• Hallo allemaal,
    Ik merk dat er de laatste tijd wat minder geschreven en gelezen wordt op Quizlet. Nu ben ik op andere schrijfsites iets tegengekomen waarbij men elkaar helpt en feedback geeft door leesgroepen te vormen en het lijkt me leuk om dit hier ook te introduceren.

    Het idee is dat mensen met dezelfde interesses elkaars verhalen gaan lezen en daar feedback op geven. Het is de bedoeling dat die feedback iets meer wordt dan ‘leuk!’ of ‘snel verder!’.

    Elke maand kan men zich voor een leesclub opgeven. Dit mag ook alleen als lezer/feedback gever, maar als je wilt dat jouw verhaal wordt gelezen is het óók de bedoeling dat je de verhalen van je leesgroep leest.

    Ik vermoed dat een leesgroep uit twee tot vier personen zal bestaan, maar dit hangt natuurlijk ontzettend af van het aantal mensen dat deelneemt. In het begin zal het even aftasten zijn, dus ook ik sta zeker open voor ideeën hoe ik dit in een goede vorm kan gieten.

    Je kunt je voor een leesclub opgeven door onderstaande lijst in te vullen:

    Verhaal (met link):
    Fandom/OP:
    Genre:
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag?
    Wat wil je absoluut niet lezen?
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen):


    In principe is het de bedoeling dat je in een maand tijd de verhalen van je leesgroep leest. Het is natuurlijk volkomen logisch als je het niet redt, maar probeer er wel naar te streven, zodat iemand die jou feedback heeft gegeven over een jaar niet nog steeds op jou zit te wachten.
    Leesgroepen mei!
    Het is de bedoeling dat iedereen minstens vijf hoofdstukken van elk verhaal leest en daar feedback over geeft. Meer mag natuurlijk altijd.
    Helaas waren er te weinig mensen die 16+ wilden lezen om het verhaal van Valhalla in te delen, maar als iemand tijd over heeft en daar geen problemen mee heeft, zou het leuk zijn als die naar haar verhaal, Fire isn't meant to fall in love with ice, zou willen kijken!

    Leesgroep 1:
    Maaaartje – Het drakenvuur
    DolGuldur – Leviathan
    Mmonroe – De wind der heidenen
    Hephaestus – Geen verhaal

    Leesgroep 2:
    Ainigma – The wolf and her hunter
    Dylazing – Zwarte Dagen
    Rechtertwix – Geen verhaal

    Leesgroep 3:
    Melizsa – I will survive the Hunger Games
    BoromirOfGondor – Draken brengen geluk
    MLQNT – Geen verhaal
    Oakheart - Geen verhaal

    Mocht je ook graag feedback willen geven, maar je vergeten zijn in te schrijven dan kun je gewoon aangeven bij welke leesgroep ik je kan zetten.
    Heb je feedback van iemand ontvangen? Laat het dan even aan mij weten!
    Opgegeven verhalen voor de maand juni
    Fire isn't meant to fall in love with ice van Valhalla [OP, romantiek, drama, 18+]

    Lezers zonder verhalen

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 11:56 ]

    Zou je mee willen doen?

    57.1% (24 stemmen)
     
    Ja, ik zou het fijn vinden om feedback van anderen te krijgen op mijn verhaal.

    16.7% (7 stemmen)
     
    Ja, ik help anderen graag.

    2.4% (1 stem)
     
    Nee, ik lees of schrijf eigenlijk niet op Quizlet.

    23.8% (10 stemmen)
     
    Misschien later, ik heb er nu geen tijd voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je mag zelf kiezen of je per hoofdstuk feedback geeft of in een keer. Eigenlijk schrijf je dus gewoon wat je van het verhaal vindt en dat beslaat verschillende aspecten: de schrijfstijl, de spelling, de personages, het onderwerp etc. Je geeft aan wat je goed vond en wat misschien beter kan en dat probeer je zo vriendelijk en opbouwend mogelijk te verwoorden. Zo zie ik het voor me. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik kan wel tegen een beetje kritiek. Kritiek werkt alleen maar in je voordeel, want dan kan je ergens aan werken. Dus kom maar op denk ik dan? Ik heb hier niet veel aan als ik alleen maar lieve reacties/reviews krijg en niet op mijn fouten gewezen wordt :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Dat vriendelijk, ik werk eraan, maar het luk niet heel goed.. ik ben best hard eigenlijk... ik hoop dat je dr tegen kan... :$


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maaaartje schreef:
    Dat vriendelijk, ik werk eraan, maar het luk niet heel goed.. ik ben best hard eigenlijk... ik hoop dat je dr tegen kan... :$

    Je kunt best hard zijn, als de ander er maar wat aan heeft. Met zinnen als 'Je verhaal is gewoon kut en er klopt geen reet van' is bijvoorbeeld niemand geholpen, maar dat begrijp je zelf vast wel. :'D

    Maar goed, je hoeft je voor mij niet in te houden, hoor. Ik ben wel wat gewend en eerlijk is eerlijk - bij uitgeverijen is de feedback ook lang niet altijd even vriendelijk geformuleerd. Maar we zijn wel allemaal hobby-schrijvers en niemand vindt het leuk om alleen maar te worden afgekraakt.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 16:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nee dat klopt. Volgens mij ben ik ook wel lief geweest.. Toch??
    Mijn eerste feedback staat er! Ik hoop dat je er wat aan hebt!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    DolGuldur schreef:
    Je mag zelf kiezen of je per hoofdstuk feedback geeft of in een keer. Eigenlijk schrijf je dus gewoon wat je van het verhaal vindt en dat beslaat verschillende aspecten: de schrijfstijl, de spelling, de personages, het onderwerp etc. Je geeft aan wat je goed vond en wat misschien beter kan en dat probeer je zo vriendelijk en opbouwend mogelijk te verwoorden. Zo zie ik het voor me. (:

    Ja hier liep ik dus tegenaan, omdat mensen na mijn feedback pas zeiden dat ze echt alleen iets over de schrijfstijl wilden horen.

    Overigens denk ik dat niet alles per se vriendelijk verwoord moet worden, zolang het niet beledigend is. En 'ik vind' wil ook nog wel eens helpen als je bijvoorbeeld iets over de verhaallijn wil zeggen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    DolGuldur schreef:
    (...)
    Wil je in totaal 10-15 (dus 5 per verhaal - meer mag altijd natuurlijk) of per verhaal 10-15? (:


    Haha ik zie dit nu pas xD ik was vergeten hoeveel hoofdstukken ik wilde lezen want ik... whatever
    Per verhaal 10 tot 15. Hangt er van af of ik me interesseer voor het verhaal. Omy dat klinkt echt gemeen.. Ik bedoel als ik het verhaal echt prut vind, dan ga ik nog gewoon wel netjes feedback geven, maar dan stop ik bij de 10. Vind ik het suuuuuuperleuk dan ga ik door tot 15. Savvy?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oakheart schreef:
    (...)
    Ja hier liep ik dus tegenaan, omdat mensen na mijn feedback pas zeiden dat ze echt alleen iets over de schrijfstijl wilden horen.

    Overigens denk ik dat niet alles per se vriendelijk verwoord moet worden, zolang het niet beledigend is. En 'ik vind' wil ook nog wel eens helpen als je bijvoorbeeld iets over de verhaallijn wil zeggen.


    Oh ja. ja inderdaad.
    Ah das wel balen..


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wat mij betreft mag je overal feedback over geven. Het is altijd aan de schrijver zelf of hij er iets mee gaat doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ga zodadelijk meteen lezen. Al eens even een bladeijzer gezet zodat ik de verhalen snel vind. Ik heb dr zin in!


    Show me how to lie, you're getting better all the time

    MT


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Voor de mensen uit Leesgroep 1: ik ben tot woensdag op vakantie en zal dus dan nog geen feedbacks en dergelijke kunnen geven, maar ik zal daarna zo snel mogelijk alles lezen!


    “A queen will always turn pain into power.”

    Okee


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik heb al feedback gekregen van Ainigma (:


    16 - 09 - '17

    Super! (:


    Every villain is a hero in his own mind.