• Iemand geïnteresseerd in Wicca? (gewoon een vraag);)


    In the end we only regret the chances we didn't take

    Storiefan schreef:
    mensen beplakken ánderen met labels.DENKEN JULLIE DAT T LEUK IS IN EEN HOKJE GESTOPT TE WORDEN OP BASIS VAN JE VISIE! Ik gebruik nu enkel dat therianlabel zodat mensen weten wat ik bedoel en om me een lange uitleg te besparen!
    ja je hebt gelijk maar keep calm!(H)


    In the end we only regret the chances we didn't take

    Naar mijn idee wijs je jezelf het label Therian toe, dus label je jezelf daarmee. Bovendien is het gewoon obvious dat veel mensen nu ineens beweren een Therian te zijn. Dat vind ik gewoon raar en daarom trek ik dat in twijfel.


    26 - 02 - '16

    oh,nevermind


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Oké, voordat iedereen gek wordt, iedereen heeft een totemdier, een dier dat je karakter enzo heeft en je helpt, als een soort gids.
    Vele mensen halen dit door elkaar met therian, daar kan het door komen.
    Een therian gedraagt zich als het dier dat diegene vind wat die is, een totemdier heeft gemeen hoe je reageert op bepaalde situaties.
    Tja, ik begrijp wel dat sommige mensen het door elkaar halen, maar misschien is het totemdier wel de hype. Geruchten worden meestal ook overdreven, en als mensen aan anderen wat vertellen, veranderen die het ookD weer.Daar kan het ook door komen


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Ok, deze topic staat 2 pagina's vol met ruzie over therian zijn Stop er aub mee!(flower)


    In the end we only regret the chances we didn't take

    ruzie?der was helemaal geen echte ruzie?


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Laat maar ps: heb fanclub op gericht http://www.quizlet.nl/stories/151558/wicca-en-zo-club/


    In the end we only regret the chances we didn't take

    Ik hoop dat jullie weten hoe profesionele de meeste van die professionele mensen zijn? Er lopen echt te veel oplichters rond op te tellen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik beperk mij niet tot een religie. Ik heb veel dingen waar ik mij mee bezig houd. Ik heb door de jaren heen veel mogen leren.
    Edelsteen therapie, magnetiseren, 10 jaar kaartlees ervaring, huiszuiveringen, energie sturing en opschoning. Zo kan ik nog wel even door gaan.
    Maar ik grijp niet bij de eerste de beste gebeurtenissen naar een paranormale verklaring. Ik heb een hekel aan het zogenaamde "zweefteven" gedoe. Dat hele zweverige trekt mij gewoon niet. Ik heb alles wat beweegt tussen hemel en aarde geaccepteert als onderdeel en maak er niet een hele poeha van.
    de meeste boeken die ik heb gelezen zijn echt oogrollend zweverig. Ik laat het meestal op mn pad komen en zie dan wel wat ik er mee doe.
    mijn leefstijl is over het algemeen te koppelen aan de wet van 3, word ook wel gewoon gezien als karma. Maar ook dan ben ik weer wat sceptisch, ik bedoel kijk naar ouders die hun kinderen moeten begraven. Je kan mij niet vertellen dat iemand dat aan karma bijvoorbeeld kan koppelen.
    Ik wil je aanraden niet alles voor waar aan te nemen wat je tegen komt, ontwikkel een gezonde balans voor jezelf.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    @ De mensen die reageren, ik ben blij dat jullie je niet al te erg aangevallen voelen door mijn visie. Ik respecteer jullie mening, maar ik zal er nu maar over ophouden en het over wicca hebben. :'D Als iemand nog wat wil zeggen tegen mij, mag je me er natuurlijk wel een berichtje over sturen als je wilt.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2015 - 13:46 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oh God. Het zou fijn zijn als niet iedereen in de wereld opeens de drang had om nét anders te zijn dan de rest. Het wordt echt vervelend en zo worden mensen die echt transgender of wat dan ook zijn, al helemaal niet meer gerespecteerd of serieus genomen smh.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Donar schreef:
    Ik beperk mij niet tot een religie. Ik heb veel dingen waar ik mij mee bezig houd. Ik heb door de jaren heen veel mogen leren.
    Edelsteen therapie, magnetiseren, 10 jaar kaartlees ervaring, huiszuiveringen, energie sturing en opschoning. Zo kan ik nog wel even door gaan.
    Maar ik grijp niet bij de eerste de beste gebeurtenissen naar een paranormale verklaring. Ik heb een hekel aan het zogenaamde "zweefteven" gedoe. Dat hele zweverige trekt mij gewoon niet. Ik heb alles wat beweegt tussen hemel en aarde geaccepteert als onderdeel en maak er niet een hele poeha van.
    de meeste boeken die ik heb gelezen zijn echt oogrollend zweverig. Ik laat het meestal op mn pad komen en zie dan wel wat ik er mee doe.
    mijn leefstijl is over het algemeen te koppelen aan de wet van 3, word ook wel gewoon gezien als karma. Maar ook dan ben ik weer wat sceptisch, ik bedoel kijk naar ouders die hun kinderen moeten begraven. Je kan mij niet vertellen dat iemand dat aan karma bijvoorbeeld kan koppelen.
    Ik wil je aanraden niet alles voor waar aan te nemen wat je tegen komt, ontwikkel een gezonde balans voor jezelf.

    Ik kan me echt totaal in je woorden vinden, Donar. Ik zeg dan ook altijd eerder dat ik spiritueel ben aangelegd dan een bepaalde religie of levensstijl aanhang. Ik ben zelf dan ook heel nuchter ingesteld en sta gewoon graag met m'n beide benen op de grond. Van dat heel zweverig gedoe moet ik ook niet veel hebben, evenals mensen die ook echt veel te zweverig doen en naast hun schoenen lopen omdat ze 'bijzonder' zijn, die 'zweefteven' zoals je het zo goed verwoord. Ik hou me bezig met het spirituele - zoals jij ook beschrijft - en durf ook zeker wel te zeggen dat ik m'n 'talenten' op dat vlak heb, maar het is echt wat je zegt: zoek een goede balans en ga niet in alles het 'paranormale' zien.
    Zelf hou ik me bezig met de dingen waar ik me goed bij voel, niet omdat het bij een bepaalde religie of levensstijl hoort - want wicca zijn valt voor mij eerder onder een levensstijl aanhangen, en niet iets wat je wilt doen omdat het je interessant lijkt...

    [ bericht aangepast op 17 juli 2015 - 15:34 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Resilience schreef:
    (...)

    Ik zeg het je, het wordt een nieuwe hype. Nee, kidding. Dat is wel heel gemeen om te zeggen. Ik trek het gewoon ernstig in twijfel. Mensen zijn snel geneigd zich te beplakken met labels, voor mijn idee dan, zodat ze anders zijn dan anderen. Waarom? :W


    Therianthrope is geen Hype. Het is een geloof en ik neem het heel serieus. Maar ik begrijp het ook wel een beetje, veel tieners willen een dier zijn en denken ook therian te zijn. Ik snap ook niet zo goed dat als je een therian bent dat je een knal paarse staart zou dragen. (Wat ik heel vaak zie)

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik kan me echt totaal in je woorden vinden, Donar. Ik zeg dan ook altijd eerder dat ik spiritueel ben aangelegd dan een bepaalde religie of levensstijl aanhang. Ik ben zelf dan ook heel nuchter ingesteld en sta gewoon graag met m'n beide benen op de grond. Van dat heel zweverig gedoe moet ik ook niet veel hebben, evenals mensen die ook echt veel te zweverig doen en naast hun schoenen lopen omdat ze 'bijzonder' zijn, die 'zweefteven' zoals je het zo goed verwoord. Ik hou me bezig met het spirituele - zoals jij ook beschrijft - en durf ook zeker wel te zeggen dat ik m'n 'talenten' op dat vlak heb, maar het is echt wat je zegt: zoek een goede balans en ga niet in alles het 'paranormale' zien.
    Zelf hou ik me bezig met de dingen waar ik me goed bij voel, niet omdat het bij een bepaalde religie of levensstijl hoort - want wicca zijn valt voor mij eerder onder een levensstijl aanhangen, en niet iets wat je wilt doen omdat het je interessant lijkt...

    mooie aanvulling!
    Ik heb iets tegen wicca. Ik heb me er ook voldoende in verdiept om er iets van te mogen vinden. Wicca benoemd zich als iets origineels en ouds. Eigenlijk is het helemaal niet oud, het is juist vrij modern. ze hebben een hoop tradities, rituelen en gewoontes vanuit verschillende volken en tijden genomen en hun draai eraan gegeven. Niets alechts hoor, maar doe niet alsof het puur wicca is.
    denk maar aan de sabbats, de meipaalviering word in engeland nog veel gedaan. Dat is een oude traditie die daar nog leeft. Kerstmis, halloween komen ook terug in de sabbats die allemaal terug komen van oa de germanen.
    wat mij opvalt is dat de jongeren die zich wiccan noemen daar zo goed als niets van weten omdat ze zich niet verdiepen.
    als ik mij zo heftig zou binden aan een religie zou ik de onderste steen naar boven halen.
    dat is ook een beetje mijn punt van geloof in het algemeen, mensen klampen zich vast nemen alles aan voor waar maar onderzoeken niets.
    ook een mooie, heel veel wiccans, pagans, ect. Roepen dat de wereldsgodsdiensten slecht zijn, manipulatief en brainwashing ect. Maar eigenlijk doen zij vaak hetzelfde.
    iemand heeft kanker, oooh dat is karma van een vorig leven. Jaaaa daar moet je doorheen anders kom je niet verder. Sodeflikker op, karma uit een vorig leven? Zelfs al is het zo, in dit leven heeft die gene er erg veel mee te doen. Mijn nekharen staan al meteen overeind.
    net zoals alle fakers die mensen een verkeerd advies geven, bijv. Medische/geestelijke hulp afraden.
    In mijn "carriere" als kaartlezeres heb ik heel goed geleerd wanneer ik iemand ga aanraden om een dokter of psycholoog te raadplegen. Leuk dat ik dan misschien een tientje misloop, jammer dan. Ik doe dit om iemand te helpen, niet om rijk van te worden.
    het jammere van al die "mediums" die dat wel willen is dat ik daardoor minder mensen kan helpen. Dat ik voorzichtig moet zijn met wat ik in het dagelijks leven over mijzelf vertel. Voor je het weet word ik uitgemaakt voor oplichter, verschrikkelijk mens ect.
    Helemaal gratis doen kan ook niet. Mensen denken dan dat je lezingen een grap zijn. Helaas maar waar...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    (...)
    mooie aanvulling!
    Ik heb iets tegen wicca. Ik heb me er ook voldoende in verdiept om er iets van te mogen vinden. Wicca benoemd zich als iets origineels en ouds. Eigenlijk is het helemaal niet oud, het is juist vrij modern. ze hebben een hoop tradities, rituelen en gewoontes vanuit verschillende volken en tijden genomen en hun draai eraan gegeven. Niets alechts hoor, maar doe niet alsof het puur wicca is.
    denk maar aan de sabbats, de meipaalviering word in engeland nog veel gedaan. Dat is een oude traditie die daar nog leeft. Kerstmis, halloween komen ook terug in de sabbats die allemaal terug komen van oa de germanen.
    wat mij opvalt is dat de jongeren die zich wiccan noemen daar zo goed als niets van weten omdat ze zich niet verdiepen.
    als ik mij zo heftig zou binden aan een religie zou ik de onderste steen naar boven halen.
    dat is ook een beetje mijn punt van geloof in het algemeen, mensen klampen zich vast nemen alles aan voor waar maar onderzoeken niets.
    ook een mooie, heel veel wiccans, pagans, ect. Roepen dat de wereldsgodsdiensten slecht zijn, manipulatief en brainwashing ect. Maar eigenlijk doen zij vaak hetzelfde.
    iemand heeft kanker, oooh dat is karma van een vorig leven. Jaaaa daar moet je doorheen anders kom je niet verder. Sodeflikker op, karma uit een vorig leven? Zelfs al is het zo, in dit leven heeft die gene er erg veel mee te doen. Mijn nekharen staan al meteen overeind.
    net zoals alle fakers die mensen een verkeerd advies geven, bijv. Medische/geestelijke hulp afraden.
    In mijn "carriere" als kaartlezeres heb ik heel goed geleerd wanneer ik iemand ga aanraden om een dokter of psycholoog te raadplegen. Leuk dat ik dan misschien een tientje misloop, jammer dan. Ik doe dit om iemand te helpen, niet om rijk van te worden.
    het jammere van al die "mediums" die dat wel willen is dat ik daardoor minder mensen kan helpen. Dat ik voorzichtig moet zijn met wat ik in het dagelijks leven over mijzelf vertel. Voor je het weet word ik uitgemaakt voor oplichter, verschrikkelijk mens ect.
    Helemaal gratis doen kan ook niet. Mensen denken dan dat je lezingen een grap zijn. Helaas maar waar...


    Dat is allemaal waar. Toen ik wicca 'ontdekte' dacht ik dat het echt iets voor mij was. Maar toen begin ik de keltische mythologie te studeren en dat lag al veel beter voor mij. Ik noem mezelf wel wicca, maar ik beschouw het als een klein onderdeel van wat ik allemaal leer.
    Wicca is inderdaad opgekomen in 1944 dacht ik, vrij recent nog. Het heeft ook de nodige feestdagen van de keltische/germaanse kalender overgenomen, alsook rituelen uit andere geloven. Maar zo is dat ook met het christelijk geloof. Die namen van de andere geloven ook de feestdagen over en veranderde die dan naar hun zogezegde eigen 'originele' feestdagen.

    Maar bon, uiteindelijk op zich is wicca wel een mooi geloof, enkel de overdreven spirituele erachter waarin sommige mensen sterk in geloven trek ik me zo niet aan. Wel vind ik het goed dat ze instaan voor een mooier natuur, sommigen gaan de natuur in groepen opruimen en planten zelf hun spullen enzo. Dat is de mooie kant van wicca vind ik, net als de mooie teksten enzo. Natuurlijk heeft elk geloof wel zo'n sijn positieve als negatieve kanten. En de ene vind het beter bij hem passen dan de andere. Ook moet je weten dat niet elke wicca 'zweverig' is, aangezien binnen wicca zelf ook nog meer dan 9 vertakkingen zijn. Ik studeer nu al 12 jaar als wiccan, ook al is wicca maar een kleine onderdeel in wat ik allemaal leer.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}