• Hallo mensen! We zijn alweer aangekomen bij topic nummer 36 ;D Volgens MAL staat deze anime op nummer 36 samen met deze manga.
    Ik persoonlijk ken ze geen van beide :')

    Uitslag Poll Met dank aan Tesla ;D
    Zoals ik al zei heb ik zelf niet gestemd en ik vond niet leuk om op een random iemand te stemmen ;d.
    Maar de uitslag! *tromgeroffel*
    De poodle prijs gaat naar: Guren Ichinose met 0 stemmen! Geweldige prestatie Guren!
    Met een gedeelte vierde plek met wel geteld 1 stem: Krul Tepes & Yoichi Saotome
    De persoon die met brons naar huis gaat met 3 stemmen is: Shiona Hiiragi!
    En met op nummer twee die 1 punt te kort kwam om eerste te worden is: Yuuichirou Hyakuya
    en dat betekent dat met de gouden prijs met 6 punten gaat naar: Mikaela Hyakuya!
    Gefeliciteerd Mika! Ik heb.. Eigenlijk.. Niet.. Echt.. Een prijs... Sorry...
    Misschien als je de Owari fans lief aankijk dat je lieve plaatjes gestuurd krijg.

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Taka (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace
    Chaos Dragon: Sekiryuu Senyaku
    Akagami no Shirayuki-hime

    Dinsdag:
    Overlord
    Million Doll

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Ore Monogatari!
    Gangsta
    Okusama ga Seito Kaichou!
    Ranpo Kidan: Game of Laplace

    Vrijdag:
    Shokugeki no Soma
    Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri
    Aoharu x Kikanjuu
    Wakaba*Girl

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Denpa Kyoushi
    Rokka no Yuusha
    Shimoneta to Iu Gainen ga Sonzai Shinai Taikutsu na Sekai
    Durarara!! X2 Ten
    Ushio to Tora (TV)
    Charlotte

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Baby Steps
    Kekkai Sensen


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Helaas heb ik het afgelopen anime seizoen echt totaal geen anime gekeken.. Dus ik kan geen gifs plaatsen van de nieuwste anime :')
    Misschien dat er toch 1 of 2 plaats.. Maar die ben ik echt random tegen gekomen op Tumblr :')
    Have some of my crushes




    Rechtsboven: Kekkai Sensen (If I rememberd right) (Guess why I wanna see the anime :'D)
    Linksboven: Free! (Haruka)
    Rechtsonder: Sword Art Online 2 (Kirito)
    Linksonder: Kuroko no Basket (Kuroko to Kagami)

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 15:16 ]

    Wie heeft Kuroshitsuji: Book of Circus gezien? Want daar gaat de vraag stiekem over. Ik ben heel origineel dus ik vraag naar jullie favoriete Circus Personage. Ik heb Peter & Wendy weggelaten.. Ik mag ze toch niet.

    26.7% (4 stemmen)
     
    Joker

    6.7% (1 stem)
     
    Beast

    33.3% (5 stemmen)
     
    Snake

    0.0% (0 stemmen)
     
    Jumbo

    26.7% (4 stemmen)
     
    Dagger

    6.7% (1 stem)
     
    Doll


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Itsuki schreef:
    Ik heb Ranpo geprobeerd, maar weet niet wat ik ervan moet vinden. Ben ook wel snel mee gestopt.


    Ik heb m ook gezien. Vaak vind ik horror anime mislukt, maar waarmee ik wel heel erg blij was, was met dat de politie er meteen bij was, zodat het tenminste wel een beetje realistisch was. xd Dus ik ga in ieder geval wel ep 2 kijken ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Akari schreef:
    Gif post:



    Anime:
    Ranpo Kitan: Game of Laplace

    Deed me herinneren aan dit:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lol ja nu ik het weer zien inderdaad erg look a like. Jeej Cuticle Tantei Inaba (H). Die anime was zo awesome!

    [ bericht aangepast op 3 juli 2015 - 19:09 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Weer met nieuwe anime begonnen. Wakaba*Girl en Gate:Jietai konochi nite, kaku takakaeri.
    Wakaba*girl is best Nice de personage vind ik wel leuk en het is een comedy anime en een short dus ik geef het een kans om ep 2 te kijken.
    Gate is ook best goed over een mannelijke otaku die in een leger komt en volgens mij gaan ze na de wereld van zijn favoriete doujinshi. Die opeens echt blijkt te zijn best een leuke verhaal ik vind alleen het hoofdpersonage Youji een beetje saai. Toch maar nog een ep proberen. Want opening was wel erg goed en verhaal ook redelijk goed.



    Verder ben ik bezig met een drama When I see you Again echt een leuke drama alleen duurt een episode al 1 uur en ongeveer 20 minuten. Hij is nog Airing dus ik heb genoeg tijd om hem bij te kijken heb nu 2 ep gezien en er zijn er 5 ep uit op het moment.



    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik heb alle openings van Bleach weer eens gekeken en...ik krijg nu weer zo veel zin om het te rewatchen ;3;





    Medb - Pronouced as [me-èv]

    OMG Aoharu x Kikanjuu is zooo leuk.
    Beetje de lazergame/paintball achtige anime.



    Vampire + Servant = Servamp

    Die wil ik ook nog zien! Had vlak voordat ik zag dat ze een anime kregen, de manga chapters gelezen die er al waren :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yay Hetalia: The World Twinkle is uit ! Ik ben zo fan van Hetalia!
    Dadelijk ook nog Aoharu x Kikanjuu ep 1 en Little witch academia 2 Movie kijken !
    Maar Ik ga dadelijk eerst na en verjaardag dus kan het vanavond pas kijken :|


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Weet iemand een leuke manga die een beetje overeen komt met de volgende manga?

    - Pandora Hearts
    - Karneval
    - No. 6
    - Deadman Wonderland

    Dus eigenlijk een mix tussen al deze manga? (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Itsuki schreef:
    OMG Aoharu x Kikanjuu is zooo leuk.
    Beetje de lazergame/paintball achtige anime.




    I have watched the first episode and it looks like fun ^^
    Ik wil wel meer van deze anime zien, kijken welke richting het op gaat :)
    Het heeft wel iets interessants in ieder geval vind ik :)






    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

Gisteren heb deze anime gekeken kon gisteren niet posten wat ziggo had kuren!

Aoharu x Kitanjuu: Echt wel een leuke anime. Hotaru is kawaii en cool!

Ik dacht eerste ook dat ze een jongen was Tot haar vriendin zei dat ze een meisje was.

Het verhaal is leuk en de game met die gums is echt awesome ! Ik ben benieuwd naar meer !



Charlotte : Zowel van P.A. works dan van Key. Heel goed animatie en het verhaal is ook erg leuk en interessant. Ik vind vooral Yuu Otosaka heeft hoofdpersonage is er goed zijn super power is echt cool! Nao-Chan power is ook wel cool en ze is kawaii. Ik kijk uit Naar ep 2



Little Witch Academia 2 Eindelijk een vervolg ! Zo leuke korte film jeej super leuk met veel magic en vriendschap !



Shimoneta to iu gainen is mijn eerste anime die ga droppen dit seizoen omg wat een rare serie met ecchi!

Rokka no Yuusha echt een goede anime ! Ik ben best wel van van fantasy en deze anime lijkt me echt veel belovend!


I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

Akari schreef:
Gisteren heb deze anime gekeken kon gisteren niet posten wat ziggo had kuren!

Aoharu x Kitanjuu: Echt wel een leuke anime. Hotaru is kawaii en cool!
Ik dacht eerste ook dat ze een jongen was Tot haar vriendin zei dat ze een meisje was.

Het verhaal is leuk en de game met die gums is echt awesome ! Ik ben benieuwd naar meer !



Charlotte : Zowel van P.A. works dan van Key. Heel goed animatie en het verhaal is ook erg leuk en interessant. Ik vind vooral Yuu Otosaka heeft hoofdpersonage is er goed zijn super power is echt cool! Nao-Chan power is ook wel cool en ze is kawaii. Ik kijk uit Naar ep 2



Little Witch Academia 2 Eindelijk een vervolg ! Zo leuke korte film jeej super leuk met veel magic en vriendschap !



Shimoneta to iu gainen is mijn eerste anime die ga droppen dit seizoen omg wat een rare serie met ecchi!

Rokka no Yuusha echt een goede anime ! Ik ben best wel van van fantasy en deze anime lijkt me echt veel belovend!



Charlotte is miss wel zowel van P.A. Works als van Key, maar er werkt exact hetzelfde personeel aan als die werkten aan Angel Beats!
En mijn favoriet Jun Maeda heeft de story gedaan, dus ik ben erg benieuwd naar het verhaal ^^
Ik heb de eerste episode inmiddels gezien en ik vind het echt er al awesome uit zien :)
HEhe, hoewel het lijkt of hij een soort van Geass heeft, but I like the geass in code geass xd
Maar er zit veel meer achter en ik denk dat dit nog best een laagje dieper kan gaan betreft de geass ability.

I have faith in Jun Maeda! :D
One of the two best Jun's ever ^^


"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

Taka schreef:
(...)

Charlotte is miss wel zowel van P.A. Works als van Key, maar er werkt exact hetzelfde personeel aan als die werkten aan Angel Beats!
En mijn favoriet Jun Maeda heeft de story gedaan, dus ik ben erg benieuwd naar het verhaal ^^
Ik heb de eerste episode inmiddels gezien en ik vind het echt er al awesome uit zien :)
HEhe, hoewel het lijkt of hij een soort van Geass heeft, but I like the geass in code geass xd
Maar er zit veel meer achter en ik denk dat dit nog best een laagje dieper kan gaan betreft de geass ability.

I have faith in Jun Maeda! :D
One of the two best Jun's ever ^^


Ohja daar had ik ook iets over gelezen inderdaad dat het van Jun Maeda was. Ik wist er alleen niet zo veel over maar als hij ook Angel Beats! heeft gedaan lijk het me zeker dat Charlotte ook echt goed gaat worden want Angel beats was awesome! Ik wist wel dat Angel beats ook van P.A. works en Key was maar ik verdiep me er nooit echt zo in. Ik ben wel echt van van P.A. Works en Key als Producer en dat was een van de reden dat ik Charlotte wilde gaan kijken.
Al weer umcoming in 2016 is Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru (Haruta & Chika) van P.A. works. Ben benieuwd !


I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

Akari schreef:
(...)

Ohja daar had ik ook iets over gelezen inderdaad dat het van Jun Maeda was. Ik wist er alleen niet zo veel over maar als hij ook Angel Beats! heeft gedaan lijk het me zeker dat Charlotte ook echt goed gaat worden want Angel beats was awesome! Ik wist wel dat Angel beats ook van P.A. works en Key was maar ik verdiep me er nooit echt zo in. Ik ben wel echt van van P.A. Works en Key als Producer en dat was een van de reden dat ik Charlotte wilde gaan kijken.
Al weer umcoming in 2016 is Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru (Haruta & Chika) van P.A. works. Ben benieuwd !


Haha, jaaa deze ken ik toevallig wel, omdat ik echt een enorme fan ben van Jun Maeda.
Aan al mijn favoriteten heeft hij zowat meegewerkt (Clannad & Angel Beats), dus misschien ook niet zo gek dat ik hem zo goed vind.
P.A. works is ook een van mijn faovriete studios. Ik vind de art en animation altijd zo mooi van.
Zowel Angel Beats als Nagi no Asukara bijvoorbeeld hebben beide andere stijlen, maar ik kan er zo van genieten :)

Yeah, deze anime wordt een beetje gezien als de coming back van Jun Maeda na een lange stop die hij had.
Charlotte zie ik wel als een van mijn favorieten van dit seizoen.
Ik voel ook al dat ze er wel een diepere laag in gaan gooien en ik hoop echt dat het weer de drama kant opgaat.
Like Angel Beats bijvoorbeeld. Want je weet op een gegeven moment raken ze hun ability kwijt en ik ben erg benieuwd wat er dan van Yu terecht komt.
Ook wat ze miss kunnen gaan doen, is dat iedereen heel langzaam hun ability kwijt raakt en steeds meer mensen gaan verdwijnen van die school.
Oeehhh, ik zie al zoveel potentie in deze anime al bij het zien van de eerste episode. Ik ben zo benieuwd :)


"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

Oh zo ! Clannad en Angel beats nou dus dan belovend Chalotte nog heel goed te worden als het ook van Jun Maeda is.
De animation stijl is gewoon super goed !! Het liet me aan het begin ff aan Glasslip denken maar na mate het vorderde had ik dit niet meer.

Ik weet niet of er drama in klopt het staat er bij MAL niet bij maar dat was bij Glasslip ook niet op het begin, maar toch kwam er Drama in .
Dus ik sluit niks uit. Ben wel benieuwd Naar meer :D
Wel jammer dat er net zoals bij Angel beats en Glasslip maar redelijk weinig ep van komen maar 13.

[ bericht aangepast op 5 juli 2015 - 12:35 ]


I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise