• De stelling van deze week luidt:
    Iedereen verdient een tweede kans.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Niet iedereen verdient een tweede kans. Je gaat toch geen verkrachter of moordenaar een tweede kans geven als hij/zij gek is in zijn hoofd? Dat lijkt me niet erg slim. Als je iets kleins fout heb gedaan verdien je wel een tweede kans.


    Treat people with kindness

    Avandra schreef:
    Hangt er van af hoe erg ze die eerste verbrod hebben.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Compleet oneens. Ik geloof dat betrokkenen zelf heel goed kunnen inschatten of iemand een tweede kans heeft verdiend of niet, daar zou geen automatische, sociale vuistregel voor moeten zijn.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Compleet oneens. Ik geloof dat betrokkenen zelf heel goed kunnen inschatten of iemand een tweede kans heeft verdiend of niet, daar zou geen automatische, sociale vuistregel voor moeten zijn.


    Bedankt voor het perfect verwoorden van mijn mening (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Square schreef:
    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    You can't start the next chapter of your life if you keep re-reading the last one.

    Het hangt er van af. Als die persoon gewoonweg niet kán veranderen, en vreselijke dingen heeft gedaan,
    verdient ie geen tweede kans. Maar anderzijds, mensen maken fouten dus we moeten ze wel
    een tweede kans geven soms.


    " A real girl isn't perfect and a perfect girl isn't real " - Harry Styles

    Femi116 schreef:
    Natuurlijk maar het ligt er aan wat die heeft gedaan mijn liefje heeft het bv uitgemaakt en hij verdiende geen tweede kans want hij heeft me bedrogen dus ik wil daar natuurlijk niet meer mee

    Idd, in dat soort situaties verdienen mensen geen tweede kansen. Ik vind niet dat iedereen een tweede kans verdient. Mensen mogen er best wel wat voor doen voordat zij met een schone lei opnieuw mogen beginnen, afhankelijk van wat zij gedaan hebben.
    Ik ben het dus oneens met de stelling.
    (Bitch die ik ben, weet het)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Yuanfen schreef:
    (...)

    Ik ben het eens met Square en Takeru, maar dit vind ik ook juist. Waarschijnlijk denkt iedereen :'Moordenaars verdienen geen tweede kans!' Maar wat als hij/zij nou echt, echt spijt heeft? Dan vind ik dat hij misschien nog een kansje verdient. Echter, sommigen weten heel goed waar ze mee bezig zijn en blijven maar moorden en niks schuldgevoel. Zij moeten geen tweede kans krijgen.

    Dus wat mij betreft verdienen sommige mensen een tweede kans en anderen niet. Oneens dus.


    dit dus


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Neen. Eerst en vooral moet de persoon die de kans geeft, voor zichzelf bepalen wie hij/zij al dan niet een tweede kans geeft, dat is iets waar ik geen algemeen oordeel van kan gaan opleggen. Zelf, zou ik niet zomaar als een deurmat iedereen een tweede kans geven. Sommige mensen wel, maar anderen krijgen bij mij echt geen tweede kans meer.

    [ bericht aangepast op 14 april 2015 - 0:54 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ja iedereen, het maakt niet uit wat ze gedaan hebben iedereen verdient een tweede kans. De een verdient een tweede kans meer dan een ander, maar iedereen verdient het. Dat zeker.
    Iedereen kan namelijk spijt krijgen van zijn/haar daden en waarom zou je hem/haar geen tweede kans geven? Hoe moeilijk het ook is, zelf vind ik dat iedereen het verdient.


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Mee eens, maar ligt er wel aan wie het is en wat hij/zij heeft gedaan. Sommige mensen willen/kunnen niet veranderen.

    DeIevingne schreef:
    Dat ligt echt aan wat er gebeurt is, wie het is en wanneer/waarom diegene een tweede kans wilt. Maar niet iedereen verdient een tweede kans, nee.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Ik ben het hiermee eens. Een mens kan geen mens meer zijn als hij niet op zijn minst de hoop kan hebben dat hij op een dag terug in de maatschappij zal kunnen functioneren, wat hij ook gedaan heeft.

    Nu ja, zo denk ik toch over tweede kansen. Bij derde en vierde kansen zou ik zelf de hoop ookal beginnen op te geven denk ik. :p


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Square schreef:
    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik vind dat iemand altijd een tweede kans verdient. En zelfs wel meerdere tweede kansen. We zijn allemaal mensen en mensen maken fouten. Het zou oneerlijk zijn als je zou zeggen: jij hebt te veel fouten gemaakt dus je krijgt geen kans meer. Hoe hypocriet is dat eigenlijk. Want iedereen maakt ontzettend veel fouten. Door mensen een tweede kans te geven leer je ze om te gaan met hun fouten en leren ze er veel van. Waarschijnlijk zullen ze daarna heus nog wel dingen fout doen maar dat is logisch. Een mens is niet perfect.
    Maar dat maakt het er niet lastiger op. Iemand een tweede kans geven of meerdere kansen, is lastig, maar wel goed om te doen, ongeacht de situatie. Zo kan je zelf ook met je leven verder.

    Dus ik ben het eens met deze stelling.


    “I like nonsense, it wakes up the brain cells. Fantasy is a necessary ingredient in living.” Dr. Seuss