• Hallo allemaal,
    Ik merk dat er de laatste tijd wat minder geschreven en gelezen wordt op Quizlet. Nu ben ik op andere schrijfsites iets tegengekomen waarbij men elkaar helpt en feedback geeft door leesgroepen te vormen en het lijkt me leuk om dit hier ook te introduceren.

    Het idee is dat mensen met dezelfde interesses elkaars verhalen gaan lezen en daar feedback op geven. Het is de bedoeling dat die feedback iets meer wordt dan ‘leuk!’ of ‘snel verder!’.

    Elke maand kan men zich voor een leesclub opgeven. Dit mag ook alleen als lezer/feedback gever, maar als je wilt dat jouw verhaal wordt gelezen is het óók de bedoeling dat je de verhalen van je leesgroep leest.

    Ik vermoed dat een leesgroep uit twee tot vier personen zal bestaan, maar dit hangt natuurlijk ontzettend af van het aantal mensen dat deelneemt. In het begin zal het even aftasten zijn, dus ook ik sta zeker open voor ideeën hoe ik dit in een goede vorm kan gieten.

    Je kunt je voor een leesclub opgeven door onderstaande lijst in te vullen:

    Verhaal (met link):
    Fandom/OP:
    Genre:
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag?
    Wat wil je absoluut niet lezen?
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen):


    In principe is het de bedoeling dat je in een maand tijd de verhalen van je leesgroep leest. Het is natuurlijk volkomen logisch als je het niet redt, maar probeer er wel naar te streven, zodat iemand die jou feedback heeft gegeven over een jaar niet nog steeds op jou zit te wachten.
    Leesgroepen mei!
    Het is de bedoeling dat iedereen minstens vijf hoofdstukken van elk verhaal leest en daar feedback over geeft. Meer mag natuurlijk altijd.
    Helaas waren er te weinig mensen die 16+ wilden lezen om het verhaal van Valhalla in te delen, maar als iemand tijd over heeft en daar geen problemen mee heeft, zou het leuk zijn als die naar haar verhaal, Fire isn't meant to fall in love with ice, zou willen kijken!

    Leesgroep 1:
    Maaaartje – Het drakenvuur
    DolGuldur – Leviathan
    Mmonroe – De wind der heidenen
    Hephaestus – Geen verhaal

    Leesgroep 2:
    Ainigma – The wolf and her hunter
    Dylazing – Zwarte Dagen
    Rechtertwix – Geen verhaal

    Leesgroep 3:
    Melizsa – I will survive the Hunger Games
    BoromirOfGondor – Draken brengen geluk
    MLQNT – Geen verhaal
    Oakheart - Geen verhaal

    Mocht je ook graag feedback willen geven, maar je vergeten zijn in te schrijven dan kun je gewoon aangeven bij welke leesgroep ik je kan zetten.
    Heb je feedback van iemand ontvangen? Laat het dan even aan mij weten!
    Opgegeven verhalen voor de maand juni
    Fire isn't meant to fall in love with ice van Valhalla [OP, romantiek, drama, 18+]

    Lezers zonder verhalen

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 11:56 ]

    Zou je mee willen doen?

    57.1% (24 stemmen)
     
    Ja, ik zou het fijn vinden om feedback van anderen te krijgen op mijn verhaal.

    16.7% (7 stemmen)
     
    Ja, ik help anderen graag.

    2.4% (1 stem)
     
    Nee, ik lees of schrijf eigenlijk niet op Quizlet.

    23.8% (10 stemmen)
     
    Misschien later, ik heb er nu geen tijd voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Whatsapp schreef:
    Ik ben een blind kind, don't be mad.

    Mag ik ook mensen helpen en lezen, zonder zelf te schrijven?


    Jaa, dat mag. Enkel als je wil dat iemand jouw verhaal beoordeelt, dien je zelf ook wat te lezen ;3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Histoire schreef:
    Ik heb er zelf nu even geen tijd voor, maar ik wil wel even laten weten, dat dit echt een heel leuk initiatief is! (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Whatsapp schreef:
    Ik ben een blind kind, don't be mad.

    Mag ik ook mensen helpen en lezen, zonder zelf te schrijven?


    Was precies mijn vraag. Nou. Ik zal me binnenkort wel aanmelden, denk ik ^^


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Verhaal (met link): Op het moment nog geen op Quizlet. Ik zal het wel melden als ik hem online zet!
    Fandom/OP: OP
    Genre: Drama, romantiek, OP.
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? Harry Potter, The Hunger Games, OP, Drama, Romantiek, Misdaad
    Wat wil je absoluut niet lezen? 5 Seconds of Summer, Justin Bieber, Tokio Hotel, One Direction, Justin Bieber

    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen): 4 per maand? Elke week eentje dus? :)


    oh darling

    Ik heb nog niet echt nagedacht over het aantal hoofdstukken dat jullie hebben opgegeven. Als jullie 5000 woorden opgeven, gaan jullie er dan van uit dat jullie van ieder verhaal in je leesgroep (2 of 3 andere verhalen) zoveel woorden lezen, of in totaal? (Dan zouden het dus maar 2 hoofdstukken ofzo zijn per verhaal).

    [ bericht aangepast op 23 april 2015 - 15:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Haha doe dan maar wat meer, wat raad je me aan? :')


    oh darling

    MLQNT schreef:
    Haha doe dan maar wat meer, wat raad je me aan? :')

    Je bent me net voor haha, ik heb mijn reactie aangepast en de vraag even in zijn algemeen gesteld. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    DolGuldur schreef:
    Ik heb nog niet echt nagedacht over het aantal hoofdstukken dat jullie hebben opgegeven. Als jullie 5000 woorden opgeven, gaan jullie er dan van uit dat jullie van ieder verhaal in je leesgroep (2 of 3 andere verhalen) zoveel woorden lezen, of in totaal? (Dan zouden het dus maar 2 hoofdstukken ofzo zijn per verhaal).


    Bij mij zou dat per verhaal zijn. Ik zal het ook bij het invullijstje zetten.
    Dan beland ik even bij mijn vraag. Verwacht je dan dat wij dat aantal hoofdstukken of woorden in een maand lezen, of...?


    16 - 09 - '17

    DolGuldur schreef:
    Ik heb nog niet echt nagedacht over het aantal hoofdstukken dat jullie hebben opgegeven. Als jullie 5000 woorden opgeven, gaan jullie er dan van uit dat jullie van ieder verhaal in je leesgroep (2 of 3 andere verhalen) zoveel woorden lezen, of in totaal? (Dan zouden het dus maar 2 hoofdstukken ofzo zijn per verhaal).


    Per verhaal, in mijn geval


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Dylazing schreef:
    (...)

    Bij mij zou dat per verhaal zijn. Ik zal het ook bij het invullijstje zetten.
    Dan beland ik even bij mijn vraag. Verwacht je dan dat wij dat aantal hoofdstukken of woorden in een maand lezen, of...?

    Verwachten is een groot woord, maar ik ga het wel proberen in te delen aan de hand van het aantal hoofdstukken dat iemand wil lezen/gelezen wil hebben. Of dat gaat lukken is natuurlijk een tweede vraag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik dien zelf geen verhaal in. ^^


    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? One Direction, Justin Bieber, Bromances (in One Direction), Harry Potter, OP, Drama en Thriller.
    Wat wil je absoluut niet lezen? LOTR, The Hobbit, Avatar, 5SOS, Tokio Hotel, Sci-Fi (in de vorm van elfjes etc.)
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen): Idk really.

    [ bericht aangepast op 23 april 2015 - 19:51 ]


    wat was dit ookalweer

    Ik zal ook even een verhaal opgeven. (:
    Verhaal (met link): Leviathan
    Fandom/OP: OP
    Genre: Avontuur, historisch, drama.
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? Hobbit, LOTR, Mazerunner, PotC, Hungergames, Divergent, GoT, OUAT, HP, avontuur, fantasy, historisch.
    Wat wil je absoluut niet lezen? Voor het geven van feedback maakt dat me niet heel veel uit.
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen): Vijf hoofdstukken per verhaal.

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 11:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Verhaal (met link): http://www.quizlet.nl/stories/148119/het-drakenvuur--the-hobbit--herschreven/
    Fandom/OP: The Hobbit/Lotr
    Genre: Fantasy, fanfictie
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? Thr Hobbit/Lotr, HP, The hungergames, the iron fey, Pirates of the caribbean, divergent, genre Fantasy, fanfictie
    Wat wil je absoluut niet lezen? fanfics over bands, band personen, Tokio Hotel, voetbal, manga, 16+, 18+, horror, etc.
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen?
    Stuk of 10-15

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 11:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maaaartje schreef:
    Verhaal (met link): http://www.quizlet.nl/stories/148119/het-drakenvuur--the-hobbit--herschreven/
    Fandom/OP: The Hobbit/Lotr
    Genre: Fantasy, fanfictie
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? Thr Hobbit/Lotr, HP, The hungergames, the iron fey, Pirates of the caribbean, divergent, genre Fantasy, fanfictie
    Wat wil je absoluut niet lezen? fanfics over bands, band personen, Tokio Hotel, voetbal, manga, 16+, 18+, horror, etc.
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen?
    Stuk of 10-15

    Wil je in totaal 10-15 (dus 5 per verhaal - meer mag altijd natuurlijk) of per verhaal 10-15? (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat een goed idee! Op het moment ben ik nog niet bezig met een verhaal van mezelf, maar ik wil best die van anderen lezen en feedback erop geven!

    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? Harry Potter, Twilight, The Hunger Games, Divergent, The Maze Runner, Pretty Little Liars, Gone, Percy Jackson, Heroes of Olympus. Alle genres eigenlijk wel.
    Wat wil je absoluut niet lezen? Fanfictions over 1D, Tokio Hotel, eigenlijk alle bands, manga.
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? Maakt mij absoluut niet uit, maar als het er een stuk of 30 zijn verwacht niet dat ik binnen een uur alles uit heb.


    “A queen will always turn pain into power.”