• Hallo mensen! We zijn alweer aangekomen bij topic nummer 36 ;D Volgens MAL staat deze anime op nummer 36 samen met deze manga.
    Ik persoonlijk ken ze geen van beide :')

    Uitslag Poll Met dank aan Tesla ;D
    Zoals ik al zei heb ik zelf niet gestemd en ik vond niet leuk om op een random iemand te stemmen ;d.
    Maar de uitslag! *tromgeroffel*
    De poodle prijs gaat naar: Guren Ichinose met 0 stemmen! Geweldige prestatie Guren!
    Met een gedeelte vierde plek met wel geteld 1 stem: Krul Tepes & Yoichi Saotome
    De persoon die met brons naar huis gaat met 3 stemmen is: Shiona Hiiragi!
    En met op nummer twee die 1 punt te kort kwam om eerste te worden is: Yuuichirou Hyakuya
    en dat betekent dat met de gouden prijs met 6 punten gaat naar: Mikaela Hyakuya!
    Gefeliciteerd Mika! Ik heb.. Eigenlijk.. Niet.. Echt.. Een prijs... Sorry...
    Misschien als je de Owari fans lief aankijk dat je lieve plaatjes gestuurd krijg.

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Taka (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace
    Chaos Dragon: Sekiryuu Senyaku
    Akagami no Shirayuki-hime

    Dinsdag:
    Overlord
    Million Doll

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Ore Monogatari!
    Gangsta
    Okusama ga Seito Kaichou!
    Ranpo Kidan: Game of Laplace

    Vrijdag:
    Shokugeki no Soma
    Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri
    Aoharu x Kikanjuu
    Wakaba*Girl

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Denpa Kyoushi
    Rokka no Yuusha
    Shimoneta to Iu Gainen ga Sonzai Shinai Taikutsu na Sekai
    Durarara!! X2 Ten
    Ushio to Tora (TV)
    Charlotte

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Baby Steps
    Kekkai Sensen


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Helaas heb ik het afgelopen anime seizoen echt totaal geen anime gekeken.. Dus ik kan geen gifs plaatsen van de nieuwste anime :')
    Misschien dat er toch 1 of 2 plaats.. Maar die ben ik echt random tegen gekomen op Tumblr :')
    Have some of my crushes




    Rechtsboven: Kekkai Sensen (If I rememberd right) (Guess why I wanna see the anime :'D)
    Linksboven: Free! (Haruka)
    Rechtsonder: Sword Art Online 2 (Kirito)
    Linksonder: Kuroko no Basket (Kuroko to Kagami)

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 15:16 ]

    Wie heeft Kuroshitsuji: Book of Circus gezien? Want daar gaat de vraag stiekem over. Ik ben heel origineel dus ik vraag naar jullie favoriete Circus Personage. Ik heb Peter & Wendy weggelaten.. Ik mag ze toch niet.

    26.7% (4 stemmen)
     
    Joker

    6.7% (1 stem)
     
    Beast

    33.3% (5 stemmen)
     
    Snake

    0.0% (0 stemmen)
     
    Jumbo

    26.7% (4 stemmen)
     
    Dagger

    6.7% (1 stem)
     
    Doll


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    --

    [ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 19:33 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Tokugawa schreef:
    Guys, wie is d'r hier in japan geweest?


    Hehehe, als je zou vragen wie is er nog in Japan, dan weet ik al wie er gaat antwoorden xd
    Onze eigen Enemoto-chan! :D Hoewel ze nu bijna gaat slapen xd Het is al iets van 0:46 in Japan xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tokugawa schreef:
    Guys, wie is d'r hier in japan geweest?


    Yuuichirou zit op dit moment in Japan, ze vindt het vast leuk om er over te vertellen ^^. Voor de rest weet ik eigenlijk niemand.
    Ik ga zelf als alles volgend plan verloopt, over 2 jaar met mijn studie mee (: Ga jij naar Japan? ^^

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 18:24 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Tokugawa Didi-Chan ook wel Dirkje. Ik wil ook graag nog een keertje gaan. Maar eerst sparen haha !

    Lol keek vandaag million doll een anime over Idols en hun fans. Best leuk. Ook al is het maar een 8 min durende short anime serie.
    Verder ook Sore ga Seiyuu. Dit liet me gelijk ff denken aan Shirobako omdat het gaat over het leven van een voice actor en hoe dat gaat enzo. Qua verhaal lijkt het best op Shirobako ik hoop ik blijf deze serie zeker wel volgen ook al is het hoofdpersonage Futaba-San wel een beetje vaag en awkward maar wel een grappig serie het is dan ook vooral comedy zo als ook in Gekkan shoujo nozaki-kun het geval was alleen zonder romance meer slice of life zoals in Shorobako. Maar over het algemeen ben ik erg te vreden over deze twee anime niet super goed maar ook niet bagger.

    Verder wacht ik nog op:
    Owari no Seraph OVA
    Sora no Method special
    Yuru Yuri Nachuyachumi! +
    Ga zeker ook nog wat andere uit proberen maar deze 3 OVA/specials moet ik zeker zien!

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 19:05 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    \

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 22:28 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Mensen. Nanatsu no Taizai is zo mega leuk. Heb nog 2 episodes te gaan...In enkele dagen afgekeken. Echt mega leuk deze anime, echt weer een favoriet erbij.





    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Tes die anime ziet er leuk uit heb hem in mijn overvolle ptw lijst gezet:D

    Jeej nu eindelijk helemaal klaar met school en geslaagd voor mijn opleiding ! Nog een weetje rust na deze week en dan beginnen met vakantie werk!
    Lekker weer wat meer tijd op anime en manga te kijken/lezen. Ook weer wat drama kijken heb nu lekker weer meer tijd!!




    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Tragically: First of all, mijn excuses voor het late reageren. Om geheel eerlijk te zijn ontglipte het me even.
    Maar nee hoor, helemaal niet. Grotendeels van de reden is toch mijn nieuwsgierigheid, op verschillende manieren.
    In het kort uitgelegd: ik wilde gewoon jouw kant weten waarom dat precies is. Geen vooroordelen aan mijn kant haha. Zoiets kan toch gebeuren, dat maakt helemaal niet uit hoor. Maar het is wel vervelend als mensen je daarop beoordelen, het is iets wat jij zelf vindt en dan kunnen ze dat ook normaal zeggen. In elk geval bedankt voor het uitleggen, ik begrijp het nu beter. Het is dus een soort van ongemak, om het gemakkelijk te zeggen. Dat kan. En dat begrijp ik.
    Persoonlijk maakt het me zelf niets uit bijv. (deels omdat ik bi ben), maar het geldt anders voor een verschillend persoon. Het is, om het even te vergelijken, ook simpelweg wat je smaak in muziek is: de één houdt van R&B, de ander van Rock. Weer een ander houdt helemaal niet van muziek. Gewoon een kwestie van smaak.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2015 - 23:45 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Heeee lang niet hier geweest. x'D
    Ik ga heel veel anime kijken in de vakantie, startend vanaf vandaag omdat ik mijn toetsweek heb afgerond en hopelijk naar de derde ga. ;D

    [ bericht aangepast op 10 juli 2015 - 17:45 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Hajime schreef:
    Heeee lang niet hier geweest. x'D
    Ik ga heel veel anime kijken in de vakantie, startend vanaf vandaag omdat ik mijn toetsweek heb afgerond en hopelijk naar de derde ga. ;D


    Woooooh welkom terug! :3
    Welke anime ga je kijken? *^*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Aoharu x kitanjuu: Net ep 2 gekeken . Zeker dat ik dit nog wel ga volgenndit seizoen. Echt een leuke ep haha Hotaru heeft het maar zwaar maar gelukkig loopt het op het einde wel goed af voor haar.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2015 - 18:06 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ja Aoharu x Kikanjuu is echt leuk. Maar ik hou ook heel veel van gunfights. De personages vind ik ook leuk. ^^ Ik ga dit sowieso blijven volgen.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Morticia
    Geeft niet hoor, ik kan me wel in denken dat je andere belangrijke dingen te doen hebt.
    Gelukkig maar. Ja het is wel vervelend dat mensen mij dan niet eens de kans geven om het nog uit te leggen, dus meestal hou ik dan maar gewoon mijn mening voor me, want als ik dan iets zeg, krijg ik toch een heel gezeik over me heen. Ik ben blij dat je het zo goed opvat.
    Ja, ik denk dat je het zo ook wel kunt omschrijven ja. ^^


    Edit; ik zag net dat er wat Drama's voorbij kwamen (of naja gifts enzo). Lol, nu wil ik dit ook gaan kijken. Weet iemand wat een leuke is om mee te beginnen en waar ik het het beste kan kijken? Alvast bedankt! ^^

    [ bericht aangepast op 12 juli 2015 - 11:28 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Hé allemaal!
    Gisteren was ik aan het kletsen met iemand over hoe wij anime beoordelen met cijfers op MAL. Ik bedacht me toen dat ik mijn favorieten met een 10 beoordeel. De anime die ik heel erg leuk en goed vond, maar die bijvoorbeeld gewoon niet kunnen tippen aan Bleach, kijgen een 9. Een 8 krijgt een anime bij mij als ik het erg leuk vond om naar te kijken, maar het verhaal zelf niet zo heel 'goed' is of wanneer het verhaal wel goed is, maar ik het minder leuk vond om naar te kijken. 7 staat bij mij voor neutraal. Het kan geen kwaad om te kijken, maar het is nou niet helemaal geweldig. En een 6 geef ik aan anime die ik eigenlijk gewoon saai vond, maar dat ik wel vind dat ze een voldoende verdienen en geen onvoldoende. En onvoldoendes spreken voor zich lijkt me. ^^

    Hoe zit dit bij jullie? :'D Beoordelen jullie puur op kwaliteit, of meer zoals ik doe (onderbewust)?

    [ bericht aangepast op 12 juli 2015 - 13:39 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Woooooh welkom terug! :3
    Welke anime ga je kijken? *^*


    Oké, ik heb een hele lijst...

    - Death Note afkijken
    - Mirai Nikki afkijken
    - Madoka Magica afkijken
    - Shigatsu wa Kimi no Uso afkijken
    - Kuroshitsuji afkijken
    - DRAMAtical Murder misschien afkijken
    - KnB misschien kijken
    - Clannad misschien starten
    - Death Parade kijken
    - Deadman Wonderland kijken
    - No Game No Life kijken
    - Kiseijuu kijken
    - Ouran High School Host Club kijken
    - Owari no Seraph kijken
    - Plastic Memories kijken
    - Sora no Method kijken
    - Food Wars kijken


    En dat is het voor nu wel even. ;D

    [ bericht aangepast op 12 juli 2015 - 13:56 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.