als bewakingstorens.
    Euphoria is een mooie, groene stad. Er zijn appartementen, villa’s,…
    Iedereen heeft er een huis van even veel waarde aangezien er niemand arm is.
    Ook stroomt er een rivier doorheen het gebied en is er een meer.


    Dysphoria
    Ook dit gebied heeft de vorm van een vijfhoek.
    Dit gebied wordt nog eens ingedeeld in drie kleinere gebieden.
    Één voor zieken.
    Één voor arme mensen.
    Één voor krijgsgevangenen ofwel mensen die het systeem van Kayne dwars zaten.
    Dysphoria is grijs. De gebouwen zijn grijs en vervallen. Het ziet er altijd uit alsof er net een oorlog geweest is.
    Er zijn geen geneesmiddelen, groeien bijna geen bomen,…


    *Praktische dingen om te weten
    Als er nog vragen zijn die je hebt mag je ze stellen en dan voeg ik ze waarschijnlijk hieronder toe.
    *Hoe kom je terecht in een gebied?
    Ooit zijn er honderd mensen uit Euphoria weggeroofd, die overgeplaatst werden in Dysphoria.
    Je komt in Dysphoria terecht doordat je beide ouders er wonen of wanneer je te opstandig doet in de stad, dan zal er een ongeval of zo verzonnen worden waardoor je overgeplaatst kan worden.
    Wanneer er weer te weinig mensen in Dysphoria zijn, kiest Kayne er weer een aantal uit die overgeplaatst moeten worden.
    Dit gebeurt altijd achter iedereens rug zodat het niet zou opvallen.
    In Euphoria word je gewoon geboren.

    *Technische en medische vooruitgaan
    We zitten natuurlijk in het jaar 3100 dus je kan er vanuit gaan dat er nieuwe uitvindingen zijn en zullen komen.
    Op medisch gebied is er jammer genoeg niet echt een vooruitgang geweest.



    *Plot
    Er zijn mensen uit beide gebieden die vermoeden dat er iets niet klopt.
    Ze gaan op zoek naar antwoorden op al hun vragen.
    *Ze vinden de mensen van het andere gebied,...
    *Er komt een opstand
    *Het is een grote zoektocht
    *...
    (de kleine sterretjes hieronder zijn gewoon opties en moeten niet opgevolgd worden, we zullen zien (of afspreken) hoe de RPG verder loopt)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Dit is al duidelijker. (: Mhh..er is zo niet echt iets waarop ik kan komen, meestal heb ik dat tijdens de RPG wel haha. :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    Dit is al duidelijker. (: Mhh..er is zo niet echt iets waarop ik kan komen, meestal heb ik dat tijdens de RPG wel haha. :'D


    Haha ja moest je nog op iets komen mag je het altijd laten weten (:
    in mijn hoofd klinkt het namelijk allemaal erg duidelijk


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Het heeft me niet teleurgesteld; ik zou dus zeker meewillen doen. Het is ook een stuk duidelijker nu, al was het niet echt alsof er heel veel dingen waren die ik me afvroeg.


    don't believe me, I'm a liar

    Ik stel jullie voor: het rollentopic
    Klik


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    Ik stel jullie voor: het rollentopic
    Klik


    Uh te laat. Gvd. :') nvm.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    (...)

    Uh te laat. Gvd. :') nvm.

    Je bent nooit te laat om mee te doen (;
    Ik zal straks even kijken of iedereen die dat vroeg verwittigd is


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)
    Je bent nooit te laat om mee te doen (;
    Ik zal straks even kijken of iedereen die dat vroeg verwittigd is


    Nee. D: ik niet. D:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys