• Eerste semifinal (19 mei)
    Klik hier voor de afspeellijst

    Moldavië: Eduard Romanyuta – I want your love
    Armenië: Genealogy – Face The Shadow
    België: Loïc Nottet – Rhythm Inside
    Nederland: Trijntje Oosterhuis – Walk Along
    Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää
    Griekenland: Maria Elena Kyriakou – One last breath
    Estland: Elina & Stig – Goodbye to yesterday
    Macedonië: Daniel Kajmakoski – Autumn Leaves
    Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
    Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
    Wit-Rusland: Uzari & Maimuna – Time
    Rusland: Polina Gagarina – A Million Voices
    Denemarken: Anti Social Media – The way you are
    Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
    Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again
    Georgië: Nina Sublati – Warrior

    Tweede semifinal (21 mei)
    Klik hier voor de afspeellijst

    Litouwen: Monika & Vaidas – This Time
    Ierland: Molly Sterling – Playing With Numbers
    San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini – Chain of Lights
    Montenegro: Knez – Adio
    Malta: Amber – Warrior
    Noorwegen: Mørland & Debrah Scarlett – A monster like me
    Portugal: Leonor Andrade – Há um mar que nos separa
    Tsjechië: Marta Jandová & Václav Noid Bárta – Hope Never Dies
    Israël: Nadav Guedj – Golden Boy
    Letland: Aminata – Love Injected
    Azerbeidzjan: Elnur Huseynov – Hour Of The Wolf
    IJsland: María Ólafsdóttir – Unbroken
    Zweden: Måns Zelmerlöw – Heroes
    Zwitserland: Mélanie René – Time to shine
    Cyprus: Giannis Karagiannis – One Thing I Should Have Done
    Slovenië: Maraaya – Here for you
    Polen: Monika Kuszyńska – In The Name of Love

    Finale (23 mei)
    Klik hier voor de afspeellijst

    Australië: Guy Sebastian – Tonight Again
    Duitsland: Ann Sophie – Black smoke
    Frankrijk: Lisa Angell – N’oubliez pas
    Italië: Il Volo – Grande Amore
    Oostenrijk: The Makemakes – I Am Yours
    Spanje: Edurne – Amanecer
    Verenigd Koninkrijk: Electro Velvet – Still in love with you
    Armenië: Genealogy – Face The Shadow
    België: Loïc Nottet – Rhythm Inside
    Griekenland: Maria Elena Kyriakou – One last breath
    Estland: Elina & Stig – Goodbye to yesterday
    Servië: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
    Hongarije: Boggie – Wars for Nothing
    Rusland: Polina Gagarina – A Million Voices
    Albanië: Elhaida Dani – I’m Alive
    Roemenië: Voltaj – De la capăt – All Over Again
    Georgië: Nina Sublati – Warrior
    Litouwen: Monika & Vaidas – This Time
    Montenegro: Knez – Adio
    Noorwegen: Mørland & Debrah Scarlett – A monster like me
    Israël: Nadav Guedj – Golden Boy
    Letland: Aminata – Love Injected
    Azerbeidzjan: Elnur Huseynov – Hour Of The Wolf
    Zweden: Måns Zelmerlöw – Heroes
    Cyprus: Giannis Karagiannis – One Thing I Should Have Done
    Slovenië: Maraaya – Here for you
    Polen: Monika Kuszyńska – In The Name of Love



    Het is bijna weer zo ver, het Eurovisie Songfestival komt eraan!
    De 60e editie dit keer en ook wat specialer, aangezien Australië dit jaar meedoet. Op 23 mei is de grote finale in Wenen.
    Nederland stuurt dit jaar Trijntje Oosterhuis, die het nummer Walk Along gaat zingen. Degene die de Belgen vertegenwoordigt is Loïc Nottet met het nummer Rhythm Inside.

    In dit topic kan je praten over je favorieten, discussiëren over wie de eerste plek verdiend & je ergernissen delen over lelijke nummers.

    Wanneer kan ik het kijken?
    • De semifinals zijn op 19 & 21 mei, van 21:00 - 23:00.
    • De grote finale is op 23 mei, van 21:00 tot 00:35.

    Waar kan ik het kijken?
    • In Nederland op NPO 1.
    • In België op Één.
    • Als je de Engelse uitzendingen wilt bekijken; de semi-finals zijn op BBC 3, de finale op 23 mei op BBC 1.
    • Voor degenen die de uitzending online wilt bekijken is hier de officiële livestream.

    Leuke dingetjes:
    De officiële cliche bingo kaart van de NOS.
    De BBC Eurovision radio.

    Quizletters die het Songfestival gaan volgen:
    > Endurance (Megan)
    > Sublatti (Lisanna)
    > Headey (Leah)
    > Debbaut (Jarne)
    > Serenata (Loïs)
    > Basquiat (Evi)
    > BoromirOfGondor (Marleen)
    > Blackthorn (Sarita)
    > Lucious (Denize)
    > Wiarda (Jip)
    > Assassin (Nikki)
    > Nasir (Fabiënne)
    > Yoda (Samantha)
    > Causes
    > Taiteilijan (Ilse)
    > Meride (Femke)
    > Yeoubi (Erieka)
    > Scribe
    > Westallen
    > Miss_Dagger (Naomi)
    > Square (Inge)
    > xClaudiaaa (Claudia)
    > Madrugada (Kim)
    > Shore (Kim)
    > Velleity (Annemarije)
    > Lejano (Jason)
    > RetaIiation (Cherona)
    > DreamerN (Nathalie)
    > Blurryface
    > Timlin (Demy)
    > Chelina (Evelien)
    > MayLynn
    > Kile (Xanthe)
    > DiVaio (Jacco)
    > Fictionalworld (Vera)
    > Baneful (Anne)
    > Frangipane (Eva)
    > Novoselic (Lotta)
    > Firenzee (Dries)
    > Uptown (Qing)
    > Raccoon (Saar)
    > Yaritza (Amber)
    >

    [ bericht aangepast op 23 mei 2015 - 21:50 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    @Square, Ik weet niet wie er vorig jaar commentator was, maar dit jaren waren het Eva Daeleman en Peter Van De Veire. Maar bij bijvoorbeeld Servië maakten ze de opmerking dat de zangeres kinderen in plakjes cake. En bij elke jurk die een beetje uitgesneden was maakten ze de opmerking dat ze hoopten dat de zangeres haar borsten er niet uit zouden vallen.

    @Heady, Ik na gisteren ook niet meer, hoor. Maar ze speelden hem voor de rest allen op Nederland en enkele Franse zenders. Hoopte op BBC te kunnen kijken, maar blijkbaar was dat op BBC Three ofzo.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 16:51 ]


    Ex astris, sciencia

    Headey schreef:
    (...)

    Ik geloof dat het dezelfde waren, maar ik ben het niet zeker. Ik hoop dat ik bij m'n ma BBC ontvang, dan kan ik in het Engels kijken, die commentaar is veel leuker.


    Ik wil 'm zaterdag ook via BBC kijken. Morgen kan ik niet kijken, maar ik vind de finale sowieso wel leuker.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mulford schreef:
    @Square, Ik weet niet wie er vorig jaar commentator was, maar dit jaren waren het Eva Daeleman en Peter Van De Veire. Maar bij bijvoorbeeld Servië maakten ze de opmerking dat de zangeres kinderen in plakjes cake. En bij elke jurk die een beetje uitgesneden was maakten ze de opmerking dat ze hoopten dat de zangeres haar borsten er niet uit zouden vallen.

    @Heady, Ik na gisteren ook niet meer, hoor. Maar ze speelden hem voor de rest allen op Nederland en enkele Franse zenders. Hoopte op BBC te kunnen kijken, maar blijkbaar was dat op BBC Three ofzo.


    Oh, bleh, dat is inderdaad niet leuk. Op dat soort commentaar zit volgens mij niemand te wachten, want dat maakt het alleen maar naar om te kijken. :c
    Als het op BBC Three is hebben wij volgens mij ook een probleem, want ik geloof niet dat we dat nog ontvangen. Dat is wel jammer, want het begon eigenlijk als de beste optie te klinken. Misschien de Duitse uitzending nog maar eens proberen, dan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Heb het even opgezocht, en zaterdag is het op BBC One. Luckily. Morgen is het wel op BBC Three.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 17:11 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik blijf me afvragen waarom steeds dezelfde landen geen halve finales moeten doen. Geven die echt elk jaar zoveel geld aan het Eurovisie of wat? Het heeft iets met geld te maken, maar geen enkel land kan het zich toch permitteren (op Duitsland na, misschien) om elk jaar zoveel geld aan het Eurovisie te geven?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Headey schreef:
    Ik blijf me afvragen waarom steeds dezelfde landen geen halve finales moeten doen. Geven die echt elk jaar zoveel geld aan het Eurovisie of wat? Het heeft iets met geld te maken, maar geen enkel land kan het zich toch permitteren (op Duitsland na, misschien) om elk jaar zoveel geld aan het Eurovisie te geven?


    Ja, dat is geld. Ze kopen gewoon een plaats, haha. Wat moeten we toch zonder kapitalisme. (krul)
    Dat klinkt tegenwoordig inderdaad een beetje vreemd voor een land als Spanje, maar blijkbaar hebben ze toch allemaal nog ergens wat vrije euro's gevonden in hun budget voor entertainment of televisie of whatever, of ze vinden het zo belangrijk dat ze liever op andere dingen bezuinigen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn topics.


    Caution first, always.

    Ik ga ook volgen!

    België vindt ik echt top!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Headey schreef:
    Heb het even opgezocht, en zaterdag is het op BBC One. Luckily. Morgen is het wel op BBC Three.


    Best erg dat ze alleen als ze zelf optreden het uitzenden op BBC one met Graham Norton.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Best erg dat ze alleen als ze zelf optreden het uitzenden op BBC one met Graham Norton.

    Als één iemand elk jaar salty is over hun inzending is Graham Norton het wel van wat ik me kan herinneren. :') Al weet ik niet wat voor een nummer ze dit jaar hebben. :')


    Caution first, always.

    Blurryface schreef:
    (...)
    Als één iemand elk jaar salty is over hun inzending is Graham Norton het wel van wat ik me kan herinneren. :') Al weet ik niet wat voor een nummer ze dit jaar hebben. :')


    Ik bedoelde dat het slecht was omdat ze de rest uitzenden op Three met andere, minder bekende presentatoren. 8D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik bedoelde dat het slecht was omdat ze de rest uitzenden op Three met andere, minder bekende presentatoren. 8D

    Ja, maar ik bedoelde dat ze op die manier idd vrij 'arrogant' uit de hoek lijken te komen, terwijl Graham Norton altijd de hele zooi afkraakt (in zijn show dan).


    Caution first, always.

    Blurryface schreef:
    (...)
    Ja, maar ik bedoelde dat ze op die manier idd vrij 'arrogant' uit de hoek lijken te komen, terwijl Graham Norton altijd de hele zooi afkraakt (in zijn show dan).


    Oh zo, haha. 8D Dat maakt hem ook de meest geschikte presentator, vind ik! Veel leuker om naar te luisteren, hij vind het vast ook leuk om zoveel commentaar erop te geven.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Oh zo, haha. 8D Dat maakt hem ook de meest geschikte presentator, vind ik! Veel leuker om naar te luisteren, hij vind het vast ook leuk om zoveel commentaar erop te geven.

    Omg ikr? Ik moet altijd zo lachen als hij toe zit te kijken hoe andere landen de UK een lage score geven. :'D


    Caution first, always.

    Blurryface schreef:
    (...)
    Omg ikr? Ik moet altijd zo lachen als hij toe zit te kijken hoe andere landen de UK een lage score geven. :'D


    Ik denk dat hij dit jaar teleurgesteld gaat zijn, want ze hebben best een leuk nummer nu.

    Dat liedje van Duitsland doet me heel erg aan een ander nummer denken, maar ik kom er niet uit. Ik vind haar stem trouwens erg toonloos, wat wel jammer is, want het liedje op zich is best leuk.

    Oostenrijk vind ik maar saai, net als die van Frankrijk.


    Your make-up is terrible