• Goed, ik moet even m'n hart luchten, want ik moet steeds huilen als ik eraan denk.

    In februari hoorde ik dat een vriendin (voor het gemak even Q) van mij anorexia heeft. Ze was er niet meer bij in de pauze's en ik vroeg "Waarom is Q er niet bij?" en toen werd er door twee andere vriendinnen (R & S) (tevens klasgenoten van Q) verteld dat ze met docenten pauze hield, omdat ze anders helemaal niks zou eten. R en S wisten het al sinds december, maar het anorexia-proces (noem je dat zo?) is bij Q al aan de gang sinds de zomervakantie, sinds juli ongeveer. Ik ben sinds ik het hoorde gewoon normaal om blijven gaan met Q, want ze is niet anders omdat ze opeens anorexia heeft.

    Toen ik zaterdag een barbecue hield met wat vriendinnen, kon ik niet iedereen uit m'n vriendenkring uitnodigen, en heb ik ook besloten om Q niet uit te nodigen (dat zou heel erg ongemakkelijk zijn voor haar). R vertelde tijdens de barbecue dat het helemaal niet goed ging met Q, ze is sinds donderdag ook gestopt met het drinken van water, omdat ze denkt dat ze daar dik van wordt. Ze eet en drinkt dus helemaal niet meer, en is sinds vrijdag ook niet meer op school gekomen, we hebben überhaupt niks van haar gehoord.

    Eigenlijk wil ik haar een kaartje sturen, ik heb haar adres (maar ik weet niet of ze daar vaak is, een paar maanden geleden zijn haar ouders gescheiden en ze heeft nu dus ook twee huizen), maar ik weet niet of het raar is of niet om een kaartje te sturen. Ik weet dat ze heel erg van lezen houd, dus eigenlijk zou ik er een miniboekje (zo'n kleine pocketversie die je makkelijk in je tas kan stoppen, ik zie ze altijd bij het boekenfestijn van bijv. de hongerspelen) bij willen doen. Maar ik weet dus niet of ik dat nou wel of niet moet doen, en als ik een kaartje stuur wat ik er dan bij moet schrijven enzo. Normaal gesproken weet ik wel wat ik ergens op zou schrijven, maar ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen. Ik wil haar niet kwetsen ofzo, maar ik wil haar ook niet kwijt.

    Ik ben ook gewoon zo bang dat er opeens een telefoontje komt met "Q is dood." Er is een kans dat ze opgenomen wordt in een inrichting, maar die kans is er al een half jaar, en nu drinkt ze ook niet meer, al vijf dagen niet meer, en ik ben gewoon bang dat er dan ergens deze week of volgende week zo'n telefoontje komt.

    Ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen en ugh, ik moest dit gewoon even kwijt :c


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Doen! Zo iemand kan heel veel aan een beetje steun hebben. Haar wereld bestaat nu waarschijnlijk vooral uit haar gezin en haar kamer, omdat ze niks mag doen omdat het teveel energie kost, of een inrichting waar ze niemand kent. Laat haar weten dat je aan haar denkt en je voor haar klaar staat.

    Ik wil je vooral heel veel sterkte ermee wensen, ik kan me voorstellen dat je je enorm veel zorgen maakt om haar.


    Your make-up is terrible

    Heftig.. Ik heb zoiets nooit meegemaakt dus ik weet ook niet wat het beste is, maar ik zou wel een kaartje sturen. Ik vind dat helemaal niet raar, ik denk dat het voor haar juist fijn is om te weten dat je er voor haar bent.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ik denk dat een heel goed idee is om een kaartje te sturen! Ik weet natuurlijk niet exact wat momenteel de situatie is, maar lieve kaartjes van vriendinnen zijn altijd fijn. Het is vast goed voor haar om te zien dat ze gewoon nog vrienden heeft die om haar geven, al is ze daar momenteel misschien niet mee bezig.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Furiosa schreef:
    Doen! Zo iemand kan heel veel aan een beetje steun hebben. Haar wereld bestaat nu waarschijnlijk vooral uit haar gezin en haar kamer, omdat ze niks mag doen omdat het teveel energie kost, of een inrichting waar ze niemand kent. Laat haar weten dat je aan haar denkt en je voor haar klaar staat.

    Ik wil je vooral heel veel sterkte ermee wensen, ik kan me voorstellen dat je je enorm veel zorgen maakt om haar.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dankje voor jullie advies, ik ga van de week een kaartje maken (zelf maken is altijd wat specialer dan uit de winkel, vind ik).

    Nu weet ik alleen niet wat ik erop moet zetten, want dat vind ik gewoon echt heel lastig.

    Hebben jullie trouwens ooit van die pocketboekjes/reisboekjes (van hungergames o.i.d.) gelezen? Ik weet eigenlijk niet waar je die kan kopen maar ik heb ze al wel gezien bij het boekenfestijn, en welke is dan echt leuk? Omdat ze van lezen houdt wil ik er een boekje bij doen, want dan is ze misschien even met haar gedachten ergens anders...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Echt doen! Ik heb afgelopen herfst een week op een crisisafdeling gezeten en ik kreeg toen een kaartje van mijn beste vriendin en mijn zussen en dat deed me echt goed. Je kan die boekjes wel in de meeste winkels kopen, ik raad die van Narnia aan, dat zijn 3 boeken in 1


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Furiosa schreef:
    Doen! Zo iemand kan heel veel aan een beetje steun hebben. Haar wereld bestaat nu waarschijnlijk vooral uit haar gezin en haar kamer, omdat ze niks mag doen omdat het teveel energie kost, of een inrichting waar ze niemand kent. Laat haar weten dat je aan haar denkt en je voor haar klaar staat.

    Ik wil je vooral heel veel sterkte ermee wensen, ik kan me voorstellen dat je je enorm veel zorgen maakt om haar.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Heel veel sterkte ermee, dat op de eerste plaats!
    Ik vind het super dat je er voor je vriendin wilt zijn, en ik zou dus absoluut een kaartje (+pocketboek wat je in gedachten hebben) sturen / persoonlijk langs brengen, gewoon om haar te laten zien dat je er voor haar bent, ondanks dat ze zelf hoogstwaarschijnlijk met totaal andere dingen bezig is op het moment...
    Ook vind ik het super dat je zelf een kaartje gaat maken, is inderdaad nog een tikkeltje specialer dan eentje uit de winkel.

    Nu, zelf vind ik het ook altijd lastig om een tekst te verzinnen. Ik zou zelf wel 'Beterschap', 'Get well soon' etc mijden, want ik vind dit maar een zwakke uitdrukking en ik kan me voorstellen dat zo'n soort boodschap nu ook niet hetgeen is waarop je vriendin zit te wachten. Ik zou er zelf eerder iets van maken als: 'Je staat er niet alleen voor'.
    Afin, heel veel suc7 ermee en ik hoop echt dat ze er snel wat bovenop geraakt.
    (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Sterkte! En echt tof van je dat je je vriendin zo wil steunen.
    En hoewel ik zelf ook echt niet zou weten wat ik erop moet zetten, zou ik zeker ook een kaartje sturen.
    Van pocketboekjes ken ik niet veel, maar ik denk dat 'the hungergames' in dit geval een slechte keuze zou zijn. Geweldig boek, maar de nadruk ligt net iets te veel op eten, als je begrijpt wat ik bedoel...


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik zou haar enorm veel sterkte wensen en vertellen dat je er altijd voor haar bent, verder zou ik het niet echt weten.
    Bij ons in de boekenwinkel kun je die pocketboekjes ook kopen, dus ik zou een kijkje nemen in een boekenwinkel bij jou in de buurt. (:
    Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat ze er snel weer boven op komt, al snap ik dat dat nog wel even gaat duren. (flower)

    [ bericht aangepast op 22 juni 2015 - 22:59 ]


    Life is a beautiful struggle

    katl1 schreef:
    Sterkte! En echt tof van je dat je je vriendin zo wil steunen.
    En hoewel ik zelf ook echt niet zou weten wat ik erop moet zetten, zou ik zeker ook een kaartje sturen.
    Van pocketboekjes ken ik niet veel, maar ik denk dat 'the hungergames' in dit geval een slechte keuze zou zijn. Geweldig boek, maar de nadruk ligt net iets te veel op eten, als je begrijpt wat ik bedoel...


    Haha ja dat weet ik, de hungergames zou ik ook zeker niet halen (vind ik zelf ook helemaal niks), het was meer een voorbeeld, om aan te geven dat ik echt een leesboekje bedoelde en niet een woordenboek of reisgids ofzo, en iedereen kent dat boek.

    Ik bedacht me gisteravond opeens dat er ook van die mr. Happy boekje zijn enzo, little miss Sunshine o.i.d., weet niet meer zeker hoe die boekjes heten. Maar is het dan leuk om zoiets te geven of is dat echt heel erg raar?

    ik heb nog steeds geen idee wat ik in het kaartje ga zetten


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik denk dat ze er wel heel blij van zal worden. Het idee dat je aan haar denkt, geeft zoveel steun.

    Eigenlijk heb ik geen flauw idee wat je in het kaartje moet zetten. Misschien dat je aan haar denkt en er voor haar bent. Misschien nog iets leuks wat geen standaard tekst is, maar iets van jullie.
    Ik zou in ieder geval niet té voorzichtig zijn. Als er bij wijze van spreken een twijfelende toon in de kaart zit, kan ik me voorstellen dat het voor haar ook niet leuk is. Waarschijnlijk wil ze gewoon dat mensen normaal met haar omgaan.
    Verder ben jij degene hier die haar het beste kent. En aangezien iedereen anders is zal jij uiteindelijk waarschijnlijk het beste weten wat je tegen haar moet zeggen.

    Heel veel sterkte, het lijkt me een behoorlijk enge situatie.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Doen inderdaad! Ik denk dat het zeker gewaardeerd wordt als je laat zien dat je haar op deze manier toch probeert te steunen/een hart onder de riem te steken!


    Bad decisions make good stories.

    Furiosa schreef:
    Doen! Zo iemand kan heel veel aan een beetje steun hebben. Haar wereld bestaat nu waarschijnlijk vooral uit haar gezin en haar kamer, omdat ze niks mag doen omdat het teveel energie kost, of een inrichting waar ze niemand kent. Laat haar weten dat je aan haar denkt en je voor haar klaar staat.

    Ik wil je vooral heel veel sterkte ermee wensen, ik kan me voorstellen dat je je enorm veel zorgen maakt om haar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Anarose schreef:
    Doen inderdaad! Ik denk dat het zeker gewaardeerd wordt als je laat zien dat je haar op deze manier toch probeert te steunen/een hart onder de riem te steken!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."