• De stelling van deze week luidt:
    Iedereen verdient een tweede kans.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Er is een duidelijk verschil tussen iemand persoonlijk een tweede kans geven en iemand als maatschappij een tweede kans geven.
    Als iemand je persoonlijk iets misdoet, krijgt die van jou soms geen tweede kans - begrijpelijk, en hoewel dat erg kan zijk voor die persoon, zijn er tal van andere mensen die anderd over hem of haar denken dan jij.
    Als iemand de maatschappij raakt, pijn doet, heeft die praktisch heel de samenleving tegen zich. Iemand die oprecht spijt toont voor iets dat hij of zij heeft misdaan aan de maatschappij (en ook persoonlijk, maar dat moet 'het slachtoffer' zelf bepalen), verdient een tweede kans. Dan, echter, moet die persoon wel op de voet gevolgd worden.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Iedereen moet een tweede kans krijgen voor wat dan ook hij ook heeft gedaan.
    Als je er erge spijt van hebt, en je hebt iets erg strafbaars gedaan zou het toch eerlijker zijn om iemand een 2e kans te geven? Zelfs als ze zich niet schuldig voelen


    I'm sick of seeing my face but I'm allowed to be sick of seeing my face cuz it's my fucking face

    Het ligt eraan. Als iemand een fout maakt tijdens een auditie verdient hij wel een tweede kans . Maar als je een moord pleegt niet.


    he is a sk8er boy she sad see ya lat

    Ja ik vind dat iedereen wel een 2de kans verdient. Het ligt aan wie

    Voorbeeld (dit heb ik op de basisschool in groep 8 gehad en het heeft heel m'n school jaar verpest:

    een jongen in je klas heeft outisme (niet gemeen bedoelt) maar doet altijd heel erg kut tegen iedereen. Maar je geeft hem een kans om vrienden te worden. En dat lukt, jij krijgt de jongen onder controle. Maar dan gaat die jongen denken dat hij alles mag wat hij wil. Hij gaat de spullen verstoppe van je beste vriend. En probeert jou en he beste vriend telkens te slaan of een harde duw te geven. Je moet hier door vaak gesprekken hebben met je juffen. Op een gegenmoment zijn jullie elkaars grote vijanden. En houd die jongen je de hele tijd in De gaten. De vriendschap is dus weg.

    De gesprekken blijven wel want hij stopt niet. Na een paar maanden komt hij mee voetballen tegen mijn zin in. Het ging "goed". Ik had hem genegeerd... Maar hij vroeg zullen we weer vrienden worden ik zei NEE. Dat moest ik wel drie Keer zeggen. Jet gedoe begon weer op nieuw. En ik hield het niet meer en duwde hem op de grond en Schelden hem heel erg uit. De volgende dag moest ik gesprek met de directeur. En hij is gestopt.
    Geef zulle nooit een twee de kans!! Je krijgt meer gedoe als je het wek dort dan als je het niet doet!!

    Natuurlijk verdient iedereen een tweede kans , wie je ook bent je verdient altijd een tweede kans.

    Ik ben het volkomen met ElineJunior eens. Het boeit niks WAT je hebt gedaan of WIE je bent, je verdient altijd een tweede kans.


    I'm sick of seeing my face but I'm allowed to be sick of seeing my face cuz it's my fucking face

    BlueJays schreef:
    Ik denk dat je hier niet echt een algemene uitspraak over kunt doen. Het hangt simpelweg te veel van de situatie af.


    Ben ik het helemaal mee eens.


    i wish that i could wake up with a pizza!

    De meeste wel ja. Sommige ook weer niet. Het ligt er een beetje aan wat voor persoon het is.


    Niemand kan de DonderClan overwinnen!

    Lastig.. Het hang wel echt af van wie wat waar hoe en wanneer dus een algemene uitspraak is zoals eerder gezegd niet echt mogelijk.
    Wat mij betreft, als iemand echt spijt heeft van een misstap, verdient het persoon wel een tweede kans. Maar alleen dan. Zodra iemand er geen spijt van heeft verdient diegene het in mijn ogen niet, want dan loop je risico dat het toch weer gebeurd. Helaas is het nooit te bewijzen of iemand echt ergens spijt van heeft, dus gaat ook dit puur op gevoel.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Square schreef:
    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.