• Hallo mensen! We zijn alweer aangekomen bij topic nummer 36 ;D Volgens MAL staat deze anime op nummer 36 samen met deze manga.
    Ik persoonlijk ken ze geen van beide :')

    Uitslag Poll Met dank aan Tesla ;D
    Zoals ik al zei heb ik zelf niet gestemd en ik vond niet leuk om op een random iemand te stemmen ;d.
    Maar de uitslag! *tromgeroffel*
    De poodle prijs gaat naar: Guren Ichinose met 0 stemmen! Geweldige prestatie Guren!
    Met een gedeelte vierde plek met wel geteld 1 stem: Krul Tepes & Yoichi Saotome
    De persoon die met brons naar huis gaat met 3 stemmen is: Shiona Hiiragi!
    En met op nummer twee die 1 punt te kort kwam om eerste te worden is: Yuuichirou Hyakuya
    en dat betekent dat met de gouden prijs met 6 punten gaat naar: Mikaela Hyakuya!
    Gefeliciteerd Mika! Ik heb.. Eigenlijk.. Niet.. Echt.. Een prijs... Sorry...
    Misschien als je de Owari fans lief aankijk dat je lieve plaatjes gestuurd krijg.

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Taka (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace
    Chaos Dragon: Sekiryuu Senyaku
    Akagami no Shirayuki-hime

    Dinsdag:
    Overlord
    Million Doll

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Ore Monogatari!
    Gangsta
    Okusama ga Seito Kaichou!
    Ranpo Kidan: Game of Laplace

    Vrijdag:
    Shokugeki no Soma
    Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri
    Aoharu x Kikanjuu
    Wakaba*Girl

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Denpa Kyoushi
    Rokka no Yuusha
    Shimoneta to Iu Gainen ga Sonzai Shinai Taikutsu na Sekai
    Durarara!! X2 Ten
    Ushio to Tora (TV)
    Charlotte

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Baby Steps
    Kekkai Sensen


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Helaas heb ik het afgelopen anime seizoen echt totaal geen anime gekeken.. Dus ik kan geen gifs plaatsen van de nieuwste anime :')
    Misschien dat er toch 1 of 2 plaats.. Maar die ben ik echt random tegen gekomen op Tumblr :')
    Have some of my crushes




    Rechtsboven: Kekkai Sensen (If I rememberd right) (Guess why I wanna see the anime :'D)
    Linksboven: Free! (Haruka)
    Rechtsonder: Sword Art Online 2 (Kirito)
    Linksonder: Kuroko no Basket (Kuroko to Kagami)

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 15:16 ]

    Wie heeft Kuroshitsuji: Book of Circus gezien? Want daar gaat de vraag stiekem over. Ik ben heel origineel dus ik vraag naar jullie favoriete Circus Personage. Ik heb Peter & Wendy weggelaten.. Ik mag ze toch niet.

    26.7% (4 stemmen)
     
    Joker

    6.7% (1 stem)
     
    Beast

    33.3% (5 stemmen)
     
    Snake

    0.0% (0 stemmen)
     
    Jumbo

    26.7% (4 stemmen)
     
    Dagger

    6.7% (1 stem)
     
    Doll


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Akari schreef:
    Oh zo ! Clannad en Angel beats nou dus dan beloofd Chalotte nog heel goed te worden aks het ook van Jun Maeda is.
    De animation stijl is gewoon super goed !! Het liet me aan het begin ff aan Glasslip denken maar na mate het vorderde had ik dit niet meer.

    Ik weet niet of er drama in klopt het staat er bij MAL niet bij maar dat was bij Glasslip ook niet op het begin, maar toch kwam er Drama in .
    Dus ik sluit niks uit. Ben wel benieuwd Naar meer :D
    Wel jammer dat er net zoals bij Angel beats en Glasslip maar redelijk weinig ep van komen maar 13.


    Jaaa, toen ik deze anime al zag, had ik er best al hoge verwachtingen van xd hehe
    I know Maeda can make them true :) En de animation is gewoon echt zo mooi en dat is echt te danken aan P.A. works.
    Die kunnen dat naar mijn mening echt goed. Ook die beginscene vond ik zo mooi dat dieop de straat stond en iedereen zwart wit was behalve Yuu, want die was in kleur. Dat geeft al best veel diepgang aan vind ik :)

    Nou, Jun Maeda kennende komt er nog wel drama bij xd hehe Dus bereid je maar voor xd
    Jaa, klopt, maar ik hoop op een seizoen 2 dan xd haha, hoewel ik daar bij angel beats ook nog steeds op hoop, ook al gaat die er nooit komen xd
    Wel laatst de nieuwste special van angel beats gezien :) Die was wel awesome en geweldig hehe xd Yuri altijd met haar plannen.
    En fucking Iwasawa zat daar in! :O My favorite op Angel Beats


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Jaaa, toen ik deze anime al zag, had ik er best al hoge verwachtingen van xd hehe
    I know Maeda can make them true :) En de animation is gewoon echt zo mooi en dat is echt te danken aan P.A. works.
    Die kunnen dat naar mijn mening echt goed. Ook die beginscene vond ik zo mooi dat dieop de straat stond en iedereen zwart wit was behalve Yuu, want die was in kleur. Dat geeft al best veel diepgang aan vind ik :)

    Nou, Jun Maeda kennende komt er nog wel drama bij xd hehe Dus bereid je maar voor xd
    Jaa, klopt, maar ik hoop op een seizoen 2 dan xd haha, hoewel ik daar bij angel beats ook nog steeds op hoop, ook al gaat die er nooit komen xd
    Wel laatst de nieuwste special van angel beats gezien :) Die was wel awesome en geweldig hehe xd Yuri altijd met haar plannen.
    En fucking Iwasawa zat daar in! :O My favorite op Angel Beats


    Ja dat had ik ook wel hij stond gelijk toen ik ergens de voor aankondigde had gelezen al op ptw !
    Ja de begin scène was lijk al awesome !!

    Nou zal ik doen ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken.
    Ja ik ook wel een beetje maar het ligt er aan hoe ze het verhaal in de loop van de anime laten lopen als er een goed uitgewerkt einde komt zonder blijvende vraagtekens over zaken is er geen tweede seizoen nodig.

    Ik moet nog steeds die angel beats tweede special kijken xD maar nu ik hoor dat hij goed is ga ik het waarschijnlijk binnenkort wel kijken!

    [ bericht aangepast op 5 juli 2015 - 12:42 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    (...)

    Ja dat had ik ook wel hij stond gelijk toen ik ergens de voor aankondigde had gelezen al op ptw !
    Ja de begin scène was lijk al awesome !!

    Nou zal ik doen ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken.
    Ja ik ook wel een beetje maar het ligt er aan hoe ze het verhaal in de loop van de anime laten lopen als er een goed uitgewerkt einde komt zonder blijvende vraagtekens over zaken is er geen tweede seizoen nodig.

    Ik moet nog steeds die angel beats tweede special kijken xD maar nu ik hoor dat hij goed is ga ik het waarschijnlijk binnenkort wel kijken!


    Haha bij mij ook wel xd
    Ik wist zeker van, die moet ik gaan kijken xd
    En in die beginscene zie je wel even weer de glimp van de diepgang in het verhaal :)

    Yeah, ik hoop ook op een goed afgewerkt einde, hoewel dat ook best open mag zijn.
    Bijvoorbeeld Angel beats was een heel open einde, dat was niet van dit verhaal is geëindigd, maar meer dit is het begin van een nieuw verhaal.
    Ook met die another epilogue laten ze dat heel goed zien :)

    hahaa, die special is vooral ontzettend grappig xd
    Zit niet heel veel diepgang of zo in,maar vond hem erg leuk om te kijken xd
    En ja Iwasawa, is gewoon mijn favorite personage van Angel Beats, dus vind ik het awesome dat zij er ook inzit ^^
    She talked alot about her and her passion for music ^^


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yayde schreef:
    Weet iemand een leuke manga die een beetje overeen komt met de volgende manga?

    - Pandora Hearts
    - Karneval
    - No. 6
    - Deadman Wonderland

    Dus eigenlijk een mix tussen al deze manga? (:


    Ik ga het gewoon voor de zoveelste keer zeggen, hehe. Tsubasa Reservoir Chronicle. :3 Ik vond het echt heel wat overeenkomsten met en een beetje dezelfde sfeer als Pandora Hearts hebben.
    Verder kun je misschien Kuroshitsuji proberen? Maar daar heb ik zelf ook nog alleen maar het eerste chapter van gelezen. :')
    Of hmm, D.gray-man? Die gaat btw ook op 17 juli eindelijk weer verder, ik ben zo blij, omg. *^*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    I vote for D gray man! :D
    Awesome Lavi komt erin voor!
    Dat is alleen al genoeg reden om het te lezen/kijken xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yayde schreef:
    Weet iemand een leuke manga die een beetje overeen komt met de volgende manga?

    - Pandora Hearts
    - Karneval
    - No. 6
    - Deadman Wonderland

    Dus eigenlijk een mix tussen al deze manga? (:


    Ik ken eigenlijk maar weinig manga. XD
    Maar de beste manga die ik heb gelezen is Bleach, dus ik zou je die gewoon aanraden omdat het echt een hele mooie/goeie manga is. :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Gif post !!






    Anime:
    Charlotte


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mij lijken Gangsta en Aoharu x Kikanjuu tot nu toe het leukste ^^ Ushio to Tora, Ranpo Kitan, Classroom Crisis en Charlotte zijn ook kijkbaar.

    Ik ga nu Rokka no yuusha en Chaos dragon kijken. In principe ga ik ze allemaal af, want ik heb echt niks beters te doen.

    Ik ben ook nog benieuwd naar deze:
    - God Eater
    - Akagami no Shirayuki-hime
    - Overlord
    - Kuusen Madoushi

    EDIT: Rokka no Yuusha en Chaos Dragon zijn ook wel leuk. Ze lijken me allebei best wel interessant.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 17:11 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Tot nu toe ga ik echt alleen maar:

    Chaos dragon
    Aoharu x kikanjuu
    Charlotte

    Volgen, de rest zie ik nog wel.

    Wil ook nog veel random anime gaan kijken.

    hunterXhunter is redelijk, moet nog kijken hoe het verder loopt. Tot nu toe tevreden.




    Vampire + Servant = Servamp

    Itsuki schreef:
    Tot nu toe ga ik echt alleen maar:

    Chaos dragon
    Aoharu x kikanjuu
    Charlotte

    Volgen, de rest zie ik nog wel.

    Wil ook nog veel random anime gaan kijken.

    hunterXhunter is redelijk, moet nog kijken hoe het verder loopt. Tot nu toe tevreden.







    Yaaayy! :D
    Charlotte wordt wss mijn favoriet van dit seizoen, hoewel ik moet toegeven dat de concurrentie nogal sterk is xd
    Ben er benieuwd naar Chaos dragon laat ik die eens gaan kijken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik kijk nu al te veel vind ik en dan moeten er nog paar bij komen XD


    Jup een plaatje.. ben te lui in overtypen en zo. (klik voor groter)

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 19:18 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Ik kijk nu al te veel vind ik en dan moeten er nog paar bij komen XD


    Jup een plaatje.. ben te lui in overtypen en zo.


    Oeehhh jij zit ook bij 10 anime's :O
    Ik volg deze 10 xd hehe, zitten er wel een paar andere bij tho xd

    1 Aoharu x Kikanjuu
    2 Chaos Dragon: Sekiryuu Seneki
    3 Charlotte
    4 Dragon Ball Kai (2014)
    5 Gangsta.
    6 Kekkai Sensen
    7 Kuroshitsuji
    8 Naruto: Shippuuden
    9 Ranpo Kitan: Game of Laplace
    10 Rokka no Yuusha

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 19:33 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    ^^ Niet helemaal 10 hea. Drie er van zijn al klaar met airen... Dus die moet ik gewoon nog afkijken :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    ^^ Niet helemaal 10 hea. Drie er van zijn al klaar met airen... Dus die moet ik gewoon nog afkijken :')


    Bij mij zitten er ook een aantal bij die niet meer airen :d
    Volgens mij aired dragonball Z, Kuroshitsuji niet meer en naruto shippuden staat nog van vorige millennium op me lijst hehe xd
    Dus ja xd het zijn slechts een aantal nieuwe dus :d


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    Ik kijk nu al te veel vind ik en dan moeten er nog paar bij komen XD


    Jup een plaatje.. ben te lui in overtypen en zo. (klik voor groter)


    Ik kijk op dit moment...18 anime tegelijkertijd en er gaan er ook meer bijkomen XD Nog nooit zo veel tegelijk gekeken. Ik denk dat het komt omdat ik vakantie heb, haha.


    Medb - Pronouced as [me-èv]