• Dit topic gaat, zoals de titel al zegt, over Nederlandstalige muziek! Hier kan je je favoriete Nederlandstalige nummers delen en je mening hierover geven.

    NOTE: Bij de poll heb ik het over Nederlandstalige muziek in vergelijking tot andere muziek (in het algemeen, of vergeleken met een taal als Engels). Natuurlijk zijn er in elke taal nummers die je niet leuk vind, maar daar gaat de vraag niet zo zeer over.

    Wat vind je van Nederlandstalige muziek?

    20.8% (5 stemmen)
     
    Leuk

    12.5% (3 stemmen)
     
    Wel oké

    20.8% (5 stemmen)
     
    Een beetje stom

    37.5% (9 stemmen)
     
    Ik heb er een hekel aan

    4.2% (1 stem)
     
    Geen mening

    4.2% (1 stem)
     
    Anders...


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vind Nederlandse muziek best leuk. Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor een Engels of Nederlandstalig liedje zolang het liedje zelf maar leuk is. Daarbij kan je met veel Nederlandse nummers zo snel mee zingen.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2015 - 21:28 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Omg ik heb echt een hekel aan nederlands talige muziek

    Eerlijk gezegd heb ik er gewoonweg een hekel aan. De meeste Nederlandse liedjes zijn echt kak, vooral dronkemansliedjes die nergens op slaan, rare liefdesliedjes of carnivalliedjes. Als je dronken bent, kan het nog leuk zijn, maar anders stop ik liever watten in mijn oren. Misschien komt het ook omdat we gewoon zulke vreselijke artiesten hebben.


    Your make-up is terrible

    Ik houd echt heel erg veel van Spinvis, maar dat is niet echt heel typisch Frans Bauer-achtige muziek.


    I am an idiot, I move.

    Er zijn maar echt een paar Nederlandse artiesten die ik kan waarderen (Bløf, Acda en de Munnik, De Jeugd van Tegenwoordig bijvoorbeeld). De rest associeer ik met dorpsfeesten.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Baudelaire schreef:
    Er zijn maar echt een paar Nederlandse artiesten die ik kan waarderen (Bløf, Acda en de Munnik, De Jeugd van Tegenwoordig bijvoorbeeld). De rest associeer ik met dorpsfeesten.


    26 - 02 - '16

    Furiosa schreef:
    Eerlijk gezegd heb ik er gewoonweg een hekel aan. De meeste Nederlandse liedjes zijn echt kak, vooral dronkemansliedjes die nergens op slaan, rare liefdesliedjes of carnivalliedjes. Als je dronken bent, kan het nog leuk zijn, maar anders stop ik liever watten in mijn oren. Misschien komt het ook omdat we gewoon zulke vreselijke artiesten hebben.


    Ik snap je mening heel goed, maar wat dacht je van bijvoorbeeld deze twee nummers:



    De eerste is niet bepaald recent, maar ik moest hem gewoon delen ^.^

    [ bericht aangepast op 29 mei 2015 - 21:51 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik prefereer Engelstalige muziek, al kan ik zo af en toe ook wel iets waarderen uit ons landje. (Doe Maar, Herman Brood, Raccoon's Oceaan, Bløf's Dansen Aan Zee en Liefs uit Londen, Acda en de Munnik.) Daarnaast luisteren mijn ouders veel naar Daniël Lohues maar dat is niet echt ABN, natuurlijk.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Als je die smartlappen achterwege laat, vind ik Nederlandstalige muziek echt prachtig. ''Dat ik je mis'' van Maaike Ouboter vind ik echt onwijs mooi.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Toevallig werd ik vandaag wakker danzij mijn buren, die afschuwelijke naar Nederlands vertaalde liedjes aan het draaien waren. En dan ook telkens hetzelfde nummer (Let it go van Frozen in NL), dus ik ben er nu even niet weg van. Over het algemeen kan ik sommige Nederlandstalige muziek wel waarderen, vooral van Ancora haha.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb over het algemeen er echt een hekel aan. Zo nu en dan hoor ik een Nederlands nummer voorbij komen en dan vind ik 't wel wat, maar voor de rest is het echt allemaal shit.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Fisher schreef:
    Ik houd echt heel erg veel van Spinvis, maar dat is niet echt heel typisch Frans Bauer-achtige muziek.


    Jaaa Spinvis!

    eigenlijk weet ik het niet echt zo goed nederlandstalige liedjes vind ik soms echt super mooi marco borsato enzo alle droevige liedjes zo een beetje.
    maar als ik toch moest kiezen is het voor mij altijd engels en frans is gewoon lelijk

    ieul


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Fergus schreef:
    Ik heb over het algemeen er echt een hekel aan. Zo nu en dan hoor ik een Nederlands nummer voorbij komen en dan vind ik 't wel wat, maar voor de rest is het echt allemaal shit.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Nederlands muziek kan me echt enorm ergeren. Vooral rap en dergelijke.


    Ex astris, sciencia