• Wat vinden jullie van al die heisa rondom Ruby Rose? En wat vinden jullie van haar?
    Ik persoonlijk vind Ruby een onwijs knappe vrouw :9~ :$

    Morticia schreef:
    Ik vind haar leuk om wie ze is, niet omdat ze personen aan iemand doet denken. Bijv. dat ze haar met Angelina vergelijken. Doe dat a.u.b. niet.
    Bovendien vind ik het zelf nogal beledigend dat vrouwen die hetero zijn direct het idee hebben dat ze wel biseksueel of lesbisch moeten zijn vanwege dit. Het is vast een heel lief gebaar voor Ruby, maar het klinkt erg slecht voor de mensen die al een tijd weten dat ze het zijn of zelfs struggelen.


    Precies dit. Ik heb zovaak gelezen "omg ik word echt gay door Ruby Rose". Nee. Je brengt de hele LGBTQA+ community jaren terug door je domme idee dat seksualiteit een keuze is in de wereld te werpen. Dat is het niet.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik zie/lees dat serieus nergens. (cat) Alleen maar mensen die commentaar geven op mensen die dat zeggen, maar de mensen die het zeggen zie ik nergens. Anyway, ik ga me daar dus écht niet druk om maken. Waarom zou je energie stoppen in wat die mensen zeggen? Zinloos.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Ik zie/lees dat serieus nergens. (cat) Alleen maar mensen die commentaar geven op mensen die dat zeggen, maar de mensen die het zeggen zie ik nergens. Anyway, ik ga me daar dus écht niet druk om maken. Waarom zou je energie stoppen in wat die mensen zeggen? Zinloos.


    Dat jij het niet tegenkomt betekent niet dat het er niet is. Mensen mogen zelf beslissen waar ze energie in stoppen, of jij het nou zinloos vindt of niet.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Dat jij het niet tegenkomt betekent niet dat het er niet is. Mensen mogen zelf beslissen waar ze energie in stoppen, of jij het nou zinloos vindt of niet.


    Ik zeg ook niet dat het er niet is, alleen dat ik het niet zie. 8D


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Ik zie/lees dat serieus nergens. (cat) Alleen maar mensen die commentaar geven op mensen die dat zeggen, maar de mensen die het zeggen zie ik nergens. Anyway, ik ga me daar dus écht niet druk om maken. Waarom zou je energie stoppen in wat die mensen zeggen? Zinloos.

    Hm, ik ben het zelf ook niet tegengekomen over haar, maar ik heb het meer over het algemeen over de mensen die het zeggen. Ik snap je punt over het niet druk maken, maar ik denk dat het me meer ergert door het gegeven dat ik er zelf problemen mee had dat mensen vroeger mijn 'identiteit' voor mij bepaalde en nou ja, daar kwam ruzie van :'D - om het zo maar uit te leggen. Ik denk dat 't ergens in me is blijven zitten.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2015 - 21:28 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Hm, ik ben het zelf ook niet tegengekomen over haar, maar ik heb het meer over het algemeen over de mensen die het zeggen. Ik snap je punt over het niet druk maken, maar ik denk dat het me meer ergert door het gegeven dat ik er zelf problemen mee had dat mensen vroeger mijn 'identiteit' voor mij bepaalde en nou ja, daar kwam ruzie van :'D - om het zo maar uit te leggen.


    Ik vind het ook dom dat mensen zulke dingen zeggen, hoor. Maar verder ga ik er geen aandacht aan besteden, want dat vreet mijn energie en dat heb ik echt nodig voor mijn eigen zelfmedelijden en zo, haha. 8D
    Nou, daar zou ik trouwens ook ruzie om maken, tbh. Als het dan om mezelf gaat, vind ik het een stuk erger.


    Your make-up is terrible

    Ik lees het zelf nergens, maar ik hoor het al te vaak. (Ligt denk ik ook aan je leefomgeving.)
    En inderdaad, dat komt bij mij ook voort uit persoonlijke moeite met het onderwerp - meisjes die claimen oh zo gay te zijn voor Ruby Rose maar vies van je zijn als je aangeeft op beide geslachten valt. Het is gewoon vermoeiend.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik vind het ook dom dat mensen zulke dingen zeggen, hoor. Maar verder ga ik er geen aandacht aan besteden, want dat vreet mijn energie en dat heb ik echt nodig voor mijn eigen zelfmedelijden en zo, haha. 8D
    Nou, daar zou ik trouwens ook ruzie om maken, tbh. Als het dan om mezelf gaat, vind ik het een stuk erger.

    Het is ook meer een irritatie dat (denk ik) in me is blijven zitten vanaf toen, want het was toen 'in' om biseksueel te zijn op de een of andere manier. Ik snap 't ook niet, maar het was in. En hun waren toen wel biseksueel, volgens hun, en ik niet. Like, (cat). Ik heb er ook verder geen aandacht aan besteedt, maar het laat me wel enorm ergeren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Het is ook meer een irritatie dat (denk ik) in me is blijven zitten vanaf toen, want het was toen 'in' om biseksueel te zijn op de een of andere manier. Ik snap 't ook niet, maar het was in. En hun waren toen wel biseksueel, volgens hun, en ik niet. Like, (cat). Ik heb er ook verder geen aandacht aan besteedt, maar het laat me wel enorm ergeren.


    Oh, die tijd herinner ik me nog wel! Yap, iedereen was biseksueel, mijn vriendinnen, zelfs mijn zusje, behalve ik. En nu ben ik de enige die biseksueel is, haha. Dat is achteraf toch wel raar.


    Your make-up is terrible

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Precies dit. Ik heb zovaak gelezen "omg ik word echt gay door Ruby Rose". Nee. Je brengt de hele LGBTQA+ community jaren terug door je domme idee dat seksualiteit een keuze is in de wereld te werpen. Dat is het niet.


    Waarom je zo'n zwart-witte kijk op seksualiteit hebt is me een wonder. Tenzij je een fantastisch wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan naar de exacte werking van seksualiteit, heb je absoluut geen recht om te zeggen dat seksualiteit tot op zekere hoogte geen keuze kan zijn. Waarom zouden meiden zich niet aangetrokken mogen voelen tot deze vrouw, alleen omdat het de eerste keer is dat ze zoiets voelen voor iemand van hetzelfde geslacht? Voor hetzelfde geld is seksualiteit, net als voorkeur voor bepaalde smaken en geuren, ontzettend veranderlijk. En wie zegt dat het niet in ieders aard zit om aangetrokken te kunnen zijn tot hetzelfde geslacht, oftewel een aanleg voor biseksualiteit te hebben? We weten het niet. Daarom vind ik je post best wel kortzichtig.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Waarom je zo'n zwart-witte kijk op seksualiteit hebt is me een wonder. Tenzij je een fantastisch wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan naar de exacte werking van seksualiteit, heb je absoluut geen recht om te zeggen dat seksualiteit tot op zekere hoogte geen keuze kan zijn. Waarom zouden meiden zich niet aangetrokken mogen voelen tot deze vrouw, alleen omdat het de eerste keer is dat ze zoiets voelen voor iemand van hetzelfde geslacht? Voor hetzelfde geld is seksualiteit, net als voorkeur voor bepaalde smaken en geuren, ontzettend veranderlijk. En wie zegt dat het niet in ieders aard zit om aangetrokken te kunnen zijn tot hetzelfde geslacht, oftewel een aanleg voor biseksualiteit te hebben? We weten het niet. Daarom vind ik je post best wel kortzichtig.


    Maar het is niet zo, dat je Ruby Rose of wie dan ook ziet, en zegt "Goh, nu ben ik biseksueel." ofzo, en het is ook niet zo dat mijn homo-vriend straks naar me toe komt, "Britt, ik heb me bedacht, ik heb er toch voor gekozen om straight/bi te zijn." Daar kiezen mensen echt niet voor.


    Spinning around, I'm weightless.

    Overkill schreef:
    (...)

    Waarom je zo'n zwart-witte kijk op seksualiteit hebt is me een wonder. Tenzij je een fantastisch wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan naar de exacte werking van seksualiteit, heb je absoluut geen recht om te zeggen dat seksualiteit tot op zekere hoogte geen keuze kan zijn. Waarom zouden meiden zich niet aangetrokken mogen voelen tot deze vrouw, alleen omdat het de eerste keer is dat ze zoiets voelen voor iemand van hetzelfde geslacht? Voor hetzelfde geld is seksualiteit, net als voorkeur voor bepaalde smaken en geuren, ontzettend veranderlijk. En wie zegt dat het niet in ieders aard zit om aangetrokken te kunnen zijn tot hetzelfde geslacht, oftewel een aanleg voor biseksualiteit te hebben? We weten het niet. Daarom vind ik je post best wel kortzichtig.


    Goed, mijn post was inderdaad wat kortzichtig, daar heb je volledig gelijk in - hij was snel getypt zonder uitleg.
    De mensen die ik ken die deze dingen zeggen ("Ik zou lesbisch worden voor Ruby Rose" etcetera) zijn dezelfde mensen die weigeren zich om te kleden in één ruimte met een meisje dat openlijk biseksueel/lesbisch is en vies reageren als iemand toegeeft niet hetero (bi/homo/panseksueel) te zijn. Ik geloof zeker dat biseksualiteit in onze aard zou kunnen zitten, ik vind het zelfs raar om te bedenken dat "heteroseksualiteit" als normaal beschouwd wordt en alle andere dingen "abnormaal" zijn. Je hebt dan ook alle recht om me aan te spreken op deze scherpe, zwart-witte post, echt waar. Het kwam bij mij vanuit een persoonlijke irritatie, want ik geloof zeker dat mensen zich aangetrokken mogen voelen tot iemand van hetzelfde geslacht zonder zich te identificeren als bi/pan/homoseksueel.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Complexes schreef:
    (...)

    Maar het is niet zo, dat je Ruby Rose of wie dan ook ziet, en zegt "Goh, nu ben ik biseksueel." ofzo, en het is ook niet zo dat mijn homo-vriend straks naar me toe komt, "Britt, ik heb me bedacht, ik heb er toch voor gekozen om straight/bi te zijn." Daar kiezen mensen echt niet voor.


    Het kan toch dat je al die tijd biseksueel bent en eigenlijk pas erachter gekomen bent dat je biseksueel bent door bijvoorbeeld een van je beroemde crushes. Ik viel altijd al op mannen maar sinds kort ook op vrouwen.
    Als ik nog niet wist dat ik biseksueel ben en Ruby Rose bijvoorbeeld tot de dag als vandaag pas heb ontdekt dan zou ik denk ik ook twijfelen over mijn geaardheid. De vrouwen die zeggen ik ben biseksueel geworden voor Ruby kunnen ook daadwerkelijk biseksueel zijn alleen wisten ze dat misschien daarvoor niet.
    Ik vind dat het kan dat je zegt ik ben biseksueel geworden. Maar "Ik ben homo geworden" dat is een andere verhaal.

    Jij bent toch een van die vrouwen, als ik het me niet verkeerd herinner?
    Dat kan, dat is ook wat ik zeg. Maar het kan niet zo zijn dat je besluit dat je biseksueel wordt omdat je toevallig een foto van een lekker wijf pardon my french ziet. Dan heb je een woman crush, that's all.


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik vind haar knap. Ze heeft echt een sterke blik. (:


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.