• Hooi! (:



    Oke, misschien is de titel niet geheel duidelijk. Maar daar is de uitleg in deze beginpost dan weer voor! :Y)

    Avandra (onze lieve bemiddelaar) kwam erachter dat ze door iemand geblokkeerd was. Ik reageerde daar weer op met dat ik dat best wel raar vind. Want bemiddelaars zijn er om te helpen wanneer een conflict of iets dergelijks is. Ik ben dan ook van mening dat crewleden niet geblokkeerd moeten kunnen worden. Bèta's misschien wel (niets tegen de bèta's! D: ), doordat zij gaan over de spelling/grammatica controles en wanneer iemand een bèta heeft geblokkeerd maar wel iets nagekeken wil hebben, kan het gewoon worden doorgeschoven naar een andere bèta of heeft de persoon in kwestie gewoon pech. Ik persoonlijk vind dat minder erg dan wanneer iemand bijvoorbeeld alle bemiddelaars en mods heeft geblokkeerd maar er wel een conflict is dat eigenlijk best op een normale manier opgelost kan worden met behulp van bemiddelaar(s).

    Anyways, Avandra vroeg zich af of zij als bemiddelaar zijnde toch misschien wél berichtjes sturen kon naar de persoon die haar heeft geblokkeerd. Ik heb voorgesteld om haar even een kwartiertje te blokkeren, zodat ze het kon uitproberen.

    Wat bleek? Zij kon mij geen berichtjes sturen, maar ik kon (terwijl ik haar had geblokt!) haar met gemak wél berichtjes sturen. Wat betekend dat ik haar eventueel de huid vol zou kunnen schelden zonder dat ze er wat van zou kunnen zeggen. <- Dat heb ik overigens niet gedaan, het is maar even een voorbeeld.

    Daar dan ook een soort 2e suggestie: Dat wanneer je iemand blokt, jij zelf die persoon ook geen berichten meer sturen kan. Je blokkeert de persoon immers niet voor niets, right? (:


    Dus: Crewleden (in ieder geval bemiddelaars en mods denk ik dan ook) kunnen niet geblokkeerd worden, en wanneer je iemand blokt kun jijzelf die persoon ook geen berichten meer sturen.

    Wat vinden jullie hiervan? Graag hoor ik jullie mening. c:



    Edit:
    Nereid schreef:
    Ik vind eerlijk gezegd dat de crew mensen zelf dan ook niet mogen blokkeren

    ^
    Dit is natuurlijk wel iets inderdaad. De crew moet met de users kunnen communiceren en andersom ook. Dus bij deze ook de suggestie dat de crew geen users mogen/kunnen blokkeren. (:


    Edit2:
    Avandra schreef:
    Ik vind het geen probleem als mensen mij kunnen blokkeren. Maar het zou handig zijn als we alsnog pb's kunnen sturen. Als iemand alle bemiddelaars blokt, kunnen we namelijk nooit bemiddelen met die personen. Ik snap wel dat sommige mensen niet graag hebben als ik of een ander iemand op haar/zijn profiel kan als ze me niet mogen.

    ^
    Wat een suggesties toch maar weer van de users! Het worden er steeds meer omtrent het verbeteren van de blokkeerfunctie. Nu ook deze: Men kan wel crewleden blokkeren, maar deze kunnen de persoon die hen geblokkeerd heeft wel gewoon PB's sturen wanneer nodig. Mocht hier misbruik van worden gemaakt door een crewlid kan dit natuurlijk gewoon worden gemeld bij een ander crewlid.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 18:35 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Nereid schreef:
    Ik vind eerlijk gezegd dat de crew mensen zelf dan ook niet mogen blokkeren


    Misschien ook een idee om in de beginpost te zetten?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sorry, ik was even weg.
    Maar die suggestie van Nereid vind ik eigenlijk ook wel een goede, dus die wordt ook in de beginpost gezet! :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben het helemaal met deze suggestie eens


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik ben het er mee eens! Ook dat de crew geen mensen mag blokkeren, als zij ook niet geblokkeerd kunnen worden. Maar dit heb ik al eens naar Krull gestuurd toen zoiets aan de hand was. :'D Toen werd er niks aan gedaan.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik ben het er mee eens! Ook dat de crew geen mensen mag blokkeren, als zij ook niet geblokkeerd kunnen worden. Maar dit heb ik al eens naar Krull gestuurd toen zoiets aan de hand was. :'D Toen werd er niks aan gedaan.


    Hopelijk wordt er nu dan wél iets mee gedaan! :}


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind inderdaad dat als jij iemand blokt, dat je dan ook geen berichten meer naar diegene zou kunnen/mogen sturen, maar ik vind dat je wel tot op een bepaalde hoogte een crewlid zou mogen kunnen blokken. Je kunt best een probleem hebben met een van de crewleden en dan zou je diegene niet mogen blokken, alleen omdat hun naam een ander kleurtje heeft. Misschien best een aangepaste blok? Ik weet niet wat het inhoud om geblokt te worden/iemand te blokken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben voor. Ik vind het een goed voorstel. Het zou raar zijn als iemand de ruzie oplossen wilt maar niet kan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Met je eerste suggestie ben ik het niet eens, ik vind dat je crewleden ook moet kunnen blokkeren.

    Met je tweede suggestie ben ik het wel eens, als je iemand blokkeert dan vind ik het raar dat je diegene wel een bericht kan sturen. Dat is niet eerlijk tegen over de persoon die je hebt geblokt.


    Physics is awesome

    Ik ben voor. Mods kunnen dus al niet geblokkeerd worden en mij mogen mensen best blokkeren als ze daar blij van worden, want dat hindert mij niet in mijn functie, maar het is inderdaad wel vreemd dat bemiddelaars ook geblokkeerd kunnen worden. Het lijkt me een goed plan hen dezelfde immuniteit te geven als mods.

    Dat je iemand die je hebt geblokkeerd zelf ook geen berichtjes meer kunt sturen vind ik ook een erg goede suggestie, trouwens. Dat is wel zo fair, want de geblokkeerde persoon kan zich immers niet meer verdedigen (behalve door de ander ook te blokkeren, maar dat zou niet nodig moeten zijn).


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Patholoog schreef:
    Ik vind inderdaad dat als jij iemand blokt, dat je dan ook geen berichten meer naar diegene zou kunnen/mogen sturen, maar ik vind dat je wel tot op een bepaalde hoogte een crewlid zou mogen kunnen blokken. Je kunt best een probleem hebben met een van de crewleden en dan zou je diegene niet mogen blokken, alleen omdat hun naam een ander kleurtje heeft. Misschien best een aangepaste blok? Ik weet niet wat het inhoud om geblokt te worden/iemand te blokken.


    Ik snap je eigenlijk wel. Maar wat bedoel je met een aangepaste blok?
    Wanneer je geblokkeerd wordt kun je geen berichten meer naar die persoon sturen of diens profiel meer zien. Natuurlijk via het forum kunnen jullie elkaars berichten nog wel zien, maar jullie kunnen dan geen PB's of GB's meer naar elkaar sturen.
    Momenteel is het zo dat als jij iemand blokt, dat die persoon dan geen berichten meer naar jou kan sturen of jouw profiel kan bekijken, maar andersom is dit wél het geval. Dat jij het profiel van de persoon die je blokt nog wél kan zien en hem/haar ook gewoon berichten kunt sturen. Dit is wat ik graag anders zie. Dat beide partijen elkaar niet meer kunnen contacteren wanneer ze elkaar geblokt hebben.

    Qua crew: Mods schijnen dus sowieso niet geblokt te kunnen worden. Maar bemiddelaars en bèta's nog wel. En inderdaad, je kunt best een probleem hebben met een bemiddelaar en die dan willen blokken, maar persoonlijk zie ik het gewoon liever worden zoals hoe het dus nu met de mods is. Dat die niet geblokt kunnen worden. En dat crewleden geen users kunnen blokken. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het geen probleem als mensen mij kunnen blokkeren. Maar het zou handig zijn als we alsnog pb's kunnen sturen. Als iemand alle bemiddelaars blokt, kunnen we namelijk nooit bemiddelen met die personen. Ik snap wel dat sommige mensen niet graag hebben als ik of een ander iemand op haar/zijn profiel kan als ze me niet mogen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cwtch schreef:
    (...)

    Ik snap je eigenlijk wel. Maar wat bedoel je met een aangepaste blok?
    Wanneer je geblokkeerd wordt kun je geen berichten meer naar die persoon sturen of diens profiel meer zien. Natuurlijk via het forum kunnen jullie elkaars berichten nog wel zien, maar jullie kunnen dan geen PB's of GB's meer naar elkaar sturen.
    Momenteel is het zo dat als jij iemand blokt, dat die persoon dan geen berichten meer naar jou kan sturen of jouw profiel kan bekijken, maar andersom is dit wél het geval. Dat jij het profiel van de persoon die je blokt nog wél kan zien en hem/haar ook gewoon berichten kunt sturen. Dit is wat ik graag anders zie. Dat beide partijen elkaar niet meer kunnen contacteren wanneer ze elkaar geblokt hebben.

    Qua crew: Mods schijnen dus sowieso niet geblokt te kunnen worden. Maar bemiddelaars en bèta's nog wel. En inderdaad, je kunt best een probleem hebben met een bemiddelaar en die dan willen blokken, maar persoonlijk zie ik het gewoon liever worden zoals hoe het dus nu met de mods is. Dat die niet geblokt kunnen worden. En dat crewleden geen users kunnen blokken. (:


    Ik weet niet.. Ik snap ergens wel dat mods niet geblokkeerd mogen/kunnen worden, maar het is niet fair tegenover de user. Als een mod persoonlijk echt een hinder is voor een persoon, dan zou het niet eerlijk zijn voor die user dat die die mod niet kan blokkeren omdat die user een mod is. Snap je? Ik zie niet echt een mod dat doen, maar er hoeft maar een ruzie of iets te ontstaan. Datzelfde geldt ook voor de bemiddelaars. Desnoods zou ik alleen de admins die vrijheid geven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik weet niet.. Ik snap ergens wel dat mods niet geblokkeerd mogen/kunnen worden, maar het is niet fair tegenover de user. Als een mod persoonlijk echt een hinder is voor een persoon, dan zou het niet eerlijk zijn voor die user dat die die mod niet kan blokkeren omdat die user een mod is. Snap je? Ik zie niet echt een mod dat doen, maar er hoeft maar een ruzie of iets te ontstaan. Datzelfde geldt ook voor de bemiddelaars. Desnoods zou ik alleen de admins die vrijheid geven.


    Vandaar ook de toevoeging met dat de crew geen users kunnen blokkeren. (:
    Of zoals Avandra al aangeeft: Dat men elkaar wel kan blokkeren, maar dat de crew tóch pb's sturen kan naar de persoon die hen geblokkeerd heeft indien nodig. Moet ik misschien ook even in de beginpost aangeven. Maar wel na het avondeten. xd


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben diegene die haar heeft geblokt. Dat kwam omdat mijn bff om hulp vroeg en zij zat alleen te vertellen dat het allemaal nep was en er was een grote ruzie (Zwangerschaps topic) en zij heeft mij ook weer geblokt

    Cwtch schreef:
    (...)

    Vandaar ook de toevoeging met dat de crew geen users kunnen blokkeren. (:
    Of zoals Avandra al aangeeft: Dat men elkaar wel kan blokkeren, maar dat de crew tóch pb's sturen kan naar de persoon die hen geblokkeerd heeft indien nodig. Moet ik misschien ook even in de beginpost aangeven. Maar wel na het avondeten. xd


    Juist niet. Ook volledig blokkeren, bedoel ik.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt