• Hallo allemaal,
    Ik merk dat er de laatste tijd wat minder geschreven en gelezen wordt op Quizlet. Nu ben ik op andere schrijfsites iets tegengekomen waarbij men elkaar helpt en feedback geeft door leesgroepen te vormen en het lijkt me leuk om dit hier ook te introduceren.

    Het idee is dat mensen met dezelfde interesses elkaars verhalen gaan lezen en daar feedback op geven. Het is de bedoeling dat die feedback iets meer wordt dan ‘leuk!’ of ‘snel verder!’.

    Elke maand kan men zich voor een leesclub opgeven. Dit mag ook alleen als lezer/feedback gever, maar als je wilt dat jouw verhaal wordt gelezen is het óók de bedoeling dat je de verhalen van je leesgroep leest.

    Ik vermoed dat een leesgroep uit twee tot vier personen zal bestaan, maar dit hangt natuurlijk ontzettend af van het aantal mensen dat deelneemt. In het begin zal het even aftasten zijn, dus ook ik sta zeker open voor ideeën hoe ik dit in een goede vorm kan gieten.

    Je kunt je voor een leesclub opgeven door onderstaande lijst in te vullen:

    Verhaal (met link):
    Fandom/OP:
    Genre:
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag?
    Wat wil je absoluut niet lezen?
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen):


    In principe is het de bedoeling dat je in een maand tijd de verhalen van je leesgroep leest. Het is natuurlijk volkomen logisch als je het niet redt, maar probeer er wel naar te streven, zodat iemand die jou feedback heeft gegeven over een jaar niet nog steeds op jou zit te wachten.
    Leesgroepen mei!
    Het is de bedoeling dat iedereen minstens vijf hoofdstukken van elk verhaal leest en daar feedback over geeft. Meer mag natuurlijk altijd.
    Helaas waren er te weinig mensen die 16+ wilden lezen om het verhaal van Valhalla in te delen, maar als iemand tijd over heeft en daar geen problemen mee heeft, zou het leuk zijn als die naar haar verhaal, Fire isn't meant to fall in love with ice, zou willen kijken!

    Leesgroep 1:
    Maaaartje – Het drakenvuur
    DolGuldur – Leviathan
    Mmonroe – De wind der heidenen
    Hephaestus – Geen verhaal

    Leesgroep 2:
    Ainigma – The wolf and her hunter
    Dylazing – Zwarte Dagen
    Rechtertwix – Geen verhaal

    Leesgroep 3:
    Melizsa – I will survive the Hunger Games
    BoromirOfGondor – Draken brengen geluk
    MLQNT – Geen verhaal
    Oakheart - Geen verhaal

    Mocht je ook graag feedback willen geven, maar je vergeten zijn in te schrijven dan kun je gewoon aangeven bij welke leesgroep ik je kan zetten.
    Heb je feedback van iemand ontvangen? Laat het dan even aan mij weten!
    Opgegeven verhalen voor de maand juni
    Fire isn't meant to fall in love with ice van Valhalla [OP, romantiek, drama, 18+]

    Lezers zonder verhalen

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 11:56 ]

    Zou je mee willen doen?

    57.1% (24 stemmen)
     
    Ja, ik zou het fijn vinden om feedback van anderen te krijgen op mijn verhaal.

    16.7% (7 stemmen)
     
    Ja, ik help anderen graag.

    2.4% (1 stem)
     
    Nee, ik lees of schrijf eigenlijk niet op Quizlet.

    23.8% (10 stemmen)
     
    Misschien later, ik heb er nu geen tijd voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Super idee! Ik zou graag meedoen, maar heb er momenteel niet de tijd voor. Hopelijk later wel. ^^


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Even mt, ik ga eerst mijn verhaal verder uitdenken voordat ik m plaats ^^


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Even mt maar ik wil hier zeker wel aan meedoen.
    Een vraagje: met aantal hoofdstukken dat je wil lezen, bedoel je dan in die maand of hoe bedoel je dat precies?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    De leesclubs zijn voor één maand. Daarna worden er weer nieuwe clubs gevormd met andere verhalen.
    Het kan natuurlijk voorkomen dat het niet in één maand lukt en dan kun je het gerust de maand erna ook doen, maar het is niet de bedoeling dat je er een jaar over doet terwijl een ander het wel voor jou "op tijd" af heeft. (:

    Dit om te voorkomen dat jij wel je best doet om een ander feedback te geven, maar er niets voor terugkrijgt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Event MT c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wat zijn de ''clubs'' nou eigenlijk?
    Ik welke zit ik dan?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    echt een leuk idee! Ik zou me nog graag willen inschrijven als dat gaat!

    Verhaal (met link): de wind der heidenen (http://www.quizlet.nl/stories/149475/de-wind-der-heidenen/)

    Fandom/OP: OP

    Genre: Drama, Romantiek, Historisch

    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? fanfiction van thé hobbit, tokio hotel, LotR, bands, divergent. OP verhalen over verraad, liefde, drama

    Wat wil je absoluut niet lezen? Liever lees ik geen verhalen die uitsluitend over dieren gaan, thé mazen runner, hunger games en verhalen die veel 16+ gedeeltes bevatten.

    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? Maakt me niet heel veel uit, zo veel als een verhaal heeft.


    Show me how to lie, you're getting better all the time

    Leuk idee!
    Ik kijk nog wel of ik meedoe. (:


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    Maaaartje schreef:
    Wat zijn de ''clubs'' nou eigenlijk?
    Ik welke zit ik dan?

    Die maak ik na 1 mei. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Okii


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ik wacht nog een maandje :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik vind dit een heel leuk idee. Meestal krijg je wel leuke reacties op verhalen, maar niet echt feedback. Ik ga er eens over denken of ik ook een verhaal heb waarmee ik mee wil doen. Ik ga me sowieso nog wel opgeven als lezer.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik verwacht niet dat veel mensen mijn verhaal willen lezen, dus als er niet genoeg mensen zijn, wil ik ook wel wachten en later een keer meedoen, als er meerdere edgy verhalen meedoen. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mensen dingen lezen die ze niet fijn vinden.

    Gezien er al 5 mensen zijn die liever geen 16+ lezen.

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 20:44 ]

    Verhaal (met link): http://www.quizlet.nl/stories/148905/i-will-survive--the-hungergames/
    Fandom/OP: The Hungergames
    Genre: fanfictie
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? HP, The hungergames, divergent. genre: Fantasy, Fanfictie, Romantiek
    Wat wil je absoluut niet lezen? 16/18+, Tokio Hotel, horror
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen?
    Stuk of 10


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Valhalla schreef:
    Ik verwacht niet dat veel mensen mijn verhaal willen lezen, dus als er niet genoeg mensen zijn, wil ik ook wel wachten en later een keer meedoen, als er meerdere edgy verhalen meedoen. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mensen dingen lezen die ze niet fijn vinden.

    Gezien er al 5 mensen zijn die liever geen 16+ lezen.


    Ik vind het op zich een heel leuk verhaal, met geweldige faceclaims! Maar ik zou het niet snel lezen om dezelfde reden dat ik de meeste 16+/18+ verhalen niet lees. Namelijk omdat het naar mijn mening te vluchtig en te 'licht' geschreven is. Dat licht natuurlijk ook gewoon aan schrijfstijl en ik houd toevallig van details :3.


    We've lived in the shadows for far too long.