• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 22:41 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Noblezada schreef:
    Serieus? Echt, bedankt hoor. Hou gewoon op met er steeds in te wrijven dat ik niets bereikt heb en nooit zal bereiken. Kutwijf.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik word echt gestoord van het niet kunnen bellen, sms'en en internetten...

    Lolicia schreef:
    (...)
    Het lijkt me dat je de zinsbouw dan wat anders neerzet, want volgens mij klopt ie zo niet helemaal. 'Die avond' kun je gebruiken, maar dan vat ik het meest op als dat het echt in het verleden gebeurd is, dus niet wat er dan op dat moment gebeurd.


    Ik snap wat je bedoelt met dat laatste, maar niet helemaal met wat er mis is met de zinsbouw. Ugh schrijven :[.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Taalkundig vraagje:
    Mag je, als je in de verleden tijd schrijft, het woord 'vanavond' gebruiken (In de keuken, die ook de eetkamer was, hing een ongebruikelijke stilte vanavond) of moet je per se 'die avond' gebruiken? Hoe langer ik erover nadenk hoe minder logisch alles nog klinkt.


    Technisch gezien niet, want je schrijft in de verleden tijd. Het kan dus simpelweg niet echt "vanavond" zijn, want je schrijft op een moment dat de gebeurtenissen in je verhaal zogenaamd al voorbij zijn. Aan de andere kant valt er wel over te twisten, zoals zo vaak bij taal. (krul)
    Persoonlijk gebruik ik ook vaak dingen zoals "vanavond" in verleden tijd, want "die avond" klinkt soms erg raar of ver weg. Dat is al helemaal zo als het verhaal niet uit een alwetend perspectief wordt verteld (dus in hij/zij vanuit iemand die het hele verhaal al kent) maar meer uit een perspectief dat erg dicht bij de personages blijft (waarin je lezers niet meer weten dan je hoofdpersoon en bijvoorbeeld ook gedachten van hem/haar worden beschreven). Wat het beste is, hangt sterk af van de context en je eigen opvatting hierover.
    tl;dr: Advies van iemand die ruim drie jaar bèta is en taalwetenschap studeert: doe lekker wat je zelf wilt. :'D Er valt overal wel iets voor te zeggen.
    Voor zover ik kan zien is er trouwens niets mis met je zinsbouw. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Technisch gezien niet, want je schrijft in de verleden tijd. Het kan dus simpelweg niet echt "vanavond" zijn, want je schrijft op een moment dat de gebeurtenissen in je verhaal zogenaamd al voorbij zijn. Aan de andere kant valt er wel over te twisten, zoals zo vaak bij taal. (krul)
    Persoonlijk gebruik ik ook vaak dingen zoals "vanavond" in verleden tijd, want "die avond" klinkt soms erg raar of ver weg. Dat is al helemaal zo als het verhaal niet uit een alwetend perspectief wordt verteld (dus in hij/zij vanuit iemand die het hele verhaal al kent) maar meer uit een perspectief dat erg dicht bij de personages blijft (waarin je lezers niet meer weten dan je hoofdpersoon en bijvoorbeeld ook gedachten van hem/haar worden beschreven). Wat het beste is, hangt sterk af van de context en je eigen opvatting hierover.
    tl;dr: Advies van iemand die ruim drie jaar bèta is en taalwetenschap studeert: doe lekker wat je zelf wilt. :'D Er valt overal wel iets voor te zeggen.
    Voor zover ik kan zien is er trouwens niets mis met je zinsbouw. :x


    Bèta of the year :Y). Dan hou ik het op vanavond ^^.


    i put the fun in funeral

    Ghehe een oplader kunnen kopen voor slechts 4 euro. Dat noem ik nu eens een goeie prijs. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik snap wat je bedoelt met dat laatste, maar niet helemaal met wat er mis is met de zinsbouw. Ugh schrijven :[.

    Ik bedoelde daarmee dat ik het raar vond klinken als je er (die) avond achter zou neerzetten haha. Na die eerste zin kwam de uitleg waarom.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    That movie really got to me.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Ik bedoelde daarmee dat ik het raar vond klinken als je er (die) avond achter zou neerzetten haha. Na die eerste zin kwam de uitleg waarom.


    Ja, het lastige van 'die' is dat het klinkt alsof je het al eerder over die specifieke avond hebt gehad. Heeft wel iets geheimzinnigs en moois, maar als eerste zin van een verhaal vind ik het toch een beetje te vaag haha.


    i put the fun in funeral

    Yes, eindelijk antwoord! :3


    Ik wil een tuin vol egels

    Soulfinder schreef:
    That movie really got to me.

    Name?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wtf. Mad Max was zo nice. B)


    Caution first, always.

    Lol, al die mensen met hun "graduation" op Facebook... gfys ;P bitches.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2015 - 19:44 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Je kan ook echt aan m'n Tumblr zien op welke dag ik in welke bui ben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik hou weer van m'n haar c;


    26 - 02 - '16