• Hallo allemaal,
    Ik merk dat er de laatste tijd wat minder geschreven en gelezen wordt op Quizlet. Nu ben ik op andere schrijfsites iets tegengekomen waarbij men elkaar helpt en feedback geeft door leesgroepen te vormen en het lijkt me leuk om dit hier ook te introduceren.

    Het idee is dat mensen met dezelfde interesses elkaars verhalen gaan lezen en daar feedback op geven. Het is de bedoeling dat die feedback iets meer wordt dan ‘leuk!’ of ‘snel verder!’.

    Elke maand kan men zich voor een leesclub opgeven. Dit mag ook alleen als lezer/feedback gever, maar als je wilt dat jouw verhaal wordt gelezen is het óók de bedoeling dat je de verhalen van je leesgroep leest.

    Ik vermoed dat een leesgroep uit twee tot vier personen zal bestaan, maar dit hangt natuurlijk ontzettend af van het aantal mensen dat deelneemt. In het begin zal het even aftasten zijn, dus ook ik sta zeker open voor ideeën hoe ik dit in een goede vorm kan gieten.

    Je kunt je voor een leesclub opgeven door onderstaande lijst in te vullen:

    Verhaal (met link):
    Fandom/OP:
    Genre:
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag?
    Wat wil je absoluut niet lezen?
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen):


    In principe is het de bedoeling dat je in een maand tijd de verhalen van je leesgroep leest. Het is natuurlijk volkomen logisch als je het niet redt, maar probeer er wel naar te streven, zodat iemand die jou feedback heeft gegeven over een jaar niet nog steeds op jou zit te wachten.
    Leesgroepen mei!
    Het is de bedoeling dat iedereen minstens vijf hoofdstukken van elk verhaal leest en daar feedback over geeft. Meer mag natuurlijk altijd.
    Helaas waren er te weinig mensen die 16+ wilden lezen om het verhaal van Valhalla in te delen, maar als iemand tijd over heeft en daar geen problemen mee heeft, zou het leuk zijn als die naar haar verhaal, Fire isn't meant to fall in love with ice, zou willen kijken!

    Leesgroep 1:
    Maaaartje – Het drakenvuur
    DolGuldur – Leviathan
    Mmonroe – De wind der heidenen
    Hephaestus – Geen verhaal

    Leesgroep 2:
    Ainigma – The wolf and her hunter
    Dylazing – Zwarte Dagen
    Rechtertwix – Geen verhaal

    Leesgroep 3:
    Melizsa – I will survive the Hunger Games
    BoromirOfGondor – Draken brengen geluk
    MLQNT – Geen verhaal
    Oakheart - Geen verhaal

    Mocht je ook graag feedback willen geven, maar je vergeten zijn in te schrijven dan kun je gewoon aangeven bij welke leesgroep ik je kan zetten.
    Heb je feedback van iemand ontvangen? Laat het dan even aan mij weten!
    Opgegeven verhalen voor de maand juni
    Fire isn't meant to fall in love with ice van Valhalla [OP, romantiek, drama, 18+]

    Lezers zonder verhalen

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 11:56 ]

    Zou je mee willen doen?

    57.1% (24 stemmen)
     
    Ja, ik zou het fijn vinden om feedback van anderen te krijgen op mijn verhaal.

    16.7% (7 stemmen)
     
    Ja, ik help anderen graag.

    2.4% (1 stem)
     
    Nee, ik lees of schrijf eigenlijk niet op Quizlet.

    23.8% (10 stemmen)
     
    Misschien later, ik heb er nu geen tijd voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ainigma schreef:
    (...)

    Ik vind het op zich een heel leuk verhaal, met geweldige faceclaims! Maar ik zou het niet snel lezen om dezelfde reden dat ik de meeste 16+/18+ verhalen niet lees. Namelijk omdat het naar mijn mening te vluchtig en te 'licht' geschreven is. Dat licht natuurlijk ook gewoon aan schrijfstijl en ik houd toevallig van details :3.

    Dat is fijn om te horen/lezen (:
    Het klopt inderdaad dat de meeste 16+/18+ verhalen te simpel geschreven zijn. Maar niet iedereen krijgt het zo makkelijk uit zijn vingers, natuurlijk. Dat kan ik begrijpen.

    De leesgroepen zijn bekend!

    Het is de bedoeling dat iedereen minstens vijf hoofdstukken van elk verhaal leest en daar feedback over geeft. Meer mag natuurlijk altijd.
    Helaas waren er te weinig mensen die 16+ wilden lezen om het verhaal van Valhalla in te delen, maar als iemand tijd over heeft en daar geen problemen mee heeft, zou het leuk zijn als die naar haar verhaal, Fire isn't meant to fall in love with ice, zou willen kijken!

    Leesgroep 1:
    Maaaartje – Het drakenvuur
    DolGuldur – Leviathan
    Mmonroe – De wind der heidenen
    Hephaestus – Geen verhaal

    Leesgroep 2:
    Ainigma – The wolf and her hunter
    Dylazing – Zwarte Dagen
    Rechtertwix – Geen verhaal

    Leesgroep 3:
    Melizsa – I will survive the Hunger Games
    BoromirOfGondor – Draken brengen geluk
    MLQNT – Geen verhaal
    Oakheart - Geen verhaal

    Mocht je ook graag feedback willen geven, maar je vergeten zijn in te schrijven dan kun je gewoon aangeven bij welke leesgroep ik je kan zetten.

    Heb je feedback van iemand ontvangen? Laat het dan even aan mij weten!

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 11:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wil het verhaal van Valhalla wel lezen. Het is niet echt mijn genre, maar ik vind het ook niet zo erg.
    Gaat de feedback via pb?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Oakheart schreef:
    Ik wil het verhaal van Valhalla wel lezen. Het is niet echt mijn genre, maar ik vind het ook niet zo erg.
    Gaat de feedback via pb?


    Daar heb ik niet over nagedacht. Wat mij betreft mag het ook gewoon op de voorpagina van de story, maar dat je er dan bij zet 'Deze feedback is gebaseerd op de eerste x hoofdstukken. Wie weet trekt het andere lezers. c;

    De schrijver kan er altijd voor kiezen om de feedback weg te halen, maar ik vind het zelf wel fijn om te zien hoe serieus het feedback geven wordt genomen.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 10:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dolguldur ik wil jouw verhaal wel feedback geven.
    Of is het de bedoeling dat we dat doen van alle verhalen im de club?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maaaartje schreef:
    Dolguldur ik wil jouw verhaal wel feedback geven.
    Of is het de bedoeling dat we dat doen van alle verhalen im de club?

    Jep. (:

    Wij hebben er eentje meer dan de anderen, maar dat is niet anders.
    Al zijn het er nog maar twee, haha.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 11:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Okee


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zet mij trouwens ook maar in leesgroep 3, zonder verhaal.
    Draken brengen geluk wilde ik sowieso al gaan lezen xD en the hunger games liggen me ook wel.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Oakheart schreef:
    Zet mij trouwens ook maar in leesgroep 3, zonder verhaal.
    Draken brengen geluk wilde ik sowieso al gaan lezen xD en the hunger games liggen me ook wel.


    Okee (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wil het verhaal van Valhalla wel lezen hoor! Ik ben er net achter gekomen dat mijn verhaal ook vrij 16/18+ word. Er komt sowieso drugs aan te pas, en misschien ook sex. Dat wil ik niet zomaar iedereen aandoen die daar geen behoefte aan heeft haha.


    oh darling

    Tenzij de rest van mijn groep er geen moeite mee heeft.


    oh darling

    Oakheart schreef:
    Zet mij trouwens ook maar in leesgroep 3, zonder verhaal.
    Draken brengen geluk wilde ik sowieso al gaan lezen xD en the hunger games liggen me ook wel.


    Dat is leuk om te horen! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.


    OT: hoe versturen we de feedback? Via PB?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Oakheart schreef:
    Ik wil het verhaal van Valhalla wel lezen. Het is niet echt mijn genre, maar ik vind het ook niet zo erg.
    Gaat de feedback via pb?


    Daar heb ik niet over nagedacht. Wat mij betreft mag het ook gewoon op de voorpagina van de story, maar dat je er dan bij zet 'Deze feedback is gebaseerd op de eerste x hoofdstukken. Wie weet trekt het andere lezers. c;

    De schrijver kan er altijd voor kiezen om de feedback weg te halen, maar ik vind het zelf wel fijn om te zien hoe serieus het feedback geven wordt genomen


    Every villain is a hero in his own mind.

    Misschien is het een idee dat mensen aan kunnen geven of ze spellingsfouten, of schrijfstijl feedback willen.

    Ik krijg namelijk net een berichtje van iemand die ik feedback gegeven heb, dat de schrijvers van dat verhaal liever niet op spellingsfouten gewezen worden. Op zich lijkt het me handig om het van te voren te weten als iemand alleen op bepaalde punten feedback wil. Als mensen mij zeggen dat de fouten ze 'niets kunnen schelen' doe ik ook liever niet de moeite om helder uit te leggen hoe het moet.

    Misschien is het alleen nodig om het erbij te zetten als mensen specifiek iets niet of wel willen horen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om alle nuttige feedback ging die je kon bedenken.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Oakheart schreef:
    Misschien is het een idee dat mensen aan kunnen geven of ze spellingsfouten, of schrijfstijl feedback willen.

    Ik krijg namelijk net een berichtje van iemand die ik feedback gegeven heb, dat de schrijvers van dat verhaal liever niet op spellingsfouten gewezen worden. Op zich lijkt het me handig om het van te voren te weten als iemand alleen op bepaalde punten feedback wil. Als mensen mij zeggen dat de fouten ze 'niets kunnen schelen' doe ik ook liever niet de moeite om helder uit te leggen hoe het moet.

    Misschien is het alleen nodig om het erbij te zetten als mensen specifiek iets niet of wel willen horen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om alle nuttige feedback ging die je kon bedenken.


    Dat zou kunnen inderdaad.
    Maar als je er niet tegen kan dat er op je fouten word gewezen, is dit misschien geen goed idee voor je.
    Zelf heb ik op een site gezeten waar je hele harde kritiek kreeg, dus ik kan wel tegen een (kritiek) stootje. Maar dat betekent ook dat ik best hard kan zijn. Onder het motto:''Zachte heelmeesters maken stinkende wonden'' Ik heb er heel veel van geleerd en mijn schrijven is er heel erg op vooruit gegaan.
    De feedback kan toch ook gewoon onder het hoofdstuk zelf? Anders is het voor de lezer en de schrijver best irritant om steeds terug te moeten gaan naar het verhaal op te kijken van: 'Echt? heb ik die fout gemaakt? Wat dom!' (ik weet niet of anderen dat doen, ik in ieder geval wel)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.