• Hooi! (:



    Oke, misschien is de titel niet geheel duidelijk. Maar daar is de uitleg in deze beginpost dan weer voor! :Y)

    Avandra (onze lieve bemiddelaar) kwam erachter dat ze door iemand geblokkeerd was. Ik reageerde daar weer op met dat ik dat best wel raar vind. Want bemiddelaars zijn er om te helpen wanneer een conflict of iets dergelijks is. Ik ben dan ook van mening dat crewleden niet geblokkeerd moeten kunnen worden. Bèta's misschien wel (niets tegen de bèta's! D: ), doordat zij gaan over de spelling/grammatica controles en wanneer iemand een bèta heeft geblokkeerd maar wel iets nagekeken wil hebben, kan het gewoon worden doorgeschoven naar een andere bèta of heeft de persoon in kwestie gewoon pech. Ik persoonlijk vind dat minder erg dan wanneer iemand bijvoorbeeld alle bemiddelaars en mods heeft geblokkeerd maar er wel een conflict is dat eigenlijk best op een normale manier opgelost kan worden met behulp van bemiddelaar(s).

    Anyways, Avandra vroeg zich af of zij als bemiddelaar zijnde toch misschien wél berichtjes sturen kon naar de persoon die haar heeft geblokkeerd. Ik heb voorgesteld om haar even een kwartiertje te blokkeren, zodat ze het kon uitproberen.

    Wat bleek? Zij kon mij geen berichtjes sturen, maar ik kon (terwijl ik haar had geblokt!) haar met gemak wél berichtjes sturen. Wat betekend dat ik haar eventueel de huid vol zou kunnen schelden zonder dat ze er wat van zou kunnen zeggen. <- Dat heb ik overigens niet gedaan, het is maar even een voorbeeld.

    Daar dan ook een soort 2e suggestie: Dat wanneer je iemand blokt, jij zelf die persoon ook geen berichten meer sturen kan. Je blokkeert de persoon immers niet voor niets, right? (:


    Dus: Crewleden (in ieder geval bemiddelaars en mods denk ik dan ook) kunnen niet geblokkeerd worden, en wanneer je iemand blokt kun jijzelf die persoon ook geen berichten meer sturen.

    Wat vinden jullie hiervan? Graag hoor ik jullie mening. c:



    Edit:
    Nereid schreef:
    Ik vind eerlijk gezegd dat de crew mensen zelf dan ook niet mogen blokkeren

    ^
    Dit is natuurlijk wel iets inderdaad. De crew moet met de users kunnen communiceren en andersom ook. Dus bij deze ook de suggestie dat de crew geen users mogen/kunnen blokkeren. (:


    Edit2:
    Avandra schreef:
    Ik vind het geen probleem als mensen mij kunnen blokkeren. Maar het zou handig zijn als we alsnog pb's kunnen sturen. Als iemand alle bemiddelaars blokt, kunnen we namelijk nooit bemiddelen met die personen. Ik snap wel dat sommige mensen niet graag hebben als ik of een ander iemand op haar/zijn profiel kan als ze me niet mogen.

    ^
    Wat een suggesties toch maar weer van de users! Het worden er steeds meer omtrent het verbeteren van de blokkeerfunctie. Nu ook deze: Men kan wel crewleden blokkeren, maar deze kunnen de persoon die hen geblokkeerd heeft wel gewoon PB's sturen wanneer nodig. Mocht hier misbruik van worden gemaakt door een crewlid kan dit natuurlijk gewoon worden gemeld bij een ander crewlid.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 18:35 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het maakt niet uit wie wie heeft geblokt, het gaat erom dat het huidige blokkeer systeem niet werkt zoals logisch zou zijn.

    En compleet offtopic en zonder als mod te reageren: waarom blokkeer je iemand waar je 'bff' (god wat haat ik die term) woorden mee heeft gehad en jij buiten staat?
    Bemiddelaars hebben een standaardprocedure om te werk te gaan. Als het resultaat niet is wat ze ervan verwacht had, kan ze dat gewoon aangeven, maar er is niet altijd een oplossing te vinden voor een probleem. Zij zijn speciaal geselecteerd door mods én users om hun werk te doen en onpartijdigheid, als één persoon een probleem heeft met een bemiddelaar of welk crewlid dan ook, hoeft een ander ze niet meteen te blokkeren.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Juist niet. Ook volledig blokkeren, bedoel ik.


    Ik denk niet dat -dat handig is. Stel, er is een user die een aantal regels overtreedt, en om een waarschuwing te vermijden, blokt deze user dus alle moderators. De moderators kunnen dan geen actie ondernemen, omdat het profiel niet bekeken kan worden én er geen pb kan worden verstuurd, dus die waarschuwing kan dan niet gegeven worden.
    Ik snap wel dat men de vrijheid wil hebben om crewleden te mogen blokkeren, en ik ben ook van mening dat -dat op de één of andere manier zou moeten kunnen als iemand zich persoonlijk gehinderd voelt door een crewlid, maar het moet ook nog in de prakijk kunnen werken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Voor.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 18:14 ]


    Insanity is all around us.

    Rhaella schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat -dat handig is. Stel, er is een user die een aantal regels overtreedt, en om een waarschuwing te vermijden, blokt deze user dus alle moderators. De moderators kunnen dan geen actie ondernemen, omdat het profiel niet bekeken kan worden én er geen pb kan worden verstuurd, dus die waarschuwing kan dan niet gegeven worden.
    Ik snap wel dat men de vrijheid wil hebben om crewleden te mogen blokkeren, en ik ben ook van mening dat -dat op de één of andere manier zou moeten kunnen als iemand zich persoonlijk gehinderd voelt door een crewlid, maar het moet ook nog in de prakijk kunnen werken.


    In dat (uitzonderlijke) geval, zal er een "hoofd"moderator moeten worden ingeschakeld die niet geblokkeerd kan worden, of moet een admin dat doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    LaMuerte schreef:
    Het maakt niet uit wie wie heeft geblokt, het gaat erom dat het huidige blokkeer systeem niet werkt zoals logisch zou zijn.

    En compleet offtopic en zonder als mod te reageren: waarom blokkeer je iemand waar je 'bff' (god wat haat ik die term) woorden mee heeft gehad en jij buiten staat?
    Bemiddelaars hebben een standaardprocedure om te werk te gaan. Als het resultaat niet is wat ze ervan verwacht had, kan ze dat gewoon aangeven, maar er is niet altijd een oplossing te vinden voor een probleem. Zij zijn speciaal geselecteerd door mods én users om hun werk te doen en onpartijdigheid, als één persoon een probleem heeft met een bemiddelaar of welk crewlid dan ook, hoeft een ander ze niet meteen te blokkeren.


    Ik heb geen eens zin om een discussie met jou aan te gaan

    Patholoog schreef:
    (...)

    Juist niet. Ook volledig blokkeren, bedoel ik.


    Dat vind ik echt een heel dom idee. Het zou logisch zijn als je die moderators kon blokkeren zodat ze niet meer op je profiel kunnen kijken, maar ze moeten je wel een bericht kunnen sturen voor moderatorzaken. Als dit misbruikt wordt, kan die users het nog altijd melden bij andere moderators dat deze mod de functie misbruikt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat vind ik echt een heel dom idee. Het zou logisch zijn als je die moderators kon blokkeren zodat ze niet meer op je profiel kunnen kijken, maar ze moeten je wel een bericht kunnen sturen voor moderatorzaken. Als dit misbruikt wordt, kan die users het nog altijd melden bij andere moderators dat deze mod de functie misbruikt.


    Dit vind ik dan een beter idee.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Beginpost even weer aangepast. Alle tot nu toe gedane suggesties om het blokkeersysteem te verbeteren staan er nu in. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat vind ik echt een heel dom idee. Het zou logisch zijn als je die moderators kon blokkeren zodat ze niet meer op je profiel kunnen kijken, maar ze moeten je wel een bericht kunnen sturen voor moderatorzaken. Als dit misbruikt wordt, kan die users het nog altijd melden bij andere moderators dat deze mod de functie misbruikt.
    Ja precies. Zoiets vind ik ook wel rechtvaardig. Btw, er klopt ook niet iets met het bloksysteem. Ik had Emma geblokt en dat kwam in mijn lijst te staan, maar ze kan wel nog alles zien. De melding is dus volledig verkeerd, want het creëert het gevoel dat je dus wel degelijk 'beschermd' bent tegen die users, terwijl dat dus niet zo is. (We hebben wat geëxperimenteerd vandaag)

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 19:07 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)

    Ik heb geen eens zin om een discussie met jou aan te gaan


    Maar jij startte de discussie weer. Terwijl dat onderwerp niet eens terzake deed en dat Avandra gewoon een voorbeeld was.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mee eens! Oh, nog iets dat me wel wat zou lijken: dat je een berichtje/melding in je inbox krijgt als je geblokt wordt door iemand, eventueel met een reden erbij of zo. Zodat je je niet doodschrikt als je toevallig op die persoon z'n profiel klikt en dan ziet dat je al een tijdje geblokt bent.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dat gaat er denk ik sowieso niet komen, puur om het reden dat het forum overspoelt kan worden met 'die en die heeft me geblokt zonder reden, wat een rotmens!'

    Debbaut schreef:
    (...)

    Maar jij startte de discussie weer. Terwijl dat onderwerp niet eens terzake deed en dat Avandra gewoon een voorbeeld was.


    Dat deed ik niet, ik zei alleen dat ik diegene was die haar had geblokt

    Neighbourhood schreef:
    Mee eens! Oh, nog iets dat me wel wat zou lijken: dat je een berichtje/melding in je inbox krijgt als je geblokt wordt door iemand, eventueel met een reden erbij of zo. Zodat je je niet doodschrikt als je toevallig op die persoon z'n profiel klikt en dan ziet dat je al een tijdje geblokt bent.


    Nouja, ik persoonlijk ben toch wel weer van mening dat het niet noodzakelijk moet zijn om te melden waarom je iemand blokt. Of dat de ander er per se zo snel achter moet komen. Als je het onprettig vindt wegens wat voor reden dan ook dat een bepaald iemand jouw profiel bekijken kan en jou berichtjes kan sturen lijkt het me niet fijn dat als je die persoon blokt, dat er dan direct een berichtje naar die persoon toegestuurd wordt en waarbij je een reden moet toevoegen. Daar kan de andere persoon namelijk heel veel ophef over gaan maken, wat de situatie er niet beter op maakt.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)

    Dat deed ik niet, ik zei alleen dat ik diegene was die haar had geblokt


    En had dat achteraf gezien enig nut dat te vermelden?


    Queer zijn is gewoon alles