• De stelling van deze week luidt:
    Iedereen verdient een tweede kans.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dat ligt echt aan wat er gebeurt is, wie het is en wanneer/waarom diegene een tweede kans wilt. Maar niet iedereen verdient een tweede kans, nee.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Square schreef:
    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    16 - 09 - '17

    Het ligt van de situatie af. Ik ben het ermee eens maar ook oneens.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nee, niet iedereen. Het hangt er van af om welke reden de persoon de fout is begaan, en of hij/zij effectief nóóit dezelfde fout weer zal begaan.


    Ik wil een tuin vol egels

    Juist doordat ik van mening ben dat het van de soort situatie afhangt of iemand wel of geen tweede kans verdient, maakt dat ik het oneens ben met de stelling.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oneens,
    Iedereen heeft normen en waarden meegekregen in de opvoeding/cultuur.
    Stel jij vind (mede) daardoor bijvoorbeeld dat vreemd gaan in een relatie echt niet kan en je voor je een relatie neemt denkt 'als hij/zij vreemd gaat dan geef ik hem/haar geen tweede kans, want ik vind gewoon echt dat dat niet kan'. Als jouw partner dan vreemd gaat, vind ik het niet raar dat je hem/haar geen tweede kans geeft.

    Er zijn verder wel genoeg situaties te bedenken waarbij je iemand wel een tweede kans kan geven, aangezien mensen de stomste fouten kunnen maken, en die fouten zelf achteraf ook vreselijk stom vinden en het zo erg vinden dat ze het daadwerkelijk nooit meer zullen doen.

    ja ik vindt het wel, iemand kan in eerste instantie hebben gedaan en daar na er spijt van hebben gehad en meestal doen ze het dan niet nog een keer.

    Avandra schreef:
    Hangt er van af hoe erg ze die eerste verbrod hebben.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oneens, aangezien in de stelling het woord 'iedereen' wordt gebruikt , terwijl het heel erg van de situatie afhangt.

    BlueJays schreef:
    Ik denk dat je hier niet echt een algemene uitspraak over kunt doen. Het hangt simpelweg te veel van de situatie af.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Ligt eraan met wat. Als iemand heel bewust twintig mensen zou vermoorden en alle hulp niet zou accepteren, nee dan zou hij of zij geen tweede kans krijgen. Al zou degene wel hulp accepteren ish et in mijn ogen niet waard. Als iemand liegt of wat minder erg iets doet ja in mijn ogen wel. Dus voor mij ligt het er echt aan wat er is gebeurd.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ligt heel erg aan de situatie en waarom die persoon een tweede kans nodig heeft.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Ik vind:
    Iedereen verdient een tweede kans (dus niet altijd een derde of vierde) als de persoon laat merken dat hij zijn fout erkent, spijt heeft van wat hij gedaan heeft en zichzelf probeert te veranderen.

    *ik gebruik voor het gemak even "hij", het kan natuurlijk ook een meisje zijn.

    Zoals iedereen al zegt hangt het heel erg van de persoon en de situatie af. Ik begrijp ook zeker dat er mensen zijn die iemand geen tweede kans zouden geven.
    Toch zou ik dit zelf altijd proberen. Ik heb zelf ooit iets heel erg stoms gedaan, toch een tweede kans gekregen, en die tweede kans heeft voor mij echt ontzettend veel betekend.


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Ik vind dat eigenlijk iedereen wel een tweede kans verdiend. Iedereen doet tegenwoordig anders voor dan wie hij is; vaak is het ook de druk van anderen waardoor iemand iets doet. Ik wil het beste in mensen gaan zien, zeker nadat ik het vertrouwen in mijn medemens ben verloren.

    Een tweede kans hangt af van de gebeurtenis, dat zeker. Mensen die nu bij IS zitten (bijvoorbeeld) verdienen in mijn ogen geen tweede kans. Mensen die gepest hebben krijgen van mij wel een tweede kans.


    "Believe that hope is the strongest magic of all." ~ Snow White